qr code چیست؟ و کاربردهای آن

ممکن است از خود بپرسید کد QR چیست؟ برای پاسخگویی مستقیم و سریع به این سوال شما باید گفت کد QR مخفف یک کد برای پاسخ سریع است. qr code بارکدهای دو بعدی هستند که اسکنرهای آنلاین به کمک آنها می‌توانند به صفحه هدف مورد نظر کاربر راهنمایی شوند، گفتنی است این کدها با استفاده از یک دستگاه تلفن هوشمند قابل دسترسی هستند. اگر تازه با یک کد QR آشنا شده‌اید، در ادامه راهنمای کاملی برای شما آورده شده است تا درباره qr code و نحوه ساخت این کدها بیشتر بدانند.

qr code چیست؟

قبل از اینکه به کاربردهای اساسی یک کد QR بپردازیم، ابتدا باید مفاهیم اولیه یک کد QR را بیاموزیم.

یک «کد پاسخ سریع»  که به نام کد QR نیز شناخته می‌شود، نوعی بارکد دو بعدی است که Denso Wave، یک توسعه‌دهنده بارکد ژاپنی، در سال 1994 ایجاد کرد.

qr code چطور کار می‌کند؟

کدهای QR با استفاده از دستگاه‌های گوشی‌های هوشمند قابل اسکن هستند. این کدها با استفاده از یک تولید کننده کد QR تولید می‌شوند و هنگام اسکن، اطلاعات آنلاین را به اسکنر نمایش می‌دهد.

چطور qr code بسازیم؟

استفاده عمومی‌و شناخته شده برای qr code برای لینک شدن به یک صفحه مشخص است. این استفاده کاربر را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک برنامه اسکنر کد QR یا ویژگی داخلی دوربین در تلفن هوشمند خود، کد QR را اسکن کند.

برای ساخت این نوع از کدها کافیست به یک سایت تولید کیو آر کد یا یک اپلیکیشن مخصوص این کار مراجعه کنید و لینک مورد نظر خود را وارد کرده و در مرحله بعد تصویری از کدهای qr به شما داده می‌شود که با اسکن آن می‌توان به صفحه مورد نظر وارد شد.

اپلیکیشن ساخت qr code

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای ساخت کد کیو آر، اپلیکیشن QR & Barcode Scanner است که با سرچ کردن آن در گوگل پلی می‌توانید دانلود کرده و هر qr code ای را که مد نظر دارید با آن ساخته و اسکن کنید. این اپلیکیشن عددی بالغ بر صد میلیون نصب تا به امروز داشته و پاسخ مناسبی را به کاربران خود داده است.

وبسایتهای ساخت qr code آنلاین رایگان

یکی از معتبرترین سایت‌ها برای ساخت qr code سایت qrcode-monkey.com است که در این سایت می‌توانید هر چیزی که مد نظر دارید را به کدهای کیو آر تبدیل کنید. نحوه کار با این سایت بسیار راحت است و با وارد شدن به آن می‌توانید گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و شروع به ساخت کد خود کنید. این سایت قابلیت‌های مختلفی از جمله طراحی منحصر به شما، ایجاد لوگو در مرکز کد qr و قابلیت تعیین رنگ دلخواه‌تان را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید به کمک آن کد کیو آر دلخواهی را برای خود برندتان طراحی کرده و برای مشتریان‌تان مستقیما ارسال کنید.

وبسایت بعدی وبسایت forqrcode.com است که به کمک رابط کاربری ساده آن می‌توان هر چیزی اعم از لینک، متن، ایمیل، وای‌فای، لوکیشن، تلفن، اس ام اس، واتس اپ، اسکایپ، حساب پی پل و... را تبدیل به کد کیو آر کرده و برای هر کسی که تمایل دارید ارسال کنید. فرد مورد نظر به کمک هر اسکنری می‌تواند این کد را اسکن کرده و به هدف مورد نظر شما وارد شود.

کاربرد qr code در محصولات چاپی

امروزه qr code عموماً در  تبلیغات،  تجارت،  مراقبت‌های بهداشتی و آموزش استفاده می‌شوند. با این حال بخش‌های تجاری، به ویژه در تبلیغات بیشتر از کدهای QR استفاده می‌کنند. جدا از این بخش‌ها، صنعت رستوران‌داری همچنین از نرم‌افزار کد QR منوی رستوران خود و تولیدکننده‌های کد QR برای تولید کد QR منو برای رستوران خود استفاده می‌کند.

Qr code را می‌توانید در بروشورها، آگهی‌ها، پوسترها، بیلبوردها، اقلام و محصولات، کارت‌های ویزیت و حتی وب‌سایت‌های آنلاین مانند رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید پیدا کنید.

همه این موارد نیاز به محصولات چاپی دارند که کیو آر کد در همه آنها وجود دارد. برای مثال در تمامی‌کارت ویزیت‌های جدید این کد را به صورت چاپ شده روی چاپ کارت ویزیت می‌توان دید.

کاربرد qr code در نمایشگاه و سازه‌های نمایشگاهی

همانطور که بیان شد qr code در موارد مختلفی کاربرد دارد و می‌تواند شما را یک قدم به مشتریان‌تان نزدیک‌تر کند. اگر دقت کرده باشید این کد را در نمایشگاه‌ها و سازه‌های نمایشگاهی هم مشاهده می‌کنید زیرا سریع‌ترین راه برای دستیابی مشتری به محصول مورد نظر خود است. در نتیجه با اسکن کردن این کد در نمایشگاه می‌تواند به صورت بسیار سریع به آخرین محصولات یا خدمات شما دست پیدا کند.

به طور معمول کدهای کیو آر استفاده شده در نمایشگاه‌ها کاربر را به سمت سایت مجموعه مورد نظر برده و هدفی خاص مانند ثبت نام در سایت را دنبال می‌کند که این مورد می‌تواند توسط تیم فروش بررسی شده و ختم به فروش شود. در نتیجه اگر کسب و کاری دارید که می‌خواهید با مردم به صورت بسیار سریع و مستقیم در ارتباط باشید در استفاده از کدهای Qr درنگ نکنید!

1401/4/4 - 22:9:37

1405

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "qr code چیست؟ و کاربردهای آن " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید