معرفی انواع استند نمایشگاهی

امروزه استفاده از بنرها و پوسترها تبلیغاتی برای اطلاع رسانی و معرفی محصولات و خدمات یک شکرت بسیار پر رنگ شده است. به طوری که هر کسب و کار کوچک یا بزرگی می‌تواند به راحتی با روش‌های موجود تبلیغات انجام دهد. در این بین استفاده از ابزارهای ماند استندها بسیار پرکاربرد هستند. افرادی که مایل هستند نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، اجتماعات و.. شرکت کنند می‌توانند به کمک استندها بنر و پوسترهای خود را راحت‌تر در معرض دید عموم قرار دهند. امروزه با توجه به افزایش کاربردهای این وسیله ان را در انواع و اقسام اندازه‌ها و ابعاد تولید می‌کنند. برخی از این استندها از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند که می‌توانند کار تبلیغات را راحت‌تر کنند. استفاده از بنر و استندها بهترین و مقرون به صرفه ترین راه تبلیغات به شمار می‌رود که در عصر امروز نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع استندهای نمایشگاهی و ویژگی‌های هر کدام به طور کامل آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

استند نمایشگاهی چیست؟

یکی از سؤالاتی که زیاد مطرح می‌شود این است که استند نمایشگاهی چیست؟ در جواب این سؤال می‌توانیم بگوییم که استندها سازه‌های از جنس فلز یا پلاستیک هستند که برای نصب و نگهداری بنرها و پوسترهای تبلیغاتی در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کمک این ابزار می‌توان به راحتی بنرهای تبلیغاتی را در هر مکانی به نمایش گذاشت. به همین دلیل نیز استندها بسیار کاربردی هستند. استفاده از آنها محدودیت‌های موجود در نصب بنرها را بر طرف کرده‌اند. در مکان‌های مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی، سالن‌ها همایش، تئاتر و.. از این وسیله می‌توان برای تبلیغات استفاده کرد. امروزه استندهای نمایشگاهی در انواع سایزها و مدل‌های مختلف چاپ و تولید می‌شوند و یکی از روش‌های مرسوم چاپ این استندها، چاپ پلات لمینت می‌باشد. به همین دلیل کارایی آنها نسبت به گذشته بیشتر شده است. به طوری که می‌توان از آنها برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد. لازم به ذکر است که اندازه استندهای نمایشگاهی باید به‌اندازه بنری باشد که روی آن نصب می‌شود. افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود از انواع استندهای مختلف استفاده کنند.

 

نکات مهمی که قبل از خرید استندها باید به آن توجه شود؟

با توجه به این که استندهای نمایشگاهی انواع مختلفی دارند افراد باید قبل از خرید آنها به نکات مهی توجه کنند؛ زیرا هر کدام از استندها کاربرد خاصی دارند و توجه به این نکات باعث می‌شود که افراد استندی متناسب با نیاز خود خریداری کنند. از جمله این نکات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • اولین چیزی که باید به آن توجه شود محل قرارگرفتن استند است. استندها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند به همین دلیل نیز با توجه به محل قرارگیری آنها باید سایز مناسب خریداری شود.
  •  با توجه به انیمه ماندگاری و دوام استندها متفاوت است افرادی باید به این نکته توجه کنند که برای چه مدت می‌خواهند از آنها استفاده کنند. سپس متناسب با نیاز خود بهترین استند را خریداری کنند.
  • استندها دارای وزن‌های متفاوتی هستند به همین دلیل قبل از خرید باید به این نکته نیز توجه شود. برخی از استندها قابل حمل هستند و به راحتی جابه‌جا می‌شوند. در صورتی که برخی دیگر به دلیل وزن زیاد به‌سختی جابه‌جا می‌شوند و بیشتر به صورت ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

استندها سازه‌های از جنس فلز یا پلاستیک هستند که برای نصب و نگهداری بنرها و پوسترهای تبلیغاتی در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند

 

انواع استندهای نمایشگاهی کدام‌اند؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم استندهای نمایشگاهی در ابعاد و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل نیز کاربرد آنها متفاوت است. از این رو افراد باید قبل از خرید با انواع استندها و کاربرد آنها آشنا شوند. از جمله پرکاربردترین استندهای نمایشگاهی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

استند پاپ آپ یا کشنده

استندهای پاپ آپ یکی از انواع استندهای نمایشگاهی هستند که به دلیل وزن کم به راحتی قابل حمل هستند. این استندها به خوبی می‌توانند انواع بنر را در محیط‌های داخلی و حتی در فضای باز نگه دارند. برای استفاده در نمایشگاه‌ها، سالن‌ها، امکان تجاری و.. بسیار کاربردی هستند. این نوع استند به‌گونه‌ای طراحی شده است که بعد از استفاده می‌توان آن را جمع کرد. به همین دلیل در مواقعی که به آن نیازی نیست فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. یکی از مزیت‌های خوب این نوع استند دوام و ماندگاری بالایی آنها است. به طوری که در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند. افرادی که نیاز مداوم به استند دارند می‌توانند از این نوع استند نمایشگاهی استفاده کنند. قیمت این استندها در مقایسه با ویژگی‌ها و کاربرد خوبی که دارند بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که این استندها برای افرادی که به دنبال یک استند سبک و قابل حمل هستند گزینه بسیار خوبی است.

استند نمایشگاهی

یکی دیگر از استندهای کاربردی و مناسب استند نمایشگاهی است و همان‌طور که از اسم آن پیدا است برای استفاده در نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع استند را معمولاً در داخل یا اطراف غرفه‌ها قرار می‌دهند. وزن آنها بسیار سبک است و در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. این سازه های نمایشگاهی به کمک پرتابل قابل‌نصب در ابعاد و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزیت خوبی که این استندها دارند این است که سایز آنها با سایز غرفه‌ها قابل‌تطبیق است.

استندهای رول آپ

استندهای رول آپ نیز مانند استندهای پاپ آپ قابلیت جمع شوندگی دارند. با این تفاوت که این استندها به صورت خودکار جمع می‌شوند و در دارای نگهدارنده هستند. به همین دلیل نیز وزن آنها کمی بیشتر از سایر استندها است. با این وجود می‌توانیم بگویم که استندهای رول آپ نیز مانند سایر استندها قابل‌استفاده در فضاهای داخلی و خارجی هستند. در صورت عدم نیاز به آنها می‌توان آن را جمع کرد تا فضای کمتری را اشغال کنند. بدنه این استندها از متریال‌های ساخته شده است که در برابر خط‌وخش و ضربه بسیار مقاوم هستند. طول عمر و دوام این نوع استند بسیار بالا بوده و برای مدت‌های طولانی می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

 

استندهای رول آپ نیز مانند استندهای پاپ آپ قابلیت جمع شوندگی دارند.

 

استندهای فلکه‌ای

استندهای فلکه به نوعی از استند گفته می‌شوند که پایه‌های آنها قابل‌تنظیم است. به طوری که به راحتی می‌توان آنها را در هر اندازه‌ای تنظیم کرد. به همین دلیل نیز می‌توان از آن برای نگه‌داری بنرها در سایزهای مختلف استفاده کرد. وزن این استندها بسیار سبک است و به راحتی بعد از استفاده جمع می‌شوند.

 استند رومیزی

استندهای رومیزی برای قرارگرفتن بر روی میز کار یا میز غرفه نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد این استندها بسیار کوچک است و از آن برای نگهداری انواع بروشور، کاتالوگ، تراکت و.. استفاده می‌شود. وزن این استندها بسیار کمک است و به همین دلیل به راحتی قابل حمل هستند.

استندهای تلسکوپی

یکی دیگر از انواع استندهای مورد استفاده در نمایشگاه‌ها استندهای تلسکوپی هستند که از جنس آلومینیوم و به شکل تلسکوپ هستند. وزن این استندها نیز بسیار سبک بوده و قابل حمل هستند. از این سازه‌ها نیز می‌توان در محیط‌های داخلی و فضاهای باز استفاده کرد. دوام و ماندگاری این استندها نیز بسیار بالا است و در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند.

 

خلاصه

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که استندها ابزارهای بسیار کاربردی هستند و از آنها برای انجام تبلیغات استفاده می‌شود. این سازه‌ها برای نگه‌داری انواع بنر در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طوری که به کمک آنها می‌توان بنرها را در هر مکانی قرارداد. بیشترین مکان‌های که از این وسیله استفاده می‌شود شامل انواع سالن‌های نمایش، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، امکان تجاری و.. هستند. امروزه با توجه به کاربرد خوبی که استندها دارند آنها را در انواع اندازه‌ها و مدل‌ها تولید می‌کنند. لازم به ذکر است که این وسیله را از متریال‌های مانند چوب، فلز، پلاستیک و.. می‌سازند. در این مقاله انواع استندهای نمایشگاهی پرکاربرد را معرفی کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به تمامی سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

1402/2/18 - 13:23:44

644

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "معرفی انواع استند نمایشگاهی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید