چگونه یک بروشور تبلیغاتی خلاقانه طراحی کنیم ؟

به جرات می توان گفت که بروشور ها پر کاربرد ترین ابزار تبلیغات هستند. بروشور ها برای همه موارد قابل استفاده هستند.

  • اگر صاحب یک کسب و کار باشید،
  • اگر بخواهید محصولی از خود را به دیگران معرفی کنید،
  • اگر می خواهید بازاریابی کنید یا یک اتفاق را به اطلاع عموم برسانید،
  • اگر یک افتتاحیه در پیش رو دارید و ...

در همه این موارد می توانید از بروشور ها استفاده کنید.

در ابتدا باید بدانید که برای چه موضوعی از بروشور استفاده می کنید. موضوع بروشور در طراحی آن اهمیت ویژه ای دارد. طراحی بسیار امر مهمی است چون در استفاده بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل به عنوان یک طراح ماهر باید بدانید که چگونه به طراحی بپردازید. در این مقاله به ذکر نکات لازم برای طراحی می پردازیم. اگر به طراحی بروشور علاقه مند هستید یا طراحی بروشور در حوزه فعالیت شماست ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. اطلاعاتی در این مقاله ذکر شده است که ممکن است تا به حال به آن دقت نکرده باشید و توسط هیچ منبع دیگری هم ذکر نشده باشد.

قبل از طراحی بروشور به چه نکاتی توجه کنیم؟

شناسایی هدف

همان طور که ذکر شد در ابتدا باید بدانید که هدف سفارش دهنده شما از تهیه بروشور چیست و طبق آن به طراحی بروشور بپردازید. شناسایی هدف سفارش دهنده کمک میکند تا طرح شما پاسخ گوی نیاز های او باشد.

ترسیم ایده اولیه

بعد از دریافت هدف بهتر است ایده اولیه خود را بر روی کاغذ ترسیم کنید تا به یک جمع بندی کلی از نیاز های مشتری و ایده های خود برسید و سپس به طراحی با نرم افزار بپردازید. برای الگو گرفتن می توانید از سایت های معروف مانند pinterest, behance و ... کمک بگیرید. مشاهده نمونه های بروشور چاپ شده در حوزه کسب و کار سفارش شما باعث می شود تا ذهن خلاق تر و ایده های جدید تری برای ارائه داشته باشید.

از عناصر با کیفیت بالا در طراحی استفاده کنید

مطمئناً در طراحی لازم است که از تعدادی عکس، لوگو و یا وکتور های مرتبط استفاده کنید. بهتر است که این عناصر در بالاترین کیفیت ممکن تهیه شوند تا پس از چاپ هم کیفیت لازم برای طرح شما حفظ شود.

متن ها خاص و جذب کننده استفاده کنید

بهتر است که در متن بروشور از جملاتی استفاده کنید تا مخاطب را درگیر و مشتاق ارتباط با شما بسازد. برای مثال ذکر کنید:

  • که مخاطبین برای دریافت اطلاعات تکمیلی و یا مشاوره با شما تماس بگیرند.
  • برای مشاهده محصولات بیشتر، ثبت نام در سایت، دوره رایگان و یا موارد دیگر از وب سایت شما دیدن کنند.
  • با هر نوع ارتباط یک کد تخفیف دریافت کنند.

و یا هر قدم بعدی که با برداشتن آن مخاطب یک قدم به سمت شما و یا کسب و کار شما نزدیک تر شود.

طراحی مختصر و مفید

در طراحی بروشور پیشنهاد می کنیم که از کلمات کم تر و تصاویر بیشتر استفاده کنید تا مخاطب را بیشتر درگیر کنید. طبق اطلاعات ثبت شده توسط محققان مغز انسان ها تصاویر را 6000 برابر سریع تر از متون تحلیل می کند. توجه مخاطب در نگاه اول به تصاویر بیش تر از متن ها جذب خواهد شد. از کلمات کوتاه، مختصر و مفید استفاده کنید و سعی کنید در چند کلمه عمده اطلاعات لازم برای جذب مخاطب درج شود. و ما بقی اطلاعات را با تصاویر و یا مندرج شده در سایت شما قرار دهید.

از رنگ های جذاب و طرح های خاص استفاده کنید.

انسان ها جذب طرح های خاص و منحصر به فرد می شوند. هر چه طرح خاص باشد مخاطب بیشتر برای مشاهده آن کنجکاو خواهد بود. همین طور رنگ های استفاده شده در بروشور بهتر است که رنگ های مکمل هم، رنگ های متضاد و ترکیب هایی از رنگ های تیره و روشن باشد. طراح ماهر می تواند با استفاده از طرح و رنگ ها قسمت های خاص و مورد نظر سفارش دهنده را برای مخاطبین بولد تر کرده و در معرض دید قرار دهد.

اگر تازه کار هستید برای استفاده از گزینه می توانید به سایت های ارائه دهنده پلت های رنگی مراجعه کنید تا بتوانید بهترین رنگ های مکمل هم و استفاده شده توسط دیگر طراحان را هم مشاهده کرده و از آنها ایده بگیرید.

هم چنین وب سایت های متفاوتی مانند canva برای ارائه طرح های آماده و قابل ویرایش بروشور های تبلیغاتی در دسترس هستند. می توانید برای تمرین و استفاده از سبک های مختلف طراحی در قدم های اولیه از آن ها کمک بگیرید.

سخن آخر

فراموش نکنید که طراحی یک طرح برای جذب مخاطبین بسیار مهم است. زیرا زمانی که یک بروشور به مخابین داده می شود در نگاه اول فقط ظاهر آن به چشم بیننده می آید و اگر طراحی ان به گونه ای باشد که مخاطب را درگیر کند مایل می شود که اطلاعات درج شده در آن را مطالعه کرده و حتی با شما ارتباط بگیرد. پس هر نوع هزینه ای که در این مرحله پرداخت شود ارزشی بالا برای جذب مخاطبین، وجهه برند و شرکت شما و همینطور همکاری های آینده شما خواهد داشت. بهتر است ایده ای خاص، منحصر به فرد برای آن داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که زمان و توجه شما باعث می شود که کار نهایی کیفیت مورد قبولی داشته باشد. طراحی هم نیازمند بررسی نیاز مخاطبین و زمان لازم برای پیاده کردن ایده ها است. پس برای دست یابی به طرح مورد نظر خود از قبل اقدام کرده و فردی ماهر و متخصص را برای این کار انتخاب کنید.

بعد از طراحی نوبت به چاپ با کیفیت بروشور است تا زحمات شما در مرحله طراحی حفظ شود. این اطمینان را به شما خواهیم داد که در سانترال چاپ با بالا ترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین حالت ممکن بروشور مورد نظر شما را چاپ کرده و در اسرع وقت به شما تحویل خواهیم داد. حتی اگر ایده خاص و یا طرح آماده ای برای چاپ بروشور تبلیغاتی خود ندارید کافیست که با ما تماس بگیرید. طراحان خلاق ما آماده طراحی بروشور با طرح مورد نظر شما هستند و شما را در دستیابی به طرح مورد نظر راهنمایی خواهند کرد.

 

1401/1/29 - 22:27:31

759

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چگونه یک بروشور تبلیغاتی خلاقانه طراحی کنیم ؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید