سیستم مورد نیاز برای طراحی گرافیک

برای اینکه یک سیستم بدون وجود مشکل، کارهای گرافیکی موردنیاز شما را انجام دهد، باید از مشخصات بالایی برخوردار باشد. از طرفی به دلیل اینکه در لپ‌تاپ فضای کمتری برای تعبیه اجزای قدرتمند وجود دارد، بهتر است اگر قصد دارید کار گرافیک را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دهید از یک کامپیوتر استفاده نمایید.

از طرفی باگذشت زمان سخت‌افزارها نیز ارتقا پیدا می‌کنند و شما برای پیشبرد راحت‌تر کار خود به استفاده از آن‌ها نیاز دارید. درصورتی‌که از کامپیوتر برای کار گرافیکی استفاده نمایید به‌راحتی می‌توانید قطعات جدید را خریداری کرده و روی مادربورد خود نصب نمایید. برای اینکه با حداقل سیستم موردنیاز برای طراحی گرافیک آشنا شوید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

حداقل سخت‌افزارهای مورد نیاز برای کارهای گرافیکی


در ادامه حداقل مقدار برای هریک از آیتم‌های سیستم مناسب جهت اجرای برنامه‌های گرافیکی را معرفی خواهیم کرد.

  • رم Random Access Memory) RAM)

برای داشتن سرعت مناسب، لازم است سیستم شما حداقل 16 گیگ حافظه داخلی داشته باشد. اگر حافظه سیستم از این کمتر باشد بازم قابلیت استفاده برای اجرای برنامه گرافیکی را دارد اما سرعت آن به‌شدت کاهش می‌یابد.

  • CPU (Central processing unit)

برای اینکه سیستم شما به‌راحتی برنامه‌های گرافیکی شما را پشتیبانی کند بهتر است CPU آن حداقل 4 هسته باشد.

  • کارت گرافیک

کارت گرافیک نیز مانند سایر قطعات کامپیوتر دارای انواع مختلفی است، که بهتر است از قدرتمندترین آن‌ها برای کار خود استفاده نمایید. باتوجه‌به اهمیت کارت گرافیک در کار شما، بهتر است از Geforce استفاده کنید که یکی از بالاترین مشخصات در بین کارت‌های گرافیک را دارا است.

  • پردازنده

سیستم‌های جدید پردازنده‌های قدرتمندی دارند به همین دلیل احتمالا برای این مورد به مشکل برنمی‌خورید. بهترین پردازنده برای شما intel و Core i7 است. البته این نوع پردازنده در نسل‌های مختلف از 1 تا 9 در بازار وجود دارد که نسل‌های جدید نسبت به قدیمی‌ها عملکرد بهتری دارند.

  • سیستم‌عامل

معمولا بیشتر برنامه‌های گرافیکی روی ویندوزهای 7 و macOS 10.11 به بالا راه‌اندازی می‌شوند اما بهتر است حتما به ویژگی‌های موردنیاز هر برنامه دقت نمایید.

  • هارد

 در مورد هارد برای سیستم موردنیاز خود نگران نباشید، زیرا درصورتی‌که سیستم شما دارای هارد 1 ترابایت باشد نیز می‌تواند به گزینه مناسب تبدیل شود. البته در صورت نیاز به فضای بیشتر، می‌توانید از انواع هارد اکسترنال استفاده نمایید.

  • وضوح تصویر

میزان وضوح تصویر باتوجه‌به رزولوشن آن مشخص می‌شود. هرچقدر مانیتور شما دارای رزولوشن بیشتری باشد، تصاویر را با وضوح بالاتر برای شما به نمایش می‌گذارد. دقت کنید که اگر رزولوشن تصویر شما از 1280 ×800 کمتر باشد، برخی برنامه‌ها روی سیستم اجرا نمی‌شوند. بهترین گزینه برای شما Retina است که هزینه خرید آن نیز بالا است.

  • فن خنک‌کننده

به دلیل اینکه قطعات مورداستفاده در سیستم‌های مخصوص برنامه‌های گرافیکی قدرتمندترند، هنگام کار گرمای بیشتری تولید می‌کنند؛ به همین دلیل باید به خنک‌کننده‌ای مجهز باشند که به‌راحتی همه قطعات را خنک کند.

  • اینترنت

ازآنجایی‌که بیشتر برنامه‌های گرافیکی قسمت‌هایی دارند که تنها در بستر اینترنت راه‌اندازی می‌شوند، بهتر است حتما سیستم مورداستفاده شما به اینترنت متصل باشد.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت تراکت و پوستر چیست؟

 

راهنمای خرید بهترین سیستم رندرینگ و کار گرافیکی


سیستم موردنیاز ایلوستریتور 2020

این برنامه روی سیستم‌هایی که ویندوز 7 و macOS 10.11 به بالا دارند، راه‌اندازی می‌شود. پردازنده چند هسته intel، کارت گرافیک OpenGL نسخه 4 که 4 گیگابایت است، رم 16 گیگابایت، هارد SSD 2 گیگابایت، وضوح تصویر 1080 ×1920 و اتصال به اینترنت بهترین مشخصات برای سیستم مورداستفاده جهت نصب برنامه ایلوستریتور 2020 است. برای سیستم‌عامل مک نیز پردازنده intel 64 بیتی لازم است، بقیه مشخصات موردنیاز با نسخه ویندوز آن تفاوتی ندارد.

سیستم موردنیاز برای طراحی سه‌بعدی

پردازنده چند هسته intel، رم 16 گیگابایت، کارت گرافیک 1080 GTX، هارد SSD حداقل 128 گیگابایت، مانیتور 21 اینچی با پنل ips بهترین مشخصات سیستمی است که برای طراحی 3 بعدی مورداستفاده قرار می‌دهید. البته سیستم‌هایی که کمی پایین‌ترند نیز بدون مشکل می‌توانند این برنامه را اجرا کنند اما در صورت استفاده طولانی‌مدت با تولید گرما و مصرف انرژی بیشتر همراه خواهند بود.

سیستم موردنیاز برای کار با پریمیر

این برنامه برای ویرایش فیلم مورداستفاده قرار می‌گیرد و بدون داشتن یک سخت‌افزار قدرتمند قادر نیستید آن را روی سیستم خود نصب و راه‌اندازی کنید. برای کارکردن بدون مشکل با این برنامه حداقل به سی‌پی‌یو intel Core i7، هارد SSD، رم 8 گیگابایتی و کارت گرافیک GPU 4 گیگابایتی نیاز دارید. لازم به ذکر است که با سخت‌افزار کمی پایین‌تر نیز می‌توانید از این برنامه روی سیستم خود بهره ببرید اما سرعت و کیفیت لازم را نخواهد داشت. در صورت نیاز می‌توانید از یک هارد اکسترنال برای ارتقا حافظه سیستم خود استفاده کنید.

سیستم موردنیاز برنامه‌های گرافیکی

بهتر است برای نصب و اجرای برنامه‌های گرافیکی ویندوز مورداستفاده شما حداقل 7 باشد اما بهترین گزینه برای آن ویندوز 10 است. به دلیل اینکه تعداد برنامه‌های گرافیکی قابل نصب روی macOS کم است بهتر از ویندوز استفاده کنید اما در صورت اجبار برای استفاده از این سیستم‌عامل بهتر است از 10.11 بالاتر باشد. ازآنجایی‌که برخی از قسمت‌های برنامه‌های گرافیکی تنها به‌صورت آنلاین قابل‌استفاده‌اند، بهتر است که سیستم شما به اینترنت متصل باشد.

قیمت کامپیوتر برای کارهای گرافیکی


به‌طورکلی برای خرید یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ معمولی برای انجام کارهای گرافیکی، باید هزینه بیشتری نسبت به سیستم‌هایی که برای استفاده روزانه مناسب‌اند، پرداخت کنید. اما از طرفی برای اینکه یک سیستم قدرتمند برای انجام کارهای گرافیکی خود داشته باشید، متعاقبا به پرداخت هزینه بیشتری نیاز دارید. هرچه مشخصات قطعات به‌کاررفته در ساخت سیستم بالاتر باشد، باید برای خرید آن پول بیشتری بپردازید.

اگر به هر دلیلی تمایل ندارید که در ابتدای امر هزینه زیادی بابت خرید کامپیوتر پرداخت کنید، در ابتدا می‌توانید با پرداخت هزینه مناسب یک سیستم که دارای حداقل مشخصات است تهیه نمایید. باگذشت زمان اگر تمایل داشتید سیستم قدرتمندتری داشته باشید، قطعات جدیدتر را به‌صورت جداگانه خریداری کرده و روی مادربورد نصب کنید.

 

کلام آخر

افرادی که تمایل دارند یک طراح گرافیک شوند، معمولا در خرید کامپیوتر یا لپ‌تاپ مناسب دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌توانند گزینه مناسب را پیدا و انتخاب کنند. ما در این مقاله شما را با حداقل مشخصات سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم موردنیاز آشنا کردیم و بهترین راه را برای انجام یک خرید ارزان‌تر در پیش‌روی شما قرار دادیم. در کنار مشخصات سخت‌افزار سیستم، باید به این نکته توجه کنید که بهتر است سیستم شما قابلیت ارتقا داشته باشد تا در صورت نیاز، از به‌روزترین قطعات برای کار خود استفاده کنید.

 

1401/1/14 - 22:13:58

3423

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "سیستم مورد نیاز برای طراحی گرافیک " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید