بهترین سایت های آموزش طراحی گرافیک

همه دنیا به سمت پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال به پیش می رود. اگر به صورت کلی به جنبه های مختلف زندگی خود نگاه کنیم و از بیرون به آن بیندیشیم متوجه می شویم که جنبه های زیادی از زندگی ما به دنیای دیجیتال گره خورده است. ما هم برای اینکه بتوانیم در جهت این پیشرفت به سمت جلو حرکت کنیم و عقب نمانیم باید بتوانیم مهارت های لازم را به دست بیاوریم.

این امر موجب می شود که در برابر چالش های زندگی عکس العمل مناسب تری داشته باشیم. کسب مهارت های دیجیتالی و گرافیکی در شرکت ها بیشتر است چون بازار رقابتی در بین شرکت های مختلف و مطرح در دنیا برقرار است. و هر شرکت برای این که از این بازار رقابتی عقب نماند در صد افزایش علم و اطلاعات جدید به صورت روزانه است. چرا که علم بی انتهاست و هر روز حرفی نوین برای گفتن در آن وجود دارد.

معرفی سایت های آموزش طراحی گرافیک ایرانی و خارجی

برخی از افراد کنجکاو به سمت کسب علم و دانش و دروس دانشگاهی در زمینه گرافیک و دانش های دیجیتالی می پردازند. اما همیشه الزاماً تحصیل در آن رشته برای کسب مهارت لازم نیست. امروزه منابع بسیار زیادی وجود دارد که افراد می توانند با شرکت در آنها به صورت خود آموز یا  آموزش های توسط مربیان به کسب علوم جدید بپردازند.

برخی از دوره های ارائه شده به صورت آنلاین هستند و برخی دیگر به صورت حضوری هستند. شما می توانید با استفاده از شناخت راجع به خود که با دوره های حضوری راحت تر هستید یا آنلاین، انتخاب لازم را انجام داده و در دوره مورن نظر شرکت کنید.

امروزه دوره های آنلاین مزیت های بیشتری در برابر دوره های حضوری دارند. از جمله این مزیت ها می توان به این موارد اشاره کرد :

مثلا فردی که به کار های گرافیکی علاقه مند است می تواند در هر مکانی که قرار دارد به مشاهده آموزش بپردازد.

یا اینکه شرکت کننده در دوره، محدود به ساعت خاصی نیست. و می تواند در هر ساعتی از شبانه روز به مشاهده آموزش ها بپردازد.

معمولا دوره های آنلاین هیچ تاریخ انقضایی ندارد و شرکت کننده می تواند تا ابد این آموزش ها را در اختیار داشته باشد و در هنگام لزوم از آنها استفاده کند.

در این مقاله سعی داریم تا دوره های آنلاین ارائه شده برای طراحان گرافیک را به شما معرفی کنیم تا در صورت لزوم از انها استفاده کرده و بر دانش گرافیکی خود بیفزائید :

1- وبسایت Udemy

در این وبسایت در باره تمامی علوم ویدیو های آموزشی وجود دارد. البته تمامی این آموزش ها به زبان انگلیسی می باشد و باید برای مشاهده این محتوا زبان انگلیسی شما تا حد قابل قبولی خوب باشد تا بتوانید محتوا ها را متوجه شده و استفاده کنید.

2- یوتیوب

منبع رایگان و ساده آموزش ها یوتیوب است. در یوتیوب می توانید به هر زبان ویدیو آموزشی دلخواه را یافته و ببینید. حتی این امکان به آن اضافه شده است که می توانید برای ویدیو خود زیرنویس اضافه کنید و محتوا را با زیر نویس به زبان دلخواه ببینید.

3- وبسایت همیار آکادمی

در این وبسایت محتوا های اموزشی به صورت رایگان و پولی قرار داده شده است. نرم افزار های فتوشاپ، ایلوستریتور، ایندیزاین و XD که برای هر نوع گرافیستی از واجبات هستند در این وبسایت به صورت جامع آموزش داده می شود.

 

بیشتر بخوانید: چطور کاتالوگ طراحی کنیم

 

4- وبسایت مکتبخونه

این وبسایت بیش از 25 هزار دانشجو در حوزه گرافیک دارد. انواع نرم افزار های گرافیکی به راحتی در آن اموزش داده شده است. اساتید مختلفی در این وبسایت وجود دارند که می توانید آموزش مورد نظر خود را از استاد منتخب خود مشاهده کنید. حتی اموزش های وبسایت های بزرگ مانند Udemy هم در مکتبخونه وجود دارند. این دوره ها برای علاقه مندان به زبان فارسی زیرنویس شده است و با پرداخت مبلغی ناچیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

5- وبسایت فرادرس

در سایت فرادرس بیش از 16 هزار ساعت آموزش در حوزه فتوشاپ، طراحی و گرافیک وجود دارد. مزیت این وبسایت این است که آموزش ها به صورت طبقه بندی شده و جداگانه وجود دارند. شما می توانید موضوع مورد نظر را جستجو کرده و فقط مطالب آموزشی در مورد همان موضوع را مشاهده کنید. این امر باعث می شود تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی کرده و به سادگی به محتوای مورد نظر دستیابی پیدا کنید. علاوه بر این اگر شما مهارت خاصی دارید می توانید به آموزش در این وبسایت بپردازید. برای این موضوع به وبسایت فرادرس مراجعه کرده و شرایط آن را در حوزه آموزش مطالعه کنید.

6- وبسایت گرافیستار

این وبسایت در سال 96 شروع به فعالیت کرده است. و منحصراً در بخش گرافیک فعالیت دارد. هر نوع آموزش، ابزار و مهارت مورد نیاز یک فرد ماهر در حوزه گرافیک در این وبسایت یافت می شود. شما می توانید ابزار هایی مانند نرم افزار ها، پلاگین ها و یا پریست های مورد نیاز خود را به صورت رایگان از این وبسایت دانلود کنید. هم چنین پروژه های آماده بسیار زیادی در حوزه گرافیک در این وبسایت وجود دارد که با دانلود آنها می توانید هم با نمونه کار های دیگران آشنا شوید و هم از پروژه های آماده برای تسریع طرح های خود استفاده کنید.

7- وبسایت فرانش

از جمله وبسایت های معروف در زمینه طراحی وبسایت فرانش است. در هر زمینه ای که بخواهید دوره آموزشی در آن وجود دارد و هزینه این دوره ها بسیار کم و مقرون به صرفه است. بیش تر از 500 پکیج آموزشی در زمینه طراحی در آن وجود دارد. همه پکیج های موجود در این سایت پولی نیست و بسیاری دوره رایگان برای علاقه مندان به گرافیک و طراحی در آن وجود دارد.

8- مدرسه گرافیک

در وبسایت مدرسه گرافیک بیش از 15 دوره آموزشی جامع در باره فتوشاپ، ایلوستریتور و انیمیشن وجود دارد. این وبسایت از تیم جوان و خلاقی تشکیل شده است که سعی بر این دارد تا نرم افزار ها را هم دو بعدی و هم بعدی به دیگران آموزش دهد.

جمع بندی

وبسایت های فراوان دیگری هم در زمینه آموزش گرافیک و نرم افزار های مربوط به آن وجود دارد. پیشنهاد می کنیم که به این وبسایت ها سر زده و اطلاعات جامع راجع به دوره مورد نظر خود را مطالعه کنید و سپس به تهیه دوره پرداخته و مهارت لازم و کافی را در آن زمینه به دست آورید. تنوع دوره های آموزشی بر طبق سلیقه و نظر شما و همینطور هزینه ای که برای آموزش در نظر گرفته اید وجود دارد. نمونه های اموزش اساتید را دیده و جزئیات پکیج ها را به خوبی مطالعه کنید تا انتخاب درست و به جایی داشته باشید.

 

1401/2/17 - 21:46:26

933

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "بهترین سایت های آموزش طراحی گرافیک " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید