معرفی 10 کتاب برای طراحان گرافیک

کتاب برای طراحان گرافیک همیشه جز اصلی الگوبرداری و آموزش‌های دقیق بوده است. طراحان همواره به کمک کتاب‌های اصلی طراحی می‌توانند تجربیات و دید خوبی نسبت به دنیای طراحی پیدا کنند که به سادگی به دست نمی‌آید. در این مطلب به بررسی برترین کتاب‌های طراحی برای طراحان گرافیکی پرداخته‌ایم.         

مبانی طراحی گرافیک نویسنده: ایمی ای آرنستون

این کتاب که نوشته ایمی ای آرنستون است توسط حسام حسن زاده ترجمه شده و انتشارات سوره مهر آن را به بازار ارائه کرده است. در این کتاب به هنر طراحی گرافیکی پرداخته شده و تمامی مبانی این عرصه به نمایش گذاشته شده است. نویسنده این کتاب مدرس رشته هنر و طراح گرافیکی کامپیوتری است که در این حوزه نام خوبی را به جای گذاشته است. اگر بخواهیم به فصل‌بندی این کتاب اشاره کنیم باید گفت در فصل اول این کتاب به کاربرد هنر طراحی اشاره و تمامی مزایای آن شرح داده شده است.

در فصل دوم این کتاب تاریخچه‌ای از طراحی گرافیک از زمان ظهور تا به امروز آورده شده است. در فصل سوم نویسنده به سراغ موضوع مهمی به نام ادراک رفته و مطالبی را در این خصوص برای فعالین عرصه هنر ارائه کرده است. در فصل چهارم این کتاب به سمت و سوی دیگری به نام به سوی تعادلی پویا رفته است که این فصل دید خوبی به خواننده در خصوص ادراک و وحدت بصری و ذهنی داده است. فصل پنجم این کتاب ارزشمند در خصوص گشتالت مطلوب بوده و به مواردی همچون لوگو و نماد تجاری و انواع آن پرداخته است که دید مطلوبی را در این خصوص به شما می‌دهد.

در فصل‌های بعدی کتاب یعنی پویایی چیدمان، پویایی رنگ، تصویر و عکس در طراحی، طراحی تبلیغات، گرافیک آنلاین و چاپی توضیحات بسیار کاربردی در خصوص هر یک از این موارد داده شده است که دید بسیار مطلوبی را برای ادامه راه حرفه‌ای به خواننده می‌دهد. گفتنی است در این کتاب پایان هر فصل معطوف به حل تمرین و دیدن پروژه‌های مختلف شده است که کار دانشجویان رشته‌های هنر را راحت‌تر کرده است.

راهنمای ناظران چاپ نویسنده: بهرام عفراوی

این کتاب از بهرام غفراوی بوده و انتشارات دایره چهار رنگ به بازار عرضه شده است. در این کتاب ارزشمند در عصری که قانون‌های چاپ مرز مشخصی نداشته و هر فرد به دنبال اصول خود می‌رود به قانون‌مندی و نظارت بر چاپ تاکید داشته است. به گفته نویسنده این کتاب برای افرادی نوشته شده است که در حوزه نظارتی چاپ فعالیت می‌کنند و برای پیگیری حقوق، وظایف و مسئولیت‌های آنها طراحی شده است. در واقع نویسنده با توجه به گفته‌ها و کلاس‌هایی که در این زمینه داشته یادداشت‌بردای‌هایی را انجام داده که بعد از مدتی تمامی این موارد ارزشمند را تبدیل به کتابی جذاب کرده است که به درد هر فعال حوزه چاپی می‌خورد.

کتاب فونت نویسنده: بهرام عفراوی

این کتاب هم از بهرام غفراوی بوده و باز هم انتشارات دایره چهار رنگ به بازار عرضه کرده است. در این کتاب به آشفتگی‌های موجود در فونت‌های فارسی اشاره شده است و در آن رویکرد بر ایجاد بانک برای فونت‌های با اصالت و دارای نام خوبی که وجود دارد بوده است. در واقع این کتاب برای ارتباط دقیق کارفرمایان با طراحان شکل گرفته است که می‌توانند از آن برای امور خود استفاده کنند.

آموزش طراحی پوستر نویسنده: مهرداد احمدی شیخانی

این کتاب توسط مهرداد احمدی شیخانی نوشته شده و توسط انتشارات فرهنگ صبا به بازار ارائه شده است. در این کتاب توسط فعالین و متخصصین حوزه گرافیک برای طراحی پوسترهای ارزشمند طراحی و تالیف شده است می‌تواند صفر تا صد این کار را در اختیار فعالین، دانشجویان، متخصصین و اساتید این حوزه قرار دهد. در نتیجه این کتاب می‌تواند راهنمای مناسبی برای مدرسان این حوزه باشد.

کتاب شیوه‌های چیدمان سند چاپی نویسنده: بهرام عفراوی

این کتاب از بهرام غفراوی بوده و انتشارات دایره چهار رنگ به بازار عرضه شده است. در این کتاب به فرآیند چاپ در کشور اشاره شده و صرفه اقتصادی سفارشات چاپی و به همراه کیفت آنها مورد بحث قرار گرفته است. در این کتاب به فرآیند سپردن چاپ به لیتوگرافی و چالش‌های مربوط به آن آورده شده است و راه حل‌های اقتصادی برای جلوگیری از متضرر شدن در این زمینه ارائه شده است.

داستان گویی با تصویر نویسنده: مارکوس ماتئو مستره

این کتاب توسط مارکوس ماتئو مستره نوشته، توسط رحمان حق پرست ترجمه و توسط انتشارات نیلفام به بازار عرضه شده است. کتاب داستان گویی با تصویر بهترین راهنمای تصویری برای فعالین حوزه هنر است. در واقع در این کتاب به این پرداخته شده است که چه کاری باید انجام داد تا مخاطب مورد نظر ما داستان را به جای اینکه بخواند آن را احساس کند.

ایده‌ یابی خلاق در طراحی گرافیک نویسنده: سهیل یدالله زاده

این کتاب توسط سهیل یدالله زاده نوشته و توسط انتشارات نظری به بازار ارائه شده است. در این کتاب سعی بر این شده است که خلاقیت را درگیر طراحی‌های خلاقانه در طراحی کند. مسیر این کتاب بیشتر به سوی استفاده از خلاقیت در آثار است که به ایده‌یابی، خلق ایده و مراحل پروش آن اشاره شده است.

کتاب لذت طراحی نشانه نویسنده: دیوید ایری

این کتاب توسط دیوید ایری نوشته، توسط سارا شادرخ و هادی رحمتی ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه سمنان به بازار آمده است. در این کتاب لذت‌های مختلفی که طراحی می‌تواند برای یک طراح داشته باشد اشاره شده است و راهنمای مناسبی برای کلیه افرادی است که به این حوزه علاقه داشته یا مدرس در این حوزه هستند.

فرهنگنامه طراحان گرافیک ایران گردآورنده: بهرام عفراوی

این کتاب از بهرام غفراوی بوده و انتشارات دایره چهار رنگ به بازار عرضه شده است. در این کتاب تمامی فعالان حوزه طراحی گرافیک به همراه آثاری که تا به امروز داشته‌اند گردآوری شده است که این فهرست کاملی برای فعالین این حوزه قلمداد می‌شود.

آموزش طراحی جلد نویسنده: مهرداد احمدی شیخانی

این کتاب توسط مهرداد احمدی شیخانی نوشته شده و توسط انتشارات فرهنگ صبا به بازار ارائه شده است. این کتاب هم مرجع و راهنمای مناسبی برای فعالین حوزه هنر است و در آن آموزه‌هایی برای طراحی جلد آورده شده است. این کتاب از مبانی تا فرآیند طراحی جلد را مورد پوشش قرار می‌دهد.

1401/4/25 - 23:50:17

2690

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "معرفی 10 کتاب برای طراحان گرافیک " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید