چطور یک کارت پستال حرفه ای طراحی کنیم؟

کارت پستال‌ها که به عنوان راهی برای ارسال پیام شخصی شناخته می‌شوند، معمولاً از یک تکه کاغذ ضخیم یا مقوای نازک ساخته می‌شوند. بسیاری از کارت‌پستال‌ها زمانی ارسال می‌شوند که مردم در سفر بوده و می‌خواهند یک دیدگاه را بدون نوشتن یک نامه طولانی به اشتراک بگذارند. آنها برای ارسال پیام، سریع و کارآمد هستند و برای ارسال آنها نیازی به پاکت نیست؛ البته امروزه با به وجود آمدن طراحی‌های چاپ دیجیتال کارت پستال‌ها هم رنگ و بوی دیجیتال گرفته و طراحی آنها نیاز به دارا بودن فاکتورهای مختلفی است. در ادامه به بررسی برخی از فاکتورهای طراحی کارت پستال اشاره خواهیم کرد.

۱- از تصاویر مرتبط و چشم نواز استفاده کنید

موضوع کارت پستال شما اهمیت ویژه‌ای دارد. باید در نظر داشته باشید که بر اساس موضوع مورد نظر اقدام به طراحی کارت پستال کنید، استفاده از تصویرهای مرتبط با موضوع می‌تواند کارت پستال شما را منحصربه‌فرد کند. دقت داشته باشید کیفیت و چشم نواز بودن این تصاویر هم اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا خروجی با کیفیت کار شما را تضمین می‌کند.

۲- روی یک ایده اصلی تمرکز کنید

برای شروع طراحی کارت پستال شاید ایده‌های زیادی به ذهن شما رسیده باشد تا پیام خود را در آن بگنجانید و به طرف مقابل ارائه دهید، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید تصمیم خود را گرفته و فقط روی یک ایده متمرکز باشید تا بتوانید آن را رشد داده و به سرانجام طراحی حرفه‌ای برسانید.

۳- حتماً عبارات دعوت به اقدام را برای ادامه مکاتبات وارد کنید

قطعا مهم‌ترین هدفی که برای ارسال یک کارت پستال دنبال می‌کنید دعوت برای انجام کاری است که شما مد نظر دارید. اگر نیاز به اقدام برای هدفی دارید حتما یکی از اقداماتی که باید انجام دهید قرار دادن عباراتی است که طرف مقابل را راغب به انجام کار مورد نظر شما می‌کند. این اقدام را می‌توانید با روشی جذاب در طراحی خود ایجاد کرده و مخاطب را به سمت خود بکشانید.

۴- استفاده از فونت های مناسب

فونت به متون روح می‌بخشد و از اصلی‌ترین موارد در بدنه طراحی کارت پستال است. دقت داشته باشید با توجه به فردی که قرار است کارت پستال را دریافت کند و روحیه و سنی که دارد فونت مورد نظر را انتخاب کنید. اگر در زمینه فونت انتخاب اشتباهی داشته باشید طبیعتا تاثیرگذاری که مد نظر شماست در طراحی کارت پستال اتفاق نمی‌افتد. فرض کنید کارت پستال مورد طراحی شما را قرار است یک مرد مسن دریافت کند و شما در طراحی خود از فونتی کاملا فانتزی و گرافیکی استفاده کرده‌اید، علاوه بر اینکه شاید نوشته‌های این فونت برای او ناخوانا باشد می‌تواند تاثیر منفی روی وی گذاشته و از خواندن کارت پستال شما صرف نظر کند. اما اگر فونت انتخابی شما فونتی رسمی و با خوانایی بالا باشد این فرد مشتاق است که کارت پستال را تا انتهای آن به خوبی دیده و به سمت اقدام برای کاری که شما می‌خواهید قدم بردارد.

۵- استفاده از پالت رنگی مناسب برای موضوع کارت پستال

انتخاب رنگ کارت پستال یکی دیگر از نکاتی است که باید در طراحی خود مد نظر داشته باشید. برای این کار کافیست طرف مقابل خود را ارزیابی کرده و به نسبت سلیقه او پالت رنگی بی‌نظیری را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند که طرف دریافت‌کننده کارت پستال خوشحال شده و به سمت اقدام برای هدف شما قدم بردارد که هدف نهایی شما هم دقیقا همین مورد است. البته باید گفت در انتخاب رنگ مناسب برای موضوع کارت پستال هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید بر خلاف این موضوع باشد. برای مثال اگر کارت پستال برای فوت عزیزی طراحی شود نمی‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید زیرا با موضوع شما همسویی ندارد و باعث ناراحتی فرد مقابل خواهد شد.

۶- استفاده از جملات زیبا و تاثیر گذار

انتخاب کلمات و در نتیجه جملات زیبا و تاثیرگذار در کارت پستال می‌تواند برای شما معجزه کند. کافیست تمامی افکاری که مدنظر دارید را در زمان طراحی خود پیاده‌سازی کنید تا بتوانید از بین آنها بهترین جملات را انتخاب کرده و روی کارت پستال خود قرار دهید. گاهی حتی جملات بسیار کوتاه می‌توانند تاثیرگذاری دوچندانی نسبت به یک متن طولانی روی فرد مورد نظر داشته باشند و این انتخاب در طراحی بسیار مهم است.

لازم به گفتن ندارد که یک کارت پستال هر چند زیبا و حرفه ای طراحی شود اگر کیفیت خوبی نداشته باشد بی فایده است. برای چاپ کارت پستال حرفه ای خود می توانید از وبسایت چاپ آنلاین سانترال استفاده کنید. در این سایت به راحتی و در کمتر از 10 دقیقه می توانید سفارش خود را ثبت و با پیک یا پست و یا حضوری تحویل بگیرید.

1401/3/30 - 23:21:8

581

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چطور یک کارت پستال حرفه ای طراحی کنیم؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید