تفاوت پاپ آپ نمایشگاهی و رول آپ چیست؟

استفاده از بنرها و پوسترهای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها یکی از کارهای مهم و اساسی است. برای نصب راحت بنرها از استندهای نمایشگاهی استفاده می‌شود. استندها این امکان را به افراد می‌دهند که بدون هیچ دردسری در هر مکانی مه می‌خواهند بنرهای خود را نصب کنند. با توجه به این که بنرها در اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شوند استندهای نمایشگاهی را نیز در ابعاد مختلفی می‌سازند. معمولاً برای دیزاین و غرفه‌آرایی در نمایشگاه‌ها از استندها استفاده می‌شود. استند یک سازه است که می‌تواند به راحتی بنرها را نگه دارد. این سازه معمولاً به صورت ایستاده است و در انواع مختلفی تولید می‌شود. رول آپ نمایشگاهی و پاپ آپ دو نمونه از استندهای هستند که کاربرد زیادی در نمایشگاه‌ها و سایر مکان‌ها دارند. از این وسیله‌ها می‌توان در مکان‌های عمومی مانند سالن‌های نمایش، تئاتر، سالن‌های همایش، نمایشگاه‌ها و... استفاده کرد. بین پاپ آپ و رول آپ از لحاظ ساختار، جنس و کارایی تفاوت‌های وجود دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با تفاوت بین این دو سازه بیشتر آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

آشنایی با انواع استندهای نمایشگاهی

در عصر امروز تبلیغات جایگاه بسیار ویژه در بین صنایع مختلف دارند. به طوری که بدون داشتن تبلیغات مناسب امکان دیده شدن یک محصول وجود نخواهد داشت. به همین دلیل نیز شرکت‌ها و برندهای مختلف از روش‌ها متنوعی برای تبلیغات خدمات یا کالاهای خود استفاده می‌کنند. استفاده از بنرها و پوسترهای تبلیغاتی یکی از راه‌های بسیار تأثیر گذار و محبوب است که امروزه توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. برای نصب انواع بنرها و پوسترهای تبلیغاتی از وسیله‌ای به نام استند استفاده می‌شود. استندها وسیله‌ای هستند که معمولاً از جنس فلز یا پلاستیک ساخته می‌شوند. امروزه این وسیله را در انواع مختلفی تولید می‌کنند که هر کدام از آنها دارای یک‌سری ویژگی هستند. به همین دلیل افراد باید قبل از خرید آنها به خوبی با سازوکار این وسیله‌ها آشنا شوند. بسیاری از افراد برای غرفه‌آرایی در نمایشگاه‌ها از استندهای مانند رول آپ یا استند پاپ آپ استفاده می‌کنند. این دو استند از جمله استندهای بسیار محبوب و پر طرف‌دار برای نگه‌داری بنر هستند. بین رول آپ و پاپ آپ از لحاظ ساختار، جنس بدنه، وزن، کارایی و... تفاوت‌های زیادی وجود دارد. به همین دلیل افراد باید قبل از خرید به تفاوت بین آنها توجه کنند.

 

رول آپ نمایشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟

رول‌آپ‌ها ابزارهای بسیار کاربردی و مفید برای تبلیغات هستند که به دلیل ساختار ساده و سبکی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساختار استند رول آپ به گونه است که می‌توان به کمک آنها بنرهای با سایزهای مختلف را به راحتی به نمایش گذاشت. کارایی این وسیله یان شکل است که بنرهای چاپ شده به صورت رول شده در پایه آنها قرار می‌گیرند. پایه این وسیله نیازی به نگه دارنده ندارند و خوبی می‌توانند بنرها را در معرض دید عموم قرار دهند. رول‌آپ‌ها به دلیل وزن سبک و مونتاژ راحت یک وسیله بسیار کاربردی و خوب برای استفاده در نمایشگاه‌ها، سالن‌ها نمایش، مجتمع‌های تجاری و.. هستند. این وسیله به خوبی می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند و به همین دلیل یک ابزار تأثیر گذار برای تبلیغات است. جنس این استندها از متریال‌های سبک و مقاوم بوده و به همین دلیل در برابر ضربه و شکستگی بسیار مقاوم هستند در حال حاضر رول‌آپ‌ها جزو ارزان‌ترین تجهیزات نمایشگاهی هستند که تأثیر خوبی در تبلیغات دارند. همه شرکت‌ها یا برندها می‌توانند از این وسیله برای تبلیغ کالا یا خدمات خود استفاده کنند. کالا یا خدمات خود استفاده کنند. کالا یا خدمات خود استفاده کنند. کالا یا خدمات خود استفاده کنند.

 

رول‌آپ‌ها ابزارهای بسیار کاربردی و مفید برای تبلیغات هستند که به دلیل ساختار ساده و سبکی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

پاپ آپ نمایشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟

پاپ‌آپ‌ها مدل دیگری از استندهای نمایشگاهی پرکاربرد هستند. از این وسیله نیز برای غرفه‌آرایی و تبلیغات استفاده می‌شود. پاپ‌آپ‌ها سازهای آلومینیومی هستند که طرح‌های تبلیغاتی روی متریال‌های مختلف چاپ شده و به کمک نوارهای مگنتی روی آنها نصب می‌شوند. از این وسیله می‌توان برای جداسازی غرفه‌ها از یکدیگر استفاده کرد. از این استندها برای تبلیغ و معرفی انواع محصولات یا خدمات استفاده می‌شود. از آنجایی که اندازه پاپ‌آپ‌ها بزرگ است می‌تواند جلوه بصری بسیار زیبایی را به وجود آورد که باعث جلب توجه افراد زیادی می‌شود. برای چاپ طرح پاپ‌آپ‌ها باید از روش‌های چاپی استفاده کرد که خروجی بسیار با کیفیتی دارند. لازم به ذکر است که استند پاپ آپ به دو شکل تخت و منحنی ساخته می‌شود. هر دو تا از شکل‌ها این وسیله زیبایی بصری خاصی دارند. انتخاب پاپ آپ تخت یا منحنی کاملاً بستگی به سلیقه مشتری و فضای داخل غرفه دارد.

 

پاپ‌آپ‌ها مدل دیگری از استندهای نمایشگاهی پرکاربرد هستند.

 

تفاوت بین رول آپ و پاپ آپ نمایشگاهی چیست؟

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم رول‌آپ‌ها و پاپ‌آپ‌ها جزو استندهای نمایشگاهی محبوب هستند که از آنها برای تبلیغات استفاده می‌شود. این دو سازه از بسیاری از جهات باهم متفاوت هستند. آشنایی با تفاوت بین این دو سازه باعث می‌شود که افراد بتوانند بهترین نوع استند را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند.

تفاوت در سایز

یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که بین رول آپ و پاپ آپ نمایشگاهی دیده می‌شود سایز آنها است. اندازه و سایز پاپ‌آپ‌ها بسیار بزرگ است و می‌توان طرح روی آنها را در ابعاد مختلفی چاپ و روی آنها نصب کرد. در صورتی که رول‌آپ‌ها از لحاظ اندازه کوچک‌تر هستند و از لحاظ محدودیت دارند. به طوری که نمی‌توان از آنها برای نمایش بنرهای خیلی بزرگ استفاده کرد. به همین دلیل اگر نیاز به یک استند با صفحه نمایش بزرگ دارید باید از پاپ‌آپ‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت استفاده از رول آپ گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد بود.

تفاوت در شکل و فرم

تفاوت دیگری که بین استندهای رول آپ و پاپ آپ وجود دارد مربوط به شکل و فرم آنها است. به طوری که رول‌آپ‌ها دارای چند شکل محدود هستند و نمی‌توان آنها را به شکل و فرم‌های دلخواه تغییر داد. در صورتی که پاپ‌آپ‌ها دارای شکل و فرم متنوع‌تری هستند و به راحتی می‌توان آنها را در انواع شکل‌ها تخت و منحنی متناسب با مکان مورد نظر استفاده کرد. پاپ‌آپ‌ها انعطاف پذیری بیشتری دارند و برای کارهای متنوع‌تری می‌توان از آنها استفاده کرد. همچنین شکل ظاهری پاپ‌آپ‌ها جذاب‌تر بوده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

تفاوت در حجم و وزن

رول‌آپ‌ها از لحاظ حجم و وزن بسیار سبک و کم‌حجم هستند و به همین دلیل حمل‌ونقل آنها بسیار آسان است. در صورتی که سازه‌های پاپ آپ دارای حجم بزرگ‌تری هستند و حمل‌ونقل آنها کمی سخت‌تر است. در برخی مواقع می‌توان رول‌آپ‌ها در یک کیف‌دستی نیز جا داد و به راحتی آن را جابه‌جا کرد. در صورتی که پاپ‌آپ‌ها به دلیل حجم بزرگی که اشغال می‌کنند قابل حمل با دست نیستند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در طراحی استند پاپ آپ نمایشگاهی

جنس رول آپ و پاپ آپ

لازم به ذکر است که رول آپ و پاپ آپ هر دو از جنس فلزهای سبکی مانند آلومینیوم ساخته می‌شوند. به همین دلیل وزن آن‌ها بسیار سبک است و به راحتی می‌توان آنها را جابه‌جا کرد.

تفاوت در قیمت

از دیگر تفاوت‌های عمده‌ای که بین این دو استند نمایشگاهی وجود دارد می‌توانیم به تفاوت قیمت آنها اشاره کنیم. لازم به ذکر است که رول‌آپ‌ها از لحاظ قیمت یکی از ارزان‌ترین استندهای نمایشگاهی محسوب می‌شوند و برای تبلیغات بسیار مقرون به صرفه هستند. در صورتی پاپ‌آپ‌ها دارای اندازه بزرگ‌تری هستند و قیمت آنها نیز بیشتر از سایر استندهای نمایشگاهی است. با این وجود پاپ‌آپ‌ها از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند.

مدیاهای قابل‌نصب روی پاپ آپ و رول آپ

همان‌طور که به آن اشاره کردیم از استندهای نمایشگاهی مانند رول آپ و پاپ آپ برای نگه‌داشتن و نمایش بنر و پوسترهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. از این دو استند می‌توان برای نگه‌داشتن انواع بنرها و پوسترهای کاغذی، پارچه‌ای و.. استفاده کرد.

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که رول‌آپ‌ها و پاپ‌ها جزو استندهای نمایشگاهی پرکاربرد هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این دو استند برای نگه‌داشتن انواع بنرها و پوسترهای تبلیغاتی در فضاهای مانند نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، امکان عمومی، فضاهای بیرون و... استفاده می‌شود. بین رول آپ و پاپ آپ از لحاظ ساختار، قیمت، اندازه، کارایی و.. تفاوت وجود دارد. آشنایی با این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید در صورت نیاز به استند نمایشگاهی بهترین مدل را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. در این مقاله تفاوت بین این دو استند را به طور کلی بیان کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به تمامی سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

1402/2/25 - 23:40:45

491

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "تفاوت پاپ آپ نمایشگاهی و رول آپ چیست؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید