بهترین ابزارهای طراحی گرافیک رایگان

ابزارهای طراحی گرافیکی به پلتفرم‌هایی اطلاق می‌شود که کاربران خود را قادر می‌سازند تا با استفاده از دستورات ریاضی و هندسی تصاویر را ایجاد، ترکیب و ویرایش کنند. این ابزارها در ایجاد تصاویری با کیفیت بالا که می توانند به طور نامحدود بدون از دست دادن کیفیت خود مقیاس شوند استفاده می شود. کاربران این نوع ابزارها شامل طراحان گرافیکی، معماران، مهندسان و ... هستند.

4 سایت کاربردی برای طراحان گرافیک

این ابزارهای طراحی عمدتاً برای ایجاد لوگو، تصاویر گرافیکی مختلف و طراحی به سبک‌های مختلف استفاده می شود. می‌توان آن‌ها را با فرمت‌های مختلف، از جمله EPS ، SVG، jpeg و... ذخیره کرد. برای اینکه یک فایل با کیفیت داشته باشید لازم است قبل از ارسال فایل به مرکز چاپ از وکتورها و عکسهای با کیفیت استفاده کنید.  در ادامه به معرفی ۴ ابزار کاربردی برای طراحی گرافیکی رایگان را نام خواهیم برد و با امکانات هر یک از آنها آشنا می‌شوید.

ابزار طراحی گرافیک رایگان سایت کنوا

1. Canva

Canva سالهاست که یک نام آشنا در طراحی گرافیک بوده است زیرا به شما این امکان را می‌دهد طرح‌هایی با ظاهر حرفه‌ای و با سرعت فوق‌العاده ایجاد کنید. اولین باری که از Canva استفاده می‌کنید، احساس خواهید کرد یک شبه به فتوشاپ مسلط شده‌اید! یکی از نقاط قوت Canva مخزن عظیم قالب‌ها و طرح‌‌های گرافیکی حرفه‌ای آن است که طیف گسترده‌ای از سبک‌های مختلف طراحی از کاورهای فیس‌بوک و تصاویر کوچک یوتیوب تا بنرهای اینستاگرام و هدرهای توییتر را پوشش می‌دهد.

اما چیزی که این ابزار را از باقی ابزارها جدا می‌کند، رابط کاربری آن یعنی کشیدن و رها کردن آن است. این امکان به صورت آنلاین در واقع آنقدر روان است که به شما امکان می‌دهد در عرض چند دقیقه طراحی گرافیکی خود ایجاد کنید. مخزن Canva آنقدر بزرگ است که بالا و پایین کردن در آن می‌تواند طاقت فرسا باشد. خوشبختانه این ابزار دارای یک جستجو با فیلترهای مختلف است که به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را محدود کنید.

هنگامی‌که یک الگو را انتخاب کردید، می‌توانید هر کاری را با آن انجام دهید زیرا از ویرایشگر Canva استفاده می‌کنید. Canva به لطف دارا بودن ابزار، فضای کافی برای افزودن طرح‌ها و شخصیت‌های مختلف به طرح‌تان را در اختیار شما قرار می‌دهد. عناصر به دسته‌های مختلفی از جمله خطوط و اشکال، طراحی‌های گرافیکی، عکس‌ها، ویدیوها، صدا‌ها، نمودارها، جداول، قاب‌ها و ... تقسیم می‌شوند.

نسخه رایگان Canva دارای ده‌ها فونت در مخزن خود است. فقط روی Text در پانل کناری کلیک کنید و هر یک را که می‌خواهید انتخاب کنید. اگر به دنبال چیز خاصی هستید، همیشه می‌توانید از جستجو استفاده کنید.

ویژگی منحصربه‌فرد Canva ایجاد طرح گرافیکی سریع است و به راحتی صرفه جویی زیادی در زمان می‌کند. برای شروع به شما امکان می‌دهد تا ۸ طرح را همزمان ایجاد کنید.

همانطور که می‌بینید، می‌توانید از بین هشت فرمت انتخاب کنید. فرض کنید می‌خواهید برای هر کدام یک مورد ایجاد کنید، به سادگی هر هشت مورد را انتخاب کنید و سپس روی Continue کلیک کنید.  در ادامه می‌توانید متن خود یا هر متن اضافی دیگری را وارد کنید، تصاویر یا لوگویی را که می‌خواهید استفاده کنید آپلود کنید، یک الگو یا یک پالت رنگ را انتخاب کنید، از قابلیت کشیدن و رها کردن استفاده کنید و با آن طراحی کنید.

ابزار طراحی گرافیک سایت وکتور

۲- Vectr

Vectr یک سایت و ابزار دانلود وکتور رایگان است. این ابزار یک پلتفرم ساده و کاربردی برای طراحی و ویرایش طرح‌های برداری با هر دانش تخصصی است و شما را قادر می‌سازد تا کار خود را در زمان مشخص و در حین انجام ویرایش و طراحی گرافیک تنها با به اشتراک گذاری یک URL انجام دهید.

این ابزار تصاویر واضحی تولید می‌کند که می‌تواند بدون از دست دادن پیکسل‌هایش باشد یا در حین کشیده شدن تار نشوند. این ابزار و ویژگی‌های هوشمندتر و ساده تری را هم ارائه می‌دهد که توسط هوش مصنوعی طراحی شده اند. در ادامه برخی از امکانات این ابزار کاربردی بیان شده است:

  • دیگران می‌توانند ویرایش شما را به صورت زنده از طریق اشتراک URL مشاهده کنند.
  • تصاویر تولید شده در آن مقیاس پذیر بوده و می‌تواند کشیده یا بالا پایین شود.
  • ویرایش دقیق، سریع و آسان
  • ویژگی چت برای برقراری ارتباط فراهم می‌کند.
  • ابزارهای ویژه‌ای برای صرفه جویی در زمان با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

 

ابزار طراحی گرافیک سایت اینفوگرام

۳- infogram

این وبسایت به شما کمک ‌می‌کند که به کمک آن اینفوگرافیک‌ها و طراحی‌های مختلفی را آماده‌سازی کنید که این امر به کمک طرح‌های آماده‌ای که در این سایت وجود دارد اتفاق می‌افتد. کافیست به آن مراجعه کرده، طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و محتوای خود را به آن وارد کنید.

ابزار طراحی گرافیکی سایت ایستلی

۴- Easel.ly

 این ابزار هم یک ابزار طراحی اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک‌ها از تصاویر، نمودارها و کمی‌متن برای به اشتراک گذاری سریع و جذاب داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌شوند که این ابزار تمام این موارد را در خود جای داده است.

Easel.ly به نام خود عمل می‌کند زیرا این ابزاری است که به سادگی با تغییر قالب‌های موجود، اینفوگرافیک‌های جذاب ایجاد می‌کند. مرحله اول کار با این ابزار هم این است که مطمئن شوید الگوهای موجود با اطلاعاتی که می‌خواهید به آن منتقل کنید مطابقت دارند. Easel.ly تصویری بصری از ایده‌ها ارائه می‌دهد، که به نوبه برای دانش آموزان یا دانشجویان بسیار مناسب است زیرا کار با آن هم واقعا آسان است. از آنجایی که اینفوگرافیک به دانش آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا روابط بین مفاهیم را تجسم کنند، این ابزار می‌تواند به عنوان ابزاری برای ترکیب و مستندسازی یادگیری باشد.

1401/4/18 - 21:38:28

1194

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "بهترین ابزارهای طراحی گرافیک رایگان " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید