اهمیت چاپ مش در تبلیغات

در صنعت چاپ روش‌های بسیار متننوعی برای چاپ بر روی متریال‌های مختلف وجود دارد. امروزه بیشتر از چاپ دیجیتال برای چاپ ابزارهای تبلغاتی استفاده می‌شود. با توجه به محدودیت‌های که در این چاپ وجود دارد گاهی اوقات به دلایل مختلف استفاده از سایر روش‌های چاپی مقرون به صرفه تر خواهد بود. به همین دلیل نیز با موجود محبوبیت چاپ دیجیتال و عملکرد خوب چاپگرهای دیجیتالی بازهم از برخی از روش‌های چاپی دیگر استفاده می‌شود. چاپ مش یکی از روش‌های چاپی محبوب در صنعت چاپ است که با پیشرفت چاپگرها امروزه با کیفیت بهتری انجام می‌شود. این روش برای انجام تبلیغات روش بسیار خوبی است و می‌تواند تأثیر زیادی در پیشرفت کسب و کارها داشته باشد. علاوه بر این هزینه آن بسیار مقرون به صرفه است و هر کسب و کار بزرگ و کوچکی می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی از مزیت‌های خوب چاپ مش این است که جلوی ورود نور را به طور کامل نمی‌گیرد. استیکرها در چاپ مش دارای سوراخ‌های زیادی هستند که به راحتی بر روی شیشه نصب می‌شوند. به همین دلیل علاوه بر کاهش دید داخل ساختمان‌ها از ورود نور به داخل محیط نیز جلوگیری نمی‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با چاپ مش و کاربرد آن در تبلیغات بیشتر آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

چاپ مش چیست؟

 قبل از اینکه به سراغ بررسی کاربردهای این روش چاپی برویم خوب است که با آن به طور کامل آشنا شویم. چاپ مش یکی از روش‌های چاپی کاربردی در صنعت چاپ است که افراد زیادی با آن آشنایی ندارند. به همین دلیل نیز موارد استفاده از آن کمتر از سایر روش‌های چاپی است. با این وجود در این روش طرح مورد نظر روی استیکرهای که دارای سوراخ هستند چاپ می‌شود. هیچ‌گونه تفاوتی از لحاظ کیفیت و نوع خدمات بین استیکرهای چاپ مش و سایر استیکرها وجود ندارد. استیکرهای مش به راحتی روی سطح شیشه‌ها نصب می‌شوند. به دلیل وجود سوراخ‌های متعددی که روی سطح این استیکرها وجود دارد نور وارد محیط می‌شود و روشنایی محیط حفظ می‌شود. به همین دلیل این نوع استیکرها به افراد کمک می‌کنند که همراه تبلیغات روی شیشه مغازه و فروشگاه خود از ورود نور نیز استفاده کنند. چاپ مش یک روش تبلیغاتی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن سوراخ‌های متعدد مزیت خوبی دارد. این روش چاپی در دو نوع چاپ مش پشت چسب‌دار و چاپ مش بدون چسب انجام می‌شود. برای چسباندن استیکرهای چاپ مش روی سطوح مختلف می‌توان از نوع پشت چسب‌دار آن استفاده کرد. این روش چاپی برای مکان‌های مختلف کاربرد دارد و کیفیت آن بستگی به کاغذ مش دارد. استفاده از کاغذهای مش با کیفیت باعث افزایش کیفیت و کارایی این چاپ می‌شوند. به همین دلیل برای داشتن یک چاپ با کیفیت و مناسب بهتر است که به مراکز چاپ معتبر و حرفه‌ای مراجعه شود.

 

انواع روش چاپ مش کدام‌اند؟

همان‌طور که به ان اشاره کردیم روش چاپ مش به دو صورت مختلف انجام می‌شود که کیفیت و کارای آنها با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل افراد باید با توجه به نیاز خود اقدام به استفاده از این روش‌ها کنند. از استیکرهای چاپ مش می‌توان به‌آسانی در هر مکانی استفاده کرد. کیفیت و وضوح این چاپ‌ها به نوع کاغذ آنها بستگی دارد به همین دلیل برای افزایش کیفیت باید همواره از کاغذهای مرغوب استفاده شود. دو روش چاپ مش به صورت زیر است.

 چاپ مش پشت چسب‌دار

در چاپ مش پشت چسب‌دار سوراخ‌های ریزی وجود دارد که پشت آنها دارای چسب است. به همین دلیل این مدل چاپ به راحتی روی سطوح مختلف می‌چسبد و کاربرد بسیار گسترده اس دارد. نصب آسان این مدل باعث شده است که افراد زیادی آن را انتخاب کنند. جنس استیکرهای این مدل چاپ از پی وی سی است به همین دلیل از مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل بیرونی همچون تابش نور خورشید، بارندگی و پارگی دارند. فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از این روش در طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی استفاده می‌کنند. چاپ مش پشت چسب‌دار علاوه بر مزیت‌های خوبی که دارد جلوی ورود نور را نمی‌گیرد. لازم به ذکر است که هزینه چاپ این مدل از چاپ مش بیشتر از مدل بدون چسب است. با این وجود به دلیل نصب آسان و سایر مزیت‌های دیگر طرف‌داران بیشتری دارد.

چاپ مش بدون چسب

مدل دیگر چاپ مش لبه چاپ کش بدون چسب معرف است که دارای ضخامت بیشتری است. این مدل از چاپ مقاومت بسیار خوبی در برابر پارگی دارد. کاربرد این مش‌ها نصب به روی استندهای تبلیغاتی است و بیشتر در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها نصب می‌شود. معمولاً برای اطلاع رسانی از این مدل چاپ استفاده می‌کنند. استیکرهای این مدل از چاپ باید با استفاده از پایه‌های استند نگهداری شوند. یا گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را روی سطح دیوار یا هر سطح دیگری به کمک چسب یا هر وسیله دیگری نصب کرد. کیفیت و وضوح این مدل از چاپ مش بسیار بالا است و برای تبلیغات گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

 

 

کاربردهای چاپ مش چیست؟

چاپ مش یکی از روش‌های تبلیغاتی پر کاربرد است که هر کسب و کار بزرگ یا کوچکی می‌توانند برای انجام کارهای تبلیغاتی خود از آن استفاده کنند. از این روش چاپی می‌توان بر روی سطوح مختلفی استفاده کرد. از جمله کاربردهای خوب آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم

  • فروشگاه و مغازه‌ها برای انجام تبلیغات و چسباندن آن روی شیشه می‌توانند از این چاپ استفاده کنند.
  • از مدل چسب‌دار چاپ مش می‌توان برای چسباندن تبلیغات بر روی شیشه اتوبوس‌ها و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کرد. استیکرهای پشت چسب‌دار به راحتی بر روی سطوح مختلف می‌چسبند و مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل بیرونی دارند.
  • از مش‌های خام با کیفیت می‌توان به عنوان سایبان استفاده کرد و از ورود نور آزاردهنده خورشید جلوگیری کرد. البته می‌توان برای تبلیغات بر روی سایبان‌ها نیز طرح‌های دلخواه را چاپ کرد. هیچ‌گونه محدودیتی در مورد استفاده از مش‌ها در تبلیغات وجود ندارد.

 

شیوه نصب چاپ مش چگونه است؟

برای نصب مش‌ها می‌توان از شیوه‌های متنوعی استفاده کرد. همان‌طور که به آن اشاره‌شدن این روش چاپی به دو مدل مختلف انجام می‌شود. نصب مش‌های پشت چسب‌دار بسیار آسان است و می‌توان آنها را روی هر سطحی به‌آسانی و بدون حباب نصب کرد. با وجود سوراخ‌های متعدد بر روی سطح این مش‌ها نصب آن‌ها نیز بسیار آسان شده است. برای جابه‌جایی آسان مش‌ها می‌توان سطح مورد نظر را با آب یا شیشه پاک تمیز کرد سپس مش مورد نظر روی سطح چسبانده شود. برای چسباندن مش‌های که سایز بزرگ‌تری دارند برای انجام راحت‌تر کار بهتر است به صورت دونفری این کر انجام شود. برای استفاده از مش‌های بدون چسب باید از استندهای مناسب استفاده شود.

نکات مهم در هنگام نصب مش:

برای اینکه بتوانید مش چاپ شده خود را بدون عیب و به خوبی روی سطح مورد نظر چاپ کنید نیاز است که ابتدا سطح را به خوبی از هر آلودگی پاک کنید. با این کار زمانی که مش روی سطح چسبانده می‌شود ظاهری زیبا خواهد داشت. لازم به ذکر است که برای خارج‌کردن حباب‌های ایجاد شده در زیر مش‌ها می‌توان از کاردک مخصوص استفاده کرد. با این کار سطح مش‌ها کاملاً صاف و بدون برآمدگی می‌شوند.

 

تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که تفاوت بین چاپ مش و سایر استیکرها چیست؟ خوب باید به شما بگوییم که تنها تفاوتی که بین این دو روش چاپی هست تعداد سوراخ‌های متعددی است که روی سطح چاپ مش وجود دارد. استیکرها هیچ‌گونه سوراخی روی سطح خود ندارد به همین دلیل نیز جلوی ورود نور را به طور کامل می‌گیرند. در صورتی که مش‌ها با توجه به سوراخ‌های که دارند باعث می‌شوند که نور وارد محیط شود.

 

مزایای استفاده از چاپ مش در تبلیغات چیست؟

 همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم این روش چاپی بسیار کاربردی است و برای تبلیغات همه کسب و کارها گزینه مناسبی است. با این وجود می‌توانیم بگوییم که مزایا خوب چاپ مش در تبلیغات عبارت است از:

  • نصب آسان روی سطوح مختلف
  • هزینه چاپ ارزان و مقرون به صرفه
  • مقاومت بالا در برابر پارگی، نور خورشید، ضربه و رطوبت
  • استیکرهای مش قابلیت شستشو دارند به همین دلیل به راحتی می‌توان آلودگی روی سطح آنها را با آب شستشو داد.
  • از استیکرهای چاپ مش می‌توان برای تبلیغات در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده کرد.
  • به کمک این استیکرها می‌توان توجه مخاطبان را به راحتی جلب کرد.

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که چاپ مش روشی بسیار مناسب برای تبلیغات است که ویژگی‌های بسیار خوبی دارد. استیکرهای چاپ شده با این روش دارای سوراخ‌های متعددی هستند که باعث می‌شود نور از آنها عبور کند. از این روش چاپی برای تبلیغ کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌توان استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های خوب آن می‌توانیم به ضد آب بودن، مقاومت بالا در برابر نور خورشید، پارگی وضربه اشاره کنیم. این روش چاپی به دو مدل پشت چسب‌دار و بدون چسب انجام می‌شود. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد این روش چاپی بیان کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به تمامی سؤالات و نظرات شما پاسخ خواهیم داد.

1402/2/14 - 23:43:55

393

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "اهمیت چاپ مش در تبلیغات " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید