نحوه انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی متناسب با کارمان

عموما هدایای تبلیغاتی ارزش بسیاری برای فرد تبلیغ‌کننده و فرد دریافت‌کننده دارند. درواقع یک‌سوم از دریافت‌کنندگان اعلام کرد‌ه‌اند که پس از دریافت کالای تبلیغاتی بیشتر از قبل با موسسات تبلیغاتی تجارت می‌کنند. دادن هدیه تبلیغاتی سبب می‌شود که شخص گیرنده، نام تبلیغ‌کننده در حافظه بلندمدت او ثبت شود و نسبت به اواحساس مثبت‌تری نیز داشته باشد.
با توجه به اطلاعات ذکرشده باید در نظر بگیرید که محصولات تبلیغاتی پیام شرکت شما را به‌صورت خلاقانه منتقل می‌کنند. درواقع هدایای تبلیغاتی را به‌منظور قدردانی از پزشک، معلم، کارمندان و… تهیه می‌کنند. باید توجه داشته باشید که قبل از تهیه هدایای تبلیغاتی ابتدا باید بدانید که می‌خواهید آن را به چه کسی هدیه کنید؟ در ادامه قصد داریم نحوه انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی متناسب با کارمان و نکات مهم آن را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌دهیم برای یافتن پاسخ سوالات خود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع هدایای تبلیغاتی


هدایای تبلیغاتی روشی بسیار موثر در جذب مشتری و رونق کسب‌وکار سازمان‌های مختلف است. به محصولاتی که برای معرفی برند و تبلیغ محصولات شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و… استفاده می‌شود، هدایای تبلیغاتی گفته می‌شود. افراد با توجه به موقعیت‌ها، نسبتشان با فرد گیرنده، سلیقه، بودجه و… هدیه موردنظر خود را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل هدایای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

هدایای تبلیغاتی با توجه به مناسبت‌های مختلف انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • هدیه برای توزیع‌کنندگان و نمایندگان
  • هدیه نمایشگاه‌ها، موسسات بازرگانی و تجاری
  • هدیه به تمام افراد برای معرفی کسب‌وکار
  • روشی برای جذب مشتری و ارتباط‌گیری با آن
  • معرفی برند مخصوص و محصولات
  • تشویق کارمندان

 

بیشتر بخوانید: کاربردهای چاپ سه بعدی در پزشکی

 

مناسب‌ترین هدیه تبلیغاتی برای افراد و مناسبت‌های مختلف


با توجه به مناسبت‌های مختلف و نسبت افراد هدایای تبلیغاتی متفاوتی می‌توانید تهیه کنید که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ست مدیریتی

ست مدیریتی برای نشان دادن احترام و حفظ ارزش مدیران طراحی و تولید می‌شود؛ بنابراین باید در انتخاب ست‌ها بسیار دقت کنید. در صورت توجه بسیار به انتخاب ست‌ها، سبب جذب مدیران برای همکاری با کسب‌وکار شما می‌شوید. اگر شغل شما به گونه ای است که مخاطب هدف شما مدیران هستند از این محصول به خوبی می توانید بهره ببرید. مشاغل مشاوره ای، کوچ کسب و کار، نرم افزاهای مدیریت سیستم، میز و ملزومات اداری و شرکتی، لباسهای لوکس، فروشگاه خودرو، املاک شرکتی و .. نمونه ای از آنهاست.

سررسید تبلیغاتی

سررسید یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی بوده که در سال‌های اخیر، برای انجام تبلیغات و معرفی برند تجاری مورداستفاده قرارگرفته‌ است. این هدیه همواره موردتوجه همه بوده و هیچ‌وقت ارزش و کاربرد آن کاهش نیافته است.

به‌طورکلی تمام شرکت‌ها، سازمان‌ها، داروخانه‌ها و سایر مشاغل برای معرفی کار خود و انجام تبلیغات، در پایان سال اقدام به چاپ سررسید تبلیغاتی می‌کنند. شما می‌توانید برنامه‌های روزانه خود را در تاریخ همان روز یادداشت کنید. ناگفته نماند که سررسید دارای تاریخ شمسی، قمری، میلادی، مناسبات و… است. اگر مخاطب شما دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان، معلم ها، بازاریاب ها، کسبه مشاغل و سایر افرادی که نیاز دارند به صورت روزانه یادداشت برداری کنند هستند این محصول مناسب شماست.

آفتاب‌گیر تبلیغاتی

بهترین هدیه برای انجام تبلیغات و معرفی کسب‌وکارهای مرتبط با خودرو، آفتاب‌گیر تبلیغاتی است. علاوه بر اینکه خودرو مخاطب را در برابر تابش مستقیم نور خورشید، رنگ‌پریدگی قطعات داخل ماشین محافظت می کند، یه صورت روزانه نام برند شما را به او یادآوری می کند. البته سایر مشاغل مانند کارگزاری های بیمه هم ازیان روش استفاده می کنند و محدودیت خاصی ندارد.

پرچم تبلیغاتی

پرچم تبلیغاتی به پرچمی گفته می‌شود که برای انجام تبلیغات و معرفی برندی خاص طراحی و تولید می‌شود. درواقع این پرچم میزان اعتبار برند و شرکت موردنظر است و در جذب مشتری تاثیر بسیاری دارد که روشی بسیار موثر در برندینگ محسوب می‌شود. این روش برای مشاغلی مناسب است که حوزه کاری آنها روی برند خاصی تمرکز دارد. برای مثال شما با چاپ لوگو آن برند روی پرچم و چاپ لوگو و مشخصات شرکت خودتان در پایین آن می توانید آن را به شرکتهایی که آن برند را ارائه می دهند ولی از شما تهیه می کنندهدیه دهید.

خودکار تبلیغاتی

در این روش شما می‌توانید اسم موسسه، شرکت، فروشگاه و… را بر روی خودکار حک کنید و با انجام این کار به انجام تبلیغات بپردازید. این هدیه بسیار خاص تاثیر بسیاری زیادی در جذب مشتری دارد که نوعی تبلیغات ماندگار است. شما به راحتی در همایشها، نمایشگاه ها، سخنرانی ها و … می توانید با هدیه دادن خودکار برند خود را در کیف یا جیب مشتری بالقوه تان قرار دهید! چون کمتر کسی بعد از گرفتن خودکار آن را همان موقع در جیب یا کیفش نمی گذارد.

تی‌شرت

ازآنجایی‌که چاپ تبلیغات بر روی تی‌شرت بسیار راحت است، شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر و در مدت‌زمان کوتاه‌تری این کار را انجام دهید. از این تی‌شرت‌ها معمولا در تیم‌های ورزشی، رستوران‌ها، کافی شاپها، تیمهای مسابقات علمی و… استفاده می‌کنند.

ساعت دیواری

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی که بیشتر شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها از آن استفاده می‌کنند، ساعت دیواری تبلیغاتی است. ابتدا باید با توجه به بودجه خود ساعت دیواری خود را انتخاب کنند، سپس لوگو، شعار و… را بر روی آن چاپ کنند. از آنجایی‌که ساعت دیوار را بر روی دیوار قرار می‌دهند، روشی بسیار مناسب برای معرفی محصول و تبلیغات به شمار می‌آید. سعی کنید اگر شما عمده فروشید ساعت را به خورده فروشان حوزه تان هدیه دهید. مثلا برند چای با هدیه دادن ساعت با لوگو خود می تواند موجب شود مشتری به محض ورورد در آن مغازه حس نیاز کند و همچنین نام آن برند در ذهنش تداعی شود.

چرم تبلیغاتی

چرم یک نمونه از هدیه‌ تبلیغاتی نفیس است که برای مشتریان خاص، نماینده‌های فروش، کارمندان ارشد و… در نظر گرفته می‌شود. این روش نیز هدیه‌ای بسیار نفیس و ماندگار است که در معرفی برند بسیار مناسب است.

کیف تبلیغاتی

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی و معرفی برند کیف تبلیغاتی است که شرکت‌ها برند خود را بر روی آن چاپ می‌کنند و به مشتریان خود هدیه می‌کنند. کیف پول زنانه و مردانه، کیف کلاسور، کیف دستی، کیف نگهدارنده کاغذ، چند نمونه هستند که شما با توجه به بودجه و سلیقه مخاطب تان میتوانید انتخاب کنید.

پیکسل تبلیغاتی

پیکسل یا بج سینه نوعی آویز سنجاق دار است که در بین جوانان و نوجوانان بسیار محبوبیت دارد. این هدیه تبلیغاتی در انواع مختلفی مانند دایره، مربعی و… طراحی و تولید می‌شود که شرکت‌ها تبلیغات خود را بر روی آن چاپ خواهند کرد. اول مخاطب هدفتان را شناسایی کنید و سپس متناسب با سلیقه آنها پیکسل هایی تهیه کنید که در گوشه یا پشت آنها نام برندتان قرار دارد.

بالش طبی

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی، بالش طبی تبلیغاتی است که به‌منظور جلوگیری از ایجاد گردن درد، خوابی راحت، عدم ایجاد پف چشم و درمان گردن درد استفاده می‌شود. شما می‌توانید با کمک این بالش‌ها با خیالی آسوده و بدون استفاده از چندین بالش استراحت کنید. این بالش‌ها گردن را در وضعیت بسیار مناسبی نگهداری کرده و از جمع‌آوری آب در اطراف چشم در هنگام خواب، خوابیدن بر روی شکم و پف کردن چشم‌ها جلوگیری می‌کند. مشاغلی مانند پزشکان فیزیوتراپی، وسایل پزشکی، وسایل طبی و … می توانند از این محصول استفاده کنند.

دفتر یادداشت تبلیغاتی

دفتر یادداشت تبلیغاتی روش بسیار مناسب و کم‌هزینه‌ای برای انجام تبلیغات است که در این روش فرد با چاپ برند و تبلیغات خود بر روی دفتر یادداشت به معرفی کسب‌وکار و برند خود می‌پردازد. به جرات می توان گفت که دفترچه یاداشت برای همه افراد با هر شغل و سنی جذاب است، تنها شما باید یک اندازه متناسب با سلیقه بازار هدفتان در نظر بگیرید.

شارژر فندکی تبلیغاتی

روش دیگری برای انجام تبلیغات، شارژر فندکی تبلیغاتی است که برای صاحبان تولیدی‌ها و… کاربرد دارد. شارژر فندکی تبلیغاتی روش بسیار مناسبی است زیرا امروزه اکثر افراد در ماشین‌های خود از این روش استفاده می‌کنند. شغلهای متناسب با فروش و تعمیر خودرو، وسایل جانبی خودرو، شغل های گردشگری می توانند از این محصول استفاده کنند.

چتر تبلیغاتی

اگر می خواهید مخاطبتان در زمان بارش برف و باران یاد شما بیفتند، استفاده از چتر ایده خوبی است . مشاغلی همچون لباس زمستانه، کارواش، بوت و چکمه زمستانی می توانند از آن کمال بهره را ببرند.

خط‌کش تبلیغاتی

ازآنجایی‌که قشر وسیعی از جامعه را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند، خط‌کش تبلیغاتی روشی بسیار مناسب برای انجام تبلیغات است. این روش مانند خودکار تبلیغاتی هزینه چندانی ندارد و صرفه اقتصادی دارد. مشاغلی مانند لوازم تحریر فروشی ها، کیف فروشی، لباس اداری، لوازم اداری، لوازم معماری، کتاب فروشی ها می توانند از این محصول استفاده کنند.

کلاه تبلیغاتی

معمولا این تبلیغات را بر روی قسمت جلویی و به سمت نقاب چاپ می‌کنند که اکثر شرکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی از این روش استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که با توجه به سلیقه شخص طراح، لوگو و تبلیغات، بر روی کلاه چاپ می‌شود. کلاه تبلیغاتی در انواع مختلفی مانند کلاه تبلیغاتی کاغذی، کلاه تبلیغاتی پارچه‌ای، کلاه تبلیغاتی فومی و کلاه تبلیغاتی کتان طراحی و تولید می‌شود. مشاغلی مانند تورهای گردشگری، فروشگاه لوازم کوهنوردی، فروشگاه چادر وملزومات سفر، لباس فروشی ها می توانند از این ایده استفاده کنند.

صنایع‌دستی تبلیغاتی

ازآنجایی‌که صنایع‌دستی جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور ما دارد، به‌عنوان یک هدیه بسیار عالی نیز شناخته می‌شود. شما با انتخاب صنایع‌دستی به‌عنوان هدیه تبلیغاتی می‌توانید علاوه بر دادن هدیه خاص به شرکای خود و معرفی برند، افراد را با صنایع‌دستی شهر خود نیز آشنا کنید. با توجه به اینکه انواع مختلفی صنایع‌دستی در کشور ما وجود دارد، شما می‌توانید با توجه باسلیقه، بودجه، مناسبت و… یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. ظروف قلم زنی شده، فیروزه کوبی، مینیاتور، گلیم، تابلو فرش، میناکاری، خاتم‌کاری، منبت کاری، ملیله سازی، قلمکاری و ترمه از محبوب ترین صنایع دستی هستند که به عنوان هدیه تبلیغاتی به کار می روند.

چراغ‌قوه تبلیغاتی

ازآنجایی‌که چراغ‌قوه وسیله‌ای ضروری بوده، بهتر است افراد همیشه آن را به همراه خود داشته باشند. به‌همین علت چراغ‌قوه تبلیغاتی می‌تواند روش بسیار مناسبی برای معرفی برند و تبلیغات باشد. فرد در صورت هر بار استفاده، با دیدن لوگو و تبلیغات روی آن شرکت، سازمان و… شما را تداعی می‌کند و درنهایت تبلیغ بسیار موثری است. این هدیه هم متناسب با مشاغل حوزه گردشگری، معدن، ملزومات سفر است.

اسپیکر تبلیغاتی

اسپیکر تبلیغاتی نوعی هدیه خاص است که به‌وسیله بلوتوث به گوشی، تبلت و… شما وصل خواهد شد. همچنین اگر سیستم‌های قدرتمندی داشته باشید می‌توانید به‌وسیله کابل آن را به آمپلی‌فایر متصل کنید. این هدیه متناسب با مشاغلی همچون: ملزومات تولد یا مراسمات، فروشگاه لوازم صوتی و تصویری است.

مزایای هدیه تبلیغاتی برای کارمان چیست؟


هدیه تبلیغاتی مزایای فراوانی دارد که در ادامه قصد داریم به معرفی چند مزیت آن اشاره‌کنیم:

  • یکی از مهم‌ترین مزایای هدیه تبلیغاتی ماندگاری آن در ذهن مشتریان و برند سازی است که سبب می‌شود برند و نام شرکت شما در ذهن فرد به‌صورت دائمی قرار گیرد. به‌عنوان‌مثال اگر فرد ساعت دیواری تبلیغاتی به‎‌عنوان هدیه دریافت کند، با هر بار نگاه کردن به ساعت نام شرکت، سازمان و… در ذهن فرد تداعی خواهد شد.
  • معرفی برند شما به سایرین توسط افراد دریافت کننده هدیه و جذب مشتری های جدید نیز یکی دیگر از مزیت‌های آن است.
  • شما می‌توانید با انجام این کار تبلیغات موثری انجام دهید، مشتری جذب کنید و درنهایت به کسب‌وکار خود رونق بخشید.

هدایای تبلیغاتی، ابزاری بسیار محبوب و کاربردی برای بازاریابی و جذب مشتری است. به‌طورکلی هدیه گرفتن بسیار لذت‌بخش است و سبب ایجاد خاطره مثبت از کسب‌وکار شما در ذهن مشتری می‌شود.

هدایای تبلیغاتی تاثیرات مثبتی در بلندمدت بر روی مشتری شما خواهند گذاشت و سبب می‌شود مشتری با دیدن هدیه شما خاطرات مثبت در ذهنش مرور شوند. توجه داشته باشید که باید هدیه دارای کیفیت بالایی باشد؛ زیرا در صورت خراب شدن آن، ذهنیت مشتری از محصولات و شرکت شما منفی خواهد شد.

هدایای تبلیغاتی زنانه/ مردانه

به‌طورکلی هدایای تبلیغاتی زنانه دارای تنوع بیشتری است. این هدایا سبب جذب خانم‌ها و افزایش مشتری خواهد شد؛ زیرا زنان با کوچک‌ترین کادویی سریع خوشحال و جذب خواهند شد. از هدایای تبلیغاتی خانم‌ها می‌توان آینه، کالاهای تزئینی، ست مانیکور، ست پدیکور و… را نام برد. باتوجه به اینکه تعداد مشتریان خانم بیشتر است، هدایای تبلیغاتی در خانم‌ها بسیار موثرتر عمل می‌کند.

بیشتر افراد تصور می‌کنند که بهترین کادو برای آقایان خرید پوشاک است، درصورتی‌که این هدیه برای آقایان تکراری شده است و هیچ‌گونه جذابیتی ندارد. به همین دلیل بهترین روش برای جذب آقایان روان‌نویس تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی و ست چرم تبلیغاتی است.

هدایای تبلیغاتی نوروزی

هدایای نوروزی نیز تنوع بسیاری دارند و همان‌گونه که ذکر کردیم شما می‌توانید با توجه به سلیقه، فرد گیرنده و بودجه هدیه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. این هدایا شامل صنایع دستی، ظروف و وسایل تزئینی منزل، اشکال نماد سال جدید، سررسید، ماگ، ست چرم، جاسوئیچی، ساعت و… می‌شود. همچنین می توانید با کمی سلیقه روی اجسام و لباس ها نماد سال جدید را نیز چاپ نمائید.

هدیه تبلیغاتی برای معلم/ پزشک

یکی از هدایای مهم و بسیار باارزش که دانش‌آموزان در طول سال برای قدردانی از زحمات معلمان خود تهیه می‌کنند، هدیه روز معلم است. ازآنجایی‌که معلمان زحمات بسیاری برای دانش‌آموزان می‌کشند و فداکاری بسیاری می‌کنند، لیاقت بهترین هدیه‌ها را خواهند داشت. بهتر است برای خوشحال کردن معلمان عزیز و دلسوز هدیه‌ای فرهنگی و باارزشی در نظر بگیرید که در ادامه به معرفی چند نوع از هدایا خواهیم پرداخت.

  • قاب عکس یادگاری با دانش‌آموزان

یکی از بهترین و جذاب‌ترین هدایایی که در روز معلم می‌توانید به دبیر خود اعطا کنید، قاب عکس یادگیری با دانش‌آموزان است.

  • تهیه قلم یا خودکار باارزش

یکی از ابزارهای ضروری برای معلمان، خودکار یا قلم است که شما می‌توانید با خرید قلم یا خودکار نفیس به معلم، او را خوشحال سازید و از زحماتش قدردانی کنید. معلم با هربار استفاده از قلم یا خودکار به یاد شما خواهد افتاد.

  • تهیه کتاب جذاب و نفیس

شما می‌توانید با تهیه کتابی نفیس و مهم، معلم خود را بسیار خرسند سازید. درواقع معلمان برای کسب اطلاعات و نکات جدید همواره علاقه فراوانی به مطالعه کتاب دارند، به همین منظور تهیه کتاب کاربردی بسیار باارزش است.

  • اهدای تندیس و لوح به معلمان از طرف مدیر مدرسه

یکی دیگر از هدایای بسیار باارزش و ماندگار برای معلمان، دریافت لوح و تندیس از طرف مدرسه و مدیر است. محتوای تندیس باسلیقه مدیر انتخاب و نوشته می‌شود، بهتر است یکی از شاگردانی که دستخط زیبایی دارد، محتوا را یادداشت کند تا هدیه جذاب‌تر شود. با توجه به بودجه می‌توانند هدیه‌ای لوکس مانند کتاب نفیس، دیوان اشعار و… را به معلم اعطا کنند.

  • تهیه لیوان سرامیکی یا ماگ

تهیه ماگ برای هدیه روز معلم بسیار یونیک و جذاب است که می‌توانید با توجه به سلیقه، رشته معلم و بودجه خود آن را خریداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم نحوه انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی متناسب با کارمان را به شما معرفی کرده و نکات لازم را به شما ذکر کنیم. همان‌گونه که ذکر شد یکی از روش‌های بسیار جذاب برای جذب مشتری، هدایای تبلیغاتی است که باید با توجه به مناسبت، فرد گیرنده، بودجه و… برای آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که کیفیت کالای انتخابی در ایجاد تفکری مثبت و جلب رضایت مشتری، تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

1401/1/15 - 21:4:37

590

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نحوه انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی متناسب با کارمان " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید