نکات طراحی پشت کارت ویزیت دورو


کارت ویزیت یکی از محصولات بسیار مهم در زمینه تبلیغات، بازاریابی و جذب مشتری است و طراحی آن‌ هم اهمیت خاصی دارد. بسیاری از طراحان، تمامی توان و انرژی خود را به‌ منظور طراحی جلوی این کارت‌ها صرف می‌کنند و نکات طراحی پشت کارت ویزیت دورو را نادیده می‌گیرند.

پشت کارت ویزیت چه بنویسیم؟

در صورتی‌ که طراحی این بخش نیز مانند قسمت جلوی کارت‌های ویزیت، دارای اهمیت بوده و می‌تواند در فرایند جذب مشتری بیشتر به کسب‌ و کار شما کمک کند. شما می‌توانید از مواردی برای طراحی پشت کارت ویزیت خود استفاده کنید که برخی از این موارد در ادامه آمده‌ است.


تصاویر نمونه کار

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای طراحی پشت کارت‌های ویزیت در نظر داشته باشید توجه به عنصر خلاقیت است. کارت‌های ویزیت، محصولاتی بسیار کوچکند اما نقش آن‌ها در تبلیغات و بازاریابی بسیار برجسته و پررنگ است.
بنابراین باید سعی خود را به کار گیرید تا از این ابزار مهم و کوچک، بیشترین استفاده را ببرید. شما می‌توانید بخشی از اطلاعات مربوط به کسب‌ و کار خود را در این کارت‌ها طراحی کنید. برای نمونه تصاویر نمونه کارهای موفق خود را برای پشت این کارت‌ها در نظر بگیرید.
در واقع از آن‌ جایی‌ که این کارت به‌ عنوان یک ابزار بازاریابی برای کسب و کار شما عمل می‌کند پس باید یک تصویر کلی از کسب‌ و کار خود را به مخاطبان انتقال دهید و برای این منظور، در نظر گرفتن تصاویر نمونه کار، گزینه بسیار مناسب و کاربردی است.
اما سعی کنيد کارت ویزیت خود را به‌ نحوی دل‌پذیر طراحی نمایید و تصاویر مدنظرتان را با توجه به تعادل میان طراحی و میزان خالی بودن طرح، در آن بگنجانید. سعی داشته باشید از تصاویری استفاده کنید که به کسب و کار شما کاملاً مربوط هستند.


یک پیشنهاد ویژه

اگر پیشنهاد ویژه‌ای برای مخاطبان خود دارید و یا تخفیفات خاصی را برای آنان در نظر گرفته‌اید می‌توانید در چاپ کارت ویزیت از آن استفاده کنید. وجود چنین عناصری باعث می‌شود نظر مشتری و یا مخاطب به کسب‌ و کار شما جلب گردد. استفاده از پیشنهادات ویژه و یا دیگر مشوق‌ها باعث می‌شود تا شما شانس تماس گرفتن مشتریان با کسب و کار خود را افزایش دهید.

فهرست خدمات/ محصولات

شما می‌توانید از پشت کارت ویزیت خود به‌ عنوان مکانی مناسب برای معرفی و فهرست خدمات و یا محصولات خود استفاده کنید تا مشتری و یا فردی که کارت به دست او می‌رسد دقیقاً بداند که کسب و کار شما چیست و یا باید انتظار چه خدماتی را از شما داشته باشد. اما حواستان باشد که کارت ویزیت خود را شلوغ و درهم‌ و برهم طراحی نکنید.


حقایق سرگرم‌کننده

بسیاری از صاحبان مشاغل، اطلاعات مناسب و مربوط به زمینه کاری خود را فراهم نموده و آن‌ها را در پشت کارت ویزیت‌های خود درج می‌نمایند. در این‌ صورت مشتری پس‌ از مشاهده کارت به اطلاعات مهم و حقایق سرگرم‌ کننده هم دسترسی خواهد داشت. اما مطالب و متون سرگرم‌کننده باید به صورتی کاملاً خوانا با گیرایی کامل در پشت کارت ویزیت طراحی شود و در طراحی آن‌ها، تناسب میان زمینه و نوشته، ابعاد و سایز نوشته‌ها و… نیز در نظر گرفته شود تا کارت ویزیت شما بتواند به جذب مشتری بیشتر کمک کند.

عکس خودتان

بسیاری از افراد تمایل دارند از عکس‌ها و تصاویر خودشان استفاده کرده و این تصاویر را در پشت کارت ویزیت خود طراحی و چاپ کنند. این اقدام یکی از اقدامات مفید و خلاقانه‌ای است که می توانید انجام دهید.
استفاده از عکس خودتان در طراحی پشت کارت ویزیت باعث می‌شود تا مشتریان در مدت زمان طولانی‌تری شما را در ذهن خود نگه دارند. از طرف دیگر، استفاده از عکس شما در طراحی پشت کارت باعث می‌شود تا کارت شما ارزش و اعتبار بیشتری در ذهن مخاطبان پیدا کند.
وجود این عکس، کارت شما را به محصولی منحصر به‌ فرد تبدیل می‌سازد و تفاوت شما با رقبای کاری‌تان را مشخص می‌سازد.
اما توجه داشته باشید که عکس خود را به‌ خوبی انتخاب کنید تا تنها فضای کارت را به اشغال خود درنیاورد. این عکس باید به‌ نحوی انتخاب شود که تأثیر بالایی در جذب مشتری داشته و کسب‌ و کار شما را توسعه دهد.


لینک یا QR کد برای جذب لید

یکی از اهداف بسیاری از صاحبان کسب و کارهای تجاری و یا خدماتی، جذب لید بوده و برای این منظور، راهکارهای زیادی اندیشیده شده‌ است. شما می‌توانید با طراحی لینک و یا qr کد، به جذب لید دست بزنید.
به‌ ویژه اگر کسب‌ و کار شما به حوزه‌هایی خاص از قبیل فناوری و تکنولوژی‌های نوین ارتباط دارد می‌توانید از کیو آر کدها به‌ عنوان یک روش بسیار مناسب برای هدایت افراد به صفحات اینترنتی و یا حتی شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

1401/4/11 - 23:27:21

1243

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نکات طراحی پشت کارت ویزیت دورو " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید