بهترین فونت های فارسی برای طراحان حرفه ای

به عنوان یک طراح گرافیک حرفه ای که باید برای طراحی کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ و سایز طرح های بصری کاملا مسلط باشد، بهتر است که با ابزارهای لازم کار خود آشنا باشید. یکی از ابزار ضروری، تاثیرگذار و مهم برای امور طراحی انتخاب فونت است. یک طراح حرفه ای باید بتواند فونت مناسب و تاثیر گذار برای طرح خود انتخاب نماید تا علاوه بر افزایش تاثیر طرح بر زیبایی آن هم بیفزاید.

بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا

در این مقاله سعی داریم تا پر استفاده ترین فونت های فارسی توسط طراحان محبوب و مشهور را معرفی نمائیم. قبلا فونت های زیادی در دسترس طراحان نبود و فونت های محدودی استفاده می شده است. اما امروزه فونت های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سبک خود را به وجود آورید. اگر تازه کار هستید می توانید با استفاده از این فونت های معرفی شده طرح های زیبا و خلاقانه ایجاد کنید و نیاز به جستجو های متعدد نداشته باشید.

فونت یکان پلاس

فونت یکان ظاهری رسمی و جدی دارد. برای جذب خواننده و این که برای خواندن نوشته های طولانی اذیت نشود بهترین انتخاب است. از این فونت برای نوشتن متن کتاب و یا متن های طولانی استفاده می شود. تا مدت های طولانی این فونت جزو پر کاربردترین فونت های فارسی بوده است.

معرفی فونت فارسی یکان پلاس

فونت ایران سنس

این فونت در حال حاضر محبوب ترین و از بهترین فونت های فارسی برای وب و به نوعی جایگزین فونت های دیگری همچون نازنین، یکان و تیتر شده است. برای متون طولانی، اپلیکیشن ها، سایت ها و دیگر موارد از این فونت استفاده می شود. ساده و زیباست و حتی در استفاده طولانی هیچ مشکلی برای چشم بیننده ایجاد نخواهد کرد.

در انواع مختلف بولد و لایت وجود دارد و طراح با توجه به موضوع مورد استفاده می تواند راجع به نوع فونت تصمیم گیری کند. برای موضوعات : آموزشی، تبلیغاتی، فروشگاهی و خدمات انتخاب مناسبی است.

معرفی فونت ایران سنس

 

فونت لاله زار

این فونت توپر، ضخیم و درشت است. به خوبی خوانده می شود و حس نوستالژی مانند روزنامه ها و مجله های قدیمی را دارد. از این فونت برای ساخت پست و استوری اینستاگرام هم به وفور استفاده می شود. چون جذاب است و مخاطبین را به خوبی با محتوا درگیر می کند. این فونت بسیار سرزنده و با نشاط است. برای موضوعات ورزشی، آموزشی و فروشگاهی انتخابی عالی محسوب می شود. البته از این فونت برای نوشته های عناوین و تیتر استفاده می شود و ممکن است در نوشته های طولانی انتخاب مناسبی نباشد.

فونت فارسی مناسب وب لاله زار

از بهترین فونت های فارسی اندروید مناسب گوشی برای استفاده در اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام، اینشات و ... می توان به این موارد اشاره کرد :

  • فونت فناوری
  • فونت سینما
  • فونت گرافیک عربی
  • فونت یکان بوم
  • فونت سرباز
  • فونت تکست
  • فونت ثریا
  • فونت یکان
  • فونت فارسی ساحل
  • فونت فارسی پرستو
  • فونت اردیبهشت

این فونت هم مانند فونت لاله زار درشت و خوانا است. برای نوشتن عناوین و تیتر ها بسیار استفاده می شود. این فونت هم حس نوستالژی و حماسی زمان انقلاب را دارد و خواننده این حس را به خوبی دریافت خواهد کرد. نوشته ثبت شده با این فونت زیبا و چشم نواز است و گویی آن نوشته را با شابلون بر روی طرح ایجاد کرده اید. این فونت هنری و نوستالژی محسوب می شود و برای طرح های هنری و عکس نوشته بسیار عالی است. بهتر است فقط برای تیتر و عناوین استفاده شود چون در نوشته های طولانی چشم بیننده را خواهد آزرد.

فونت چمران

این فونت حس قوی بودن و اتکا را به بیننده منتقل می کند. توپر است و حسی جدی و محکم دارد. برای نوشتن عنوان در سایت های خبری و تیتر بروشور و کاتالوگ بسیار مناسب است.

فونت فارسی چمران

فونت هندسی مربع

به جرات می توان گفت که این فونت جزو بهترین فونت های فارسی برای فتوشاپ در سال اخیر بوده است. این فونت جذاب ظاهری خاص و منحصر به فرد دارد. برای نوشتن عناوین و تیتر ها بسیار مناسب و شیک است. از این فونت برای طراحی لوگو نام برند های مختلف و خاص ایرانی به وفور استفاده شده است و محبوبین بسیار ویژه ای در بین طراحان ماهر گرافیکی دارد.

فونت فارسی مربع

فونت کلمه

فونت محبوب و معروف دیگر فونت کلمه است. این فونت برای کار های تبلیغاتی، استوری اینستاگرام، بنر ها و تراکت های اعلان بسیار زیاد استفاده می شود. برای تیتر و متن های کوتاه جزو بهترین فونت های فارسی برای ورد به شمار می رود. فونتی بسیار شیک و مدرن است. در موضوعات فروشگاهی، استارتاپ، تبلیغات و گرافیک مناسب ترین فونت می باشد.

معرفی فونت فارسی کلمه

فونت سینما

این فونت بسیار جذاب و مینیمال محسوب می شود. برای موضوعاتی مانند معرفی فیلم، معرفی کتاب، دانستنی ها و ورزشی بسیار مناسب است. برای تیتر و متن های کوتاه معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت های مختلفی از این قفونت در دسترس است که طراح باید با سلیقه و خلاقیت خود مناسب ترین سایز را برای طراحی انتخاب کند تا بهترین نتیجه ممکن از طرح برداشت شود.

معرفی فونت فارسی سینما

فونت انجمن

این فونت ظاهری خوانا، ساده و شیک دارد. در چند وزن مختلف قابل دسترسی و استفاده است. هم برای متن های طولانی و هم برای استفاده در تیتر مناسب است.

نمونه متن نوشته شده با فونت فارسی انجمن

فونت کودک

این متن در استفاده برای متن های طولانی بسیار کاربردی است. اگر متن طولانی دارید و فونتی می خواهید که به راحتی خوانا بوده و چشم خواننده را هم اذیت نکند فونت کودک را انتخاب کنید. این فونت خوانایی بسیار بالایی دارد و حروف در آن با فاصله مناسب از هم قرار می گیرند.

معرفی فونت فارسی کودک

فونت های رایگان برای تولید محتوا را به شما معرفی کردیم. این نکته را در نظر داشته باشید که مهارت اصلی در خلاقیت و مهارت طراح است. این مهارت و خلاقیت شماست که باعث می شود تا طرح نهای طراحی شده جلوه و زیبایی مورد نظر را داشته باشد. اگر بهترین فونت ها را در اختیار افراد مبتدی و ناآگاه قرار دهید هم نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. فونت های معرفی شده همگی رایگان بوده و به راحتی قابل دانلود هستند. بهتر است کتابخانه ای جامع از فونت های مناسب داشته باشید تا در صورت لزوم با امتحان کردن فونت های مختلف بهترین فونت را برای طرح خود بیابید. الزاما اولین انتخاب بهترین انتخاب نیست و تنها با تجربه کردن و استفاده مکرر می توانید به نتیجه دلخواه برسید.

1401/2/24 - 19:0:19

10658

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "بهترین فونت های فارسی برای طراحان حرفه ای " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید