تابلو فوم برد، انواع و کاربردهای آن

فوم برد، از جمله ابزارهای مناسب جهت درج تصاویر بوده که در زیباسازی محیط تاثیر بسزایی دارد. این تابلو بسیار سبک بوده و از قیمت مناسبی نسبت به سایر نمونه‌های موجود در بازار دارد. به علاوه، ویژگی‌های این تابلو، افراد بسیاری را به خرید آن ترغیب می‌کند. هنگام مراجعه به بازار انواع مختلفی از آن را مشاهده خواهید کرد.

کاربرد این تابلو در مکان‌های مختلف نیز به چشم می‌خورد. نحوه چسباندن تصاویر بر روی فوم برد و نصب تابلوی فوم برد نیازمند طی مراحل جداگانه است. در ادامه این مقاله به بررسی مزایای تابلو فوم برد، کاربرد، انواع، سایزهای متداول و غیره می‌پردازیم.

فوم برد چیست؟

فوم برد نوعی تخته شاسی از جنس پلی استراین بوده که از روکشی مخصوص برخوردار است. این محصول سبک، صاف و مقاوم در برابر رطوبت بوده که امکان چاپ بر روی آن وجود دارد. چاپ تصاویر برروی فوم برد به دلیل سطح صاف آن بی‌نظیر خواهد شد.

امکان چاپ فوم برد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم وجود دارد. در روش غیر مستقیم ابتدا عملیات چاپ انجام شده و سپس الصاق آن انجام می‌شود. فوم برد در دو نوع چسب‌دار و بدون چسب بوده که هریک از آن‌ها عملیات چاپ متفاوت دارند.

انواع فوم برد

تابلو فوم برد انواع مختلفی داشته که شامل دو نوع چسب‌دار و بدون چسب می‌شود. هریک از انواع این محصول خصوصیات مربوط به خود را دارند.

فوم برد چسب‌دار

در این فوم برد تصویر بر روی آن چسبانده شده و چاپی در آن صورت نمی‌گیرد. در این چاپ، اثر و عملیات تکمیلی مانند لمینیت، الصاق و چسباندن تصاویر به فوم برد انجام می‌شود. انواع فوم بردها قابلیت استفاده در امور مختلف را دارند. نمونه رنگی فوم برد برای افراد علاقه‌مند به زیبایی در بازار موجود است.

فوم برد بدون چسب

در این فوم برد تصویر به روی آن چسبانده نشده و چاپ بر روی آن صورت می‌گیرد. در تابلو فوم برد، بهره‌گیری از چاپ دیجیتال یکی از روش‌های مناسب در این زمینه است. انجام این عملیات توسط چاپگر صورت گرفته و هزینه آن نسبت به چسب‌دار بالاتر خواهد بود.

کاربرد فوم برد در کجاست؟

همانطور که اشاره شد این تابلو با توجه به خصوصیات خود از کاربردهایی برخوردار است. کاربرد تابلوهای فوم برد شامل موارد زیر می‌شود.

  • نصب پوستر تبلیغاتی و عکس از جمله کاربردهای آن است. برش فوم برد به راحتی انجام شده و ابعاد مختلف تصاویر در آن ایجاد می‌شود.
  • استفاده از فوم برد در دکوراسیون اهمیت بالایی دارد. بهره‌گیری از این تابلو در زیباسازی منزل تاثیرگذار است.
  • چاپ فوم برد لمینت و استفاده از آن در تابلو فوم برد موجب افزایش کیفیت بصری می‌شود. لمینیت را تنها واحدهای چاپی خاص انجام می‌دهند.
  • فوم برد در ارائه طرح‌های مختلف جهت ساخت استندهای تبلیغاتی کاربرد دارد.

مزایای چاپ فوم برد

چاپ بر روی فوم برد از چاپ‌های پرمخاطب بوده که امکان درج تصاویر مختلف با توجه به سلیقه وجود دارد. برخی افراد تصاویر عزیزان خود را بر روی آن چاپ کرده و در مکان دلخواه نصب می‌کنند. در ادامه برخی از مزایای آن را شرح می‌دهیم.

  • فوم برد محصولی اقتصادی بوده و چاپ بر روی آن از جمله روش‌های ارزان تبلیغاتی است.
  • قابلیت حمل آن آسان بوده و وزن سبکی دارد. سبکی تابلو فوم برد به دلیل جنس خاص آن است.
  • امکان برش فوم برد در ابعاد مختلف و مصارف موردنظر وجود دارد.
  • فوم برد، مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و از خاصیت ضدآب برخوردار است. همین امر موجب افزایش طول عمر آن نیز می‌شود.

سایزهای متداول فوم برد

فوم برد، در سایزهای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هریک از سایزهای موردنیاز فوم برد با توجه به درخواست مشتری صورت می‌گیرد. اما سایزهای متداول آن شامل موارد زیر می‌شود.

  • چاپ فوم برد 30*40
  • فوم برد 30*20
  • فوم برد 20*15
  • فوم برد 50*30
  • فوم برد 60*40
  • فوم برد 70*50
  • فوم برد 90*60
  • فوم برد 70*100

نحوه چسباندن تصاویر بر روی تابلو فوم برد و نصب آن

درصورت استفاده از نمونه چسب‌دار تابلو فوم برد، تصاویر چاپی باید از ابعاد فوم بزرگتر باشد؛ زیرا هر چهارطرف برش خورده که این کار توسط کاتر انجام می‌شود. به علاوه، این کار جذابیت تابلو را افزایش ‌می‌دهد. هنگام چسباندن تصویر باید دقت لازم را به خرج دهید. انجام نامناسب این کار تابلو را نامرتب جلوه داده و جلوه چندانی نخواهد داشت.

نصب تابلو فوم برد

نصب این تابلو کار آسانی بوده و به تخصص یا تجهیزات خاص نیازی نیست. این محصول توسط میخ در سطوح موردنظر قرار می‌گیرد. البته نصب این تابلو را با توجه به محیط و در حالت‌های متفاوت انجام دهید. این تابلو اغلب در نمایشگا‌ه‌ها نصب شده و اغلب کاربرد آن به صورت آویزان است.

نتیجه‌گیری نهایی

تابلو فوم برد از جمله محصولات پرفروش بوده که طرفداران بسیاری دارد. این محصول در اغلب مکان‌ها به چشم خورده و از خصوصیات و کاربردهایی برخوردار است. به علاوه، نحوه چسباندن و نصب آن نیز به آسانی صورت گرفته و در مکان‌های موردنظر قابل نصب خواهد بود. امیدواریم با مطالعه این مقاله با این محصول آشنا شده باشید.

1401/2/4 - 20:0:47

844

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "تابلو فوم برد، انواع و کاربردهای آن " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید