چگونه چاپ روی لباس را از بین ببریم؟

یکی از سؤالات پر تکرار افراد در خصوص روش‌های برای پاک کردن نوشته یا عکس‌های چاپ شده روی لباسشان است. چاپ روی لباس یکی از روش‌های متداول برای تبلیغ کردن، ایجاد طرح و شکل‌های متفاوت و.. است. چاپ روی پارچه و لباس توسط تولید کننده لباس انجام می‌گیرد و گاهی نیز فرد به طور دلخواه روی قسمتی از لباس خود متن یا عکسی را چاپ می‌کند. برخی از افراد بعد از مدتی دوست دارند تا متن یا عکس چاپ شده روی لباس خود را به هر دلیلی پاک کنند. برای پاک کردن و از بین بردن چاپ روی لباس روش‌های متنوعی وجود دارد. برخی از این روش‌ها آسان‌تر است و با موادی که در خانه موجود هستند به راحتی قابل اجرا هستند. اما روش‌های نیز وجود دارد که با استفاده از مواد خاصی می‌توان چاپ روی لباس را از بین برد. به طور کلی ما می‌خواهیم در ادامه این مقاله شما را با انواع روش‌های پاک کردن چاپ روی لباس آشنا کنیم. پس اگر شما هم به می‌خواهید چاپ روی لباس خود را از بین ببرید خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

روش های پاک کردن چاپ روی لباس

برای پاک کردن چاپ روی لباس اولین قدم شناسایی نوع چاپ و جوهر است. برخی از چاپ‌ها به صورت برچسب روی لباس زده می‌شوند ولی برخی دیگر به صورت جوهر، طرح یا متن را روی لباس به وجود می‌آورند. روش از بین بردن هر کدام از چاپ‌ها کاملاً متفاوت است و به همین دلیل نمی‌توان برای از بین بردن هر نوع چاپی تنها از یک روش استفاده کرد.

روش اول(از بین بردن چاپ های که با جوهر ایجاد شده اند)

برای پاک کردن چاپ روی لباس اولین قدم شناسایی نوع چاپ و جوهر است.

 

شوینده یا پاک کننده غلیظ

شوینده یا پاک کننده غلیظ اولین روش برای از بین بردن چاپ‌های، که به صورت جوهر هستند. البته لازم به ذکر است که این نوع چاپ زمانی به راحتی از بین می‌رود و لکه‌ای از آن باقی نمی‌ماند که، به تازگی ایجاد شده باشد و مدت زمان طولانی از آن نگذشته باشد. برای از بین بردن چاپ‌های جوهری چندین روش متداول وجود دارد. یکی از روش‌های که بیشتر افراد به سراغ آن می‌روند استفاده از شونده‌ها و پاک کننده‌های غلیظ است. شاید این شونده‌ها بتوانند چاپ را از بین ببرند اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که به دلیل غلظت زیاد آن‌ها ممکن است به بافت لباس شما آسیب برسد و علاوه بر چاپ رنگ لباس شما نیز از بین برود. به همین دلیل اگر لباس شما رنگی است، به هیچ وجه نباید از سفید کنند و شوینده‌های قوی
استفاده کنید. این روش تنها برای لباس‌های سفید می‌تواند کاربردی باشد.

اسپری مو

راهکاری که ما به شما برای پاک کردن چاپ‌های جوهری پیشنهاد می‌کنیم استفاده از اسپری مو هست. اسپری موها بهترین وسیله برای پاک کردن انواع چاپ جوهری هستند که به تازگی ایجاد شده‌اند. در این روش شما باید مقداری از اسپری مو را روی پارچه‌ای تمیز که ترجیحاً سفید باشد بزنید. سپس به صورت ضربه‌ای روی محل چاپ بزنید با این کار اسپری رنگ را در خود حل می‌کند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ کاملاً از بین برود. حتماً توجه داشته باشید که نباید پارچه را روی چاپ بکشید در این صورت امکان پخش شدن رنگ وجود دارد و باعث کثیف کاری می‌شود.

شیر

راهکار دیگری که برای از بین بردن لکه‌ها یا چاپ‌های جوهری وجود دارد، استفاده از شیر است. شیر می‌تواند به راحتی جوهری که به تازگی روی لباس زده شده است، را تمیز کند. برای این کار لازم است که قسمتی از لباس را که چاپ دارد در ظرفی از شیر قرار دهید و برای مدتی طولانی آن را به همان حالت بگذارید. بعد از مدتی جوهر در شیر حل می‌شود و لباس شما تمیز می شود

الکل یا استون

الکل یا استون (لاک پاک کن) حلال‌های بسیار قوی برای انواع رنگ‌ها و جوهر هستند. این مواد می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع جوهر یا رنگ را از روی لباس‌ها یا سایر سطوح پاک کنند. اگر در خانه الکل یا لاک پاک کن دارید می‌توانید از آن برای پاک کردن چاپ روی لباس خود استفاده کنید.

در بازار شوینده‌های مخصوصی برای از بین بردن این نوع چاپ وجود دارد

ترکیب لیمو و سرکه

لیمو و سرکه جزو مواد اسیدی هستند که می‌توانند حلال خوبی برای رنگ‌ها باشند. اگر در خانه خود هیچ کدام از مواد بالا را در دسترس نداشتید می‌تواند از ترکیب سرکه و لیمو استفاده کنید. برای این کار کافی است، که قسمت از لباس را که می‌خواهید تمیز کنید در محلول سرکه و لیمو قرار دهید و بعد از چند ساعات آن را بیرون بیاورید و با آب شستشو دهید.

روش دوم(پاک کردن چاپ ها که به صورت سیلک اسکرین هستند)

نوعی دیگر از چاپ  روی لباس چاپ سیلک اسکرین است. روش پاک کردن این چاپ با چاپ جوهری فرق دارد. برای از بین بردن چاپ سلک اسکرین نیز چندین روش وجود دارد که می توانید با توجه به امکانات خود از آن استفاده کنید.

استفاده از برس بطری شور

اولین راهکار برای از بین بردن این روش از چاپ، این است که قسمتی از لباس را که چاپ دارد با آب گرم خیس کنید. سپس روی آن مقداری مواد شوینده با توجه به جنس لباس بزنید و با کمک یک برس بطری شور یا هر نوع برسی که برای شستشو استفاده می‌شود روی چاپ برس بکشید. این کار را تا جای انجام دهید که تمام تصویر یا متن از روی لباس پاک شود. اگر مقداری رنگ روی لباس باقی ماند می‌توانید به کمک الکل آن را نیز از بین ببرید.

استفاده از مواد پاک کنند چاپ

در بازار شوینده‌های مخصوصی برای از بین بردن این نوع چاپ وجود دارد، که شما می‌توانید به کمک آن‌ها به راحتی چاپ روی لباس خود را از بین ببرید. یکی از این مواد اسپری goo gone نام دارد برای استفاده از این اسپری کافی است، که روی چاپ مورد نظر اسپری کنید و سپس روی آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. از محصولات پاک کننده چاپ سیلک اسکرین می‌توانیم به شوینده‌های plastiol remover نیز اشاره کنیم. این شوینده‌ها بسیار غلیظ هستند و بهتر است در محیط‌های بسته از آن استفاده نشود.

سخن پایانی

به طور کلی ما در این مقاله چندین روش برای از بین بردن چاپ روی لباس را بررسی کردیم. اگر در خصوص مطالب گفته شده در این مقاله سوال یا نظری دارید می‎‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. همچنین اگر به خدماتی همچون چاپ دیجیتال و ... نیز نیاز داشتید از وبسایت سانترال چاپ دیدن فرمایید.

1401/7/2 - 15:29:25

68191

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چگونه چاپ روی لباس را از بین ببریم؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید