راهنمای چاپ روی کارتن

استفاده از کارتن برای بسته بندی محصولات بسیار رایج است و به‌طوری که می‌توانیم بگوییم بدون داشتن بسته بندی مناسب محصولات شرکت‌ها مشتریان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل استفاده از بسته‌بندی‌های زیبا می‌تواند فروش محصولات را چند برابر کند. چاپ روی بسته بندی محصولات یکی از روش‌های متداول است که معمولاً شرکت‌ها برای تبلیغات و جلب رضایت مشتریان انجام می‌دهند. بسته بندی هر محصول نشان دهنده کیفیت آن است به همین دلیل توجه به بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. کارتن‌ها یکی از مواد پرکاربرد در بسته بندی محصولات هستند که برای زیباتر کردن آن‌ها از روش‌های چاپی استفاده می‌شود. در برخی موارد شرکت‌ها برای بسته بندی باکیفیت‌تر محصولات خود از لایه‌های نازک مقوا برای لمینت کردن سطح کارتن‌ها استفاده می‌کنند. با این کار هم ظاهر آن‌ها زیباتر می‌شود و هم در برابر پارگی و رطوبت مقاوم‌تر می‌شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با چاپ رو کارتن و مزایا آن آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

چاپ روی کارتن با چه روش‌های انجام می‌شود؟

در صنعت چاپ روش‌های بسیار متعددی برای چاپ روی متریال‌های مختلف وجود دارد. کارتن یکی از متریال‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است که از آن استفاده‌های زیادی می‌شود. چاپ روی کارتن برای تبلیغات و معرفی محصولات روش بسیار متداولی است که امروزه نیز بسیار رایج است. برای چاپ روی کارتن از روش‌های چاپی متنوعی استفاده می‌شود که هرکدام از آنها دارای یک‌سری ویژگی و مزایا هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از اقدام به چاپ افراد هزینه نهایی چاپ روی کارتن را برآورد کنند. ازجمله روش‌های چاپ روی کارتن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

روش چاپ دیجیتال برای چاپ انواع کارتن

یکی از پیشرفته‌ترین و متداول‌ترین روش چاپی در عصر امروز چاپ دیجیتال است. در این روش چاپی به کمک دستگاه‌های چاپگر دیجیتالی هر نوع طرحی را می‌توان به راحتی روی کارتن چاپ کرد. طیف رنگی مورد استفاده در این روش بسیار گسترده است و از لحاظ شکل و طرح چاپی هیچ گونه محدودیتی ندارد. به همین دلیل روش بسیار مناسبی برای چاپ طرح‌های زیبا و با طیف رنگی گسترده روی بسته بندی محصولاتی است که از کارتن ساخته شده‌اند. سرعت این روش نیز بالا است و به همین دلیل برای استفاده در تیراژهای بالا نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. طرح‌های چاپ شده به روش دیجیتالی از کیفیت و وضوح بسیار بالایی برخوردار هستند به همین دلیل زیبایی خاصی به‌ظاهر کارتن می‌بخشند. هزینه چاپ با این روش نیز بسیار مقرون به صرفه است و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک به راحتی می‌توانند از این روش برای تبلیغات خود استفاده کنند. در این روش چاپی تنها کافی است فایل دیجیتال طرح مورد نظر به چاپخانه تحویل داده شود. معمولاً طرح‌های مورد نظر برای چاپ در این روش توسط افراد گرافیست و در برنامه‌های گرافیکی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور و.. طراحی می‌شوند.

 

استفاده از کارتن برای بسته بندی محصولات بسیار رایج است

 

روش چاپ افست برای چاپ انواع کارتن

چاپ افست از دیگر روش‌های چاپ متداول است که برای استفاده در تیراژ بالا گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در این روش چاپی نیز از دستگاه‌های پیشرفته برای چاپ روی کارتن استفاده می‌شود. طیف رنگی به کار رفته در چاپ افست نیز بسیار گسترده است و می‌تواند نیاز مشتریان را به طرح‌های رنگارنگ برطرف کند. از این روش برای چاپ انواع کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و.. استفاده می‌شود. سرعت چاپ افست بسیار بالا است و به همین دلیل از آن برای چاپ در تیراژ بالا استفاده می‌شود. این روش یکی از معایبی که دارد این است که برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست. کیفیت و روح طرح‌ها و تصاویر چاپ شده در این روش نیز بسیار بالا است.

روش چاپ سیلک برای چاپ بر روی کارتن

یکی دیگر از روش‌های متداول برای چاپ روی متریال‌های مختلف روش چاپ سیلک است. در این روش رنگ‌ها به صورت مستقیم و از طریق شابلون‌ها روی کارتن قرار می‌گیرند. این روش برای چاپ در تیراژ بالا مناسب نیست؛ زیرا سرعت انجام کار بسیار پایین است. اما در تیراژ پایین گزینه بسیار مناسبی است و می‌توان به کمک این روش طرح‌های با کیفیت و وضوح ‌بالا روی کارتن‌ها ایجاد کرد.

 

مزایا چاپ روی کارتن

بسته بندی محصولات تأثیر بسیار زیادی بر روی فروش یک محصول دارند. یک بسته بندی زیبا و مرتب می‌تواند ارزش محصول داخل آن را بیشتر کند. در واقع می‌توانیم بگوییم که بسته بندی محصولات تأثیر بسیار زیادی بر مشتریان دارند و می‌توانند اعتماد آن‌ها را به محصولات افزایش دهند. بارهای برای همه ما پیش‌آمده است که هنگام خرید محصولات مختلف بسته بندی آن‌ها باعث جلب توجه ما شده است. بسته بندی بی‌کیفیت اعتبار محصول را از بین می‌برد و باعث می‌شود که مشتریان کمتر آن محصول را خریداری کنند. از طرفی بسته بندی خوب و باکیفیت علاوه بر جذب مشتری بیشتر باعث محافظت از محصولات درون خود می‌شود. به همین دلیل شرکت‌ها و برندها مختلف توجه بسیار زیادی به بسته بندی محصولات خود دارند. امروزه هر شرکت تولید سعی می‌کند با طراحی خاص بسته بندی، محصولات خود را از سایر رقبا متمایز کند. همان‌طور که می‌دانید بیشتر بسته بندی محصولات از کارتن ساخته می‌شوند و به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که کارتن‌ها نقش مهمی در بسته بندی دارند. برای زیباتر شدن ظاهر بسته بندی محصولات از چاپ روی آن‌ها استفاده می‌شود. چاپ کارتن مزایای بسیار خوبی برای برندها و شرکت‌ها دارد که از جمله این مزایا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

بسته بندی محصولات را زیبا و خاص‌تر می‌کند

اولین مزیتی که چاپ روی کارتن دارد این است که باعث زیباتر دیده شدن هر چه بیشتر بسته بندی محصولات می‌شود. برای چاپ روی کارتن می‌توان از انواع طرح‌های گرافیکی استفاده کرد و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. بدون شک جعبه‌های که دارای طراحی زیبا و خاص هستند بیشتر از جعبه‌های ساده موردپسند مشتریان هستند. به همین دلیل بهترین روش برای جذب مشتری استفاده از کارتن‌های چاپ شده در بسته بندی محصولات است. در بخش بازاریابی شرکت‌های تولیدی توجه بسیار زیادی به چاپ روی بسته محصولات می‌شود. زیرا با این کار بازاریابی محصولات تا حدود بسیار زیادی راحت‌تر می‌شود.

بهترین روش برای تبلیغ شرکت‌ها است

روی کارتن‌ها می‌توان انواع نوشته‌های تبلیغاتی را به راحتی چاپ کرد. روی بسته بندی بیشتر محصولات اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تماس و.. شرکت‌ها تولیدی نوشته شده است. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم استفاده از کارتن‌های چاپ شده روش مناسب و تأثیرگذاری در تبلیغات شرکت‌ها است. با این کار شرکت‌ها می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند. هم محصولات خود را به فروش برسانند و هم به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنند.

دوام و ماندگاری بسته بندی محصولات را افزایش می‌دهد

با چاپ روی کارتن‌ها می‌توان علاوه بر زیباتر کردن آنها بر مقاومت و ماندگاری آن‌ها نیز افزود. معمولاً برای زیبایی بیشتر و افزایش ماندگاری کارتن‌ها از مقواهای چاپ شده به عنوان لمینت روی کارتن‌ها استفاده می‌شود. در این روش روی لایه‌نازکی از مقوا طرح‌های زیبای را چاپ می‌کنند و آن لایه مقوا را روی سطح کارتن‌ها می‌چسبانند. با این کار کارتن در برابر رطوبت، پارگی و.. مقاوم‌تر می‌شود. گاهی اوقات نیز برای افزایش ماندگاری دولایه کارتن را روی هم می‌چسبانند.

باعث جلب توجه بیشتر مشتریان می‌شود

طرح‌های چاپ شده روی کارتن‌ها می‌توانند رد نگاه اول باعث جذب مشتریان شوند. بدون شک کارتن‌های که روی آن‌ها هیچ گونه طرحی چاپ نشده است نمی‌تواند اعتماد و نظر مشتری را به خود جلب کند. از این رو استفاده از کارتن‌های چاپ شده از اهمیت بالایی در جلب توجه مشتریان دارد.

برای معرفی محصولات به مشتریان روش مناسبی است

روی بسته بندی محصولات معمولاً از نوشته‌های برای معرفی محصولات استفاده می‌شود. با این کار مشتری می‌تواند با محصولات بهتر آشنا شود. به‌عنوان‌مثال روی بسته بندی محصولات غذایی معمولاً طرز تهیه، ترکیبات، تاریخ تولید و تاریخ مصرف، ارزش غذایی و.. چاپ می‌شود. مشتری با خواندن این اطلاعات راحت‌تر می‌تواند به محصول اعتماد کند. به همین دلیل استفاده از کارتن‌های چاپ شده می‌تواند روش مناسبی برای معرفی محصولات به مشتریان باشد.

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که چاپ روی کارتن یکی از روش‌های متداول برای تبلیغات و افزایش مشتریان یک شرکت است. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده همواره از چاپ کارتن برای بسته بندی بهتر و زیباتر محصولات استفاده می‌کنند. روش‌های متداولی برای چاپ روی کارتن وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای یک‌سری معایب و مزایا هستند. به همین دلیل خوب است قبل از استفاده از این روش‌ها هزینه و ویژگی‌های آنها بررسی شود. ما در این مقاله مزایای چاپ روی کارتن را به طور کامل بررسی کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید ما در اسرع وقت به نظرات شما پاسخ خواهیم داد.

1401/11/11 - 13:55:46

716

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "راهنمای چاپ روی کارتن " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید