نکات لازم برای افزایش بازدید غرفه های نمایشگاهی

با توجه به رشد علم و تکنولوژی و لازم بودن خلاقیت در به کار گیری تبلیغات بسیار تاثیر گذار است. به گونه ای دیگر در این باره باید از قانون سه ثانیه استفاده کنید. در بازار کسب و کار این قانون به وفور استفاده می شود. اما قانون سه ثانیه چه کاربردی دارد و به چه معنا است. در این قانون گفته می شود که شما تنها سه ثانیه فرصت دارید تا مخاطب یا مشتری را درگیر کسب و کار و بیزنس شخصی خود بکنید وگرنه ممکنه است که او را برای همیشه از دست بدهید. 
یکی از محل ها و موقعیت های موجود برای نشان دادن کسب و کار غرفه های فروشگاهی هستند. مطمئنا تا به حال به نمایشگاه ها و غرفه مراجعه کرده اید. زمانی که وارد نمایشگاه می شوید میبینید که برخی از غرفه ها کاملا آروم و بی سر و صدا و بدون مخاطب خاصی هستند اما برخی دیگر توجه هجمه ای از افراد و علاقه مندان را به خود جلب کرده اند. اما راز موفقیت آن ها در چیست؟ اگر این موضوع برای شما هم جالب است این مقاله را دنبال کنید تا راه های بهبود عملکرد در غرفه ها را به شما معرفی کنیم.

 

چگونه یک غرفه نمایشگاهی پربازدید داشته باشیم؟


اگر برای کسب و کار خود به فکر راه اندازه یک غرفه نمایشگاه تجاری هستید که این غرفه بیشترین و موثرترین تعامل را با مخاطبین داشته باشد این مقاله برای شماست. 


۱. غرفه خود را خاص کنید.


مهم نیست که نمایشگاهی که در آن حضور پیدا می کنید چه موضوعی دارد. مساله اساسی این است که حضور شما در آن پررنگ و خاص به نظر بیاید. ظاهر غرفه ها می تواند به صورت اختصاصی و سفارش شما طراحی و ساخته شود. البته می توانید از غرفه های آماده و پیش ساخته هم استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر غرفه مورد استفاده شما از پیش ساخته است، باید خلاقیت و هزینه بیشتری برای جذاب بودن و جلب توجه حاضرین در نمایشگاه صرف کنید. 
برای جذب مخاطبین چه کارهایی می توان انجام داد؟ 
توجه داشته باشید که اگر مردم بدانند قرار است چیزی برنده بشوند یا محصولی به صورت رایگان در اختیار آنها گذاشته می شود بیشتر برای آن زمان صرف خواهند کرد. پس سعی کنید که مسابقات جذاب طراحی کنید و به برندگان هدیه بدهید. یا محصولات خود را در بروشور ها و کاتالوگ هایی به صورت رایگان در بین مراجعان پخش کنید. هر عاملی که باعث شود مخاطبین زمانی هرچند کوتاه را در کنار غرفه شما توقف کنند و به محصولات یا خدمات شما نگاهی بیندازند کافی است.

در غرفه نمایشگاهی از چه چیزی استفاده کنیم؟

چاپ بنر استندی

میزکانتر

رول آپ نمایشگاهی

۲-ابزار تبلیغاتی خوب و پر سر و صدا تهیه کنید.


همانطور که گفته شد بهتر است ابزار تبلیغاتی خوب و موثر تهیه کرده و آن ها را به صورت رایگان در اختیار مخاطبین قرار دهید. این ابزار تبلیغاتی می تواند مانند بروشور یا کاتالوگ های خدماتی شما باشد. یا حتی هدیه های تبلیغاتی مانند خودکار، دفترچه و یا هر محصول دیگر که معرف شما برای مخاطبین باشد.


۳- برگزاری بازی، مسابقات یا نظر سنجی ها


این گزینه را در ذهن داشته باشید که تمامی شرکت کنندگان و غرفه داران از محصولات معرفی خود مانند بروشور های تبلیغاتی استفاده می کنند. اما اگر شما یک بازی خلاقانه و مهیج برگذار کنید مراجعان برای گذراندن وقت و سرگرم شدن هم که شده به غرفه شما مراجعه خواهند کرد. ماهیت بازی و سرگرمی به گونه ای است که زمانی که مراجعان به آن مشغول شوند گذر زمان را حس نکرده و ناخودآگاه زمان زیادی را در غرفه شما خواهند گذراند. 
استفاده از نظر سنجی هم به همین اندازه موثر است. مخاطبین علاقه مند هستند که جدی گرفته شوند یا نظرات و پیشنهادات آنها جدی گرفته شده و به آنها اهمیت داده شود. زمانی که متوجه شوند نظر آنها برای شما با ارزش است به کسب و کار شما علاقه مند شده و احتمالا از جمله مشتریان شما خواهند شد.


۴- نمایش محصولات و خدمات خاص خود


زمانی که یک غرفه تهیه می کنید پس محصولات یا خدماتی دارید که ارزش تبلیغ و به نمایش گذاشته شدن را دارند. زمانی که افراد به غرفه شما مراجعه می کنند باید این محصولات یا خدمات را دیده و حتی بتوانند آنها را لمس و یا تست کنند. فرض کنید که شما نماینده برند های محصولات نمایشی هستید. در مورد این محصولات فقط اطلاعات تئوری و کتبی کافی نیست و مخاطب باید فرصت تست و مشاهده از نزدیک آن محصول را داشته باشد. زمانی که محصول در غرفه شما وجود داشته باشد مراجعان آن را تست کرده از کیفیت آن مطلع شده و درصد خرید آن محصول، محصولات جانبی دیگر و تبدیل شدن به مشتری ثابت او را خواهید داشت. با استفاده موثر از سازه های نمایشگاهی می توانید به خوبی محصولات و کارکردشان را به مشتری نشان دهید.


۵- با دیگر غرفه داران آشنا شوید.


زمانی که کار اجرایی غرفه شما به پایان رسید، در محیط نمایشگاه حرکت کنید و با دیگر غرفه داران آشنا شوید. این کار هم باعث می شود که با آن ها تعامل داشته باشید و در صورت تطابق کسب و کار با هم همکاری داشته باشید. و هم باعث می شود تا با نحوه کار آنها آشنا شده و نکات لازم برای اجرای غرفه را مشاهده کنید تا اگر غرفه شما کم و کاستی داشت آن را اصلاح کنید.


۶- با مشتریان ارتباط موثر داشته باشید.


به جرات می توان گفت که مهم ترین قسمت در برگذاری غرفه همین مورد است. زمانی که مخاطبین را به غرفه خود جذب کردید حالا فرصت خوبی است تا با آنها تعامل داشته باشید.
اولین برخورد مراجعان زمان ورود غرفه با شماست پس باید با رویی خوش و برخوردی مناسب آن ها را به محصولات و خدمات خود جذب کنید.  کافیست یک موضوع انتخاب کرده و سر صحبت را با مراجع باز کنید. از نیاز ها و نظرات او آگاه شده و خدمات خود را برای او توضیح دهید. حتی می توانید در حین خروج او محصولات تبلیغاتی خود را پیشنهاد داده تا در ذهن مراجع ثبت شوید.


۷- ثبت اطلاعات تماس مراجعان

زمانی که افراد به غرفه شما مراجعه می کنند یک اطلاع تماس از آنها گرفته و ثبت کنید. این اطلاعات می تواند ایمیل، شماره تماس و یا هر اطلاعات دیگری باشد. 
این گزینه باعث می شود تا بتوانید اطلاعات محصولات، خدمات، نمایشگاه های بعدی و یا تخفیفات خود را با استفاده از ایمیل، سامانه پیامکی و ... به اطلاع علاقه مندان کسب و کار خود برسانید.


۸- در فضای مجازی فعال بوده و تبلیغات داشته باشید.


شما می توانید اطلاعات و تخفیفات محصولات خود یا اطلاعات حضور خود در نمایشگاه را در شبکه ها و فضای مجازی نشر دهید. این باعث می شود تا با استفاده از هشتگ ها و این اطلاع رسانی علاقه مندان به کسب و کار شما به راحتی شما را یافته و دنبال کنند. فعال بودن شما در فضای مجازی در حین اجرای غرفه باعث افزایش بالقوه مشتریان خواهد بود.


۹- بر روی دیگر بازارهای فعالیت کننده در نمایشگاه هم تمرکز داشته باشید.


زمانی که در یک نمایشگاه غرفه تهیه میکنید ده ها و یا صد ها غرفه دار دیگر در آن نمایشگاه وجود دارند. برخی از آنها مرتبط با کسب و کار شما هستند و برخی هم کاملا متفاوت فعالیت می کنند. اما ممکن است در برخی شاخه ها فعالیت مرتبط یا مشابه داشته باشید. پس بهتر است رابطه مناسب و تعاملی با آن ها ایجاد کنید چون ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشتریان بالقوه برای شما تبدیل شوند.


۱۰- بهترین مشتریان خود را به غرفه دعوت کنید.


زمانی که یک نفر قبلا از محصولات و خدمات شما استفاده کرده باشد بسیار راحت تر و سریع تر برای خرید مجدد راضی خواهد شد. زمان و انرژی صرف شده برای یک مشتری جدید بسیار بیشتر است. این گزینه علاوه بر این باعث می شود تا مراجعان جدید با مشتریان قبلی شما دیدار داشته و همین دیدار می تواند دید و وجهه مناسبی برای شما ایجاد کند. علاوه بر تبلیغ کسب و کار شما اعتماد مضاعفی هم ایجاد خواهد کرد تا افراد مراجعه کننده به غرفه به مشتریان شما تبدیل شوند.

1401/3/9 - 21:52:11

1634

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نکات لازم برای افزایش بازدید غرفه های نمایشگاهی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید