نرم‌افزار کورل دراو و کاربرد آن در چاپ

چاپ یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر است، که در طول تاریخ با تغییر و تحولات گوناگونی روبرو شده است. با استفاده از نرم‌افزار کورل، گرافیک، سلیقه و مهارت خود در این زمینه، می‌توانید تصاویر زیبا از اشیا و طبیعت را طرحی و چاپ کنید. کورل دراو یک شرکت معتبر و معروف در اتاوا کانادا است، که نرم‌افزار به نام کورل دراو را طراحی و تولید کرده است. با کمک این نرم‌افزار می‌توانید شکل، اندازه، موقعیت و رنگ اشیا را به‌خوبی تصویر سازی کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با نرم‌افزار کورل دراو و کاربرد آن در چاپ آشنا کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با نرم‌افزار کورل دراو


کورل دراو (CorelDRAW) از قوی‌ترین برنامه‌ها برای طراحی و تصویرسازی است. از این نرم‌افزار برای ویرایش و ادیت کردن وکتورها، و خلق انواع لوگو و وکتور استفاده می‌شود. کورل را بر روی سیستم مک و ویندوز می‌توانید نصب کرده و تصاویر پیکسلی را به تصویر برداری تبدیل کنید. باتوجه به امکاناتی که نرم‌افزار کورل دارد به شما کمک می‌کند تا تصویر موردنظر خود را طراحی کرده و به خروجی برای چاپ ارسال کنید.

کاربرد نرم‌افزار کورل

این نرم افزار قدرتمند کاربردهای فراوانی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:
• طراحی و آماده‌سازی نوشته، آرم‌های گوناگون برای تابلوسازی و…
• طراحی پوستر، بروشور، کارت ویزیت، کاغذ کادو و…
• طراحی طرح مناسب برای برش دادن شبرنگ، برش با دستگاه کاتر پلاتر
• طراحی کردن صفحات وب
• طراحی پارچه در کارخانه‌های نساجی، چاپ پارچه و…
• طراحی صفحات روزنامه و مجله

نرم‌افزار کورل در طراحی وکتور و بنر

اگر در زمینه طراحی سر رشته دارید، مطمئناً نام وکتور را شنیده اید. وکتور ها طرح های گرافیکی هستند که هیچ محدودیتی در ابعاد و سایز ندارند. وکتور ها را می توان تا 32000 برابر بزرگ تر کرد. کیفیت وکتور ها ثابت است و هر چه آنها را بزرگ کنید باز هم افت کیفیت نخواهد داشت.

وکتور ها برای طراحی در بنر، پوستر و بیلبورد ها استفاده می شوند. حتی در ساخت انیمیشن و تیزر ها هم کاربرد دارد. اگر نرم افزاری می خواهید که با آن بتوانید به طراحی لوگو بپردازید کورل دراو بهترین انتخاب می باشد. از دیرباز بین نرم افزار فتوشاپ و کورل رقابت وجود داشته است.

شاید فتوشاپ نرم افزار مشهور و جا افتاده تری باشد اما کورل توانایی های بیشتری برای طراحی وکتور داشته و به گونه ای تخصصی تر می باشد.

نرم‌افزار کورل در چاپ با دستگاه کاتر پلاتر

دستگاه کاترپلاتر یک نوع دستگاه چاپ دیجیتال است که با کمک آن خطوط را برش می دهند. معمولا یک تیغ به ضخامت سوزن و قلمی به شکل ماژیک یا خودکار دارد. این دستگاه کاغذ، برچسب، شبرنگ و… را برش میزند.
می توان تنظیمات را به گونه ای انجام داد تا دستگاه کاتر پلاتر مستقیماً از نرم افزار کورل دستور گرفته و برش را انجام دهد. اما معمولا دستگاه کاتر پلاتر با نرم افزار آرت کات برش انجام می دهد و ممکن است در استفاده از کورل کمی ضعیف باشد.

نرم‌افزار کورل در برش استیکر

برش استیکر شبرنگ در طرح‌های متنوع به‌منظور نمایش دادن لوگو، اطلاعات محصول، نشان تجاری و… بر روی ویترین، دیوارها، مراکز تجاری و… استفاده می‌شود.
متریال مورد نظر برای چاپ استیکر ها PVC است. چاپ استیکر که به چاپ وینیل هم مشهور است به صورت ضد آب و ضد رطوبت می باشد. به همین دلیل مصارف و کاربرد فراوانی دارد. چسب موجود در پشت طرح استیکر چسباندن آن بر روی هر سطح صافی را امکان پذیر می سازد.
در نرم افزار کورل می توان خروجی را با تنظیمات خاص به گونه ای تنظیم کرد که با خروجی CDR یا DWG و DXF برای انجام برش طرح استیکر مورد استفاده قرار گیرند.

مزایا و معایب نرم افزار کورل:

این نرم‌افزار که یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین انواع نرم‌افزار است و کار کردن با آن برای افراد مبتدی خیلی آسان است. شما می‌توانید به‌راحتی ویرایش و کارهای گرافیکی خود را با استفاده از نرم‌افزار کورل یاد بگیرید و انجام دهید. با توجه به طیف گسترده تکنیک‌های مختلف چاپ، یکی از بهترین نرم‌افزارها برای کار بازاریابی و تبلیغاتی است.
اما از معایب آن عدم قابلیت طراحی تصویر سه‌بعدی، حجم بالای نرم‌افزار و سرعت‌پایین در هنگام خروجی گرفتن را می‌توان نام برد.

1401/1/15 - 21:6:41

1189

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نرم‌افزار کورل دراو و کاربرد آن در چاپ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید