آموزش صفر تا صد چاپ روسری

امروزه تولیدی‌های شال و روسری به کمک روش‌های چاپی مختلف انواع طرح‌ها و شکل‌ها را بر روی روسری و شال چاپ می‌کنند. چاپ روی روسری زیبایی خاصی به روسری می‌دهد و به همین دیل طرف‌داران زیادی دارد. از طرفی چاپ روسری برای تبلیغات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر برند‌های تولیدی لباس برای تبلیغات از چاپ روسری استفاده می‌کنند. صاحبان برندها معمولاً بر روی شال و روسری لوگو و نام تجاری برند خود را با رنگ‌های جذابی چاپ می‌کنند. چندین روش برای چاپ بر روی شال و روسری وجود دارد که هر کدام دارای یکسری مزایا هستند. پارچه‌های که برای چاپ روسری مورد استفاده قرار می‌گیرند بر کیفیت چاپ تأثیر زیادی دارند و به همین دلیل باید به کیفیت پارچه نیز توجه ویژه‌ای شود. چاپ روسری و شال باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود تا بدون عیب و زیبا باشد. نکات مهمی در این خصوص وجود دارد که باید رعایت شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما بیشتر با چاپ روسری آشنا کنیم.

برای چاپ بر روی شال و روسری از چه روش‌های استفاده می‌شود؟

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم چاپ روسری و شال با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. کیفیت و وضوح تصاویر و طرح‌های چاپ شده در هر روش چاپی متفاوت است. به همین دلیل نیز انتخاب روش مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌طورکلی انواع روش‌های چاپی موجود را به دودسته روش‌های سنتی و روش‌های چاپی دیجیتالی تقسیم می‌کنند. هرکدام از این دودسته نیز به روش‌های مختلفی قابل‌اجرا هستند. با پیشرفت دستگاه‌های چاپ استفاده از روش‌های دیجیتالی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در روش‌های مدرن و دیجیتالی افراد می‌توانند انواع طرح‌های مختلف را انواع رنگ‌ها چاپ کنند. از طرفی استفاده از روش‌های مدرن به دلیل سرعت بالا در چاپ برای تیراژ بالا گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند. از جمله روش‌های متداول برای چاپ روسری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

چاپ دیجیتالی

چاپ سیلک اسکرین

چاپ سابلیمیشن

چاپ قالبی

چاپ مستقیم

 

روش چاپ دیجیتالی برای چاپ روسری چگونه است؟

روش چاپ دیجیتالی جزو محبوب‌ترین و پر طرف‌دارترین روش‌های چاپی است. این روش به دلیل استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی پیشرفته از قابلیت‌های زیادی برخوردار است. به همین دلیل افراد زیادی این روش را انتخاب می‌کنند. روش دیجیتالی به دو صورت مستقیم و چاپ بر روی کاغذ سابلیمیشن قابل اجرا است. زمانی که پارچه روسری نازک باشد و کیفیت مرغوبی نداشته باشد برای چاپ طرح‌های مختلف بر آن از روش چاپ کاغذ سابلیمیشن استفاده می‌شود. در این روش ابتدا طرح مورد نظر بر روی کاغذهای سابلیمیشن چاپ می‌شود و سپس روی پارچه منتقل می‌شود. در روش مستقیم طرح‌های مورد نظر توسط دستگاه چاپ بر روسری چاپ می‌شوند. این روش از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار است. این دو روش چاپ دیجیتال از لحاظ روش انجام چاپ و کیفیت نهایی چاپ باهم متفاوت هستند. هزینه نهایی چاپ در این دو روش بسته به تعداد روسری و طرح مدنظر ممکن است متفاوت باشد.

 

روش چاپ سیلک اسکرین برای چاپ روسری چگونه است؟

یکی دیگر از روش‌های محبوب و پر طرفدار برای چاپ روسری روش سیلک اسکرین است. روش چاپی سیلک اسکرین بهترین روش برای چاپ روی پارچه است. کیفیت و وضوح طرح‌های چاپ شده با این روش بسیار بالا است و به همین دلیل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش طرح مورد نظر بر روی شلف‌های فلزی ایجاد می‌شود. سپس رنگ‌ها به صورت لایه‌لایه روی پارچه قرار می‌گیرند. چاپ سیلک اسکرین برای چاپ طرح‌های ساده با تنوع رنگی کمتر گزینه مناسبی است. چاپ طرح‌های پیچیده که تنوع رنگی بیشتری دارند با این روش کمی سخت و زمان بر است. لازم به ذکر است که روش برای تیراژ بالا مناسب بوده و در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست، چون بیشتر هزینه مورد نیاز در این چاپ صرف ساخت اسکرین‌های طرح مورد نظر و آماده سازی رنگ‌ها می‌شود. به همین دلیل برای چاپ در تعداد پایین به صرفه نیست. شرکت‌ها یا برندهای که می‌خواهند برای تبلیغات لوگو یا نام تجاری خود را روی تعداد زیادی روسری چاپ کنند می‌توانند این روش چاپی را انتخاب کنند.

چاپ روی روسری زیبایی خاصی به روسری می‌دهد و به همین دیل طرف‌داران زیادی دارد

 

معرفی روش چاپ قالبی برای چاپ روسری

یکی دیگر از روش‌های موجود برای چاپ روسری و شال استفاده از چاپ قالبی است. در این روش از چاپ طرح مورد نظر بر روی یک قالب چوبی یا فلزی حک می‌شود. سپس این قالب را به رنگ آغشته کرده و روی روسری فشار می‌دهند. این روش از چاپ جزو دسته روش‌های سنتی است. از چاپ قالبی برای چاپ طرح‌های ساده که تنوع رنگی کمتری دارند استفاده می‌شود. سرعت این روش چاپ بسیار پایین است و به همین دلیل برای چاپ در تیراژ بالا مناسب نیست؛ اما برای چاپ در تیراژ پایین و ایجاد روسری‌های خاص و سفارشی گزینه بسیار مناسبی است. 

معرفی چاپ سابلیمیشن برای چاپ روسری

چاپ سابلیمیشن یکی از روش‌های چاپ دیجیتالی است که برای چاپ روسری‌های که دارای الیاف نازک هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش از دو دستگاه مختلف برای چاپ طرح استفاده می‌شود. دستگاه‌های مورد نیاز در این روش دستگاه پلاتر و دستگاه کلندر نام دارند. برای چاپ روسری با این روش سه مرحله متفاوت باید طی شود. در مرحله اول باید طرح مورد نظر توسط برنامه‌های گرافیکی در کامپیوتر ایجاد شود. در مرحله دوم طرح‌های ایجاد شده در برنامه‌های گرافیکی باید بر روی کاغذهای خاصی به نام ترانسفر چاپ شوند. در مرحله آخر طرح‌های چاپ شده بر روی کاغذ توسط دستگاه پرس حرارتی روی پارچه چاپ می‌شوند. دستگاه پرس حرارتی ابعاد مختلفی دارد که باید با توجه به اندازه روسری و شال انتخاب شود. روش سابلیمیشن باید توسط افراد ماهر انجام شود تا خروجی نهایی کار از کیفیت بالای برخوردار باشد. در این روش چاپی هیچ گونه محدودیتی برای چاپ وجود ندارد و می‌توان به کمک آن هر گونه طرح را با هر نوع رنگی به راحتی چاپ کرد. از طرفی سرعت این چاپ نیز بسیار بالا است و به همین دلیل می‌توان از آن برای چاپ در تیراژ بالا نیز استفاده کرد. طرح‌های چاپ شده با یان روش از دوام و کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و با شستشو نیز کیفیت آن‌ها کاهش نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: ترتیب چاپ رنگ های مختلف در چاپ افست

قیمت چاپ سابلیمیشن برای چاپ روسری چقدر است؟

یکی از سؤالات متداول در مورد چاپ سابلیمشن این است که قیمت آن چقدر است؟ در جواب این سؤال باید به شما بگوییم قیمت نهایی چاپ روسری با این روش به فاکتورهای مهمی وابسته است. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که قیمت چاپ سابلیمیشن به فاکتورهای زیر بستگی دارد.

نوع پارچه

تعداد شال و روسری

طرح گرافیکی مورد نظر

اندازه و ابعاد روسری

تنوع رنگی طرح مورد نظر

ماندگاری و دوام چاپ

نکات مهم در هنگام چاپ روسری

اگر قصد دارید برای تبلیغ شرکت یا کسب و کار خود از چاپ روسری استفاده کنید توجه به برخی نکات مهم باعث می‌شود که خروجی چاپ باکیفیت‌تر باشد. جنس و رنگ پارچه تأثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت خروجی چاپ دارد. هر چقدر میزان پلی استر موجود در پارچه روسری بیشتر باشد جوهر و رنگ‌های چاپ شده بهتر در بافت آن نفوذ می‌کنند. روسری‌های که از پارچه‌های نخی، ساتن و ابریشم هستند خروجی طرح چاپ شده بر روی آنها بهتر و زیباتر دیده می‌شود. از طرفی انتخاب روش چاپی مناسب نیز تأثیر زیادی بر خروجی چاپ دارد و باید به این نکته نیز توجه شود.

سخن پایانی

چاپ روسری یکی از روش‌های تبلیغاتی محبوب در بین صاحبان برندها و شرکت‌ها است. در این روش معمولاً لوگو یا نام تجاری شرکت بر روی قسمتی از روسری چاپ می‌شود. برای چاپ روسری روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام به روشی انجام می‌شوند و کیفیت و قیمت آنها باهم متفاوت است. در این مقاله ما روش‌های موجود برای چاپ روسری را بررسی کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

1401/10/13 - 23:53:37

665

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "آموزش صفر تا صد چاپ روسری " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید