نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت، مهم‌ترین و اثرگذارترین ابزار برای بازاریابی و جذب مشتری است که شما می‌توانید آن را در جیب خود داشته باشید. می‌توان گفت تقریبا هر بیزینسی که راه‌اندازی می‌شود، صاحبان آن به دنبال تهیه یک کارت ویزیت مناسب مربوط به آن کسب و کار هستند. اگرچه در دنیای امروز همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و شبکه‌های اجتماعی روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند. اما کارت ویزیت همچنان یکی از موثرترین روش‌های متصل کردن مشتری به یک کسب و کار بهحساب می‏‌آید.

اگر کارت ویزیت مناسب برای خود نداشته باشید تا به مشتریان یا همکارانتان دهید؛ یک فرصت حساس در بازاریابی را از دست می‌دهید. در این مطلب از چاپ سانترال با ما همراه باشید تا نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت را بشناسید.

رنگ و سایز کارت ویزیت

به طور معمول سایز استاندارد کارت ویزیت 9.5 در 5.5 و 4.5 در 8.5 سانتی‌متر می باشد. بهتر است با چاپخانه‌ای که کار می‌کنید؛ در ارتباط باشید. مشاوران چاپخانه سایز درست را به شما اطلاع می‌دهند.

اگر طراحی کارت ویزیت را با فتوشاپ انجام می‌دهید؛ سایز 1039 در 697 پیکسل را برای طراحی انتخاب نمایید. قطعا این سایز استاندارد است و بر کیفیت کار نهایی تاثیر می‌گذارد. با این سایز، حتی حجم فایل نهایی شما خیلی سنگین هم نمی‌شود. معمولا در فایل‌های چاپی، میزان کیفیت را 300dpi در نظر می‎گیرند.

در رعایت نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت توجه داشته باشید که در طراحی فایل کارت ویزیت، باید از CMYK استفاده کنید. زیرا رنگ سفید که ما در طرح استفاده می‎کنیم؛ به کمک سفیدی کاغذ بدست می‌آید.

تعیین محل برش

اگر طراح هستید؛ حواستان باشد که طراحی کارت ویزیت برای چاپ شدن انجام می‌شود و برای نمایش در کامپیوتر نیست. برای اطمینان از اینکه طرح شما همانطوری چاپ می‌شود که انتظار دارید؛ 3 میلی‌متر از محیط طرح را مثل رنگ زمینه خالی بگذارید. با رولرهای (Rulers) فتوشاپ، می‌توانید این کار را انجام دهید. اینگونه خیال شما راحت است که خطای دستگاه چاپ به طرح شما آسیبی نمی‌زند.

نگارش تیتر اصلی با شکلی درشت و خوانا

در طراحی کارت ویزیت بهتر است نام فروشگاه و یا شرکت مورد نظر را به‌صورت درشت و خواناتر از سایر مطالب بنویسید تا اولین چیزی باشد که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند.

ر طراحی کارت ویزیت بهتر است نام فروشگاه و یا شرکت مورد نظر را به‌صورت درشت و خواناتر از سایر مطالب بنویسید

رنگ بندی مناسب کارت ویزیت

از رنگ بندی مناسب برای متن و اطلاعات درج شده در کارت استفاده کنید تا چشم بیننده در کم‌ترین زمان ممکن، امکان تفکیک کردن بخش‌های مهم و غیرمهم را از یکدیگر داشه باشد. از شلوغ کردن بیش از حد محیط طراحی شده کارت دوری کنید.

انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار

جهت رعایت نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت بهتر است از تصویری استفاده کنید که با کار، محصول و کمپانی شما همخوانی داشته باشد. استفاده از تصاویری که از کار و حرفه شما دور است؛ فقط فضای کارت را اشغال می‎کند و هیچ تاثیری در به تصویر کشیدن کار و بیزینس شما و همینطور معرفی محصولات و خدمات شما نخواهد داشت.

گذاشتن لوگو در کارت ویزیت

اگر لوگو خاصی برای فروشگاه یا شرکت خود دارید؛ حتما در طراحی کارت ویزیت از آن استفاده کنید. لوگوی شما باعث می‌شود تا بیننده و مشتری با دیدن آن در هر مکان دیگری به یاد فروشگاه یا شرکت شما بیفتد و آن را برای همیشه به یاد داشته باشد.

خوانا بودن متن کارت ویزیت

از جمله مهم‌ترین فاکتورها در رعایت نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت که گاهی اوقات ضرورت آن فراموش می‎شود؛ خوانا نبودن نوشته‌های آن است. مشتریان نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما به زحمت بیفتند. این ایراد در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته و کوچک بودن سایز متن به وجود می‎آید. اطلاعات مهم مانند نام شرکت و شماره تلفن را، با سایز بزرگ‎تر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آن‌ها را پیدا کند.

نوشتن مهم ترین اطلاعت در کارت ویزیت

جهت رعایت نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت توجه داشته باشید تا تمام اطلاعات ضروری برای مشتریان را در در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید. از جمله ضروری‎ترین مطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:

  • نام شرکت: نامی که مخاطبان شما را با آن می‌شناسند یا شما می‎خواهید تا با آن نام شناخته شوید.
  • زمینه کاری: اطلاعات مهم از زمینه کاری خود و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید. سعی کنید آنچه سبب تمایز شما با رقبا شده است را در جمله‌ای کوتاه بنویسید.
  • اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه‏‌های اجتماعی شما از مهم‌ترین‌ها هستند.

تا جایی که امکان دارد مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد. از نوشتن متن‌های طولانی دوری کرده و یادتان باشد کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی متفاوت است. پس هر چه خلاصه‌تر و کوتاه‎تر باشد؛ برای مخاطب قابل لمس‌تر خواهد بود.

کارت ویزیت را شلوغ نکنید

کارت ویزیت وسیله‌ای جهت ارتباط شما با دیگران و تبلیغات می‌باشد. پس باید نشان‌دهنده‌ روش‌های تماس با شما، نوع شغل و محصول شما باشد و از درج مطالب بیهوده و اضافی خودداری کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات اضافه، توضیح انواع کالا و خدمات و مطرح کردن طرح‎های تشویقی و تضمینی عناوینی است که جایی روی کارت ویزیت ندارد. توضیح شما از کالا یا خدماتتان باید بسیار کوتاه، خلاصه و گاهی در حد یک اسم باشد. کارت ویزیت بروشور تبلیغاتی نیست و صرفا معرفی راه‌های تماس و برقراری ارتباط است. توضیحات بیش‌تر و مفصل‌تر را در سایت بیاورید و برای ارجاع به آن، آدرس سایت را روی کارت ویزیت ثبت کنید.

کارت ویزیت وسیله‌ای جهت ارتباط شما با دیگران و تبلیغات می‌باشد

از طراحی های از پیش آماده دوری کنید

از جمله نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت که باید رعایت شود؛ آن است که شغل شما هر چه که بوده، برای آن طرحی خلاقانه و نگاهی جدید وجود دارد. از طراح بخواهید مخصوص بیزینس شما کارت جدیدی طراحی کرده و از انتخاب طرح‎های اینترنتی و از پیش آماده دوری کند. هرچند طرح‎های آماده، ارزان‌تر هستند. اما صرف هزینه و وقت برای آنچه اولین گام در معرفی تجارت شما است؛ دارای اهمیت و ارزش زیادی می‎باشد. طرح‎های از پیش آماده مانع تمایز و ویژه ساختن شما از دیگران خواهد شد.

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

اطلاعات تماس از ضروری و مهم‎ترین قسمت‎های یک کارت ویزیت است. سعی کنید کارت ویزیت شما علاوه بر دارا بودن اطلاعات تماس، اطلاعات شبکه های اجتماعی را هم شامل شود. شبکه اجتماعی مورد استفاده مشتریان را شناسایی کرده و آدرس همان را بنویسید تا این‌ گونه تعامل با مخاطب برقرار کنید. می‎توانید با ارائه تخفیف یا پیشنهادات ویژه در شبکه‌های اجتماعی از مشتریان بخواهید تا شما را دنبال کنند.

سخن پایانی

در آخر به شما توصیه می‌کنیم کارت خود را ساده و با محتوای ضروری طراحی کنید. کارت‎هایی که به نسبت فضای خالی بیش‌تری متناسب با محتوای نوشتاری دارند؛ زیباتر هستند. این کارت ها در مقایسه با سایر کارت ویزیت‎ها متفاوت‎تر به نظر می‎رسند و توجه مخاطب را به خاطر سادگی و زیبایی بیش‌تر جلب می‎کنند. همین دلیلی است تا مخاطب به شما و بیزینس شما توجه ویژه‎ای کند. شما می‌توانید چاپ کارت ویزیت خود با رعایت تمام نکات را به چاپ سانترال بپرسید و هر سوالی که در این زمینه دارید؛ با ما در میان بگذارید.

1401/7/26 - 7:2:25

2515

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید