8 اکستنشن محبوب گوگل کروم برای طراحان گرافیک

گوگل کروم را به جرات می توان محبوب ترین و پر استفاده ترین مرورگر در دنیا دانست. سرعت بالا و امکانات خاص در این مرورگر آن را به انتخاب اول بسیاری از افراد در سرتاسر جهان تبدیل کرده است. یکی از قابلیت های جالب توجه در گوگل کروم این است که شما می توانید طبق استفاده و حرفه تان افزونه یا اکستنشن های خاص و پر کاربرد خود را به محیط برنامه افزوده و محیط سفارشی و شخصی سازی شده خود را داشته باشید. دلیل محبوبیت این قابلیت این است که شما برای استفاده از آن ها نیاز به هیچ تجربه استفاده قبلی، تجربه برنامه نویسی و یا مهارت خاصی را ندارید. تنها چند دقیقه برای اعمال اکستنشن ها و استفاده از آن ها زمان کافی است.

بهترین افزونه یا اکستنشن های گوگل کروم برای طراحی

اکستنشن چیست؟

اگستنشن (Extension) که به نام دیگر افزونه هم شناخته می شود یک برنامه کوچک و کم حجم است که می تواند قابلیت یا امکانات خاصی را به مرورگر اضافه کند. هدف ایجاد افزونه سرعت عمل بیشتر و دسترسی راحت به ابزار مورد استفاده کاربران بوده است. شما یک بار اکستنشن مورد نظر خود را بر مرورگر فعال می کنید و پس از آن هر بار که به آن نیاز داشته باشید تنها با یک کلیک می توانید آن را فعال نموده و به قابلیت مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

هزاران اکستنشن مختلف برای استفاده در مرورگر ها وجود دارد. در این مقاله می خواهیم بهترین و پر کاربرد ترین آن ها برای استفاده طراحان گرافیک بررسی و معرفی کنیم. اگر شما هم یک طراح گرافیک حرفه ای هستید و صرفه جویی در زمان و کیفیت بالای طراحی برای شما الویت دارد این مقاله را تا پایان همراهی کنید.

1- ColorZilla

این افزونه مخصوص استفاده برای رنگ ها است. با استفاده از ان می توانید یک رنگ را از یک وبسایت خاص بردارید. و البته می توان رنگ مورد نظر را ترکیب کرده و با رنگ های دیگر هم ادغام کرد. ظاهر و نحوه عملکرد آن مانند آیکون قطره چکان در فتوشاپ عمل می کند. انتخاب، ذخیره و تغییر کد رنگ هم همانند فتوشاپ است. رنگ انتخابی می تواند از هر پیکسل از صفحه وب مورد نظر باشد. نکته جالب در مورد این افزونه این است که گزینه ای در ان وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تاریخچه سرچ رنگ را بررسی کنید و آخرین رنگ های انتخاب شده توسط دیگران را هم مشاهده کنید.

اکستنشن گوگل کروم  color zilla

2- What Font

این اکستنشن مخصوص فونت درکروم است. بعد از فعال کردن آن کافیست تا به وبسایت مورد نظر رفته و موس خود را به متنی دلخواه از آن صفحه نزدیک کنید. اطلاعاتی که این افزونه از فونت متن به شما ارائه خواهد داد شامل اندازه فونت، رنگ، ارتفاع و ارتفاع خط فونت و ... می باشد.

اکستنشن گوگل کروم وات فونت

3- Full Page Screen Capture

این افزونه برای اسکرین شات گرفتن از کل صفحه مورد استفاده شما است. کاملاً رایگان و سریع عمل می کند. کافیست افزونه را فعال کنید و پس از چند ثانیه یک تصویر از کل صفحه مورد نظر شما خواهد گرفت. شما می توانید این صفحه را به دسکتاپ خود منتق کنید. حتی می توان فرمت خاص خود شامل PNG, JPEG و یا PDF برای آن انتخاب کرد.

اکستنشن گوگل کروم GoFullPage

4- Image Downloader

اگر به دنبال افزونه دانلود عکس از کروم آن هم به صورت کاملاً رایگان بودید پس این اکستنشن مخصوص شماست. با استفاده از این افزونه می توانید هر تصویری با هر نوع لینک از صفحات وب را حتی به صورت دسته جمعی دانلود کنید. نکته جالب توجه در مورد این افزونه این است که می توانید ابعاد و اطلاعات عکس مورد نظر شامل طول، عرض و حتی URL آن را تغییر داد. مسیر ذخیره شدن عکس ها به قسمت دایرکتوری کروم خواهد رفت. اگر برای کروم خود این مسیر را مشخص نکنید باید مسیر جدیدی به صورت دستی برای دخیره عکس ها مشخص کنید.

اکستنشن گوگل کروم Image Downloader

5- Pinterest

پینترست اپلیکیشنی است که به تازگی بسیار محبوب و پر کاربرد است. افراد برای ایده گرفتن در هر موضوعی از آن در وب یا به صورت اپلیکیشن موبایل استفاده می کنند. با استفاده از اکستنشن پینترست برای کروم می توانید تصاویر و محتوای مورد نظر را جستجو کرده و ذخیره نمائید. شما می توانید موضوعات مورد علاقه خود را ذخیره و دسته بندی کنید. حتی می تونید با استفاده از دکمه ذخیره از تصاویر مشابه و هم ایده با تصاویر خود هم دیدن کنید.

اکستنشن کروم پینترست

6- Stylebot

این افزونه مخصوص تغییر ظاهر سایت است. نحوه عملکرد آن با استفاده از CSS می باشد. می توان وارد برنامه وبسایت شده و مواردی همچون رنگ، فونت، حاشیه و بسیاری از موارد دیگر را شخصی سازی کرد. حتی اگر حرفه ای و طراح وبسایت هستید از اطلاعات نمایش داده شده برای رفع مشکلات در سایت خود هم می توانید استفاده کنید.

اکستنشن گوگل کروم stylebot

 

7- Resolution Test

با استفاده از این اکستنشن رایگان برای کروم خود می توانید تعدادی از رزولوشن های محبوب و پر استفاده را مشاهده کنید که با کلیک بر هریک از انها می توانید آن را شخصی و سفارشی مورد استفاده قرار داد. می توانید از این اکستنشن استفاده کرده تا سایت خود را از کروم مورد بررسی و تست رزولوشن قرار دهید.

8- google translate extension

 

مطمئناً برای شما هم پیش امد است که در حین چرخش در وب سایت ها محتوایی نظر شما را جلب کرده باشد اما به زبان دیگری باشد و شما متوجه مطلب آن نشوید. با استفاده از اکستنشن ترنسلیت برای کروم می توانید صفحات را به زبان مورد نظر ترجمه کنید. حتی می توان قسمتی از متن را انتخاب کرده و به زبان دلخواه ترجمه و یا کپی کرده و مورد استفاده قرار داد.

 

همان طور که گفته شد اکستنشن ها برای صرفه جویی در زمان شما ساخته اند. بهتر است از آنها استفاده کنید تا تفاوت را در نوع کار خود ببینید. استفاده از افزونه ها سطح کار شما را وارد لول جدیدتری خواهد کرد. دغدغه طراحان معمولا انتخاب رنگ، فونت و ... است که با این افزونه ها به سادگی حل خواهد شد و شما می توانید تمرکز خود را بر محتوا  و خلاقیت در طراحی اختصاص دهید. موارد گفته شده فقط تعداد محدودی از افزونه های موجود بود. پیشنهاد می کنیم تا به جستجو پرداخته و افزونه مورد نظر خود را یافته و استفاده کنید.

1401/2/26 - 22:40:45

1053

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "8 اکستنشن محبوب گوگل کروم برای طراحان گرافیک " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید