ادغام چاپ و شبکه های اجتماعی برای بهبود بازاریابی

در جامعه امروزی بسیاری از فعالیت ها به صورت آنلاین انجام می‌شود و بازاریابی دیجیتال نیز راهی عالی برای تبلغ کسب و کار می‌باشد. با وجود این بازاریابی سنتی هنور کارایی خود را از دست نداده است و فواید مخصوص به خود را دارد. می‌توان با ادغام بازاریابی سنتی و شبکه های نتایج بهتری حاصل نمود و احتمال رسیدن به اهداف تجاری خود را افزایش داد. برخی از ترفند ها برای ترکیب این دو روش شامل موارد زیر است:

1) از محصولات سنتی برای پر کردن شکاف بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

در دنیای اینترنت محوری امروزی، بازاریابی دیجیتالی یک امر اجتناب ناپذیر و قطعی است. بازار یابی دیجیتالی در واقع مزایای بسیار زیادی برای کسب و کار ها دارد، با این حال علیرغم اینکه بازاریابی دیجیتال استراتژی ایده آلی است، اما هنوز جایگزین اصلی بازاریابی سنتی نشده است. بسیاری از صاحبان کسب و کار همچنان از محصولات سنتی و روش های کلاسیک برای توسعه و پیشرفت کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

هر دو روش مزایای بسیاز زیادی دارند و می توانند رشد زیادی را به ارمغان بیاورند. بازاریابی سنتی شامل مواردی مانند: روزنامه ها، رادیو، تلویزیون، پوسترها، آگهی ها، بیلبورد ها، مجلات و بازاریابی پیامکی است. هر چند که بازاریابی سنتی و چاپ تبلیغات به روش قدیم نسبتا گران تر است اما به منظور هدف قرار دادن مخاطبان محلی و افراد مسن که رسانه های قدیمی را دنبال می‌کنند، بسیار موثر خواهد بود. با این گفته متوجه می‌شویم که  بازاریابی دیجیتال و سنتی جایگزین یکدیگر نیستند بلکه مکمل های خوبی هستند. استفاده از محصولات سنتی روشی مناسب برای تکمیل بازاریابی دیجیتال است و توسط بسیاری از مشاوران توصیه می‌شود.

2) آدرس شبکه های اجتماعی خود را بر روی محصولات چاپی تان درج کنید.

داشتن بودجه کافی برای بازاریابی برای هر کسب و کاری مهم است. خرج کردن این بودجه در مسیر درست و اصولی یکی از ضروری ترین اقدامات در این زمنیه می‌باشد. تصمیم گیری برای دست یابی به این مسیر درست کمی دشوار است و هر یک از روش های موجود نتایج متفاوتی را ایجاد می‌کند. یکی از روش های بازاریابی، درج آدرس شبکه های اجتماعی بر روی محصولات چاپی تان است. با انجام این کار می‌توانید سایر محصولات خود را به راحتی به مشتریان خود معرفی کنید.

با درج آدرس شبکه های اجتماعی بر روی محصولات، امکان دیده شدن کسب و کار شما توسط سایر افراد افزایش می‌یابد. این کار به عنوان یک معرفی اولیه باعث می شود سایت و محصولات شما به راحتی در معرض دید قرار بگیرد. یکی از مهم ترین مزایای چاپ آدرس پیج و سایت بر روی محصول، ارزان بودن آن است. بودجه نسبتی مناسبی برای این کار صرف خواهد شد و در کنار آن سودهی شما چندین برابر می‌گردد.

 

3) در شبکه های اجتماعی تان کمپین فروش و بازاریابی ایجاد کنید.

یکی دیگر از ترفند های بازاریابی سودمند، تشکیل کمپین فروش و بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. پس از معرفی پیج خود می‌توانید فرصت های بازاریابی بیشتری ایجاد کنید. به عنوان مثال با برگزاری کمپین فروش می‌توانید مشتریان خود به خرید برخی از محصولات که شامل تخفیف می‌شوند ترغیب نمایید. با استفاده از پلتفرم ها و امکانات شبکه های اجتماعی  می توانید به تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات کسب و کارتان بپردازید. از آنجایی که کاربران شبکه های مجازی روز به روز در حال افزایش هستند، انتظار می رود افراد زیادی از محصولات شما در شبکه های اجتماعی دیدن کنند.

4)هشتگ اختصاصی خود را در شبکه های اجتماعی و محصولات چاپی تان قرار دهید.

امروزه استفاده از هشتگ ها بسیار ترند شده است و در شبکه های اجتماعی مختلفی از هشتگ ها استفاده می‌شود. هنگامی که به صورت استراتژیک از هشتگ استفاده شود می‌تواند مزایای زیادی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد. از آن ها می‌توان برای ارائه محصولات، افزایش آگاهی در مورد کسب و کار و معرفی موضوعات داغ و هیجان انگیر استفاده کرد.

از هشتگ ها تنها در شبکه های اجتماعی استفاده نمی‌شود، با درج هشتگ اختصاصی خود بر روی محصولات چاپی مانند چاپ بروشور و تراکت نیز می‌توانید به معرفی بیشتر برند و کسب و کار خود بپردازید. هشتگ ها دسترسی کاربران به پست ها را افزایش می‌دهند و باعث می شود تعداد زیادی از افراد از پست های تبلیغاتی شما در شبکه های اجتماعی دیدن کنند. اساسا هشتگ ها به شما کمک می‌کنند تا مشتریان زیادی را جذب نمایید و معرفی محصولات خود را به راحتی انجام دهید.

5) مشتریان خود را دعوت کنید در شبکه های اجتماعی شان شما را معرفی کنند.

رسانه های اجتماعی یکی از برترین فعالیت های تبلیغاتی در سراسر جهان است و افراد زیادی از این طریق به معرفی محصولات خود می‌پردازند. شبکه های مانند اینستاگرام، یوتیوب و فیس بوک روش های جدیدی برای ارتباط  با مشتریان هستند. یکی از ارتباط ها دعوت از مشتریان برای معرفی کسب و کار و شبکه های اجتماعی شما می‌باشد. این روش نه تنها موثر و تاثیر گذار است بلکه مقرون به صرفه نیز می‌باشد. با معرفی کسب و کار  توسط مشتریان، به طور ویژه ای مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می‌گیرند و میزان رضایت خاطر از محصولات و کسب و کارتان چندین برابر می‌گردد.

 

1401/4/6 - 20:31:11

524

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "ادغام چاپ و شبکه های اجتماعی برای بهبود بازاریابی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید