چگونه چاپ روی سی دی را پاک کنیم

صنعت چاپ از آن دست صنایع محبوب میان موسسات و مراکز مختلف بوده که طرفداران زیادی دارد. چاپ روی لباس‌ها، وسیله ورزشی و سی‌دی‌ها کاربرد زیادی دارد و باعث افزایش کیفیت آن وسیله برای تبلیغ می‌شود. روش‌های چاپ کردن متنوع هستند و انتخاب آن به عهده‌ سفارش دهنده است.

سفارش دهنده با توجه به اینکه قصد دارد چه مقدار هزینه کند، تعداد چاپ چقدر باشد، رایت یا خام بودن دیسک و... تصمیم به نوعی از روش چاپ می‌گیرد. در ادامه این مطلب از سانترال چاپ سعی داریم شما را با انواع روش‌های چاپ، مزایا و چگونگی پاک کردن آن‌ها آشنا کنیم.

چاپ به روش دیجیتال

قبل از اینکه بدانیم چگونه چاپ روی سی دی را پاک کنیم بهتر است با روش‌های مختلف آن آشنا شویم تا بدانیم در صورت نیاز بهتر است از کدام روش استفاده می‌شود. چاپ کردن به دو روش انجام می‌شود؛ روش چاپ دیجیتال و چاپ استمپر که هر کدام دارای مزایا و معایب، قیمت و کیفیت متفاوت هستند و مشتری بسته به ویژگی‌های مد نظر خود بهترین را انتخاب می‌‌کند.

یکی از روش‌های چاپ که مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرد؛ چاپ به روش دیجیتال می‌باشد. بهترین گزینه برای چاپ به تعداد کم، روش دیجیتال است. در این روش طرح به صورت مستقیم روی دیسک چاپ می‌شود که برای کار‌های فوری با تیراژ کم کاربرد فراوانی دارد. چاپ دیجیتال دارای هشت رنگ است و روی سی‌دی‌ها به راحتی می‌توان رایت انجام داد. حداقل سفارشی که به روش دیجیتال انجام می‌شود؛ حدود صد عدد است.


چاپ دیجیتال دارای هشت رنگ است و روی سی‌دی‌ها به راحتی می‌توان رایت انجام داد.

چاپ به روش استمپر

چاپ استمپر نوعی دیگر از روش‌های چاپ است. در چاپ استمپر نسبت به دیجیتال، با کیفیت بالاتری مواجه هستید و همچنین برای تیراژ‌های بالا با قیمت مناسب کاربرد دارد. محتوایی که در لوح وجود دارد؛ بدون دخالت در سی‌دی و دی‌وی‌دی ذخیره می‌شود. بنابراین در زمان هم ذخیره شده و تولید دیسک و نوشتن اطلاعات همزمان انجام می‌گیرد.

پس می‌توان یکی از معایب آن نیز دانست که امکان ارائه به صورت خام وجود ندارد. اگر نیاز به سی‌دی و دی‌وی‌دی خام دارید؛ این روش توصیه نمی‌شود. حداقل سفارشی که با روش استمپر می‌توان انجام داد؛ حدود هزار عدد می‌باشد و دو تا سه هفته آماده‌سازی آن زمان می‌برد.

مزیت چاپ روی CD

چاپ کردن دارای مزایای زیادی بوده و مهم است که بدانیم چگونه چاپ روی سی دی را پاک کنیم. اولین مزایای چاپ این است که کیفیت کار ارائه داده شده را بالاتر می‌برد. برای مثال شما تصور کنید یک لوح فشرده‌ ساده در اختیار دارید که هیچ گونه چاپی روی آن انجام نگرفته یا چند کلمه‌ کوتاه روی آن نگاشته باشند. این طبیعی است که هیچ تمایلی به استفاده از آن ندارید و تصور می‌کنید که محتوای درون دیسک نیز بی‌کیفیت خواهد بود.

حال اگر همان دیسک را با یک چاپ زیبا و با کیفیت تحویل مشتری داده که با نگاه به دیسک هم می‌شود اطلاعاتی درباره‌ محتوا و طریقه‌ استفاده از آن به دست آورد یا کیفیت آن را سنجید؛ ناخودآگاه مشتری ترغیب به خرید و استفاده از آن می‌شود. از آن پس نیز به مشتری دائمی شما تبدیل می‌شود.
بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید یا اگر سی‌دی‌های آموزشی و بازی و... دارید؛ به هیچ عنوان چاپ را دست کم نگیرید.

نحوه پاک کردن چاپ از روی سی دی

کسانی که از سی‌دی استفاده می‌کنند؛ روی تمیز نگه داشتن آن نیز حساسیت زیادی دارند. زیرا که سی‌دی کثیف باعث خطا و خش نشان دادن می‌شود.
برای تمیز کردن سی‌دی‌های کثیف چندین روش وجود دارد؛ یکی از آن‌ها این است که با انگشت سی‌دی را نگه دارید و مقداری الکل سفید بر روی قسمت براق آن بزنید. سپس با پارچه‌ای نرم بطور دورانی سی‌دی را تمیز کنید. در انتها هم سی‌دی را در کاسه‌ای پر از آب قرار دهید تا الکل روی آن از بین برود و خشک کنید. بدین ترتیب به افزایش عمر سی‌دی نیز کمک کرده‌اید.
برای پاک کردن چاپ و نوشته روی CD روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها این است که سطح صافی ایجاد کرده و پولیش را روی آن می‌مالیم. برای تهیه پولیش به فروشگاه خودرو مراجعه نمایید. بعد از چند دقیقه با یک پارچه نرم، محل چاپ را تمیز کنید. بهتر است این کار را در فضای باز انجام دهید تا بوی پولیش اذیت نکند. بعد از این کار، دستان خود را بشویید.

روش دیگر برای اینکه بدانیم چگونه چاپ روی سی دی را پاک کنیم این است که با استفاده از خمیر دندان، این کار را انجام دهید. مواد داخل خمیر دندان به تمیز کردن سی‌دی کمک می‌کند. خمیر دندان را روی محل مورد نظر می‌مالیم تا کاملا پوشانده شود. بعد از خشک شدن خمیر دندان با پارچه تمیز آن را شسته و در انتها خشک می‌کنیم.

سخن پایانی

انجام دادن کار‌های مربوط به چاپ نیاز به حساسیت و تخصص دارد و پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از چاپ با کارشناسان مطمئن و باتجربه در این زمینه آشنا شوید و مشورت بگیرید. در این مقاله سعی کردیم به سوالات شما در زمینه انواع چاپ و اینکه چگونه چاپ روی سی دی را پاک کنیم پاسخ دهیم.

چاپ روی سی دی به تاثیر کسب و کار شما در تبلیغات، کمک زیادی می‌کند. ما در چاپ سانترال چندین سال تجربه در زمینه انواع چاپ، سعی می‌کنیم بهترین کیفیت را داشته باشیم. به صورت آنلاین در خدمت شما هستیم تا سفارشات را ثبت کرده و در کم‌ترین زمان ممکن محصولات را تحویل دهیم. شما می‌توانید هرگونه سوالی در این زمینه دارید؛ از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

1401/7/25 - 6:50:52

18185

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چگونه چاپ روی سی دی را پاک کنیم " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید