نکات مهم در طراحی استند پاپ آپ نمایشگاهی

پاپ‌آپ‌ها یکی از استندهای نمایشگاهی پر کاربرد هستند که به روش چاپ پلات لمینت چاپ می‌شوند و از آنها برای جداسازی غرفه‌ها، تبلیغات و.. استفاده می‌شود. این سازه در ابعاد بزرگی ساخته می‌شود و برای تبلیغات گزینه بسیار مناسبی است. طراحی مدیا قابل‌نصب روی این سازه نیاز به مهارت و رعایت برخی نکات دارد. از آنجایی که این سازه سایز بزرگی دارد طرح‌های تبلیغاتی روی آن به خوبی جلب توجه می‌کنند. از این رو می‌توان گفت که پاپ‌آپ‌ها می‌توانند به پیشرفت یک کسب و کار کمک زیادی کنند. اگر طراحی آنها حرفه‌ای باشد به دلیل جلوه بصری خوبی که دارند می‌توانند باعث افزایش مشتریان یک کسب و کار شوند. از این استند می‌توان برای تبلیغ هر نوع کسب‌وکاری در فضاهای داخلی و بیرون استفاده کرد. برای اینکه طراحی پاپ‌آپ‌ها حرفه‌ای باشد لازم است که برخی از نکات در طراحی آنها رعایت شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات مهم در طراحی استندهای نمایشگاهی آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

اهمیت طراحی پاپ آپ نمایشگاهی

پاپ‌های نمایشگاهی ابزارهای قدرتمندی برای تبلیغات هستند که در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. این سازه در اندازه و شکل‌های مختلفی قابل‌استفاده است و تأثیر خوبی بر روی مشتریان یک کسب و کار دارد. طراحی مدیای قابل‌نصب روی این سازه از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا این طرح‌ها هستند که می‌توانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند. استفاده از طرح‌های خلاقانه و زیبا می‌تواند باعث جلب توجه مخاطبان و در نتیجه افزایش فروش خدمات یا محصولات یک شرکت شود. از این سازه می‌توان در فضاهای داخلی و بیرونی برای تبلیغات استفاده کرد. جنس این سازه از آلومینیوم است و به همین دلیل در برابر عوامل بیرونی بسیار مقاوم هستند. در طراحی مدیای این سازه باید به نکاتی مهمی مانند اندازه فونت‌ها، کیفیت عکس‌ها، متن‌های نوشته شده و.. توجه شود.

 

نکات مهم در طراحی استند پاپ آپ نمایشگاهی

برای داشتن یک استند پاپ آپ تأثیر گذار و جذاب باید به نکات مهمی توجه شود. از جمله این نکات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

استفاده از طرح‌های ساده

اولین نکته‌ای که باید در طراحی پاپ‌آپ‌ها به آن توجه شود ساده‌بودن طرح آن است. استفاده از طرح‌های شلوغ و به‌هم‌ریخته تأثیر گذاری پاپ‌آپ‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است که از طرح‌های ساده و خلاقانه برای طراحی آنها استفاده شود. طرح‌های ساده باعث می‌شوند که توجه مخاطبان روی مطلب اصلی متمرکز شود و به‌این‌ترتیب جذابیت آنها بیشتر می‌شود. درج یک پیام ساده در کنار اطلاعات مشخصی از برند یا شرکت مربوطه بر روی پاپ آپ کافی است.

استفاده از تصاویر و عکس‌های با کیفیت

یکی دیگر از المان‌های مهمی که باید روی پاپ‌آپ‌ها وجود داشته باشد عکس و تصاویر با کیفیت است. استفاده از عکس‌های با کیفیت باعث می‌شود که تأثیر گذاری استندها بیشتر شود. به همین دلیل لازم است که حتماً از یک عکس واضح و با کیفیت در طراحی آنها استفاده شود. این عکس‌ها می‌توانند تأثیری چندبرابر بیشتر از متن‌ها داشته باشند. اندازه عکس‌ها نیز یکی از نکات مهم است که در طراحی باید به ان توجه ویژه‌ای شود.

استفاده از رنگ‌های مناسب

رنگ‌ها عامل مهمی در جلب توجه مخاطبان هستند. اولین چیزی که از بنر تبلیغاتی یا مدیا قابل‌نصب روی استندهای پاپ آپ به چشم می‌خورد رنگ المان‌های آن است. استفاده از رنگ‌های زیبا و جذاب می‌تواند تأثیر گذاری این سازه را بیشتر کند. رنگ‌های سازمانی بهترین گزینه برای استفاده در پاپ‌آپ‌ها هستند. بیشتر برندها و شرکت‌های معروف دارای رنگ سازمانی مشخصی هستند.

 

یکی دیگر از المان‌های مهمی که باید روی پاپ‌آپ‌ها وجود داشته باشد عکس و تصاویر با کیفیت است.

 

استفاده از متن‌های خلاصه

روی پاپ‌آپ‌ها بدون شک متن یا نوشته‌ای باید وجود داشته باشد. اما این متن یا نوشته باید خلاصه و مختصر باشد. استفاده از متن‌ها و نوشته‌های طولانی تأثیر گذاری پاپ آپ را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. بهتر است که متن‌های به‌کاررفته روی سازه به‌گونه‌ای باشد که به سؤالات احتمالی مشتریان در مورد محصولات یا خدمات پاسخ دهد.

فونت نوشته‌ها

یکی دیگر از نکات مهمی که در طراحی پاپ‌آپ‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای شود فونت نوشته‌های روی ان است. استفاده از فونت‌های مناسب می‌تواند جذابیت و زیبایی سازه را بیشتر کند. برای نوشتن متن‌ها نباید از چندین فونت متفاوت استفاده کرد این کار باعث شلوغی و به‌هم‌ریختگی می‌شود. برای نوشتن متن‌ها باید از یک یا دو فونت مختلف استفاده کرد. سایز فونت‌ها نیز باید متناسب با اندازه پاپ آپ و سایر المان‌های موجود در طرح باشد. فونت‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ خوانایی نوشته‌ها به شدت کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع استند نمایشگاهی

استفاده از مشخصات برند یا شرکت

یکی دیگر از المان‌های مهمی که باید روی پاپ‌آپ‌ها حتماً استفاده شود لوگو، نام تجاری، آدرس، شماره تماس و.. برند یا شرکت مربوطه است. با این کار مشتریان راحت‌تر می‌توانند با برند یا شرکت مربوطه ارتباط برقرار کنند.

دقت در ابعاد طرح

ابعاد مدیای قابل‌نصب روی استند پاپ آپ باید به‌گونه‌ای باشد قسمت‌های مهم در وسط سازه قرار بگیرد. با کار این طرح اصلی به خوبی دیده می‌شود و تأثیر گذاری پاپ‌آپ‌ها بیشتر می‌شود.

استفاده از زبان مناسب برای نوشتن متن

از دیگر نکات مهمی که باید در طراحی پاپ‌آپ‌ها موردتوجه قرار گیرد این است که باید از زبان مناسب برای نوشتن متن‌ها استفاده شود. برای طراحی پاپ‌آپ‌های نمایشگاهی باید از زبان‌های بین‌المللی استفاده شود. با این کار افراد بیشتری می‌توانند متوجه متن روی سازه شوند و به‌این‌ترتیب تأثیر گذاری آن افزایش می‌یابد.

 

خلاصه

به طور کلی می‌توانیم بگویم که پاپ‌آپ‌ها سازه‌های مناسبی برای تبلیغات هستند. از این وسیله برای جداسازی غرفه‌ها و تبلیغات استفاده می‌شود. در طراحی استندهای پاپ آپ باید به نکات مهمی توجه شود تا جذابیت آنها بیشتر شود. از جمله این نکات می‌توانیم به مواردی همچون استفاده از فونت، رنگ، ابعاد، اندازه و عکس مناسب اشاره کنیم. در این مقاله نکات مهمی را در مورد طراحی پاپ‌آپ‌ها اشاره کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به همه سؤالات یا نظرات شما پاسخ خواهیم داد.

1402/2/30 - 9:10:33

358

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نکات مهم در طراحی استند پاپ آپ نمایشگاهی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید