چطور با چاپ پلات کاغذ کادو اختصاصی داشته باشیم؟

از گذشته در بین مردمان قدیم خصوصا در فرهنگ آسیایی مرسوم بوده است که خصوصا در مناسبت های خاص برای دیگران هدیه ای تهیه کنند و به شخص مورد نظر بدهند. دادن هدیه به دیگران امری است که ما برای خوشحال کردن آنها انجام می دهیم. برای زیباتر نشان دادن هدیه و یا مشخص نبودن هدیه اصلی به منظور سورپرایز شخص گیرنده، معمولا هدیه را داخل کاغذ کادو، پاکت و باکس های زیبا قرار می دهند. در این مقاله سعی داریم که شما را با کاغذ های کادو، انواع مختلف آنها، نحوه چاپ در کاغذ کادو و دیگر نکات این حوزه آشنا کنیم. 

بسته به این که هدیه در چه مناسبت و موقعیتی داده می شود می توان کاغذ کادویی متناسب با آن موقعیت تهیه کرد. این امر هم جذابیت بیشتری به هدیه می دهد و هم منظور و هدف هدیه به خوبی رسانده می شود. جنس و طرح کاغذ کادو می تواند در ذهن دریافت کننده ماندگار شود و محبوبیت بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. نسبت به سلایق، جنسیت، سن و فانتزی های شخص می توان بهترین انتخاب را در امر هدیه و کادوی آن داشت. شما به راحتی می توانید طرح دلخواه تان را طراحی کنید و سپس آن را به صورت چاپ پلات روی کاغذ دلخواهتان چاپ کنید.

انواع کاغذ مناسب چاپ پلات کاغذ کادو

کاغذ کادو در چند نوع کلی تولید می شود.

  • کاغذ کادو گلاسه
  • کاغذ کادو فانتزی
  • کاغذ کادو کرافت
  • کاغذ گلاسه با گرماژ ۹۰, ۱۳۵ و ۱۵۰ گرم

این نوع کاغذ کادو ها برای هدیه هایی با اشکال هندسی منظم بسیار مناسب هستند. چاپ روی گلاسه بسیار براق، درخشان و زیبا است. در کنار همه زیبایی، این نوع کاغذ کادو بسیار حساس هم هست. کادو کردن هدیه با کاغذ گلاسه نیازمند مهارت و توانایی بالا است. اگر بدون آمادگی قبلی شروع به تزئین و کادو کردن کنید ممکن است که کاغذ را پاره کرده و وقت و هزینه زیادی را از دست بدهید. 

کاغذ کادو تحریر فانتزی با گرماژ ۷۰,۸۰,۱۰۰و ۱۲۰ گرم

این کاغذها بسیار سبک هستند. سطح صافی مانند کاغذ های گلاسه اما بدون درخشش دارند. از نظر قیمت این مدل کاغذ ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین نوع کاغذ کادو است. عمل کادو کردن هم با کاغذ تحریر سریع تر از کاغذ های گلاسه انجام می شود. نیاز به مهارت خاص و تخصص هم ندارد.

دسترسی سریع: سفارش چاپ پلات کاغذ تحریر

کاغذ کادو کرافت با گرماژ ۹۰ گرم

مناسب ترین کاغذ برای کادو کاغذ کادو کرافت است. این نوع کاغذ هم وزن متناسب و متوسطی دارد و هم سطح آن براق و حساس نیست. به نوعی جزو کاغذ های مات محسوب می شود.

کاغذ های کادو را می توان به صورت یک رو یا دو دو تولید کرد. معمولا یک روی کاغذ کمی کم رنگ تر است. بهترین نوع کاغذ برای کاغذ کادو دو رو کاغذ گلاسه است. کاغذ های تحریر بیش تر برای چاپ یک رو مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا ممکن است طرح پشت بر روی دیگر منعکس شود زیرا کاغذ های تحریر حساس و نازک هستند. 

ابعاد کاغذ کادو

معمولا کاغذ های کادو در دو سایز 50*70 و یا 40*60 تولید می شوند. البته سایز 50*70 در همه جا یافت شده و سایز معمول کاغذ کادو است.

تبلیغات حرفه ای با کاغذ کادو

 شرکت های بزرگ و معروف به صورت سفارشی با گرماژ و سایز مخصوص کاغذ کادو سفارش می دهند. این کاغذ های کادو معمولا با لوگو و طرح خاص شرکت، برای ارسال هدایا از طرف شرکت تولید می شوند. این عمل وجهه بسیار شیک و تحسین برانگیزی ایجاد خواهد کرد. 

نکات قابل رعایت در چاپ کاغذ کادو

بهتر است طرح، رنگ و مدل مد نظر با نوع کاغذ همخوانی داشته باشد.

بهتر است از طرح های مفهومی و با معنی استفاده شود.

استفاده از طرح های نامناسب و الگو های ناصحیح برای مصرف کنندگان خصوصا کودکان صحیح نیست.

طرح کاغذ کادو با مناسبت و موقعیت همخوانی داشته باشد.

طرح روی کاغذ کادو با سن، جنسیت و نسبت شما با هدیه گیرنده همخوانی داشته باشد.

چرا باید از کاغذ کادو استفاده کنیم؟

چرا هدیه خود را کادو می کنیم؟ چرا در یک نایلون ساده قرار نداده و به فرد مورد نظر نمی دهیم؟! اهمیت کادو کردن هدیه چیست؟

همان قدر که در خرید هدیه دقت کرده و برای آن زمان صرف می کنید برای کادو کردن آن هم باید صرف کنید. کادو کردن هدیه به گیرنده نشان می دهد که چقدر مهم بوده است و چقدر شما برای او ارزش قائل بوده اید. پس تهیه کاغذ کادو را فراموش نکنید.

کاغذ های کادو مصارف زیادی دارند. شاید اولین مصرفی که به ذهن برسد همین هدیه دادن باشد. اما مصارف دیگری همچون تزئین و زیباسازی اتاق، محل مطالعه، دفتر و لوازم روی میز و ... هم برای آن وجود دارد. تنوع بی نظیر در طرح و بافت باعث می شود که همه سنین و همه سلیقه ها به استفاده از این محصول علاقه مند باشد. طرح های مخصوص کودکان، انیمیشن، حیوانات، طرح های یک رو، دورو، برجسته و براق، طرح های مخصوص به علایق خاص مانند تیم های فوتبال، ورزش های دیگر، شخصیت های سرشناس و .... از جمله طرح های موجود بر کاغذ های کادو هستند.

1401/3/5 - 23:29:10

2080

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چطور با چاپ پلات کاغذ کادو اختصاصی داشته باشیم؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید