چگونه چاپ روی پلاستیک را پاک کنیم؟

استفاده از وسایل پلاستیکی در عصر امروز بسیار رایج است. معمولاً برای بسته بندی مواد غذایی، شوینده‌ها، لوازم آشپز خانه و.. از پلاستیک استفاده می‌شود. در برخی مواقع روی وسایل پلاستیکی نوشته‌ها یا عکس‌های چاپ می‌شود، که به دلایل مختلفی می‌خواهیم آن‌ها را پاک کنیم. برای پاک کردن چاپ روی پلاستیک روش‌ها و مواد مختلفی وجود دارد که می‌توانیم بسته به امکانات خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. همچنین در برخی مواقع پیش می‌آید که روی وسایل پلاستیکی به وسیله ماژیک قیمت یا نوشته‌های دیگری نوشته می‌شود که با دستمال و روش‌های معمولی پاک نمی‌شود. در این صورت نیز می‌توان از روش‌های گفته شده در این مقاله استفاده کرد. اگر شما هم به دنبال راه حلی برای پاک کردن نوشته یا چاپ روی وسایل پلاستیکی خود هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. ما در این مقاله چند روش کاربردی و مؤثر را به شما معرفی خواهیم کرد که شما می‌توانید به سرعت هر چاپ و نوشته‌ای را از روی پلاستیک پاک کنید.

روش های پاک کردن چاپ روی پلاستیک

برخی از افراد به دلایل مختلفی به دنبال پاک کردن چاپ یا نوشته بر روی وسایل پلاستیکی خود هستند. معمولاً چاپ یا نوشته روی مواد پلاستیکی به وسیله آب یا دستمال خیس از بین نمی‌روند و باید برای پاک کردن آن‌ها از روش‌های دیگری استفاده کرد. برای این کار چندین روش مختلف وجود دارد، که می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: نحوه چاپ عکس روی لیوان حرارتی

روش اول( استفاده از تمیز کننده پلاستیکی)

معمولاً چاپ و نوشته روی مواد پلاستیکی به وسیله شوینده‌های معمولی از بین نمی‌رود. به همین دلیل برای پاک کردن سطوح پلاستیکی نوعی تمیز کنند پلاستیکی که خاصیت اسیدی دارد استفاده می‌شود. خاصیت اسیدی در این نوع از پاک کننده ضعیف است و باعث آسیب به سطح پلاستیک نمی‌شود. برای پاک کردن چاپ نوشته‌هایی که با ماژیک ایجاد شده‌اند و انواع لکه و کثیفی روی وسایل پلاستیکی می‌توان از آن استفاده کرد. برای استفاده از تمیز کننده ها نیز کافی است، که مقداری از تمیز کنند را روی قسمت مورد نظر بپاشید و با این پارچه تمیز، آن را روی سطح بمالید.

روش دوم(استفاده از الکل)

الکل گزینه بسیار مناسبی برای پاک کردن چاپ و نوشته روی وسایل پلاستیکی است. زیرا الکل می‌تواند انواع رنگ را در خود حل کند به همین دلیل نیز می‌تواند چاپ‌ها را از بین ببرد. همچنین دسترسی به الکل بسیار آسان است و در بیشتر خانه‌ها الکل صنعتی وجود دارد. برای این کار کافی است، یکی دستمال تمیز را آغشته به الکل کنید و آن را روی سطح مورد نظر بمالید. با این کار چاپ یا نوشته شروع به کم رنگ شدن می‌کنند این کار را تا جایی ادامه دهید که چاپ یا نوشته کامل از بین برود. مزی خوبی که الکل دارد این، است که نه خطری برای فرد دارد و نه آسیبی به سطح وسایل پلاستیکی میزند.

روش سوم(استفاده از سرکه)

سرکه نیز یکی از مواد رایج در خانه‌ها است، که برای پاک کردن چاپ یا نوشته روی مواد پلاستیکی مؤثر است. سرکه خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل عملکردی مانند تمیز کننده پلاستیکی دارد و می‌تواند چاپ و نوشته را به خوبی پاک کند. دسترسی به سرکه آسان است و می‌توان آن را از سوپر مارکت ها تهیه کرد. برای پاک کردن چاپ به وسیله سرکه، باید ابتدا پلاستیک مورد نظر خود را در آب گرم قرار دهید و سپس آن را بیرون بیاورید و با سرکه آن را بشویید. استفاده از سرکه بی خطر است و در محیط داخل خانه نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

روش چهارم(استفاده از کرم مرطوب کنند دست و صورت)

شاید باورتان نشود ولی شما می‌توانید به کمک کرم مرطوب کنند دست و صورت نیز، چاپ و نوشته روی وسایل پلاستیکی را به راحتی از بین ببرید. کرم‌ها مرطوب کنند از مواد شیمیایی مختلفی ساخته شده‌اند که می‌توانند رنگ‌ها را در خود حل کنند. برای این کار باید قسمت مورد نظر را که می‌خواهید چاپ روی آن را پاک کنید، را تمیز کنید. سپس مقداری از کرم دست و صورت را روی آن بمالید و برای مدت چند ساعت بگذارید کرم روی سطح آن باقی بماند. بعد از چند ساعت می‌توانید به کمک یک تکه پنبه چاپ و نوشته روی پلاستیک را تمیز کنید.

روش پنجم(استفاده از استون یا لاک پاک کن)

استون یا همان لاک پاک کن حلال بسیار قوی برای انواع رنگ‌ها است. شما به راحتی می‌توانید چاپ و نوشته روی پلاستیک را به کمک استون پاک کنید. برای این کار باید ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کنید و سپس به کمک یک تکه پنبه یا پارچه تمیز آغشته شده به استون، سطح مورد نظر را پاک کنید. استون ماده‌ای فرار است و به همین دلیل هنگام استفاده از آن دیگر نیازی نیست بعد از اتمام کار سطح پلاستیک را با آب شستشو دهید.

معمولاً چاپ یا نوشته روی مواد پلاستیکی به وسیله آب یا دستمال خیس از بین نمی‌روند

 

روش های پاک کردن چاپ یا نوشته روی کیسه های پلاستیکی

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی برای تبلیغات بسیار متداول هستند و همه ما بارها کیسه‌های پلاستیکی که روی آن‌ها عکس و نوشته تبلیغاتی وجود دارد را دیده‌ایم. بعضی اوقات نیاز است که همه یا قسمتی از چاپ روی این کیسه‌های پلاستیکی پاک شود. برای این کار چندین روش وجود دارد که می‌توان به راحتی چاپ و نوشته روی کیسه‌های پلاستیکی را از بین برد. راحت‌ترین کار استفاده از استون است. می‌توانید قسمتی از کیسه پلاستیکی را که می‌خواهید چاپان را پاک کنید، را به استون آغشته کنید. استون می‌تواند رنگ‌ها را در خود حل کند در نتیجه باعث پاک شدن چاپ می‌شود. روش دیگر استفاده از الکل است. برای این کار شما می‌توانید مقداری الکل صنعتی را بر محل مورد نظر بریزید و به کمک پارچه تمیز روی سطح آن بمالید.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع لبیل

سخن پایانی

به طور خلاصه ما در این مقاله روش‌های موجود برای پاک کردن چاپ روی پلاستیک را بررسی کردیم. این روش‌ها که شامل استفاده از الکل، استون، سرکه، کرم مرطوب کننده و تمیز کننده پلاستیکی است. به کمک این روش‌ها به راحتی می‌توان چاپ روی مواد پلاستیکی را از بین برد بدون اینکه به سطح ان ها آسیبی برسد. شما هم توانید در خانه با هر یک از وسایلی که در دسترس دارید انواع را از روی پلاستیک پاک کنید. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری دارید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

1401/7/28 - 11:59:51

13392

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چگونه چاپ روی پلاستیک را پاک کنیم؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید