کارت ویزیت چطور به معرفی شغل شما کمک می کند؟

همانطور که می دانید علم و تکنولوژی روزانه در حال پیشرفت است. بازاریابی و معرفی کسب و کارها از طریق اینترنت به آسانی شکل می گیرد، اما هیچ کدام از این روش‌های بازاریابی تا به حال نتوانسته است، جای کارت ویزیت را پر کند.

اما چرا اینقدر کارت ویزیت مهم است؟ چون که با اینکه ابعاد کوچکی دارند، اما می توانند کسب و کار مورد نظر ما را به خوبیم معرفی کنند و اطلاعاتی که نیاز داریم دیگران راجع به ما بدانند به خوبی در آنها یافت می شود.

در چه موضوعاتی می توانیم از کارت ویزیت استفاده کنیم؟ اگر نیاز به یک متخصص در امور خاص دارید، اگر کسب و کار خاصی دارید و می خواهید آن را به دیگران معرفی کنید، اگر مایلید تا تعامل و ارتباط خود با مخاطبین کاری خود را حفظ کنید، اگر برای معرفی خود به متخصصان به صورت حرفه ای نیاز به معرف دارید و یا هر دلیل دیگر کارت ویزیت به خوبی برای شما معرفی و یا به گونه ای بازاریابی را انجام خواهد داد. در ادامه مقاله به توضیح این موارد می پردازیم.

مزایای داشتن کارت ویزیت چیست؟


مقدمه معرفی خود

فرض کنید که در یک همایش یا سمینار خیلی بزرگ هستید و افرادی را ملاقات می کنید که در حرفه خود بسیار حرفه ای و متخصص هستند و شغل آنها به گونه ای است که به تخصصی که شما دارید مرتبط می باشد و آشنایی طرفین باعث ایجاد همکاری های موفق و گسترده خواهد شد. در این زمان شما با ارائه کارت ویزیت خود می توانید مقدمات این همکاری را فراهم کنید. البته این موضوع مربوط به جمع های بزرگ و پیچیده یا موارد خاص نیست حتی در جمع‌های کوچک و دوستانه هم کارت ویزیت شما می‌تواند معرف خوبی برای شما باشد.

کارت ویزیت پل ارتباطی بین افراد برای همکاری‌هاست.

مثلا زمانی که همکاری شما با فرد یا شرکت به اتمام می رسد دیگر ارتباطی نخواهید داشت و اگر زمان بعدی یکی از طرفین مایل به ارتباط و همکاری مجدد باشد، یافتن اطلاعات تماس شاید سخت باشد، اما وجود کارت ویزیت باعث می شود که راه های ارتباطی برای همیشه نزد طرفین باقی بماند.

از ارزان‌ترین راه های تبلیغات و کاملا مقرون به صرفه است

در بازار کنونی که همه چیز با رقابت پیش میره و بازار بسیار رقابتی و حساس است هر کسی بسته به شغل خود به دنبال تبلیغات و مشتری یابی است. کارت ویزیت از جمله راه های آسان و کم هزینه در امور تبلیغات است. تمام اطلاعاتی که برای معرفی شخص و حرفه یا تخصص او مورد نیاز است را می توان در کارت ویزیت گنجاند. اگر طراحی کارت شما زیبا و مرتبط با کار شما باشد به خوبی طراحی شده باشد و نگاه بیننده را به خود جذب کند مطمئن باشید که دریافت کننده کارت هرگز آن را دور نخواهد انداخت.

به آسانی در دسترس

همانطور که گفته شد اگر طراحی کارت شما زیبا و جذاب باشد هیچ کس آن را گم نخواهد کرد و برعکس همیشه نگهداری می کند. این امر باعث می شود تا به سرعت و سادگی به آن دسترسی داشته باشد. دست یابی به اطلاعات تماس با شما از روی کارت ویزیت بسیار ساده تر از اتصال به اینترنت یا پیج های اینستاگرام و … است.

یادآوری شما به سایرین

وقتی با مخاطبی راجع به کسب و کار صحبت می کنید و برای معرفی بیشتر آدرس پیج اینستاگرام، لینکدین یا دیگر صفحات مجازی خود را می دهید. ممکن است که آن شخص به دلیل مشغله کاری آدرس صفحات شما را فراموش کند یا حتی اصلا فرصتی برای اینکه به آنها سر بزند و شناخت جامع تری از شما به دست بیارد نداشته باشد. وجود کارت ویزیت حضور و شخصیت شما را به آن شخص یادآوری می کند و امکان پیگیری را راحت تر می سازد. آن شخص آسان تر با شما ارتباط مجدد گرفته و صحبت خواهد کرد.

درست است که دنیای دیجیتال به سرعت در بین انسانها جا باز کرده است و استفاده از تلفن های هوشمند هم بسیار زیاد و محبوب است و هر شخصی برای معرفی خود و توانایی ها و کسب و کار خود صفحاتی در اپلیکیشن های مجازی ایجاد کرده است، اما بسیاری از کارفرمایان هنوز هم به روش سنتی به جذب افراد مورد نیاز خود می پردازند.

باعث بازاریابی و کسب مخاطبین جدید می شود

کارتی که خاص باشد و دارنده کارت خدمات خاص و با کیفیت ارائه دهد در ذهن مصرف کننده خواهد ماند و حتی باعث می شود که که مصرف کننده کنونی آن را به دیگران معرفی کند و شما مخاطبینی به دست بیاورید که به هیچ عنوان به طور مستقیم با آنها در ارتباط نبوده اید و آنها را نمی شناسید. پس به خاطر بسپارید که کیفیت و زیبایی به گونه ای که در ذهن ماندگار شوید بسیار با اهمیت است.

در مخاطب حس اعتماد ایجاد می کند

فرض کنید که مخاطبی دارید که میخواهید اطلاعات تماس و کسب و کار خود را به او بدهید خواه مدیر شرکت های بزرگ باشد و خواه یک کارمند ساده، اگر حین معرفی خود کارت ویزیتی که نشانگر کسب و کار شما باشد هم ارائه دهید مخاطب در می یابد که شما در حوزه فعالیت خود حرفه ای هستید و برای سپردن کارخود به شما اعتماد اولیه ای در او شکل خواهد گرفت.

علاوه بر تاثیر در دیگران طراحی و چاپ کارت ویزیت برای خود شخص هم اعتماد به نفس ایجاد می کند و باعث می شود که هدف دار شده و برای رسیدن به هدف های برنامه ریزی شده در ذهن خود تلاش کند. ایجاد تمرکز برای رسیدن به اهداف از جمله تاثیرات مثبت وجود کارت ویزیت برای دارنده آن می باشد.

در نتیجه مطمینا متوجه تاثیر زیاد و اهمیت بالای کارت ویزیت شده اید. بهتر است برای گسترش کسب و کار خود حتما چاپ و طراحی کارت ویزیت را در الویت کاری خود قرار دهید. خاص بود طراحی کارت ویزیت شما را در ذهن ها ماندگار تر می سازد. بهتر است از ترکیب رنگی خاصی استفاده کنید که حتی با یک بار دیدن ما را در ذهن مخاطب ثبت کند. خلاقانه بودن طرح و ظاهر کارت شما همگی برای افزایش تاثیر آن از عوامل بسیار مهم محسوب می شوند.

1401/1/16 - 22:29:46

581

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "کارت ویزیت چطور به معرفی شغل شما کمک می کند؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید