اطلاعات مورد نیاز و ضروری در طراحی و چاپ کارت ویزیت

بسیاری از کسب و کار ها کارت ویزیت و طراحی آن را عملی ساده و پیش پا افتاده تلقی می کنند. در حالی که طراحی کارت ویزیت نیازمند تخصص و شناخت دقیق و صحیح بازار است. ممکن است ابعاد کوچک آن شما را به اشتباه بیندازد، اما اطلاعات درج شده در روی کارت ویزیت بسیار مهم هستند و برای دیده شدن شما و کسب و کارتان بسیار حائز اهمیت می باشند.

بهتر است نهایت دقت و حساسیت را در مورد آن بکار ببرید، چون در نهایت این کارت ویزیت شماست که معرف کسب و کار شماست و باعث بهتر دیده شدن شما می شود. در این مقاله سعی داریم که تعدادی از نکات مهم که حتما باید در طراحی کارت در نظر داشته باشید را برای شما با ذکر علت توضیح دهیم پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

چک لیست استاندارد طراحی کارت ویزیت


نام برند و لوگو

اولین و مهم‌ترین عامل، داشتن نام مرتبط و شکیل است. نام برند و شرکت شما به نوعی هویت شماست. این نام در ابتدا برای معرفی و درج در کارت ویزیت و بعد‌ها در بنر‌های تبلیغاتی، طراحی ست اداری شرکت شما شامل پاکت، سربرگ، تراکت‌ها و سایر ابزار‌های بازاریابی به تکرار استفاده خواهد شد، پس در انتخاب آن دقت کنید. برای انتخاب نام، مواردی از قبیل: گسترش کسب و کار طی 5 تا ده سال آینده، ثبت ملی برند، راحتی استفاده، تکراری نبودن، امکان ساخت اکانت مرتبط در شبکه های اجتماعی و آزاد بودن نام دامنه را در نظر بگیرید.

این موارد برای لوگو هم صادق است. بهتر است لوگویی مناسب با شغل خود داشته باشید که به خوبی نشان دهنده کسب و کار شما باشد. ممکن است که در ابتدا اختصاص دادن هزینه برای طراحی لوگو را امری اضافه و غیرضروری بدانید. اما طراحی لوگو مرتبط و خلاقانه توسط یک متخصص در معرفی کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار است. سادگی، مرتبط بودن، رنگ برند و تازگی در لوگو به بازاریابی شما کمک شایانی می کند.

وبسایت شخصی یا شرکت

در دنیای دیجیتال و رو به پیشرفت امروزه لازم است که برای قرار دادن نمونه کارها و توضیحات بیشتر راجع به کسب و کارتان یک وبسایت شخصی داشته باشید. داشتن وبسایت برای ارائه به کارفرما ضروری است. وجود وبسایت برای مشتریان و مخاطب شما امنیت و اعتماد ایجاد می کند. همچنین می توانید همواره اطلاعاتی مثل: تلفن، آدرس، توضیحات محصول و نمونه کارهایتان را به روز کنید.

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس برای دسترسی به شما و ارتباط گرفتن بسیار ضروری است. وجود یک تلفن تماس ثابت هم اهمیت دارد، چون برای ارتباط بدون مشکل و جلب اعتماد مخاطب تلفن‌های ثابت بسیار کاربردی‌تر هستند. تلفن‌های همراه ممکن است مشکلاتی از قبیل تمام شدن شارژ برقی، شارژ پولی یا نداشتن آنتن در همه نقاط را داشته باشند. با این حال امکان ارتباط با شما را در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل و در شبکه های اجتماعی فراهم می آورند. وجود آدرس پستی کسب و کار، نشانگر داشتن جا و مکان ثابت برای شرکت یا کار شما است. این ثابت بودن و داشتن دفتر مختص کار هم به تثبیت شدن حس اعتماد در مشتری‌ها کمک خواهد کرد.

داشتن رنگ و سایز مناسب کارت ویزیت

داشتن رنگ و سایز مناسب کارت ویزیت : برای چاپ افست کارت ویزیت مد رنگی انتخاب شده حتما باید CMYK باشد. مد RGB می تواند برای چاپ کارت ویزیت استفاده شود با این حال، بعد از چاپ تفاوت رنگ زیادی نسبت به طراحی مشاهده خواهید کرد. رنگ های استفاده شده هم بهتر است متناسب با رنگ لوگو و بیزنس شما باشد. استفاده از چندین رنگ که همخوانی با هم نداشته باشند اصلا زیبا نیست. در مورد سایز هم باید در ابتدا اندازه های تعریف شده در چاپخانه‌ای که قرار است با آن کار کنید را بررسی کنید و سپس طبق آن سایز های استاندارد کارت ویزیت
به طراحی بپردازید.

تعیین محل برش

اندازه محل برش هم بستگی به چاپخانه مورد نظر دارد. اگر بدون در نظر گرفتن حاشیه برش طراحی انجام شود ممکن برخی از نوشته یا اطلاعات قرار گرفته در آن قسمت چاپ نشده و یا بعد از برش حذف شود.

متن و فونت نوشته شده در کارت ویزیت باید خوانا باشد. باید به گونه ای باشد که با یک نگاه به خوبی دیده شده و البته بیننده را هم جذب کند. در کوچکترین ابعاد کارت ویزیت هم بهتر است از فونت کوچکتر از شماره 7 استفاده نکنید. اگر فونت زیبایی استفاده می کنید اما پیچیدگی دارد و در نگاه اول مشخص نیست بهتر است که آن را حذف نمائید و از یک فونت ساده تر استفاده کنید.

QR CODE

کیو آر کدها ظاهر زیبا و به روزی دارند. جای کمی هم اشغال می کند و می توان در یک قسمت کوچک آن را جای داد. با اندازه کوچکی که دارد می توان اطلاعات مهم و کلیدی را در آن گنجاند. با یک اسکن ساده می توان به همه اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کرد. حتما اندازه مناسبی برای آن انتخاب کنید تا در زمان اسکن دچار مشکل نشوید.

انواع مختلف کارت ویزیت از جنس و ظاهر گوناگون و طرح های قالب متفاوتی وجود دارد. می توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود یک طرح انتخاب کنید. اما بهتر است که کمیت را فدای کیفیت نکرده و یک جنس با کیفیت قابل قبول انتخاب کنید. کارت ویزیت های ساده مانند انواع کارت ویزیت های سلفون با روکش و بدون روکش که نازک هستند. کارت های لمینت براق و مات با ضخامت بیشتر و قابلیت تا نشدن و نشکستن هم دارند. کارت های با ظاهر شیک تر و بسیار لوکس هم وجود دارند که در دسته بندی کارت های طلاکوب، نقره کوب و پی وسی سی قرار می گیرند.

با انتخاب یک رو یا دو رو بودن یا افقی یا عمودی بودن کارت ویزیت می توانید آن را منحصر به فرد تر کنید. تیراژ کارت ویزیت ها معمولا 1000 عددی است اما در برخی چاپخانه ها مانند چاپ سانترال با تعداد 500 تایی و کمتر هم به روش چاپ دیجیتال قابل چاپ می باشند.

تا اینجا با اصول اولیه طراحی کارت ویزیت آشنا شدید نکات دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که حتما از افراد متخصص و آشنا به این امور کمک بگیرید.

اطلاعات را به زیبایی و با الگویی خاص در کارت ویزیت قرار دهید. اگر نوشته‌ها شلوغ و در هم نوشته شوند دید مخاطب را مختل کرده و اصلا هم به چشم نمی آیند. ممکن است اطلاعات مورد نیاز و مهم در شلوغی طراحی و نوشته های زیاد گم شود. این نکته را فراموش نکنید که سادگی همیشه محبوب بوده و طرفداران خاص خود را دارد.

1401/1/14 - 21:53:4

1362

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "اطلاعات مورد نیاز و ضروری در طراحی و چاپ کارت ویزیت " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید