5 نشانه که نشان دهنده زمان تغییر لوگوی شماست

تا به حال به اهمیت لوگو در شروع فعالیت یک کسب و کار اشاره کرده ایم. مطمئناً می دانید که یک کسب و کار برای شناخته شدن در بین مشتریان خود نیاز به یک نشانه دارد. این این نشانه می تواند یک لوگوی خاص و شیک باشد. فرض می کنیم که کسب و کار خود را راه انداخته اید و یک لوگو هم دارید. مشتریان شما زمانی که نام کسب و کار شما را می شنوند به یاد لوگوی شما می افتند. اما آیا این لوگو برای شناساندن شما کافی است؟ آیا به روز و قابل تشخیص است؟ 
در این مقاله می خواهیم نکاتی را بررسی کنیم که نشانه های واضح و گویایی برای این هستند که به کسب و کار شما نشان خواهند داد تا زمان این رسیده تا لوگوی خود را تغییر داده و به شکل جدیدی در بیاورید.


1- برند شما نیاز به نوآوری جدید دارد

این دلیل زمانی احساس می شود که شما وارد یک رقابت سخت، حساس و تنگاتنگ با رقبا شده باشید و متاسفانه شهرت خود را در این بین از دست داده باشد. یا اینکه مشتریان به دلایل متفاوت از محصولات و تولیدات برند شما نارضایتی هایی داشته باشند که چهره برند شما را خراب کرده باشد. مثلا یکی از کارفرمایان شعبه های برند شما رفتار نامناسبی با مشتریان داشته باشد و این رفتار در سطح جهانی به اشتراک گذاشته شوند و این عامل باعث شود تا تنفر و دید نامناسبی از شما در بین مخاطبین شکل بگیرد. اما راه چاره چیست؟ در این زمان یکی از راه حل های پیشنهاد شده این است که لوگوی خود را تغییر دهید. البته اولین قدم این است که رفتار مناسبی با مشتریان خود داشته و برای نظارت بر رفتار کارکنان و تکرار نشدن مجدد رفتار های قبلی چاره بیندیشید. اما لوگوی شما برای مشتریان یادآور اتفاقات قبل است و بهتر است با تغییرات جدید لوگوی خود را هم تغییر دهید.


2- شرکت شما کسب و کار خود را گسترش داده است


فرض کنید که زمانی که کسب و کار خود را آغاز کردید فقط یک عمل جزئی را انجام می دادید و لوگوی طراحی شده هم برای آن عمل مناسب بوده است. اما حال با رونق و پیشرفت کارهای خود کسب و کار خود را گسترش داده اید و در حال حاضر برند شما شامل بخش های دیگری هم هست. و مطمئناً لوگوی سابق نیاز به تغییر و تحولی دارد تا بتواند به خوبی گویای کسب و کار جدید شما باشد. هدف از ایجاد یک کسب و کار، پیشرفت و حرکت به سمت جلو می باشد پس، بعد از محقق شدن این عمل نیاز به تغییرات بزرگی حس می شود. 
به عنوان مثال برنامه اینستاگرام را بررسی می کنیم. این برنامه بسیار فراگیر است و مطمئناً با آن آشنایی دارید اما آیا به چرخه تغییر لوگوی آن دقت کرده اید؟
اگر در ابتدا لوگوی اولیه این نرم افزار دقت کنید متوجه می شوید که بسیار ساده است. این نرم افزار در ابتدا قرار بود که محلی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با فیلتر های محدود باشد، اما رفته رفته با پیشرفت امکانات و قابلیت های این نرم افزار، افراد بیشتری از آن استفاده کردند. به دلیل استقبال بیش از اندازه کاربران و هم چنین قابلیت های جدید آن لوگوی نرم افزار رفته رفته تغییر کرده است. لوگوی جدید نرم افزار ایسنتاگرام رنگ های رنگن کمانی دارد اما همچنان ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است.


3- لوگوی فعلی قدیمی شده است.


شاید تا این جا این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که برند های بزرگ و نام دار که نیازی به تغییر لوگو ندارند. چون به خوبی در ذهن مردم ثبت شده اند و مشتریان ثابت خود را هم دارند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم درست است که برند های بزرگ می توانند با یک لوگوی ثابت و قدیمی به کار خود ادامه دهند، اما پیشرفت علم و تکنولوژی نیازمند لوگو های جذاب و به روز است. برای توضیح بهتر از یک مثال استفاده می کنیم. آیا لوگوی اولیه برند اپل را دیده اید؟ همنطور که می دانید اپل برندی محبوب و معروف است که حتی اگر لوگوی خود را هم تغییر ندهد مشتریان ثابت و وفاداری دارد. لوگوی اولیه برند اپل یک لوگوی سیاه سفید و تقریبا پیچیده بود که اسحاق نیوتون را در حالی که در زیر درخت سیب نشسته و قانون جاذبه را کشف کرده است نشان می داد. شاید این لوگو در زمان خود بسیار جالب و خلاقانه بود اما امروزه لوگوهای پیشرفته، ساده و گویا بیشتر طرفدار دارند. لوگوی کنونی برند اپل همچنان نشان دهنده این برند است اما با تغییرات جدید این باور را به مخاطب می رساند که شما در طی فعالیت های خود پیشرفت هم داشته اید.


4- لوگوی فعلی بدنام شده است.


تصور کنید که لوگویی طراحی کرده اید و کسب و کار خود را هم آغار کرده و مشغول فعالیت می باشید. ناگهان متوجه شوید که در فضای مجازی لوگوی شما انتشار داده شده و مطلع می شوید که برای گروه، فرقه و یا دسته ای از مردم جهان توهین به شمار می آید. این حالت ممکن است پیش بیاید چون مطمئناً شما نمی توانید تمام ادیان، فرقه های یا گروه های دنیا را بررسی کنید و یا از علائم و اطلاعات نامناسب برای آنها با خبر باشید. بهترین عکس العمل این است که پس از اطلاع از این خبر به تغییر لوگوی خود پرداخته و لوگوی دیگری انتخاب کنید. این عامل حتی در وجهه و دید مردم و مشتریان به شما بسیار تاثیر گذار است.


5- لوگوی کنونی معرف کسب و کار شما نیست.


ممکن است پس از آغاز به فعالیت خود، نتیجه مطلوبی نگیرید. فرض کنید که تبلیغات لازم برای دیده شدن را انجام داده اید و فعالیت های مستمر و شاخصی در جهت دیده شدن در سوشال مدیا و فضای مجازی انجام داده اید اما نتیجه مطلوبی که انتظار داشته اید را به دست نیاورده اید. یکی از دلایل این اتفاق می تواند این باشد که لوگوی شما برای مخاطبین قابل تشخیص نیست. پس اگر بعد از تلاش بسیار زیاد هنوز عکس العمل مناسبی از مردم و اطرافیان ندیده اید پس زمان آن رسیده است که تغییراتی در لوگوی خود به وجود بیاورید. ممکن است لوگوی کنونی شما شلوغ و نامفهوم باشد یا به اندازه کافی خاص و جذب کننده نیست. برای تغییر در کسب نتیجه مطلوب این عمل هم پیشنهاد می شود. 


سخن آخر


تغییر لوگو باعث تغییر در کسب و کار شما و یا تولد مجدد آن نمی شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که باید با تغییرات روز همگام شوید. از آن جایی هم که لوگو بخش جدا ناپذیر از برند شماست پس اهمیت دادن به آن بسیار مهم است. زمانی که آن را تغییر می دهید تاثیر مثبت بر مخاطبین و مشتریان می گذارد. اگر پس از مطالعه این مقاله به این نتیجه رسیدید که لوگوی برند شما هم نیاز به تغییر دارد، نکات اصلی و اساسی در طراحی لوگو را در نظر بگیرید:
لوگو باید ساده، مینیمالیست و حرفه ای باشد. 
برای طراحی لوگو هزینه خاص اختصاص داده و زمان بگذارید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. از طراح حرفه ای استفاده کنید. طراحان حرفه ای زمان کمتر و کیفیت بالاتری برای شما به ارمغان خواهند آورد. در صورت امکان از مخاطبین کنونی خود در مورد طرح کنونی و تغییرات لازم در لوگو نظر سنجی انجام دهید. با این کار هم متوجه نظرات آنها خواهید شد و هم از بازخورد احتمالی آنها در برابر لوگوی جدید مطلع می شوید. برای مشاهده و سفارش طراحی لوگو می توانید با کارشناسان چاپ سانترال تماس بگیرید. 

 

منبع:  https://inkbotdesign.com/change-your-company-logo-design

1401/3/3 - 20:44:5

523

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "5 نشانه که نشان دهنده زمان تغییر لوگوی شماست " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید