چاپ اکوسالونت چیست؟

چاپ اکو سالونت یکی از چاپ‌های مدرن و پیشرفته در صنعت چاپ است که کاربرد گسترده‌ای دارد. این چاپ در گذشته با جوهرهای سالونت انجام می‌شد که از کیفیت خوبی برخوردار نبودند. علاوه بر این برای سلامتی و محیط‌زیست نیز آسیب‌زا بودند. اما با تغییر که در ساخت این جوهرها به وجود آمده است این روش چاپی نیز توانسته است مزایای خوبی داشته باشد و برای کارهای متنوعی مورد استفاده قرار گیرید. در واقع اسم این سایت اشاره به نوع جوهر استفاده شده در آن دارد. جوهر اکوسالونت با بهره‌گیری از روش‌های روز دنیا ساخته می‌شود به همین دلیل از کیفیت و کارایی بهتری نسبت به جوهرهای سالونت برخوردار است. امروزه برای کارهای مانند چاپ انواع کاغذدیواری، چاپ بنر، بیلبورد تبلیغاتی و.. از این روش چاپ استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با این روش چاپی آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

معرفی چاپ اکوسالونت

چاپ اکو سالنت در واقع روشی چاپی است که در آن از جوهرهای اکوسالونت استفاده می‌شود. در ابتدا برای چاپ از جوهرهای سالونت استفاده می‌شود که علاوه بر کیفیت پایین خطرات زیادی برای محیط زیست و سلامتی انسان‌ها داشت. به طوری که استفاده از این نوع جوهر در برخی از کشورها ممنوع شد. برای بهبود کیفیت این روش چاپی فرمولاسیون جوهرهای سالونت به‌کلی تغییر کردند و حلال‌های مضر و خطرناک آن به طور کامل حذف شدند. به‌این‌ترتیب جوهرهای جدیدی با یک فرمولاسیون جدید به وجود آمدند که مشکلات و مضرات جوهرهای قبلی را نداشتند. این جوهرهای جدیدی با نام اکوسالونت تولید می‌شوند و از کیفیت بالای برخوردار هستند. جوهرهای اکوسالونت ماندگاری و دوام زیادی در برابر نور خورشید و ساییدگی دارند. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای چاپ مواردی هستند که در محیط‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کمک چاپ اکوسالونت می‌توان بنرها را در ابعاد بسیار بزرگی چاپ کرد. با توجه به ریز بودن ذرات جوهر می‌توان به کمک آنها کوچک‌ترین فونت‌ها را نیز باکیفیت بالایی چاپ کرد.

 

ویژگی‌های منحصربه‌فرد جوهر اکوسالونت

همان‌طور که به آن اشاره کردیم جوهرهای اکوسالونت با فرمولاسیون کاملاً جدید تولید می‌شوند به همین دلیل تفاوت بسیار زیادی به جوهرهای سالونت دارند. این جوهرها با تبخیر سریع یا نفوذ در عمق متریال‌های مختلف مانند پلاستیک، گلی اورتان، سنگ و... باعث خشک‌شدن سریع جوهر روی سطوح مختلف می‌شوند. به همین دلیل از لغزش و حرکت ذرات جوهر بر روی متریال‌های مختلف جلوگیری می‌کند و همین امر باعث افزایش کیفیت و وضوح تصاویر چاپ شده با آنها می‌شود. از طرفی به دلیل ریز بودن ذرات جوهر مقاومت و پایداری آنها در برابر عوامل بیرونی مانند ساییدگی، نور خورشید و خیس شدن بسیار بالا است. برای پاک‌کردن این نوع جوهرها تنها می‌توان از مواد شیمیایی مخصوص استفاده کرد.

 

 

چاپ اکوسالونت چه کاربردهای دارد؟

با توجه به ویژگی‌های خوبی که جوهرهای اکوسالونت دارند استفاده از این روش چاپی بسیار متداول و پرکاربرد شده است. امروزه برای بسیاری از چاپ در ابعاد بزرگ از این روش چاپی استفاده می‌شود. زیرا از کیفیت و وضوح خوبی برخوردار است و کیفیت مدنظر مشتریان را تأمین می‌کند. از جمله کاربردهای خوب این روش چاپی می‌توانیم به موارد زیرا شاره کنیم.

چاپ انواع بنر

بنرها جزو محصولات چاپی هستند که هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل کیفیت و وضوح آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنرهای که در فضاهای بیرون نصب می‌شوند در معرض عوامل بیرونی مانند برف و باران و نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند. به همین دلیل باید با جوهرهای چاپ شوند که از مقاومت بالایی برخوردار هستند. جوهرهای اکوسالونت با توجه به فرمولاسیون جدیدی که دارند نسبت به جوهرهای سالونت گزینه مناسب‌تری برای چاپ انواع بنر در اندازه‌های بزرگ هستند. کیفیت طرح‌های چاپ شده با این جوهرها بسیار بالا است و به همین دلیل محتوای بنرها از فواصل دور نیز قابل‌رؤیت هستند. همچنین دوام و ماندگاری این جوهرها در برابر عوامل بیرونی نیز بسیار بالا است.

چاپ فلکسی فیس

از دیگر کاربردهای خوب چاپ اکوسالونت می‌توانیم به چاپ فلکسی اشاره کنیم. چاپ فلکسی با جوهر اکوسالونت از مقاومت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل استفاده از این جوهرها برای چاپ فلکسی گزینه بسیار مناسبی در چاپخانه محسوب می‌شود.

چاپ نقوش مختلف روی پارچه

استفاده از چاپ اکوسالونت برای چاپ نقوش مختلف روی پارچه‌ها از دیگر کاربردهای این روش چاپی است. امروزه برای تولید پرچم تشریفات؛ صنعت پوشاک؛ صنعت دکوراسیون داخلی و.. از جوهرهای اکوسالونت استفاده می‌کنند؛ زیرا جوهر اکوسالونت در برابر ساییدگی و آب مقاومت بسیار بالایی دارند و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

چاپ انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها امروزه کاربرد بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها دارند. به همین دلیل چاپ آنها امروزه بسیار بیشتر شده است. از طرفی کیفیت و ماندگاری کاغذ دیواری‌ها نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است. تا جایی که امروزه شاهد تولید انواع کاغذ دیواری قابل شستشو در طرح‌ها و مدل‌های مختلف هستیم. با توجه به ویژگی‌های خوبی که جوهرهای اکوسالونت دارند استفاده از این روش چاپی برای چاپ انواع کاغذ دیواری‌های گزینه بسیار مناسبی است. به کمک این روش می‌توان انواع طرح‌های زیبا را باکیفیت و وضوح‌بالا روی کاغذهای دیواری چاپ کرد. کاغذ دیواری‌های که با این روش چاپ می‌شوند مقاومت بسیار خوبی در برابر پارگی و خیس شدن دارند.

 چاپ نقوش روی کنواس (بوم)

از چاپ اکوسالونت می‌توان برای چاپ بر روی انواع بوم‌ها استفاده کرد و از آنها به عنوان تابلوهای نقاشی در دکوراسیون داخلی استفاده نمود. همچنین می‌توان برای چاپ عکس روی انواع شاسی نیز از این روش بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: انواع چاپ روی پارچه

 

از جوهر اکوسالونت برای چه دستگاه‌هایی استفاده می‌شود؟

جوهرهای اکوسالونت غلظت کمی دارند و به همین دلیل چسبندگی آنها نسبت به سایر انواع جوهرها کمتر است. ازاین‌رو استفاده از آنها هدهای چاپگر را دچار مشکل نمی‌کنند. به همین دلیل برای استفاده از این جوهر می‌توان در دستگاه‌های مختلفی استفاده کرد. در فرمولاسیون این جوهر حلال‌های مضر حذف شده‌اند و به همین دلیل آسیبی به دستگاه‌های چاپگر وارد نمی‌کنند.

 

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که چاپ اکوسالونت به چاپی گفته می‌شود که با جوهرهای اکوسالونت انجام می‌شود. این روش چاپی کیفیت بسیار خوبی دارد و به همین دلیل کاربرد گسترده‌ای در صنعت چاپ پیدا کرده است. جوهرهای اکوسالونت با یک فرمولاسیون جدید تولید می‌شوند به همین دلیل ویژگی‌های آنها مانند مقاومت و وضوح در آنها افزایش‌یافته است. در این مقاله به طور کامل این روش چاپی را بررسی کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما دراسرع‌وقت به تمامی سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

1402/1/9 - 19:46:18

448

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چاپ اکوسالونت چیست؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید