۷ نکته برای طراحی بهترین بنر رول آپ

چطور بنر رول آپ طراحی کنیم؟

تبلیغات همواره در صدر اموری است که یک شرکت یا یک استارتاپ برای نمایش خود باید انجام دهد. اما آیا تبلیغات بدون طراحی منحصر به فرد می‌تواند تاثیر خوبی برای مخاطب داشته باشد؟ پاسخ این سوال به طور قطع خیر است. پس اگر به دنبال طراحی بهترین بنر رول آپ هستید این مطلب را از دست نداده و تا انتها آن را دنبال کنید تا ۷ نکته کاربردی برای یک طراحی منحصر به فرد را به شما ارائه دهیم.

۱- لوگو برند را در آن بکار ببرید

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی رول آپ این است که لوگوی برند شرکتی که برای آن طراحی را انجام می‌دهید را در بهترین نقطه به کار ببرید. لوگوی برند باید به صورت کاملا خوانا و در اندازه مناسب به نمایش گذاشته شود تا مخاطبی که آن را می‌بیند به سرعت قابلیت ارتباط با برند را داشته باشد.

۲- اهمیت طراحی از بالا به پایین، از راست به چپ است

طراحی بهترین بنر رول آپ نکات مختلفی دارد که باید به آن توجه کرد اما از مهم‌ترین آنها جهت طراحی شما است. برای بعضی از طراحی‌ها استفاده از جهت بالا به پایین و چیدمان المان‌های گرافیکی در این جهات منحصر به فرد تر از آن است که از راست به چپ کشیده شده باشد و گاهی هم این موضوع عکس این مورد است؛ در نتیجه با توجه به موضوع خود جهت طراحی را انتخاب کنید.

 

۳- تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

فرض کنید طراحی خوبی را انجام داده‌اید و همه المان‌های طراحی را به دقت چیدمان کرده‌اید، ولی در اواسط کار خود تصویری بی کیفیت قرار داده‌اید که طراحی شما را کاملا از بین برده است. این تصویر بی کیفیت باعث دیده نشدن دیگر قسمت‌ها و المان‌های طراحی شما می‌شود. همواره دقت داشته باشید از بالاترین کیفیت عکس یا تصاویر استفاده کنید تا در زمان چاپ رول آپ به مشکل چاپی هم برخورد نکنید.

۴- رنگبندی، فونتها و متن مناسب

قبل از اینکه طراحی رول آپ را شروع کنید باید تمامی متن‌هایی که می‌خواهید در کار طراحی خود بیاورید را یکجا جمع کنید تا بتوانید با فکر باز به سراغ طراحی المان‌های طرح خود بروید. گاهی پیش می‌آید به دلیل جمع‌آوری نکردن اطلاعات لازم برای طراحی، بیش از حد به طراحی پرداخته می‌شود و با المان‌های اضافی در طراحی مواجه می‌شویم. همچنین برای دقیق بودن استراتژی طراحی بنر رول آپ باید فونت‌هایی که در نظر دارید را آماده کرده و متون خود را با آن فونت‌ها در طرح قرار دهید.

از این موارد گذشته رنگ‌بندی در طراحی رول آپ را می‌توان مهم‌ترین نکته حائز اهمیت دانست. دقت داشته باشید با توجه به مخاطب هدف، رنگ برند و محتوای مورد نظر باید انتخاب رنگ‌بندی رول آپ خود را انجام دهید تا دقیق مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید. در غیر این صورت طراحی شما عملکردی دقیق نداشته و مخاطبین به راحتی از آن گذر می‌کنند.

۵- رعایت اصول زیبایی شناسی

زیبایی شناسی موردی است که به وسیله حس هر طراحی می‌تواند به مخاطب انتقال پیدا کند. در واقع می‌توان گفت طراح به کمک تجربیات، احساسات و شناختی که از مخاطب خود دارد اثری زیبا را به آن انتقال می‌دهد که می‌تواند بر روی فرد تاثیرگذار بوده و آن را جذب خود کند. رعایت اصول زیبایی شناسی از اهمین بسیار بالایی برخوردار است و طراح باید در طول طراحی بهترین بنر رول آپ خود به این مورد توجه ویژه داشته باشد.

۶- برای هر کاری اندازه مناسب را انتخاب کنید

اندازه طراحی شما اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا باید دقت کنید که رول آپ برای چه فضا و چه متراژ یا چه دیدی طراحی می‌شود. اگر فضایی کوچک داشته باشید ولی رول آپی بزرگ طراحی کنید مخاطب نمی‌تواند به راحتی کل طراحی شما را ببینید و با آن ارتباط برقرار کند. در نتیجه سنجش فضا و اندازه‌ای که مخاطب می‌تواند کل طرح را در یک نظر ببیند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۷- طراحی رول آپ را با سایر محصولات چاپی ست کنید

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی عالی برای رول آپ باید در نظر داشته باشید ست کردن طرح و رنگ‌بندی طراحی رول آپ خود با سایر محصولاتی است که برای چاپ در نظر دارید. این هماهنگی بصری باعث تقویت ذهنیت مخاطب خواهد شد و فرآیند جذب بهتری صورت می‌گیرد.

1401/3/19 - 23:0:36

1021

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "۷ نکته برای طراحی بهترین بنر رول آپ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید