ماسک تبلیغاتی چیست و چه مزایایی دارد؟

ماسک‌ها یکی از وسایل بهداشتی است که در بسیاری از شهرهای بزرگ به دلیل آلودگی هوا افراد از آنها استفاده می‌کنند. همچنین برای جلوگیری از شیوع برخی از بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا و کرونا نیز از ماسک‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها از این فرصت برای دیده شدن هر چه بیشتر کسب و کار خود و معرفی آن به مشتریان استفاده می‌کنند و با چاپ لوگو و نام تجاری کسب و کار خود به تبلیغ آن می‌پردازند. ماسک‌های که افراد به صورت می‌زنند قابل چاپ هستند و می‌توان بر روی آنها هر طرح و نوشته‌ای را با کیفیت و وضوح بالا چاپ کرد. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به کارکنان و پرسنل خود ماسک‌های می‌دهند که روی آن طرح‌های تبلیغاتی چاپ شده است. امروزه استفاده از صنعت چاپ برای تبلیغات و سایر کارها بسیار گسترده شده است به‌طوری‌که کمتر سازمان یا شرکتی پیدا می‌شود که به چاپ نیاز نداشته باشد. به همین دلیل دستگاه‌ها و روش‌های چاپی بسیار متنوعی به وجود آمده‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای یکسری ویژگی و کاربرد هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با ماسک تبلیغاتی و مزایای آن بیشتر آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

چاپ روی ماسک تبلیغاتی چیست؟

استفاده از ماسک‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های واگیردار در محیط‌های بسته؛ مانند ادارات، سازمان‌ها، کارخانه‌ها و.. از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل ماسک‌ها یکی از وسایل بهداشتی پر کاربرد و پر مصرف هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو چاپ روی آن‌ها می‌تواند روش مناسبی برای تبلیغ یک کسب و کار باشد. روی ماسک‌ها می‌توان انواع طرح‌ها، لوگوها، نوشته‌های تبلیغات و... را به راحتی چاپ کرد. روش‌های متنوعی برای چاپ روی ماسک‌ها وجود دارند که بسته به جنس آنها متفاوت هستند. خوبی استفاده از ماسک‌ها به عنوان یک وسیله تبلیغاتی این است که به دلیل استفاده زیاد از آن بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. به همین دلیل افراد با دیدن لوگو یا نام تجاری شرکت روی ماسک‌ها آن‌ها را به خاطر می‌سپارند و به این ترتیب به شناخته شدن شرکت‌ها کمک می‌شود.

بیشتر بخوانید: چاپ نانو گرافی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

مزایای چاپ ماسک‌های تبلیغاتی چیست و چه کمکی به کسب و کارها می‌کنند؟

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغات کسب و کار خود از هدایایی تبلیغاتی کاربردی مانند خودکار، روبان، دفترچه، سررسید و... که روی آنها لوگو، نام تجاری و متن‌های تبلیغاتی چاپ شده است استفاده می‌کنند. ماسک‌ها نیز جزو هدایای تبلیغاتی کاربردی و مناسب هستند که بسیاری از شرکت‌ها و اداره‌ها برای تبلیغ کسب و کار خود روی آنها لوگو، نام تجاری و.. چاپ می‌کنند. استفاده از ماسک‌ها علاوه بر محافظت از سلامتی کارمندان و کارکنان یک شرکت یا اداره روش بسیار مؤثری برای تبلیغات به شمار می‌رود. در برخی موارد شرکت‌ها به مشتریان خود نیز ماسک‌های چاپ شده به عنوان هدیه می‌دهند که این می‌تواند باعث دیده شدن و معرفی هرچه بیشتر کسب و کارها شود. به طور کلی چاپ ماسک‌ها یکی از روش‌های تبلیغاتی کم هزینه نیز محسوب می‌شود که نیاز به سرمایه گذاری زیاد ندارد و می‌تواند در حین ارزان بودن بسیار کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید: چاپ لاتکس یا لیتکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

انواع روش‌های چاپ روی ماسک کدام‌اند؟

برای چاپ طرح روی ماسک‌های تبلیغاتی روش‌های متنوعی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها دارای یکسری ویژگی‌ها هستند. قیمت و هزینه نهایی چاپ ماسک تبلیغاتی در هر روش چاپ متفاوت است و به همین دلیل بسیار مهم است که از کدام روش برای چاپ استفاده می‌شود. قبل از اقدام به چاپ ماسک‌های تبلیغاتی باید با روش‌های چاپی و هزینه انجام آن‌ها آشنا شوید تا مقرون به صرفه ترین روش را انتخاب کنید. انواع روش‌های چاپ ماسک تبلیغاتی عبارت‌اند از:

 

چاپ ماسک تبلیغاتی به روش چاپ سابلیمیشن

یکی از بهترین و پرکاربردترین روش‌ها برای چاپ ماسک‌ها تبلیغاتی روش چاپ سابلیمیشن است. در این روش چاپی برای انتقال طرح بر روی پارچه‌ها از پرس‌های حرارتی استفاده می‌شود. به همین دلیل این روش چاپی تنها روی پارچه‌های انجام می‌شود که در برابر حرارت مقاوم هستند. این روش چاپی معمولاً روی پارچه‌های سفید انجام می‌شود؛ چون طرح چاپ شده در این روش به خوبی روی پارچه‌های سفید نمایان می‌شود. در این روش چاپی هیچ گونه محدودیتی در طیف رنگی وجود ندارد و به راحتی می‌توان هر طرحی را با هر رنگی با بالاترین کیفیت ممکن چاپ کرد. خوبی این روش چاپی به این است که طرح‌های چاپ شده با این روش با شستشو از بین نمی‌روند. روش سابلیمیشن برای تیراژ پایین بسیار مقرون به صرفه است؛ ولی به دلیل سرعت پایین آن برای تیراژ بالا کمی هزینه بر خواهد بود.

 

یکی از بهترین و پرکاربردترین روش‌ها برای چاپ ماسک‌ها تبلیغاتی روش چاپ سابلیمیشن است

 

چاپ ماسک تبلیغاتی به روش چاپ تامپو

یکی دیگر از روش‌های چاپی مؤثر و مهم برای چاپ ماسک تبلیغاتی روش تامپو است. در این روش ابتدا طرح و شکل مورد نظر روی یک قطعه فلزی فولادی حک می‌شود و سپس به کمک پدهای مخصوص مرکب روی ماسک منتقل می‌شود. این روش چاپی با سرعت بسیار خوبی قابل انجام است و به همین دلیل برای تیراژ بالا بسیار مناسب است. البته در این روش لوگوها و طرح‌ها به صورت تک رنگ قابل چاپ هستند و به همین دلیل هزینه چاپ آن‌ها بسیار مقرون به صرفه است. رنگ و مرکب به کار رفته در این روش بیشتر از نوع رنگ‌های PVC است که تولید داخلی و خارجی هستند.

 

از چه نوع ماسک‌هایی می‌توان برای چاپ لوگو اختصاصی استفاده کرد؟

همان‌طور که شاهد آن هستید ماسک از انواع پارچه‌ها دوخته می‌شوند و جنس آن‌ها بسیار متنوع شده است. با پیشرفتی که در صنعت چاپ اتفاق افتاده است تقریباً می‌توان روی هر نوع متریالی به راحتی چاپ انجام داد. روش‌های زیادی برای چاپ روی پارچه وجود دارد که از آنها می‌توان برای چاپ ماسک‌های تبلیغاتی نیز استفاده کرد. حال سؤال این است که کدام جنس ماسک‌ها برای تبلیغات مناسب هستند؟ از آنجایی که ماسک‌های پارچه‌ای قابل شستشو هستند می‌توان از آن‌ها چندین مرتبه استفاده کرد. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که چاپ روی ماسک‌های پارچه‌ای می‌تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی که برای مدت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد گزینه مناسبی است.

یکی دیگر از انواع ماسک‌های که بسیار مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد ماسک سه لایه است. بیشتر افراد به دلیل ظاهر زیبای این ماسک‌ها و تنفس راحت پشت آن‌ها این نوع ماسک را انتخاب می‌کنند. همچنین یکبار مصرف بودن آن‌ها باعث بهداشتی‌تر بودن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل شرکت‌ها می‌توانند لوگوی خود را روی این ماسک‌ها نیز چاپ کنند.

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که چاپ روی ماسک‌ها یکی از روش‌های تبلیغاتی مؤثر است که در چند سال اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. بسیاری از شرکت‌ها و اداره‌ها با هم گیری کرونا و استفاده همگانی از ماسک‌ها از فرصت استفاده کرده‌اند و لوگوی شرکت خود را روی ماست‌ها چاپ می‌کنند. سپس آن‌ها را به مشتریان و پرسنل خود به عنوان یک هدیه تبلیغاتی می‌دهند. با این کار به معرفی و پیشرفت کسب و کار خود کمک زیادی می‌کنند. روش‌های زیادی برای چاپ روی ماسک‌ها وجود دارد که هر کدام از آنها دارای یکسری ویژگی‌های خاصی هستند. به همین دلیل افرادی که قصد چاپ روی ماسک‌ها را دارند قبل از انجام چاپ باید با روش‌های چاپی موجود به خوبی آشنا شوند. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به نظرات و سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

1401/11/7 - 20:29:2

282

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "ماسک تبلیغاتی چیست و چه مزایایی دارد؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید