نکات کاربردی در طراحی تراکت مواد غذایی

امروزه، اغلب افراد و کارخانه‌ها به منظور تبلیغ مواد غذایی خود از کاتالوک، بروشور، تراکت و کارت ویزیت استفاده می‌کنند. تراکت یا flyer شناسنامه‌ای از کار است و توضیحات مختصری راجع به محصول یا خدمات در آن درج می‌شود. 

به‌منظور جلوگیری از بروز مشکل پس از چاپ تراکت، باید طراحی تراکت موادغذایی را به افراد متخصص در این زمینه واگذار کنید. این افراد از نکات کاربردی در این زمینه استفاده کرده و تراکت موادغذایی را به بهترین شکل طراحی خواهند کرد. در ادامه این مقاله به بررسی نکات کاربردی در طراحی انواع تراکت مواد غذایی می‌پردازیم.

فاکتورهای کاربردی در طراحی تراکت مواد غذایی

تراکت، کاغذی تبلیغاتی بوده که مجموعه‌ای از توضیحات همراه با تصاویر موادغذایی را به مخاطبان معرفی می‌کند. اغلب فروشندگان یا صاحبان شرکت‌های موادغذایی از این روش جهت تبلیغات کمک می‌گیرند. اغلب تراکت‌ها در سایزهای کوچک طراحی شده و هزینه چندانی ندارند. اما در میان تمام این موارد، در ادامه به بررسی نکات کاربردی در زمینه طراحی تراکت مواد غذایی می‌پردازیم.

بهره‌گیری از تصاویر مناسب

تاثیر عکس در تراکت مواد غذایی را نباید نادیده بگیرید. تصاویر مورد استفاده در طراحی تراکت باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مخاطبان بسیاری به خود جذب کند. تصاویر مناسب در تراکت مواد غذایی، اثربخشی بالایی در مخاطب خود ایجاد می‌کند.

فونت خوانا

اندازه نوشته‌ها در طراحی تراکت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فونت نوشته‌ها باید خوانا، مناسب و با توجه به کسب‌وکار مواد غذایی طراحی شود. تا حدامکان در طراحی تراکت‌های مواد غذایی از دو نوع فونت استفاده نکنید. این کار موجب بهم‌ریختگی متن شده و مخاطب از مطالعه آن سرباز می‌زند.

رنگ‌های مناسب

بهره‌گیری از رنگ‌های مناسب در طراحی تراکت مواد غذایی از دیگر نکات کاربردی در این زمینه است. برخی از طراحان به اشتباه، از مد رنگی RGB در طراحی تراکت استفاده می‌کنند. این سیستم شامل رنگ‌های قرمز، سبز و آبی بوده که در صفحات نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمت رنگی مخصوص تراکت‌های موادغذایی شامل زرد، سرخابی، فیروزه‌ای و مشکی می‌شود. این فرمت برای کارهای چاپی استفاده شده و برای چاپ افست تراکت نیز کاربرد دارد. بنابراین، رنگ‌های مناسب تراکت مواد غذایی باید طبق اصول به کار گرفته شود.

ذکر آدرس و تلفن

هنگام طراحی تراکت، آدرس و تلفن در تراکت مواد غذایی باید قید شود. این مورد موجب پیگیری مخاطبان شده تا خود را به فروشگاه مربوطه برسانند. ذکر شماره تلفن نیز به منظور رفع هرگونه مشکل مشتریان باید در تراکت قید شود. به این ترتیب، مشتریان بیشتری جذب خرید مواد غذایی خواهند شد.

برجسته‌سازی مزایای محصول موردنظر

در طراحی تراکت فروشگاه مواد غذایی، مزایای مهم کار خود را بیان کنید. در این‌صورت نسبت به رقبای خود خاص‌تر دیده شده و مشتریان بیشتری شما را انتخاب می‌کنند. درصورت برخورداری محصول موردنظر از تخفیف ویژه، به برجسته‌سازی تراکت بپردازید.

در طراحی تراکت مواد غذایی، باید مشتریان را به خرید و تماس جذب کنید. با رعایت این مسائل، مشتریان حتی شما را به افراد دیگر نیز معرفی خواهند کرد. تحقق تمام این موارد، تنها با رعایت نکات کاربردی در طراحی تراکت مواد غذایی میسر خواهد بود.

استفاده از نوشته‌های جذاب برای تبلیغ

بهره‌گیری از نوشته‌های جذاب در تبلیغ مواد غذایی، از دیگر نکات مهم در تبلیغات است. اغلب مخاطبان، جذب نوشته‌های جذاب شده و اثرگذاری بیشتری در آن‌ها دارد. برای مثال با طرح سوالات جذاب، مخاطبان را به دنبال کردن ادامه مطلب دعوت می‌کنید.

دوری از پرگویی و نوشته‌های نامنظم

از طراحی اطلاعات مواد غذایی به صورت پراکنده و نامنظم بپرهیزید. اطلاعات موردنظر بر روی تراکت مواد غذایی باید به صورت دسته‌بندی و منظم باشد. از نوشتن متن‌های بزرگ یا جملات طولانی خودداری کنید. جملات باید کوتاه و رسا بوده و مخاطب را به ادامه مطالعه مطلب ترغیب کند.

جمع‌بندی نهایی

بهره‌گیری از نکات کاربردی در طراحی تراکت مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از این نکات، مخاطبان بیشتری به محصول موردنظر جذب خواهند شد. به علاوه، با جذب مشتریان فروش بالاتری داشته و سود بیشتری را از آن خواهید کرد.

استفاده از طراحی مناسب در طراحی تراکت، مخاطب را به پیگیری مطالب ترغیب می‌کند. ما در این مقاله به تمام کال تو اکشن‌های مناسب در طراحی تراکت مواد غذایی اشاره کردیم. امیدواریم با مطالعه این نکات، آن‌ها را در طراحی تراکت‌های مواد غذایی به کار بگیرید.

1401/2/10 - 23:13:31

457

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نکات کاربردی در طراحی تراکت مواد غذایی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید