اندازه متداول اشکال مختلف لیبل

استفاده از استیکر ها بسیار سرگرم کننده و جذاب است. در اینجا سعی داریم تا شما را برای استفاده از استیکر در اندازه واقعی راهنمایی کنیم. چون برای اینکه هدف شما از استفاده از استیکر ها به درستی به تحقق بپیوندد بهتر است تا از اندازه مناسب آن استفاده کنید. مطمئناً هدف شما تا قبل از طراحی تعیین شده است پس اگر اندازه مناسب استیکر یا لیبل را بدانید بهتر می توانید آن را با هدف خود تطبیق دهید.

اهمیت انتخاب بهترین اندازه لیبل

انتخاب اندازه مهم ترین قسمت از چاپ استیکر یا لیبل است. چون شما قصد خاصی از استفاده داشته و می خواهید آن را در مکان خاصی بچسبانید پس حتما باید اندازه آن کاملاً دقیق باشد. اگر از ان برای استفاده در کسب و کار شخصی خود استفاده می کنید باید مطمئن باشید که اندازه آن خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد. اندازه باید به گونه ای باشد که لوگو، نام و یا نوشته خاص مورد نظر شما را به خوبی شامل شده و به دید مخاطب برساند.

ممکن است حتی کسب و کار شخصی نداشته باشید و از استیکر یا لیبل برای مصارف شخصی استفاده می کنید. در آن صورت هم اندازه آن باید به گونه ای باشد که برای محلی که برای چسباندن آن در نظر دارید مناسب باشد.

انواع متداول برچسب قابل چاپ

پس از چاپ برخی از فایل ها برش داده می شود و برای برخی هم از اصطلاح بوسه استفاده می شود. اما این ها چه معنا و کاربردی دارند؟

برچسب های برش خورده

در این نوع برچسب از برش دایکات استفاده می شود. لایه پشتی این نوع برچسب شفاف و سفید نیست و برای جدا کردن آن باید از دقت و احتیاط بیشتری برخوردار بود. این نوع برجسب معمولا شکل هندسی منظم و دقیقی دارند.

نیم برش لیبل

این نوع برچسب به راحتی از لایه پشتی خود که معمولا هم شفاف است جدا شده و به راحتی هم برای چسباندن به محل استفاده می شود. فایل چاپ شده به این روش با هر شکل و ظاهر نامنظم هم قابل اجرا است. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله کاربرد برش نیم تیغ لیبل چیست؟ را مطالعه نمائید.

 

نمونه برش نیم تیغ لیبل

اندازه های متداول چاپ لیبل

1-اندازه لیبل مستطیل

این اندازه چاپ شده در حدود 2*3.5 اینچ یا 5*8.7 سانتی متر است. این اندازه مستطیل شکل متداول ترین اندازه برای چاپ لیبل و استیکر است. زیرا این اندازه به اندازه کارت ویزیت معمولی بسیار نزدیک بوده و به همین دلیل بسیار پرکاربرد می باشد. از این نوع برچسب برای همان جایگزین کردن کارت ویزیت، اطلاعات رایانه ها و ... استفاده می شود.

2-اندازه لیبل مربعی

اندازه مربعی در برچسب ها در حدود 3*3 یا 5*5 اینچ چاپ می شود. این اندازه ها برای جای دادن اطلاعات کامل، لوگو و درج سایر مشخصات مورد نظر بسیار مناسب می باشند. از برچسب با سایز مربعی برای استفاده بر روی ظرف غذا، نوشیدنی ها، انواع بسته بندی ها و ... استفاده می شود.

3- اندازه برچسب دایره

ابعاد برچسب با سایز دایره، طبق نیاز و مصرف سفارش دهنده متفاوت است. در دو حالت بزرگ یا کوچک قابل استفاده هستند. سایز اندازه برچسب کوچک بین 1 تا 2 اینچ و اندازه برچسب بزرگ بین 3 تا 5 اینچ می باشد. ابعاد بزرگتر بیشتر در معرض توجه مخاطبین قرار می گیرند اما اگر فقط قصد چاپ لوگو خود را دارید هم می توانید از اندازه کوچک این نوع برچسب استفاده کنید. از این نوع برچسب برای درج اطلاعات بر روی ظروف غذا و نوشیدنی، نماد های خاص بر روی قاب تلفن همراه، درج اطلاعات کودک بر روی دفتر و کتاب مدرسه و ... استفاده می شود.

نمونه لیبل گرد

4- اندازه لیبل بیضی شکل

اندازه این نوع لیبل، در دو اندازه 1.5*2 و 2*3 اینچ قابل چاپ است. البته این نوع برچسب به اندازه دیگر انواع آن مانند مربع یا دایره کاربردی و پر استفاده نیست. اما اگر برای اهداف خاص طبق نیاز مصرف کننده مورد نیاز باشد، قابل چاپ و استفاده می باشد.

5- اندازه سپر یا پلاک

همان گونه که از نام این نوع برچسب مشخص است این نوع برچسب برای درج اطلاعات خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه متداول این نوع برچسب معمولا 3*11.5 اینچ است. اما در اندازه های 8*4 یا 12*4 اینچ هم قابل چاپ می باشد. علاوه بر چسباندن بر سپر از این برچسب برای درج نوشته های تظاهرات و اطلاعات خیابانی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

6- اندازه برچسب محصولات

از این برچسب برای درج اطلاعات خوراکی ها برای مثال چسباندن بر روی شیشه ها، محصولات موجود در فروشگاه ها و انبار ها استفاده می شود. اندازه این نوع برچسب طبق محصول مورد نظر متفاوت است و برای هر محصول با اندازه متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد. 

مورد استفاده دیگر این نوع برچسب برای محصولات بسته بندی شده است که با درج برچسب بر روی آنها اطلاعات لازم به دید مخاطبین می رسد. اندازه برچسب های حمل و نقل هم متفاوت است. معمولا با اندازه 4*6 اینچ مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه های دیگر برچسب های حمل و نقل 4*5 یا 4*8 اینچ هستند. اگر برچسب حمل و نقلی با شکل مربعی در نظر دارید می توانید از اندازه های 2*2 یا 3*3 اینچ استفاده کنید.

7- اندازه سفارشی

شاید اندازه های ذکر شده برای طرح یا موضوع مورد نظر شما مناسب نباشند. اینجاست که می توانید از قابلیت سفارشی استفاده کنید. همه چاپخانه ها این گزینه را دارند و می توانید اندازه و طرح مورد نظر را به صورت اختصاصی سفارش داده و تحویل بگیرید. کافیست قبل از انجام این کار از اندازه گیری دقیق محل مورد نظر مطمئن باشید. هر چه قدر که طرح و اندازه برچسب شما خاص باشد برای جلب توجه مخاطبین شما تاثیر مثبت تری خواهد داشت.

نکاتی که لازم است به آن ها توجه کنید:

اندازه های ذکر شده در این مقاله به اینچ ذکر شد تا با اندازه های بین المللی مطابقت داشته باشد. برای تبدیل واحد اینچ به سانتی متر کافی است که هر یک واحد اینچ را 2.5 سانتی متر در نظر بگیرید.

برگه های برچسب معمولا در اندازه یک کاغذ معمولی هستند. اگر سفارش شما به اندازه یک کاغذ معمولی باشد می توانید هر برگ استاندارد برچسب را 8.5*14 اینچ در نظر بگیرید.

از استیکر ها برای درج نوشته یا طرح مورد نظر بر روی شیشه مغازه یا شیشه ماشین هم می توانید استفاده کنید. کافیست طرح و اندازه مورد نظر را به صورت دقیق سفارش دهید.

سخن آخر

همان گونه که گفته شد می توانید طرح برچشب خود را به صورت دلخواه انتخاب کنید. به این نکته دقت داشته باشید که اگر به صورت دقیقت در محل مورد نظر قرار بگیرد زیبایی و جلب توجه بیشتری خواهد داشت. زمانی که برچسب بر محل مورد نظر می چسبد آن محل برجسته شده و نگاه مخاطبین را با خود درگیر خواهد کرد. ناگفته نماند که طرح برچسب هم بر این اهمیت بسیار تاثیر گذار است. هر چه زمان و دقت بیشتری برای این موضوع در نظر بگیرید نتیجه مطلوب تری خواهید داشت. نتیجه مطلوب باعث جلب اعتماد مشتریان سابق و جذب مشتریان جدید برای شما خواهد شد.برای چاپ لیبل یا استیکر خود می توانید به سایت سانترال چاپ مراجعه کنید. ما در چاپ آنلابن سانترال چاپ بهترین کیفیت را در کمترین زمان به شما ارائه خواهیم داد.

1401/3/8 - 21:33:17

9010

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "اندازه متداول اشکال مختلف لیبل " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید