هرآنچه که باید درباره آلبوم دیجیتال بدانید

امروزه چاپ عکس‌ها بیشتر به روش‌های چاپ دیجیتال انجام می‌شود. عکس‌های دیجیتالی نسبت به عکس‌های که با روش‌های سنتی چاپ می‌شوند از کیفیت و وضوح بهتری برخوردار هستند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی انتظار افراد از چاپگرها بیشتر شده و به عکس‌های بی کیفیت راضی نیستند. چاپ عکس‌ها به صورت دیجیتالی می‌تواند روش خوبی برای حفظ خاطرات باشد. آلبوم دیجیتالی امروزه طرف‌داران بسیار زیادی دارد. این آلبوم‌ها از زیبایی و کیفیت بالایی برخوردار هستند و به روش‌های جدید و چاپگرهای پیشرفته چاپ می‌شوند. برای تهیه یک آلبوم دیجیتالی زیبا و با کیفیت عکاسان باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. علاوه بر داشتن عکس‌های با کیفیت و زیبا برای ساخت این آلبوم‌ها باید از کاغذهای مناسب و مرغوبی نیز استفاده شود. به این آلبوم‌های آلبوم ژورنالی، آلبوم مجله‌ای، کتاب عکس، فتوبوک و آلبوم ایتالیایی نیز گفته می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با این مدل آلبوم‌ها بیشتر آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

آلبوم دیجیتالی چیست؟

آلبوم عکس دیجیتالی به آلبوم‌های گفته می‌شود که عکس‌های داخل آنها به روش‌های سنتی و آنالوگ چاپ نشده‌اند. در این آلبوم‌ها تمامی کارهای مربوط به ثبت تصاویر و چاپ آنها با دستگاه‌های پیشرفته و دیجیتالی انجام می‌شود. برای ساخت یک آلبوم دیجیتال نیاز است که عکس‌های سوژه با دوربین‌های دیجیتالی با کیفیت بالایی ثبت شوند. سپس برای چاپ آنها از دستگاه‌های چاپگر دیجیتالی که خروجی با کیفیتی دارند استفاده شود. این آلبوم‌ها دارای طرح‌های بسیار زیبا و خلاقانه‌ای هستند و آلبوم‌های قدیمی بسیار متفاوت‌اند. برای اولین‌بار این نوع آلبوم در کشور ایتالیا طراحی و چاپ شد به همین دلیل یکی از نام‌ها آن آلبوم ایتالیایی است. این آلبوم‌ها با توجه به زیبایی خاصی که دارند به‌سرعت در بین مردم محبوب شدند. امروزه علاوه بر چاپ عکس‌های شخصی در این آلبوم‌ها از آنها برای کارهای هنری و تجاری نیز استفاده می‌شود.

 

تفاوت آلبوم‌های دیجیتالی در خارج و ایران

آلبوم‌ها دیجیتالی بر خلاف نامی که دارند در ایران به صورت چاپ شده هستند. در حالی که در خارج آلبوم‌ها دیجیتالی به صورت اسلاید هستند که با گوشی و تب لت به نمایش گذاشته می‌شوند. آلبوم‌های که در ایران وجود دارند معمولاً به روش‌های دیجیتالی و با کیفیت بسیار بالایی چاپ می‌شوند. به همین دلیل به آنها آلبوم‌های دیجیتالی گفته می‌شود و منظور از دیجیتال نمایش دیجیتالی آنها نیست.

 

تفاوت کیفیت آلبوم‌ها دیجیتالی با سایر آلبوم‌ها

آلبوم‌ها دیجیتالی بر خلاف آلبوم‌ها سنتی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای چاپ آنها از دستگاه‌های جدید و پیشرفته استفاده می‌شود. این نوع آلبوم‌ها به صورت کاملاً اختصاصی و سفارشی طراحی و چاپ می‌شوند. به همین دلیل از ظاهری زیباتر و شیک‌تر برخوردار هستند. لازم به ذکر است که آلبوم‌ها ایتالیایی با توجه به بودجه افراد در کیفیت‌های متفاوتی به چاپ می‌رسند. جلد روی این آلبوم‌ها به صورت سفارشی طراحی و چاپ می‌شود به همین دلیل ظاهر آنها نیز بسیار متفاوت‌تر از آلبوم‌های قدیمی است. برای ساخت این آلبوم‌ها از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای ساخت و طراحی جلد این مدل آلبوم‌ها معمولاً از متریال‌های مانند چرم مصنوعی و طبیعی، پلکسی، چرم ساده و طرح دار، گلاسه مات یا براق، پارچه مخمل ضد آب، پارچه‌های اشبالت با رنگ بندی بسیار جذاب و.. استفاده می‌کنند. با توجه به جنس جلد آلبوم و تعداد صفحات آن قیمت آلبوم‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

 

جنس آلبوم‌های دیجیتالی چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم آلبوم‌های ایتالیایی را از متریال‌های مختلفی می‌سازند که با توجه به متریال به‌کاررفته آلبوم‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی خواهند بود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که جنس آلبوم‌های ژورنالی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند.

جنس سخت: آلبوم‌های که از جلد آنها از متریال‌های سخت ساخته می‌شود از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار هستند. این آلبوم‌ها در برابر پارگی و رطوبت مقاومت بیشتری دارند و قیمت آنها نیز به مراتب بیشتر است. برای ساخت جلد این نوع آلبوم‌ها از متریال‌های مانند چرم، پلکسی، چوب و.. استفاده می‌شود.

جنس نرم: در این نوع آلبوم جلد آلبوم و صفحات داخل آن از یک جنس است و تنها از یک‌لایه لمینت برای افزایش مقاومت جلد آلبوم استفاده می‌شود. این مدل از آلبوم‌ها بیشتر از کاغذهای با گرماژ پایین ساخته می‌شوند و به عنوان مجلات عکس، فتوبوک‌ها و مواردی از این دست استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کاغذ دوربین چاپ سریع

 

آلبوم‌ها دیجیتالی بر خلاف آلبوم‌ها سنتی از کیفیت بالایی برخوردار هستند

 

طراحی و صحافی آلبوم‌های دیجیتالی به چه صورت است؟

برای طراحی و ساخت یک آلبوم دیجیتالی از برنامه‌های گرافیکی استفاده می‌شود. این کار توسط یک گرافیست ماهر انجام می‌شود و در نهایت کار به صورت کاملاً خلاقانه و زیبا چاپ خواهد شد. برای چاپ این مدل آلبوم‌ها از متریال‌های متنوعی استفاده می‌شود. بعد از چاپ آلبوم برای صحافی آماده می‌شود. روش‌های صحافی این آلبوم‌ها بستگی به سلیقه مشتری و همچنین متریال‌های به کار رفته دارد.

 

اندازه آلبوم‌های دیجیتالی چقدر است؟

 برای طراحی و چاپ این آلبوم‌ها اندازه خاصی در نظر گرفته نشده است. به‌طوری‌که امروزه شاهد چاپ انواع آلبوم‌های دیجیتالی در ابعاد و اندازه‌های متنوعی هستیم. هر فرد بسته به سلیقه و نیاز خود می‌تواند آلبوم ژورنالی را در ابعاد خاصی سفارش دهد.

 

انواع آلبوم‌های دیجیتالی کدام‌اند؟

آلبوم‌های ژورنالی یا همان دیجیتالی را می‌توان برای چاپ عکس‌های مختلفی استفاده کرد. به طور کلی این آلبوم‌ها در سه دسته زیر قرار می‌گیرند.

آلبوم کودک: در این مدل آلبوم‌ها مجموعه از عکس‌های یک کودک به طور خلاقانه‌ای به چاپ می‌رسد.

آلبوم عروسی: آلبوم‌های عروسی همان‌طور که از اسمشان پیدا است شامل مجموعه از عکس‌های عروس و داماد است که به صورت کاملاً حرفه چاپ شده‌اند.

آلبوم تبلیغاتی: آلبوم‌های تبلیغاتی شامل مجموعه از عکس‌های محصولات یا خدمات یک شرکت یا برند است.

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که آلبوم‌های دیجیتالی به آلبوم‌های گفته می‌شود که توسط دستگاه‌های چاپگر دیجیتالی به چاپ می‌رسند. این آلبوم‌ها توسط برنامه‌های گرافیکی طراحی می‌شوند و شامل مجموعه از عکس‌های با کیفیت است. این عکس‌ها می‌توانند شخصی یا عکس کالاها و محصولات یک برند یا شرکت باشند. برای ساخت آلبوم‌ها دیجیتالی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. به همین دلیل جنس آنها با هم متفاوت است و بسته به سلیقه و نظر مشتری طراحی و چاپ می‌شوند. در این مقاله شما را با این مدل آلبوم به طور کامل آشنا کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به تمامی سؤالات یا نظرات شما پاسخ خواهیم داد.

1402/3/7 - 8:53:1

1614

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "هرآنچه که باید درباره آلبوم دیجیتال بدانید " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید