راهنمای چاپ روی روبان بصورت اختصاصی

روبان ها ابزارهای مناسبی برای بسته‌بندی محصولات و تبلیغات هستند. با پیشرفت در صنعت چاپ می‌توان بر روی روبان‌ها طرح‌ها و نوشته‌های مختلفی را چاپ کرد. استفاده از روبان مزایای بسیار خوبی برای کسب و کارها دارد و به پیشرفت آن‌ها کمک زیادی می‌کند. از طرفی تنوع رنگ و جنس روبان‌ها باعث کاربرد گسترده آنها شده است. به دلیل ارزان بودن قسمت روبان همه صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از طریق چاپ روبان به تبلیغ و گسترش کسب و کار خود به پردازند. برخی از روبان‌ها مخصوص بسته‌بندی محصولات هستند و برندها برای زیبا و خاص‌تر کردن محصولات خود از آنها استفاده می‌کنند. چاپ روبان با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و قیمت نهایی آنها به جنس ربان و روش چاپی بستگی دارد. استفاده از چاپ دیجیتال محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین روش چاپ روبان به شمار می‌رود.

 در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با چاپ روبان به صورت اختصاصی آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چاپ پنتون چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد؟

 

روبان بسته‌بندی چیست؟

روبان‌ها یکی از ابزارهای کاربردی برای زیباتر کردن بسته‌بندی محصولات است. برندها و شرکت‌های تولید از برخی از انواع روبان‌ها برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کنند. تنوع رنگ و جنس روبان‌ها بسیار زیادی است و به همین دلیل به‌راحتی می‌توان با توجه به نوع بسته‌بندی محصولات یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. علاوه بر این شرکت‌ها و برندها با چاپ لوگو و نام تجاری خود بر روی روبان‌ها به تبلیغات محصولات خود می‌پردازند. یکی از مزیت‌های روبان بسته‌بندی این است که همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. برخی از مغازه‌ها برای جلب رضایت مشتریان به آنها روبان‌های تزئینی در کنار خریدهایشان هدیه می‌دهند. روبان‌های بسته‌بندی به صورت متری به فروش می‌رسند و می‌توان بروی آنها اطلاعات مهمی مانند شماره تماس، لوگو برند، نام تجاری و... را چاپ کرد.

جنس روبان‌های که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند از چیست؟

روبان‌های که برای تبلیغات از آنها استفاده می‌شود در جنس‌های مختلفی وجود دارند. کاربرد روبان‌ها با توجه به نوع و جنس آن‌ها متفاوت است و از هر کدام آنها برای کاری استفاده می‌شود. استفاده از روبان‌هایی با جنس و رنگ متناسب با بسته‌بندی محصول باعث زیبا و خاص دیده شدن محصولات می‌شود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که روبان در سه جنس کاغذی، ساتن و کبریتی در بازار موجود هستند. هر کدام از این روبان‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند.

 

روبان‌های که برای تبلیغات از آنها استفاده می‌شود در جنس‌های مختلفی وجود دارند

 

کاربرد روبان‌ها در تبلیغات

همان‌طور که به آن اشاره کردیم روبان‌ها ابزارهای کاربردی برای تبلیغات هستند. علاوه بر تبلیغات روبان‌ها کاربردهای دیگری نیز دارند. بسیاری از شرکت‌های تولید کنند با چاپ آدرس، نام شرکت، شماره تماس و.. روی روبان‌ها از آنها برای افزایش مشتریان خود استفاده می‌کنند. با توجه به نوع روبان‌ها کاربرد آنها نیز متفاوت است. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که کاربرد چاپ روبان عبارت است از:

استفاده از روبان در سر رسیدها

برخی از شرکت‌ها برای تبلیغات از روبان‌ها در سررسیدهای خود استفاده می‌کنند. روبان‌ها علاوه بر زیباتر کردن سررسیدها و خاص‌تر کردن آن‌ها می‌توانند ابزار مناسبی برای تبلیغات باشند. روبان‌های که در سر رسیدها استفاده می‌شوند با توجه به رنگ جلد سررسید یا رنگ سازمانی شرکت سفارش دهند انتخاب می‌شوند. بر روی برخی از روبان‌ها با توجه به سفارش مشتری لوگو و نام شرکت مربوطه نیز چاپ می‌شود. این کار هم تأثیر زیادی در جلب نظر مشتریان دارد و هم باعث زیباتر شدن روبان می‌شود.

استفاده از روبان برای بسته‌بندی

مغازه‌های لوازم کادویی و اکسسوری معمولاً برای بسته‌بندی خرید مشتریان از روبان‌های متنوعی استفاده می‌کنند. برخی از این مغازه‌ها برای تبلیغات کسب و کار خود بر روی روبان‌ها شماره تماس، آدرس شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و واتساپ، نام مغازه، خدمات و.. را چاپ می‌کنند. با این کار باعث می‌شوند که هم بسته‌بندی کادوها زیباتر باشد و هم کسب و کار خود را تبلیغ می‌کنند. از این روش شرکت‌های بزرگ و برندها معتبر نیز استفاده می‌کنند. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی نیز برای جلب توجه و اعتماد مشتریان از روبان‌های متنوعی برای بسته‌بندی محصولات خریداری شده توسط مشتری استفاده می‌کنند.

چاپ روبان برای گل‌آرایی

یکی از مشاغلی که با روبان و ابزارهای تزئینی زیاد سروکار دارد گل‌فروشی است. معمولاً گل‌فروشی‌ها برای تزئین دسته‌گل‌ها و باکس‌های گل از انواع روبان‌ها استفاده می‌کنند. چاپ روبان‌ها علاوه بر تبلیغ گل‌فروشی باعث لوکس و زیبا به نظر رسیدن باکس و دسته گل‌ها می‌شود.

چاپ روبان در چه متراژهای قابل انجام است؟

برای چاپ روبان‌ها معمولاً از روبان‌های در متراژ 7، 12 و 25 میلی‌متر یا گاهی روبان‌های 4 سانتی‌متر استفاده می‌شود. برای چاپ بر روی روبان‌ها از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود و جوهر مورد استفاده برای چاپ با توجه به رنگ روبان انتخاب می‌شود. چاپ روبان با رنگ سفید در متراژ بالا انجام می‌شود برای چاپ در متراژ کم معمولاً از رنگ سفید استفاده نمی‌شود و به جای آن از رنگ‌های جایگزین استفاده می‌کنند. معمولاً چاپ روبان با هر رنگ و جنسی امکان‌پذیر است و در این زمینه محدودیتی وجود ندارند. با استفاده از دستگاه‌های چاپی پیشرفته چاپ روی روبان‌ها به‌راحتی و با سرعت بالایی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که برای چاپ روبان حداقل متراژ روبان باید 50 متر باشد و کمتر از این مقدار چاپ نخواهد شد. 

برای چاپ روبان‌ها معمولاً از روبان‌های در متراژ 7، 12 و 25 میلی‌متر یا گاهی روبان‌های 4 سانتی‌متر استفاده می‌شود

 

مزایای استفاده از چاپ روبان چیست؟

چاپ روبان یکی از ترفندهای تبلیغاتی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ روبان مزایای بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک دارد به همین دلیل طرف‌داران زیادی دارد. به دلیل قیمت مناسب و کاربردهای خوبی که دارد افراد زیادی از چاپ روبان برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

از جمله مزایای چاپ روبان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

چاپ روبان باعث معرفی کسب و کارها می‌شود

زمانی که یک شرکت یا برند نام تجاری یا لوگوی خود را بر روی روبان چاپ می‌کند و از آن برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کند باعث می‌شود که مشتریان با برند و شرکت آشنا شوند. چاپ لوگو یا نام تجاری برند بر روی روبان باعث می‌شود که مشتریان نام و نشان تجاری شرکت تولیدکننده محصول را به یاد داشته باشند. همین امر به شناخته‌شدن و معرفی کسب و کارها کمک زیادی می‌کند.

چاپ روبان باعث منحصربه‌فرد بودن محصولات می‌شود

امروزه شاهد رقابت شدیدی در بین شرکت‌های تولیدی و برندها هستیم هر کدام از آن‌ها به دنبال راهی برای فروش بیشتر محصولات خود و جلب توجه مشتریان هستند. استفاده از روبان‌های چاپ شده باعث منحصربه‌فرد دیده شدن محصولات می‌شود و در نتیجه می‌تواند تأثیر خوبی روی افزایش فروش و جلب توجه مشتریان داشته باشد. علاوه بر این مشتریان با دیدن نوشته‌های روی روبان با شرکت یا برند تولید کنند آشنا می‌شوند و در خریدهای بعدی نیز می‌توانند شرکت یا برند موردنظر خود را پیدا کنند.

چاپ روبان باعث زیبا شدن مراسم و جشن‌ها می‌شود

استفاده از روبان‌ها در مراسم عروسی، جشن تولد، مراسم افتتاحیه و.. بسیار رواج دارد. افراد می‌توانند با چاپ سفارشی روبان جلوه خاص‌تری به مراسم خود ببخشند و زیبایی و تأثیرگذاری روبان‌ها را دوچندان کنند. به عنوان مثال در مراسم عروسی افراد می‌توانند با چاپ نام یا حروف اول خود بر روی روبان‌ها آن‌ها را خاص‌تر و منحصربه‌فردتر کنند.

نکات مهم در چاپ روبان کدام است؟

برای اینکه خروجی چاپ روبان باکیفیت بالای انجام شود و از زیبای خاصی برخوردار باشد باید در طراحی و چاپ آن به نکات مهمی توجه شود. نکات مهم در طراحی و چاپ طرح بر روی روبان عبارت است از:

طرح موردنظر باید توسط افراد حرفه‌ای و در برنامه‌های گرافیکی که بر مبنای وکتور هستند؛ مانند ایلوستریتور و کرل دراو طراحی شوند.

طرح‌های که بر روی روبان چاپ می‌شوند باید متناسب با عرض روبان و به صورت خطی باشند.

فایل خروجی کار که برای چاپخانه ارسال می‌شود باید در فرمت pdf یا cdr باشد.

زمینه کادر طرح موردنظر حتماً باید سفید باشد و نوشته‌های روی آن نیز به رنگ سیاه باشند.

اگر طرح موردنظر در برنامه کرل دراو طراحی می‌شود باید با ورژن 14 ذخیره و به چاپخانه ارسال شود.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که چاپ روبان یکی از روش‌های متداول برای تبلیغات کسب و کارها است. چاپ روبان کاربردهای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل اکثر شرکت‌ها و برندهای تولیدی از آن‌ها استفاده می‌کنند. روبان‌ها از لحاظ جنس و رنگ بسیار متنوع هستند به همین دلیل به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با بسته‌بندی محصولات، رنگ سازمانی شرکت و.. ست کرد. گل فروشی‌ها، مغازه‌های کادویی، شیرینی‌فروشی‌ها ... جزو مشاغلی هستند که از روبان زیاد استفاده می‌کنند. به کمک روبان‌ها می‌توان جلوه خاص و منحصربه‌فردی به مراسم و جشن‌ها بخشید. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید ما دراسرع‌وقت به سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

1401/10/16 - 23:57:56

533

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره " راهنمای چاپ روی روبان بصورت اختصاصی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید