نحوه چاپ عکس روی لیوان حرارتی (جادویی)

با یادگیری نحوه چاپ عکس روی لیوان حرارتی یا سفارش انجام چنین کاری به یک شرکت متخصص در این زمینه، می‌توان هدیه زیبایی برای دوستان تهیه کرد. البته امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ دولتی یا غیر دولتی، معمولا از این روش برای ثبت لوگو  و یک شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

این بیزینیس‌ها درخواست خود را به یک شرکت چاپ معتبر ارائه می‌کنند تا از این طریق تاثیر بیش‌تری بر مخاطبان و مشتریان خود بگذارند. به عبارتی دیگر، از ماگ‌های حرارتی و چاپ آرم شرکت روی آن به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر استفاده می‌کنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید با این روش تبلیغاتی موثر آشنا شوید و بدانید چطور چاپ سانترال لیوان جادویی مخصوص برند شما را می‌سازد.

ماگ یا لیوان حرارتی چیست؟

لیوان حرارتی از نظر ساختار، تفاوتی با دیگر لیوان‌ها ندارد. متریال به کار رفته در لیوان‌ها ساده، رنگی و همچنین حرارتی از جنس سرامیک بوده و تنها وجه تمایز ماگ حرارتی با دیگر لیوان‌ها، در جذابیت بیش‌تر است. البته لیوان حرارتی به دلیل نوع جوهر مخصوص و اکسید آغشته شده روی آن، تغییر رنگ خواهد داد.

ماگ‌های حرارتی در دمای معمولی اتاق به رنگ مشکی هستند. اما به محض ریختن یک مایع داغ مانند چای یا قهوه، کم کم رنگ آن تغییر خواهد کرد. در آخر کار طرح که روی لیوان چاپ شده است؛ به راحتی نمایان می‌شود.

امروزه در زمینه چاپ عکس روی ماگ‌های جادویی، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. البته امکان سفارش چاپ عکس روی لیوان به شرکت‌های چاپ معتبر و قابل اطمینان، برای همه افراد امکان‌پذیر است. به گونه‌ای که در صورت تمایل حتی می‌توانید عکس اعضا خانواده خود را روی لیوان چاپ کنید. بنابراین همانطور که در چاپ زیر بشقابی از روش چاپ دیجیتال استفاده می‌شود؛ از چاپ حرارتی نیز برای لیوان استفاده می‌کنند.

تقسیم‌بندی ماگ‌های جادویی از نظر متریال

امروزه برند‌ها و شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا، از متربال متنوعی در لیوان‌های جادویی بهره برده‌اند. از اصلی‌ترین تقسیم‌بندی ماگ از نظر جنس شامل:

تنها وجه تمایز ماگ حرارتی با دیگر لیوان‌ها، در جذابیت بیش‌تر است

چوب

تقریبا در سراسر دنیا، درختان با چوب مرغوب وجود داشته و به دلیل دوام بسیار بالای ماگ‌های چوبی، از این درختان برای تولید چنین لیوان‌های استفاده می‌شود. البته بهترین نوع ماگ چوبی، از چوب درخت عناب تولید می‌شود.

فلز

خاستگاه ماگ‌های تولید شده از متریال فلز، به حدود ۲۵۰۰ سال قبل و کشور پهناور چین برخواهد گشت. البته این لیوان‌ها خیلی برای نوشیدن مناسب نیستند. دلیل آن نیز ضخامت دور لبه ماگ است.

سرامیک

امروزه ماگ‌هایی از جنس سرامیک به دلیل ویژگی‌هایی مانند سبکی، عدم انتقال حرارت، وجود مدل و طرح‌های متنوع بسیار مورد استفاده مردم قرار گرفته است. البته برای اولین بار چینی‌ها بودند که حدود ۴ قرن قبل از میلاد مسیح، از متریال سرامیک برای ساخت لیوان و بشقاب استفاده کردند.

دوام چاپ عکس روی لیوان حرارتی

رنگ روی لیوان حرارتی از گروه رنگ‌های ترانما است که مطابق تغییر حرارت، مرئی خواهد شد. مواد به کار رفته در بدنه لیوان‌های جادویی، لوکودای بوده و در برابر ضرب دیدگی مقاومت بسیار بالایی دارد. پس از چاپ عکس روی لیوان حرارتی، باید در مورد نحوه شستشو آن دقت کرد.

در صورت شستشو لیوان جادویی با دست، چاپ عکس از بین نخواهد رفت. البته دراین زمان از اسکاج یا سیم ظرفشویی، نباید استفاده کرد. زیرا این لیوان‌ها در برابر خط خوردگی، آسیب‌پذیر هستند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لیوان‌های جادویی، ماندگاری بالای عکس روی آن است.

به عبارت دیگر، مرور یا گذشت زمان منجر به نابودی عکس روی لیوان نمی‌شود. بدون شک همین امر تاثیر‌گذار، منجر به استفاده شرکت‌های بزرگ از لیوان‌های جادویی برای تبلیغات شده است.

مراحل چاپ عکس روی لیوان حرارتی

در صورتی که افراد علاقه‌مند به چاپ عکس روی لیوان حرارتی هستند؛ باید در آغاز راه یک طرح مناسب انتخاب کنند. طرح مورد نظر آن‌ها، باید روشن و اصلاحا از نوع طرح‌های پر نباشد. زیرا در هنگام انجام مراحل چاپ عکس روی لیوان حرارتی، بدون شک کم رنگ ترسیم می‌شود. افراد اگر می‌خواهند که در خانه این مراحل انجام دهند؛ باید از قبل لوازم و ابزاری را آماده کنند. از اصلی‌ترین این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماگ سفید
  • چسب سابلیمیشن
  • پریتنتر رنگی
  • اتو
  • کاعذ سابلیمیشن

پس از آماده‌سازی لوازم مورد نیاز، اکنون نوبت به انجام مراحل چاپ عکس روی لیوان حرارتی است.

مرحله اول

در این مرحله باید از لیوان سفید، اندازه دقیقی به دست آورید تا مطابق با آن امکان چیدمان راحت‌تر طرح، وجود داشته باشد.

مرحله دوم

پس از انتخاب عکس، آن را به کمک دستگاه پرینتر رنگی روی کاغذ سابلیمیشن چاپ کنید. این کاغذ مخصوص چاپ عکس، روی لباس مانند تیشرت یا لیوان است. البته یک نکته ظریف در این بخش نباید از ذهن‌ها فراموش شود؛ آن مورد مهم، چاپ عکس به شکل آینه‌ای است. زیرا وقتی روی لیوان، عکس چاپ شود؛ به شکل کاملا عادی دیده خواهد شد.

مرحله سوم

اکنون عکس را با دقت، حوصله و صبر روی لیوان فیکس کرده و سپس با استفاده از چسب مخصوص سابلیمیشن اول و آخر کاغذ را به هم بچسبانید. عکس یا طرح دلخواه دقیقا باید در وسط لیوان قرار بگیرد.

مرحله چهارم

پس از ثابت شدن عکس روی لیوان، اتو داغ شده را روی بالا‌ترین درجه حرارت قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه، با حوصله روی طرح بکشید. انجام این مرحله نیز به دقت و صبر نیاز‌مند بوده و اتو باید در تمام قسمت‌های لیوان، کشیده شود.

مرحله پنجم

پس از اتمام ۱۰ دقیقه اتو کشی و آسودگی خیال از بابت چاپ عکس، کاغذ سابلیمیشن را باید آرام آرام از ماگ جدا کنید. پس از اتمام این مرحله، طرح یا عکس دلخواه روی ماگ جادویی به زیبایی ترسیم شده است.

مزیت استفاده از ماگ‌های حرارتی در تبلیغات

بسیاری از شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی، برای اینکه تاثیر بیش‌تری در رابطه با تبلیغات بر مخاطبان خود بگذارند؛ از شیوه چاپ عکس روی لیوان حرارتی استفاده می‌کنند. این کار مطمئنا، مزیت‌هایی برای آن به همراه دارد که از‌ مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

از ماگ‌های حرارتی و چاپ آرم شرکت روی آن به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر استفاده می‌کنند

 

  • در صورت سفارش تعداد بالا به شرکت‌های چاپ برای ترسیم لوگو شرکت روی آن، قیمت تمام شده این روش بسیار ارزان خواهد بود.
  • در صورتی که مراحل چاپ طرح یا الگو، به درستی روی ماگ جادویی انجام شود؛ به راحتی پاک نخواهد شد. بنابراین طرح روی لیوان از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است.
  • لیوان‌های حرارتی یا جادویی، کاملا کاربردی و قابل استفاده هستند. از لیوان‌ها می‌توان در ماشین، محل کار یا منزل برای صرف چای یا قهوه استفاده کرد.


سخن پایانی

چاپ عکس روی لیوان حرارتی از همان روز‌های اول ورود به این عرصه جذاب، با مخاطبان بسیاری مواجه شد. امروزه بسیاری از سازمان‌های خصوصی، در عرصه تبلیغات مجموعه خود از این شیوه جذاب، ساده و مقرون به صرفه استفاده می‌کنند. البته این روش فقط برای تبلیغات کاربرد ندارد. بسیاری از افراد نیز با چاپ عکس یکی از اعضا خانواده بر روی این نوع ماگ و هدیه دادن به آن فرد، به دنبال ایجاد خاطره دلنشین هستند. پس اگر شما هم خواستید برای خرید لیوان‌های جادویی اقدام کنید؛ در بخش نظرات سوالات خود را بپرسید.

1401/7/3 - 14:54:32

4502

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نحوه چاپ عکس روی لیوان حرارتی (جادویی) " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید