معرفی بهترین سایت های ساخت پالت رنگی

دنیای رنگ‌ها بسیار پیچیده‌ است، هر رنگی معنا و مفهوم متفاوتی دارد. استفاده از رنگ‌های شاداب به کار هیجان‌ و جذابیت می‌بخشد و رنگ‌های تیره حس امنیت را در مخاطب شما به وجود می‌آورد. قبل از طراحی و سفارش چاپ محصولات مورد نظرتان، انتخاب درست این رنگ‌ها، تاثیر زیادی بر موفقیت در کار شما خواهد گذاشت. به این منظور سایت‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه انتخاب رنگ و ساخت پالت‌های رنگی به شما کمک خواهند کرد. با کمک گرفتن از این سایت‌ها قطعا به انتخاب درستی در این زمینه دست خواهید زد. در این مقاله قصد داریم شما را با سایت‌های انتخاب رنگ و ساخت پالت رنگی آشنا کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

پالت رنگی چیست؟

پالت رنگ به دسته‌ای از ترکیب رنگ‌‌ها گفته می‌شود که طراحان حرفه‌ای در زمینه‌ای مختلف آن را به کار می‌برند. رنگ‌هایی که در یک پالت کنار هم استفاده می‌شوند، از جنبه‌های مختلف بررسی خواهند شد. این رنگ‌ها همخوانی زیادی با یکدیگر دارند و ترکیب رنگ بسیار زیبایی به وجود می‌آوردند. انواع مختلفی از پالت‌های رنگی ساخته‌شده‌اند که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.


انواع مختلف پالت‌های رنگی

حرفه‌ای و جذاب
یکی از ترکیب‌ رنگ‌های بسیار زیبا که برای ساخت آن به تخصص زیادی نیاز دارید، ساخت پالت حرفه‌ای و جذاب است. در این پالت از رنگ‌های مکمل استفاده می‌شود.


ساخت تن‌های مختلف از یک رنگ

ساخت تن‌های مختلف یک رنگ، از پالت‌های کاربردی در طراحی وب‌سایت است. این پالت هارمونی بسیار جذابی به وجود خواهد آورد.


استفاده از تکنیک گرادیانت
این تکنیک برای ترکیب دورنگ با یکدیگر استفاده می‌شود. این دورنگ را معمولا از رنگ‌های نزدیک به هم انتخاب می‌کنند.


ترکیب دورنگ شاد و خنثی
از این پالت برای ساخت وب‌سایت‌های مدرن استفاده می‌کنند و از ترکیب رنگ‌های گرم در کنار یک رنگ خنثی ساخته می‌شود. یکی از رنگ‌های گرم بسیار پرکاربرد در آن نارنجی است.


مدرن و لاکچری
در این طراحی اغلب از ترکیب دورنگ متضاد آبی تیره و قرمز استفاده می‌شود. ترکیب این دورنگ بااینکه بسیار تخصصی و پیچیده است، اما وب‌سایت شما را بسیار لوکس نشان می‌دهد.


مدرن و حرفه‌ای
این نوع پالت یک ترکیب رنگ بسیار زیبا به وجود می‌آورد که اصلا قدیمی نخواهد شد. در پالت مدرن و حرفه‌ای از ترکیب رنگ‌هایی مانند مشکی، خاکستری و زرد استفاده می‌شود.


پرجنب‌وجوش و جوش
این نوع پالت در صورتی به کار شما می‌آید که مخاطب شما نسل جوان جامعه باشد. در پالت جنب‌وجوش رنگ‌های کاربردی از ترکیب قرمز، صورتی تیره، سفید و خاکستری ساخته می‌شوند.

 

سفارش آنلاین چاپ دیجیتال سفارشی محصولات در این لینک


روش ساخت پالت رنگی


یکی از روش‌های ساخت پالت رنگی استفاده از نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ است. اولین قدم در این روش انتخاب تصویری است که به شما این امکان را می‌دهد، رنگ‌های مختلف را انتخاب و بررسی کنید. بخش color swatches در این نرم‌افزار شامل مربع‌های کوچک به رنگ‌های مختلف است. در قسمت بعدی باید به سراغ گزینه‌ preset manager بروید و یک دیالوگ باکس جدید را برای خود فعال کنید. در این قسمت رنگ‌هایی که در بخش swatches وجود دارند را کنترل کرده، می‌توانید به رنگ‌‌ها تنوع بیشتری دهید یا از تعداد آن کم کنید. به‌این‌ترتیب شروع به ساخت یک پالت رنگی در فتوشاپ کرده‌اید.

نرم افزاهای ساخت پالت رنگی


برای ساخت پالت رنگی نرم‌افزارهای جذاب دیگری مانند Picular، scale، colorinspire.io، muzli colors و cohesive colors نیز وجود دارند؛ اما سایت‌هایی وجود دارد که پالت‌های رنگی مختلفی را برای کاربران تهیه‌کرده‌اند.

بهترین سایت های ساخت پالت رنگی آنلاین


1- materialpalette

سایت پالت رنگی متریال پالت
Materialu یکی از مجریان اصلی سایت‌های انتخاب رنگ و ساخت پالت رنگی است. در این سایت رنگ‌های مختلفی وجود دارد که در دسته‌های مختلفی مانند رنگ‌های متریال دیزاین، فلت، شاد، اجتماعی، مترو و HTML تقسیم‌بندی می‌شود. شما با انتخاب دورنگ مدنظر در این سایت، یک پالت با تعداد رنگ‌های زیادی مشاهده خواهید کرد. در صورت تمایل می‌توانید پالت‌های ساخته‌شده را ذخیره کنید.


2- Color hunt

سایت پالت رنگ کالر هانت
در این مجموعه طراحان با مهارت‌های زیادی به فعالیت مشغول‌ بوده و توانسته‌اند، مجموعه بسیار بزرگی از پالت‌های رنگی با تنوع بسیار زیاد آماده‌سازی کنند. این مجموعه ازجمله سایت‌هایی به شمار می‌آید که هر هفته به‌روزرسانی شده و پالت‌های جدیدی را به کاربران پیشنهاد می‌د‌هد.


3- Coolors.co

سایت پالت رنگی coolors
Coolors.co ازجمله سایت‌هایی است که به مخاطب اجازه می‌دهد، بر اساس توانایی و سلیقه خود پالت موردنظر را طراحی کند. این سایت علاوه بر افراد حرفه‌ای، مبتدیان نیز می‌تواند بر اساس توانایی خود از آن استفاده کنند. به‌محض ورود به این سایت با انواع پالت‌های به‌روز مواجه می‌شوید. شما با انتخاب رنگ مدنظر خود یک پالت متشکل از 5 رنگ به شما ارائه داده می‌شود، با کلیک بر روی space رنگ‌‌های پیشنهادی عوض‌شده و رنگ جدید به شما نمایش داده می‎‌شود. یکی از مزیت‌های Coolors.co نسبت به سایت‌های دیگر سرعت‌بالا و ترکیب‌های رنگی بسیار متنوع آن است.

 



4- Colormind

سایت پالت رنگی colormind
Colormind یکی از سایت‌هایی است که به‌صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود. درصورتی‌که بخواهید یک رنگ‌ خاص استفاده کنید، باید آن را قفل کنید. پالت‌های پیشنهادی در آن به محل انتخابی رنگ بستگی دارد، شما می‌توانید رنگ‌های زیادی را انتخاب کرده و پالت‌های مرتبط به آن را مشاهده کنید. همچنین درصورتی‌که رنگ خاصی در یک عکس نظر شما را به خود جلب کرده و پالت رنگ مرتبط با آن را می‌خواهید، می‌توانید عکس موردنظر را دانلود کرده بر روی رنگ موردنظر کلیک کرده و آن را قفل کنید. colormind پالت رنگ‌های مرتبط با آن را به شما پیشنهاد خواهد داد.


5- Canva pallete generator

پالت رنگی سایت کنوا
Canva pallete generator یک نرم‌افزار است که به شما برای ساخت یک پالت بارنگ‌های طبیعی و زیبا کمک می‌کند. استفاده از این سایت به تخصص زیادی نیازی ندارد و در زمان کوتاهی می‌توانید تصاویر زیبا و رنگی تولید کنید. در این مجموعه شما بهتر است رنگ موردنظر خود را از طریق یک عکس دانلود کنید. این سایت به‌صورت خودکار مجموعه‌ای از یک پالت را به شما ارائه داده که می‌توانید آن را به‌راحتی ذخیره‌سازی کنید.


6- Khroma

سایت پالت رنگی khroma
Khroma توسط جورج هاستینگز طراحی‌شده که در آن از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. روش کار این سایت به صورتی است که شما چندین رنگ را برای سایت انتخاب می‌کنید و سایت انواع پالت‌های رنگی مختلف را به شما ارائه می‌دهد. در این سایت از رنگ‌های بسیار زیبا و متنوعی استفاده‌شده که تمام افراد ازجمله کسانی که مشکل کوررنگی دارند نیز می‌توانند از این مجموعه بهره ببرند. این سایت به شما کمک می‌کند، از هوشمندانه‌ترین رنگ‌ها برای طراحی خود استفاده کنید، این‌گونه به طراحی و برند شما اعتبار خاصی می‌بخشد.


7- Adobe.color

سایت پالت رنگی ادوبی
Adobe.color را بیشتر افراد حرفه‌ای استفاده می‌کنند، همچنین امکانات بسیار زیادی در این سایت برای کاربران قرار داده‌شده است. شما در این سایت روش‌های‌ مختلفی ازجمله ترکیب رنگ‌ها و استفاده از یک رنگ به‌کاررفته در یک عکس را می‌توانید استفاده کنید. همچنین در این سایت به پالت‌های ساخته‌شده توسط دیگران نیز دسترسی خواهید داشت. همچنین بعد از ساخت پالت می‌توانید آن را ذخیره‌سازی کنید.


8- design-seeds.com


design-seeds توسط جسیکا کولالوکا طراحی‌شده است. جسیکا روزانه دو عکس را که از طبیعت الهام گرفته با پالت‌های رنگی مرتبط و جذاب برای کاربران در سایت خود قرار می‌دهد. شما برای استفاده از این سایت یک عکس را به آن پیشنهاد داده و در مقابل طیف‌ها و تصاویر مختلفی به شما ارائه می‌دهد. این سایت برای افرادی طراحی‌شده که به دنبال رنگ‌های خاص و غیرعادی می‌گردند. در این وب‌سایت تنوع رنگ‌، نحوه استفاده و ترکیب رنگ‌ها را برای کاربر به‌راحتی نشان می‌د‌هد.


9- labs.tineye

سایت پالت رنگی labs.tineye
این سایت علاوه بر افراد حرفه‌ای، مبتدیان و علاقه‌مندان نیز می‌تواند به‌اندازه مهارت خود از آن استفاده کنند. labs.tineye به علاقه‌مندان خود این اجازه را می‌دهد که پالت رنگی موردنظر خود را با استفاده از امکانات درج‌شده در سایت به وجود آورده و آن را ذخیره‌سازی کنند.


10- colordrop.io

سایت پالت رنگی colordrop
colordrop به‌عنوان یک نرم‌افزار قدرتمند شناخته می‌شود که برای طراحی لوگو، سایت و فلت امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. رنگ‌هایی که در این سایت وجود دارد از بین رنگ‌های شاداب و گرم انتخاب‌شده‌اند. بیشترین کاربرد این سایت در ساخت لوگو است. در colordrop بخش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام کار به خصوصی را انجام می‌دهند. از آن می‌توان به palettes، Flat، scan image، Gradient Editor اشاره کرد.


11- Color.hailpixel.com

سایت پالت رنگی آنلاین color.hailpixel
در این سایت رنگ‌های مختلفی وجود دارد که شما با کلیک بر روی هرکدام از آن‌ها می‌توانید، پالت‌های رنگی مختلفی را مشاهده کنید. در این سایت کد هر رنگ در زیر آن ثبت‌شده است، شما می‌توانید با حرکت موس در جهات مختلف، میزان روشنایی و خلوص رنگ‌های مختلف را مشاهده کنید.


12- flatuicolors.com

سایت پالت رنگی آنلاین flatuicolors
این سایت شامل بخش‌های زیادی است، اما بیشترین کاربرد خود را در ساخت فلت دارد. در این سایت 13 طراح‌ مختلف از سراسر جهان به ساخت رنگ مشغول‌ شده و هرروز رنگ‌های جدید را بر روی سایت بارگذاری می‌کنند. این طراح‌ها موفق شده‌اند که رنگ‌های متنوعی در این زمینه ارائه کنند. در زیر هرکدام از این پالت‌های رنگ، نام و کد آن‌ها ثبت‌شده؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید رنگ موردعلاقه خود را ذخیره کنید.


13- colourlovers.com

سایت پالت رنگی آنلاین colourlovers
colourlovers یک سایت برای ساخت پالت‌های رنگی مختلف است که در آن طراحان خلاق و حرفه‌ای از سراسر جهان به ساخت رنگ، پالت و الگوها مشغول‌‌اند و طرح‌های ساخته‌شده را با میلیون‌ها طرفدار خود به اشتراک می‌گذارند. colourlover در سایت خود این امکان را به شما می‌دهد که از پالت‌های رنگی که قبلا توسط طراحان ساخته‌شده استفاده کنید، یا یک پالت رنگی جدید برای خود بسازید.



14- sipapp.io

سایت پالت رنگی sipapp.io
یکی از مزیت‌های این سایت ساخت پالت رنگ از روی عکس است. تنوع در انتخاب رنگ و طرح‌های آن‌یکی دیگر از مزیت‌های سایت سیپ است. در این سایت برای عملکرد بهتر فهرستی از برترین سازندگان پالت‌های رنگی و ابزارهای ساخت این پالت‌ها برای کاربران ارائه می‌شود.


15- Color designer

سایت پالت آنلاین colordesigner
این سایت یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه‌ها برای تولید پالت‌های رنگ است. شما برای ساخت این پالت‌های رنگی از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنید، از این ابزارها می‌توان به Swatches، color picker و mass editor اشاره کرد. شما با کمک Color designer بعد از پیدا کردن رنگ موردنظر خود، می‌توانید آن را برای ساخت پالت به مرحله بعدی برسانید و رنگ‌های جدیدتری بسازید.


16- Brandcolors

سایت پالت آنلاین brandcolors
در این سایت رنگ‌ها و پالت‌هایی که برندهای بزرگ در دنیا استفاده می‌کنند، قرار داده می‌شود. اگر مشتاقید که رنگ‌های مورداستفاده در برندهای مختلف را بدانید به این سایت مراجعه کنید. در این سایت اغلب از رنگ‌های لوکسی استفاده می‌شود که هرکدام بیانگر یک برند معروف و خاص است.


17- Palleton

سایت پالت رنگی آنلاین paletton
Palleton به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های ساخت پالت رنگ است. اغلب طراحان متخصص با این سایت آشنایی دارند و از آن استفاده می‌کنند. در سایت Palleton لازم نیست کار خاصی را انجام دهید بعداز انتخاب رنگ، سایت رنگ‌های متناسب با آن را به شما پیشنهاد می‌دهد. یکی از مزیت‌های بزرگ این سایت تغییر در ساختار رنگ‌های هم‌خانواده است.


18- colllor

پالت رنگی آنلاین colllor
colllor یکی از سایت‌هایی است که امکانات محدودی برای کاربران خود در نظر گرفته است. این سایت علاوه بر افراد حرفه‌ای بیشتر موردتوجه مبتدیان قرار می‌گیرد. شما با مراجعه به آن از دیدن رنگ‌ها و سایه‌ها به وجد خواهید آمد. شما در این سایت می‌توانید رنگ‌های مختلفی را باهم ترکیب کرده و یک رنگ جدید بسازید.


19- mycolor.space

سایت mycolor.space
mycolor.space یکی از سایت‌های لذت‌بخش و هیجان‌آور در ساخت پالت‌های رنگی به‌حساب می‌آید. در این سایت یک باکس وجود دارد که شما برای استفاده از آن باید کد موردنظر خود را در آن قسمت وارد کنید. بعدازآن یک پالت رنگی زیبا برای شما نمایش خواهد داد.


20- material.io

پالت رنگی material
در این سایت رنگ‌های مختلف و متنوعی وجود دارد. شما با انتخاب هرکدام از این رنگ‌ها، می‌توانید پالت رنگی متناسب با آن را مشاهده کنید. در این سایت شما می‌توانید از رنگ‌های متضاد هم انتخاب کرده و یک پالت جدید تولید کرده و آن را ذخیره کنید. این سایت به شما این امکان را می‌دهد یک رنگ جدید و خاص برای برند خود داشته باشید.


کلام آخر


جهان ما غرق رنگ‌های زیبا و متنوع است. یکی از وظایف مهم و هیجان‌انگیز طراحان مختلف، انتخاب رنگ‌ است. برای ساخت پاورپوینت، بروشور، طراحی وب‌سایت، دکوراسیون و موارد دیگر همه از ترکیب رنگ‌های بسیار جذاب استفاده می‌شوند. برخی طراحان برای انتخاب رنگ ممکن است بر اساس مد روز و رنگ سال، ترکیبی از رنگ‌های مختلف را برای طراحی خود انتخاب کنند. روش دیگری نیز برای انتخاب رنگ وجود دارد آن‌هم بر اساس روانشناسی رنگ‌ها است. در این مقاله شما را با سایت‌های انتخاب رنگ و ساخت پالت رنگی آشنا کردیم، امیدواریم با مطالعه آن اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.

 

1401/2/19 - 23:12:32

49164

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "معرفی بهترین سایت های ساخت پالت رنگی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید