چطور کاتالوگها به بازاریابی برند شما کمک می‌کنند؟

بازاریابی به وسیله کاتالوگ به زبان ساده راهی برای فروش محصولات شما با کمک کاتالوگ است. در واقع شرکت فهرستی از هر کالایی که می‌فروشد را در کاتالوگ خود تهیه می‌کند و از خریداران انتظار دارد که محصولات مورد نظر خود را از این لیست خریداری کنند. کاتالوگ ممکن است به صورت کاغذی یا دیجیتال (در یک پلت فرم آنلاین) باشد.

تاریخچه بازاریابی و فروش به کمک کاتالوگ به قرن هفدهم باز می‌گردد، زمانی که بنجامین فرانکلین کاتالوگ کتابی را در سال ۱۷۴۴ ارائه کرد. بعداً کاتالوگ ماهیگیری Orvis در سال ۱۸۵۶ شروع به کار کرد و هنوز در گردش است که به آن قدیمی‌ترین کاتالوگ آمریکا هم گفته می‌شود. بازاریابی کاتالوگ به دلیل تغییر ترجیحات مشتری تبدیل به یک روش فروش رو به رشد شد.

بازاریابی آفلاین با چاپ کاتالوگ

بازاریابی کاتالوگ در بازاریابی B2B شهرت یافت زیرا در مقایسه با تماس‌های فروش شخصی گزینه مقرون به صرفه تری بود. بازاریابی کاتالوگ نوعی بازاریابی مستقیم است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار دهند و بازاریابی هدفمندی داشته باشند. این به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا مشتریان بالقوه خود را به روشی بهتر هدف قرار دهند و همچنین از پذیرش بالاتری در بین مشتریان برخوردار است. اما اینکه چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم که در نهایت بتواند روی بازاریابی ما تاثیر داشته باشد نکاتی است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:

در کاتالوگ داستان برند خود را بگویید

قسمتی از کاتالوگ‌های خود را حتما به داستان برند‌تان اختصاص دهید زیرا برای مشتریان شما مهم است که بدانند شما از کجا شروع کرده‌اید و طی مدت شروع کسب و کار خود تا به امروز چه موفقیت‌هایی را کسب کرده و در کجای بازار هدف آنها ایستاده‌اید. داستان برند همیشه این انگیزه را به مشتری شما می‌دهد که وی را مهم شمرده و از کسب و کار خود با او سخن می‌گویید. این انگیزه‌ای می‌شود که او هم شما را انتخاب کرده و از خدمات یا محصولات شما استفاده کند.

کاتالوگ را با توجه به نیاز مشتری و بر طبق پرسونای مخاطب خود طراحی کنید

در طراحی کاتالوگ نکته مهم دیگری که باید رعایت کرد توجه به نیازهایی است که مشتری دارد و شما قبل از طراحی باید آنها را کشف کرده باشید. همچنین باید بدانید که کاتالوگ شما برای چه پرسونای مخاطبی قرار است طراحی شود تا مطابق با خواسته‌ها و علایق او باشد که بتوانید حداکثر تاثیرگذاری را روی آن داشته باشید. مقاله چطور کاتالوگ طراحی کنیم در این زمینه بیشتر به شما کمک می کند. 

در کاتالوگ به سوالات ذهنی مخاطب راجع به محصولتان پاسخ دهید.

زمانی که شما بتوانید به تمامی‌سوالات ساخته شده در ذهن مخاطب خود پاسخ دهید به طور قطع می‌توانید تاثیرگذاری لازمه را داشته باشید و این تاثیرگذاری ختم به فروش بالاتر خواهد شد که در خصوص کاتالوگ‌ها هم این نتیجه را می‌توان گرفت. زمانی که شما در کاتالوگ خود تمام سوالات ذهنی مخاطب را پاسخ دهید، کاتالوگ از مقبولیت بالاتری در مشتریان برخوردار خواهد بود و آنها را به عنوان منبع اطلاعاتی مورد اعتماد می‌دانند. همچنین در این شرایط ROI بالاتری را به همراه دارد. مطالعات نشان داده است که از هر ۱۰ خریدار ۸ نفر با کمک بازاریابی کاتالوگی تبدیل می‌شوند که بتواند تمام نیازهای ذهنی مخاطب مورد نظر را پاسخگو باشد.

برای طراحی کاتالوگ از داده‌هایی که از نظر سنجی‌ها و سایت جمع آوری کرده اید استفاده کنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید طراحی کاتالوگ بر حسب داده‌هایی که بدست آورده‌اید است. بهترین روش پاسخ گرفتن از طراحی کاتالوگ این است که از نظرسنجی‌های مردمی‌بتوانید طراحی منحصربه‌فردی را ارائه دهید. این نظرسنجی‌ها می‌توانند در طراحی کاتالوگ‌های آنلاین هم تاثیر بسیار خوبی داشته باشند زیرا افرادی که در نظرسنجی‌های سایت شرکت می‌کنند در نهایت ترجیح می‌دهند کاتالوگ‌های آنلاین را مشاهده کنند.

کاتالوگ‌های آنلاین درست مانند کاتالوگ‌های چاپی هستند، اما در واقع کاتالوگ‌های دیجیتالی نامیده می‌شوند. تولید کننده کاتالوگ از یک پلت فرم آنلاین برای در دسترس قرار دادن کاتالوگ خود برای مشتریان استفاده می‌کند. کاتالوگ‌های آنلاین جدیدترین روش افزوده شده در بازاریابی کاتالوگ هستند و مزایای متعددی برای فروشندگان و خریداران دارند، مانند:

  • کاتالوگ آنلاین یک گزینه مقرون به صرفه برای فروشندگان است (در هزینه چاپ و پست صرفه جویی می‌کند).
  • فروشنده به راحتی می‌تواند اطلاعات کاتالوگ‌های آنلاین را به روز کند.
  • خریداران می‌توانند بلافاصله محصول مورد نظر را خریداری کنند.

با اینکه امروزه شبکه های اجتماعی بسیار محبوب هستند، ولی هنوز هم روشهای آفلاین مانند چاپ کاتالوگ برای معرفی محصولات یک شرکت یا برند کاربرد خود را دارند. پس یکی از روشهایی که شما را از رقبایتان متمایز می کند این است که کاتالوگ شکیل و حرفه ای طراحی کنید.

1401/3/28 - 21:49:36

597

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چطور کاتالوگها به بازاریابی برند شما کمک می‌کنند؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید