معرفی سایت‌های دانلود عکس باکیفیت رایگان

یکی از مهم‌ترین بخش هر کار نوشتاری تصویر مورداستفاده در آن است، زیرا همیشه افراد ابتدا به تصاویر توجه می‌کنند. سپس به سراغ مطالعه مطالب درج شده در ادامه کار می‌روند؛ بنابراین باید برای کار خود از جذاب‌ترین عکس‌ها که کیفیت بالایی دارند استفاده کنید. بیشتر عکس‌هایی که در اینترنت وجود دارند یا مارک دارند یا کیفیت لازم را ندارند، به همین دلیل یافتن عکس خوب کمی دشوار است.

دراین‌بین برخی سایت‌ها وجود دارند که به‌عنوان منتشرکننده انواع عکس، به‌صورت تالیف آزاد با بالاترین کیفیت و تنوع شناخته می‌شوند و ازاین‌حیث کمک شایانی به صاحبان کسب‌وکار می‌کنند. به دلیل اهمیت عکس در انواع محتوا، ما در این مقاله قصد داریم که بهترین سایت عکس باکیفیت 4k را به شما معرفی کنیم پس حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین سایت های دانلود عکس باکیفیت رایگان


1- Stocksnap

سایت Stocksnap یکی از بهترین منابع برای دانلود عکس باکیفیت بالا برای چاپ است، زیرا به‌صورت هفتگی عکس‌هایی با وضوح بسیار بالا در سایت خود قرار می‌دهد تا به‌راحتی و به‌صورت رایگان از آن‌ها استفاده نمایید. تمام عکس‌های موجود در این سایت مجوز creative comnons دارند یعنی این امکان برای کاربر فراهم است که از عکس‌ها بدون نیاز به دریافت مجوز، برای اهداف تجاری استفاده کند.

2- Pexels

این سایت که از سال 2014 آغاز به کارکرده است از یک مجموعه‌ای غنی بالغ بر 300000 عکس برخوردار است و می‌توان از آن به‌عنوان سایت عکس با کیفیت 4k یادکرد. به طور میانگین حدود 3000 عکس در ماه به این سایت اضافه می‌شود که همگی از کیفیت بالایی برخوردارند و شما بدون دریافت هرگونه مجوزی می‌توانید از آن‌ها برای مقاصد شخصی و حتی تجاری استفاده نمایید.

3- Unsplash

امروزه استارت‌آپ‌ها در رونق و راه‌اندازی بسیاری از کسب‌وکارها خیلی مفید عمل کرده‌اند. یکی از پروژه‌های استارت‌آپ که در ابتدا با شکست مواجه شد، همین سایت Unsplash بود که اکنون با دارابودن بیش از 200000 عکس به یکی از اصلی‌ترین مراجع برای دانلود عکس باکیفیت بالا برای چاپ تبدیل شده است. این سایت جزو سریع‌ترین سایت‌ها در زمینه رشد عکس‌هایی است که از وضوح بالایی برخوردارند. این سایت یک منبع آزاد است و نیازی نیست برای استفاده از آن‌ها هزینه‌ای پرداخت کرد.

4- Freepik

سایت Freepik نیز مانند سایر سایت‌های معرفی شده به شما اجازه می‌دهد عکس موردنظر خود را به‌صورت رایگان دانلود کنید و از آن برای مقاصد موردنظر استفاده نمایید. شما قادر خواهید بود روزانه تا سقف 20 عکس از این سایت عکس خام برای فتوشاپ، کارهای شخصی، تجاری و… دانلود کنید. تبدیل ایده‌های شما به واقعیت، پیداکردن عکس بر اساس رنگ و فرمت‌های مختلف از جمله امکاناتی است که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

5- Picjumbo

Picjumbo یک سایت دانلود عکس رایگان است که در آن عکس‌های زیادی در دسته‌بندی مرتب قرار دارد. بخش‌های موجود در این سایت بسیار کامل‌اند و شما به‌راحتی می‌توانید عکس موردنظر خود را پیدا کرده و دانلود نمایید. در دورانی که این سایت به‌تازگی تاسیس شده بود، هیچ‌کدام از سایت‌های معروف عکس‌های آن را مورد تایید قرار نمی‌دادند اما امروزه به‌قدری کیفیت عکس‌های خود را بالا برده که نیاز هر گرافیست و افراد معمولی را برطرف می‌کند. تا کنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر با مراجعه به این سایت، عکس‌های موجود در آن را دانلود کرده‌اند که نشان‌دهنده محبوبیت و کیفیت بالای آن است.

6- Pixabay

این سایت یک منبع غنی برای انواع عکس، ویدئو، موزیک و ویدئو موزیک است که شما می‌توانید به‌صورت رایگان از آن‌ها استفاده نمایید. تعداد فایل‌های موجود در سایت Pixabay از 2 میلیون و 300 مورد بیشتر است که به شما حق انتخاب زیادی می‌دهد. این سایت نیز مانند بسیاری از رقبای خود از فیلترهای قدرتمندی برخوردار است که به شما در پیداکردن عکس موردنظر خود در کوتاه‌ترین زمان کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت روکش سلفون و روکش uv چیست؟

 

7- pikwizard

Pikwizard یک سایت عکس خام برای فتوشاپ، چاپ و سایر موارد استفاده است. پیک ویزارد حاوی تصاویر و ویدئوهای زیادی است که تعداد آن‌ها از 1 میلیون فراتر می‌رود. در حین استفاده از تصاویر موجود در این سایت، نیازی نیست که به سایت مرجع یا عکاس آن اشاره کنید به همین دلیل استفاده از عکس‌های آن راحت است.

8- Stockvault

سایت Stockvault یکی از بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان عکس است. درست است که تعداد عکس‌های موجود در آن از برخی سایت‌های معروف کمتر است اما کیفیت و تنوع موجود در آن باعث شده که محبوبیت خود را در بین طرف‌دارانش حفظ کند. به‌روز شدن مداوم عکس‌های این سایت باعث شده که با هر بار ورود به آن، با تعداد زیادی تصاویر جدید روبه‌رو شوید و نیاز شما را برای یافتن عکس‌های به‌روز رفع می‌کند.

9- Freeimages

اگر به دنبال دانلود عکس باکیفیت بالا برای فتوشاپ، چاپ و… می‌گردید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند و البته حق انتشار نداشته باشند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما سایت Freeimages است. این سایت حاوی تعداد زیادی عکس است و قابلیت استفاده از فیلتر برای دسته‌بندی تصاویر آن در موضوعات مختلف را دارد؛ به‌این‌ترتیب شما قادر خواهید بود عکس موردنظر خود را با بالاترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان پیدا کنید.

10- Flickr

همه عکس‌هایی که در این سایت قرار دارند از مجوز creative comnons برخوردارند یعنی عکاس و منتشرکننده آن عکس، اجازه استفاده از آن را برای عموم مردم صادر کرده‌‌اند. این سایت دارای بخش‌های مختلفی است که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها عکس موردنظر خود را پیدا و دانلود کنید. یکی از این بخش‌ها قسمت فلیکر است که شما می‌توانید در آنجا عکس‌های مربوط به هر موضوع را در طبقه‌بندی مناسب مشاهده کنید. طبقه بندی عکس‌ها شامل موارد زیر است.
• تالیف آزاد
• مخصوص استفاده غیرتجاری
• اعتباری
• انتشار بدون بیان منبع

11- gratisography

سایت gratisography یکی دیگر از سایت‌های معروف است که به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت رایگان به دانلود عکس‌های موجود در آن بپردازید. تصاویر موجود در آن توسط شخصی به نام رایان مک‌گاپر گرفته می‌شود و در اختیار عموم قرار داده می‌شود. در این سایت همه مدل عکس پیدا می‌شود حتی اگر به دنبال عکس‌هایی که می‌گردید که کمی عجیب باشد، از این سایت دست‌خالی بیرون نمی‌آیید. بهتر است به شما یادآوری کنیم که در برخی موارد استفاده از عکس‌های عجیب و متفاوت، محتوای شما را جذاب‌تر می‌کند.

12- morguefile

از دیگر سایت‌هایی که در پیداکردن عکس باکیفیت و رایگان به شما کمک می‌کند، می‌توان به سایت morguefile اشاره کرد. تصاویر موجود در آن برای استفاده شخصی، عمومی و تجاری مناسب است. نکته‌ای که درباره عکس‌های موجود در آن باید رعایت کنید این است که در حین استفاده از آن‌ها حتما نام عکاس هم باید ذکر شود. یعنی تصاویر موجود در آن تحت لیسانس مورگوفایل قرار دارند. در این سایت نام تمام عکاس‌ها به همراه راه تماس با آن‌ها قرار داده شده تا پیش از استفاده از تصاویر، از عکاس آن کسب اجازه کنید.

کلام آخر

دانلود عکس با کیفیت بالا یکی از دشوارترین کارها برای تکمیل محتوای شما است حال این محتوا می‌تواند یک تبلیغ تجاری باشد یا یک بنر چاپی و یا دیگر موارد استفاده از عکس؛ به همین دلیل ممکن است شما را به دردسر بیندازد. ما در این مقاله مشکل شما را برای پیداکردن عکس مناسب، با معرفی برخی از بهترین سایت‌ها جهت دانلود عکس باکیفیت بالا برای فتوشاپ، چاپ، استفاده تجاری و… آشنا کردیم. در توضیحات هر سایت تمام ویژگی‌های آن را بیان کردیم تا مناسب‌ترین سایت دانلود عکس رایگان انتخاب نمایید که امیدواریم موردتوجه شما قرار گرفته باشد.

 

1401/1/10 - 16:23:29

1094

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "معرفی سایت‌های دانلود عکس باکیفیت رایگان " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید