5 نکته که قبل از چاپ کارت پستال بهتر است بدانید

کارت پستال‌ها تکه‌های مستطیلی شکل دو طرفه از کاغذ ضخیم هستند که بدون نیاز به استفاده از پاکت نامه برای ارسال استفاده می‌شود. تجسم مدرن کارت پستال معمولاً شامل یک تصویر یا تصویر دیگری در یک طرف کارت است که فضایی برای آدرس پستی، هزینه پستی و یک پیام در طرف مقابل در نظر گرفته شده است. کارت پستال‌ها معمولا برای طیف گسترده‌ای از اهداف شخصی و تجاری استفاده می‌شوند و نسبت به ارسال نامه‌ها از طریق یک سیستم پستی مقرون به صرفه‌تر هستند. افزایش نرخ‌های پستی، کارت پستال‌ها را به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای برقراری ارتباط در سال‌های اخیر تبدیل کرده است.

این کارت‌ها که همیشه وسیله‌ای مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغات خدمات و محصولات هستند، امکان کاهش هزینه‌ها را فراهم می‌کنند. در نتیجه دیگر نیاز نخواهید داشت که کارت پستال را مانند گذشته پست کنید، می‌توانید آن را به صورت مستقیم به فرد مورد نظر داده یا اینکه به صورت اینترنتی برای او ارسال کنید. اما در نظر داشته باشید قبل از چاپ کارت پستال بهتر است به این موارد توجه کنید تا کارت پستالی جذاب را بتوانید چاپ کنید:

اگر می‌خواهید چیزی بنویسید بدون سلفون سفارش دهید

اگر مد نظر دارید تا درون کارت پستال خود را باز کرده و متنی را برای یادگاری به عزیزتان یا برای هدفی در زمینه بازاریابی بنویسید حتما داخل آن را ساده سفارش داده و از سلفون استفاده نکنید. سلفون باعث می‌شود که خودکار به راحتی روی آن نوشته نشده و بعد از نوشتن خشک نشود، در نتیجه رد کشیده شده خودکار بر روی کارت پستال شما خواهد ماند که جلوه خوبی نداشته و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

برای کاغذهای بافت دار از فونت نازک استفاده نکنید

زمانی که مشغول طراحی کارت پستال هستید دقت داشته باشید که اگر کاغذ مورد نظرتان برای چاپ دارای بافت‌های مختلفی باشد فونت شما از خوانایی پایین‌تری برخوردار خواهد بود. در نتیجه استفاده از فونت نازک با خوانایی پایین باعث می‌شود متن شما به خوبی خوانده نشده و بعضی از کلمات و متن‌های طراحی شده در لابه‌لای بافت کاغذ گم شود. زمانی که این اتفاق بیافتد امکان دارد پیام شما به درستی به فرد مورد نظر نرسیده و کارت پستال شما را دور بیاندازد، پس نتیجه لازمه را نمی‌توانید بگیرید و زحمت شما بی‌ارزش می‌شود.

مقواهای ضخیم تر ماندگاری بیشتری دارند

اگر می‌خواهید برای چاپ کارت پستال اقدام کنید همواره این نکته را به یاد داشته باشید که انتخاب کاغذ اولیه شما برای چاپ بسیار اهمیت دارد. زیرا ممکن است شما طرح خود را روی یک مقوای نازک چاپ کنید و به دست فرد مورد نظر برسانید اما به علت پایین بودن کیفیت مقوا کارت پستال تا شده یا پاره شود. در نتیجه بهترین انتخاب برای چاپ کارت پستال استفاده از مقواهای ضخیم است که ماندگاری و کیفیت بسیار بالاتری داشته و در گذر زمان به راحتی و با هر اتفاقی از بین نمی‌رود، در نتیجه این کارت پستال تبدیل به یک هدیه طولانی‌مدت خواهد شد که فرد مورد نظر را تا سال‌ها خوشحال می‌کند.

پوشش uv موضعی زیبایی کار شما را بیشتر میکند

برای فاخرتر شدن کارت پستال خود می‌توانید موارد بیشتری به آن اضافه کنید تا ارزشمندی آن را برای فرد مورد نظر بالاتر ببرید. برای مثال یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در این خصوص انجام دهید استفاده از پوشش یو وی موضعی است که به عنوان لایه‌ای براق و برجسته روی کارت پستال قرار می‌گیرد و باعث ایجاد برآمدگی و سطحی جذاب می‌شود. از این لایه معمولا برای قسمت‌هایی که کاملا برجسته است و نکاتی برای دیده شدن لازم است استفاده می‌شود. برای مثال شما کارت پستالی را برای بازاریابی محصولات‌تان می‌خواهید طراحی کنید، برای بهتر دیده شدن تخفیفات این قسمت را به کمک پوشش یو وی موضعی برجسته‌تر می‌کنید تا بیشتر دیده شود.

می‌توانید برای طرح‌های خاص مدل دور گرد سفارش دهید

برای اینکه کارت پستال خود را به یک کارت پستال ویژه تبدیل کنید، می‌توانید گوشه‌های آن را گرد کرده و با فرمی خاص کارت پستال را طراحی اختصاصی کنید. گوشه‌های گرد شاید در نگاه اول به چشم نیاید اما تاثیر مستقیمی در دید بصری و تاثیر روی گیرنده کارت پستال خواهد گذاشت. در طراحی‌های مدرن گوشه‌های گرد طرفداران بیشتری دارد و می‌توانید از این تکنیک برای سفارش چاپ کارت پستال استفاده کنید.

1401/4/13 - 22:15:2

837

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "5 نکته که قبل از چاپ کارت پستال بهتر است بدانید " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید