نکات مهم قبل از سفارش انواع چاپ

امروزه استفاده از محصولات چاپی بیش از گذشته رایج است به طوری که بسیاری از صنایع بدون استفاده از محصولات چاپی نم توانند کسب و کار خود را رونق دهند. با توجه به کاربرد گسترده چاپ در صنایع مختلف توجه به برخی نکات جهت بهبود کیفیت محصولات چاپی حائز اهمیت است. امروزه برندها و شرکت‌های تولیدی برای رقابت با رقیبان خود و دیده شدن هر چه بیشتر از انواع محصولات و روش‌های چاپی استفاده می‌کنند. به همین دلیل نیز کیفیت و وضوح محصولات چاپ شده بیش از گذشته اهمیت دارد. مردم امروزه انتظارات زیادی از صنعت چاپ دارند به‌طوری‌که تنها محصولاتی که با کیفیت عالی چاپ می‌شوند می‌توانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. افرادی که قصد دارند به برای تبلیغات، بازاریابی، تولید محصولات و... از روش‌های چاپی استفاده کنند باید نکات مهمی را قبل از ثبت سفارش خود رعایت کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با نکات مهم قبل از سفارش انواع چاپ آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

نکات مهمی که قبل از سفارش انواع چاپ باید به آن توجه کنید؟

برای اینکه بتوانید محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب چاپ کنید باید قبل از ثبت سفارش با برخی از نکات مهم آشنا شوید. با این کار شما می‌توانید در بین انواع گزینه‌های مختلف چاپی با توجه به سلیقه و نیاز خود بهترین مورد را انتخاب نمایید. از جمله نکات مهمی که باید به آنها توجه کنید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

انتخاب روش چاپی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌های چاپگر نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند. به همین دلیل نیز روش‌های چاپی باهم متفاوت هستند. هر کدام از روش‌های چاپی برای کاربرد خاصی مناسب هستند. برای انتخاب بهترین روش چاپی بهتر است که به مزایا و معایب آنها به خوبی دقت کنید. برخی از روش‌های چاپی از لحاظ کیفیت و هزینه نهایی گزینه مناسب‌تری هستند. از این رو اگر برای شما قیمت اهمیت دارد باید به دنبال روش‌های باشید که هزینه‌های نهایی را کاهش دهند. در بین انواع روش‌های چاپی روش چاپ دیجیتال جایگاه ویژه‌ای دارد. در این روش تمامی کارهای چاپی به کمک چاپگرهای پیشرفته انجام می‌شود. به همین دلیل نیز کیفیت محصولات چاپی با آنها بسیار بالا است. شما قبل از ثبت سفارش باید با توجه به متریال و سطح چاپی و همچنین هدفی که دارید روش چاپی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب روش چاپی باید طراحی و سایر کارهای لازم را انجام دهید.

طراحی محصولات چاپی

یکی از مهم‌ترین کارهای که قبل از چاپ باید انجام شود طراحی محصولات چاپی است. امروزه به کمک نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور به راحتی می‌توان طراح‌های زیبا و جذابی را طراحی کرد. شما برای چاپ هر محصولی نیاز دارید که از طرح‌های زیبا و جذاب استفاده کنید. فرقی ندارد که محصول شما یک تراکت تبلیغاتی باشد یا یک جلد کتاب در هر صورت برای جلب توجه مشتریان به یک طراحی زیبا و جذاب نیاز دارید. نکات بسیار زیادی وجود دارد که در طراحی یک محصول چاپی به باید به آنها توجه شود. برای این کار بهتر است که از یک فرد گرافیست که در این زمینه مهارت دارد کمک بگیرید. چاپ بسته بندی محصولات روی بسیار مناسب و عالی برای تبلیغات و بازاریابی است. به همین دلیل بیشتر شرکت‌های تولید کنند در طراحی بسته بندی محصولات خود از افراد حرفه‌ای کمک می‌گیرند. برای داشتن یک طرح حرفه‌ای و تاثیر گذار باید به نکات زیر توجه شود.

  • باید از متن‌های جذاب و کوتاه در طراحی انواع محصولات تبلیغاتی استفاده شود.
  • طرح‌های گرافیکی باید ساده و زیبا باشند طراحی خیلی پیچیده جذابیت بصری ندارند.
  • در صورت نیاز از عکس‌های زیبا و با کیفیت و متناسب با موضوع استفاده شود. کیفیت و وضوح عکس‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید به آنها زیاد توجه شود.
  • از فونت‌های زیبا و خوانا برای نوشتن متن‌ها استفاده شود. فونت‌های مختلفی وجود دارند که خوانایی و شکل ظاهری هر کدام از آنها متفاوت است. برای زیباتر کردن طرح‌های خود از یک الی دو فونت متفاوت استفاده کنید. استفاده از فونت‌های متنوع می‌تواند باعث ناخوانایی متن‌ها و کاهش جذابیت طرح شما شود.
  • وضوح تصاویر و طرح‌های گرافیکی خود را به‌درستی انتخاب نمایید تا هنگام چاپ طرح شما دچار افت کیفیت نشود.
  • برای کارهای چاپی باید مد رنگی را CMYK انتخاب کنید. این سیستم رنگی برای کارهای است که خروجی آنها روی متریال‌های مختلف چاپ می‌شود. در واقع چاپگرها تنها قادر به چاپ رنگ‌های هستند که در این طیف رنگی قرار دارد. به همین دلیل رنگ‌های که خارج از این طیف باشند تغییر خواهند کرد و این باعث کاهش زیبایی خروجی چاپ می‌شود.
  • فرمت خروجی فایل‌های که قرار است به چاپخانه بفرستید را درست انتخاب کنید. معمولاً فرمت PDF بهترین فرمت برای خروجی فایل‌های است که قصد دارید آنها را چاپ کنید.

 

برای اینکه بتوانید محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب چاپ کنید باید قبل از ثبت سفارش با برخی از نکات مهم آشنا شوید

 

استفاده از روکش

 برای افزایش مقاومت کارهای چاپ شده از انواع روکش‌های مختلف استفاده می‌شود. این روکش‌ها باعث افزایش مقاومت محصولات چاپ شده در برابر عوامل بیرونی مانند پارگی، رطوبت، نور خورشید و... می‌شوند. بعد از طراحی لازم است که شما برای افزایش مقاومت کارهای چاپی خود یکی از انواع روکش‌ها را انتخاب کنید. از جمله روکش‌های رایج و پر طرف دارد می‌توانیم به روکش‌های سلفونی، لمینت و روکش‌های UV اشاره کنیم. هر کدام از این روکش‌ها دارای یک‌سری ویژگی‌ها و مزایا هستند به همین دلیل هنگام انتخاب آنها باید به نکات مهمی توجه کنید. هر کدام از روکش‌ها خود دارای انواع مختلف مات و براق هستند. روکش‌های براق علاوه بر افزایش مقاومت کارهای چاپ شده باعث افزایش وضوح و براقیت آنها می‌شوند. این نوع روکش‌ها نور خورشید را از سطح خود بازتاب می‌کنند. روکش‌های مات نیز در دسته روکش‌های محبوب قرار دارند که برای کارهای خاص و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع روکش‌ها روی کارهای که رنگ تیره‌تر دارند گزینه مناسب‌تری هستند. به طور کلی شما باید قبل از انجام چاپ نوع روکش مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

انتخاب متریال مناسب

برای کارهای چاپی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. کاغذها جزو متریال‌های محبوب و پر مصرف برای چاپ هستند. کاغذها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها مزایا و ویژگی‌های متفاوتی دارند. شما باید با توجه به هدف خود بهترین کاغذ را برای چاپ انتخاب نمایید. کاغذها تا حدود زیادی روی کیفیت کارها چاپ شده تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل نیز اگر کیفیت کارهای چاپ شده برای شما حائز اهمیت است باید یک نوع کاغذ مناسب برای آنها انتخاب کنید. کاغذ گلاسه جزو کاغذهای محبوب برای چاپ انواع جلد کتاب، کاتالوگ، بروشور،چاپ کارت ویزیت و.. هستند. لازم به ذکر است که قیمت کاغذها با توجه به کیفیت و گرماژی که دارند متفاوت است. از این رو شما باید قبل از چاپ اطلاعاتی در مورد قیمت آنها کسب کنید. معمولاً کوچک‌ترین تفاوت در قیمت‌ها در تعداد بالا هزینه‌های زیادی را به بار می‌آورند. از این رو اگر قیمت کارهای چاپی برای شما مهم است باید قبل از انجام چاپ به آنها توجه کنید.

 

انتخاب چاپخانه

اگر روی کیفیت خروجی کارها خود حساس هستید باید رد انتخاب چاپخانه نیز دقت کنید. چاپخانه‌ها از دستگاه‌های چاپگر متفاوت برای چاپ استفاده می‌کنند به همین دلیل نیز کیفیت خروجی آنها با هم متفاوت است. علاوه بر این مدت زمان تحویل سفارشات نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که هنگام انتخاب چاپخانه باید به آن توجه داشته باشید. در ایران چاپخانه‌های معتبر زیادی وجود دارد که می‌توانید برای چاپ یکی از آنها را انتخاب نمایید.

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که قبل از چاپ محصولات چاپی خود باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا خروجی چاپ محصولات شما باکیفیت‌تر باشد. همچنین با رعایت آنها می‌توانید در هزینه‌های نهایی نیز صرفه جویی کنید. در این مقاله همه نکات مهمی که باید قبل از چاپ به آنها توجه کنید را بررسی کردیم. با خواند آن‌ها می‌توانید اقدامات لازم را قبل از انجام چاپ انجام دهید. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به همه سؤالات و نظرات شما پاسخ خواهید داد.

1402/3/19 - 22:27:46

193

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نکات مهم قبل از سفارش انواع چاپ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید