بهترین فونت های انگلیسی برای طراحان حرفه ای

به عنوان یک طراح گرافیک حرفه ای که باید برای طراحی کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ و سایز طرح های بصری کاملا مسلط باشد، بهتر است که با ابزارهای لازم کار خود آشنا باشید. یکی از ابزار ضروری، تاثیرگذار و مهم برای امور طراحی انتخاب فونت است. یک طراح حرفه ای باید بتواند فونت مناسب و تاثیر گذار برای طرح خود انتخاب نماید تا علاوه بر افزایش تاثیر طرح بر زیبایی آن هم بیفزاید.

در این مقاله سعی داریم تا پر استفاده ترین فونت های انگلیسی توسط طراحان محبوب و مشهور دنیا را معرفی نمائیم. قبلا فونت های زیادی در دسترس طراحان نبود و فونت های محدودی استفاده می شده است. اما امروزه فونت های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سبک خود را به وجود آورید. اگر تازه کار هستید می توانید با استفاده از این فونت های معرفی شده طرح های زیبا و خلاقانه ایجاد کنید و نیاز به جستجو های متعدد نداشته باشید.

به طور کلی فونت های انگلیسی به 4 دسته مختلف تقسیم می شوند. با شناخت انواع فونت می توانید بسته به نوع استفاده خود مناسب ترین فونت را انتخاب کرده و طرح خود را با استفاد هاز آن به بهترین نحو طراحی نمائید:

Serif: این نوع فونت قدیمی ترین نوع فونت انگلیسی محسوب می شود. نوشته های مکتوب با این نوع فونت ها به نظر بیننده دارای دست و پا هستند و از این روش می وتان فونت های این دسته را شناسایی کرد. از این فونت در نوشتن کتاب های چاپی قدیمی به وفور استفاده می شده است.

Sans Serif: این دسته فونت کمی مانند دسته قبلی است با این تفاوت که دارای پا نمی باشند. ظاهری مرتب و زیبا دارند. برای استفاده در تیتر ها ، لوگو ها و عناوین بسیار مناسب هستند.

Script: این دسته فونت مانند نوشته های حالت دار خاص یا به نوعی دست نویس هستند. اگر میخواهید نوشته شما مانند دست نوشته به نظر بیاید فونتی از این دسته انتخاب کنید. برای استفاده در پروژه های تحریری، کارت های دعوت و یا عروسی، کاره ای تبلیغاتی فانتزی و کودکانه استفاده می شوند.

Display/Decorative: فونت های این دسته معمولا اصلا برای نوشته های طولانی استفاده نمی شوند. به صورت کلی ظاهری خاص و جذاب طراحی شده اند و برای درج کردن عنوان در پوستر، کاتالوگ، بروشور و ... استفاده می شوند.

محبوب ترین و پر کاربرد ترین فونت های انگلیسی

1- فونت Helvetica

این فونت محبوب ترین و شناخته شده ترین فونت است. حتی کسانی که طراح نیستند هم ممکن است نام آن را شنیده باشند. اما نکته جالب در مورد این فونت این است که استفاده زیاد همه از آن نه تنها باعث نشده است که فونتی تکراری و خست کننده شده باشد، بلکه همچنان در دید مخاطبان بسیار با ارزش و زیباست.

این فونت بولد، کاملا خوانا و واضح است. اگر می خواهید نوشته شما به خوبی در معرض دید قرار گرفته و مخاطب را جذب کند به راحتی می توانید از این فونت استفاده کنید.

فونت Helvetica

2- فونت Gotham Bundle

این فونت با یک خانواده به همین نام معرفی شده است که شامل 5 فونت مختلف است. از فونت نازک، متوسط و ضخیم همگی در این گروه موجود است. طبق طرح مورد استفاده خود می توانید فونت مناسب را انتخاب و استفاده کنید. این فونت بسیار خوانا و واضح است. نوشته با این فونت با یک نگاه هم به راحتی دیده و خوانده می شود، پس بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید.

فونت Gotham Bundle

3- فونت Futura

این فونت محبوب ترین فونت از دسته فونت های مدرن است. زیبا، ساده، شیک و خواناست. برای نوشته های طولانی مانند کتاب، مقالات طولانی هم مناسب است چون چشم را خسته نمی کند. در ساخت این فونت از اشکال هندسی مانند دایره، مثلث و مربع استفاده شده است. این امر در حروف این فونت کاملا مشهود است.

نوشته های با این فونت توجه بیننده را از طرح اصلی پرت نمی کند اما زیبایی منحصر به فرد خود را هم دارد.

فونت Futura

4- فونت Didot

اگر هدف شما انتخاب یک فونت کلاسیک ولی درعین حال زیبا و خاص است پس این فونت کاملا برای شما مناسب است. طرح طراحی شده با فونت دیدوت شیک و ظریف است. برای فونت دیدوت زیر مجموعه هایی به شکل نازک، ظریف، ضخیم گنجانده شده است تا طراح طبق نیاز خود از آن بهره ببرد. این یک فونت فرانسوی کلاسیک با ظرافت خاص هندسی محسوب می شود. استفاده از این فونت شما را پشیمان نخواهد کرد مطمئنا این استفاده به تجربه ای مناسب برای انتخاب های بعدی تبدیل خواهد شد.

فونت Didot

5- فونت Garamond

قصد طراحی بروشور، مجله یا وبلاگ های مد را دارید؟ پس فونت گراموند را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر متن طولانی دارید که می خواهید جذاب هم باشد و کمی هم کلاسیک و مربوط به قرون وسطی باشد این فونت برای شما ناسب است.

فونت Garamond

6- فونت Code

این فونت کاملا خوانا با شکل نرم و مجذوب کننده دارد. هم به صورت ضخیم و هم به صورت نازک در دسترس شما برای استفاده خواهد بود.

فونت Code

7- فونت Aquire 

این فونت کمی ضخیم است و ظاهری خاص و منحصر به فرد دارد. با این حال به خوبی قابل خواندن است. طراحی آن به گونه ای خاص است که گویی انسان را به آینده می برد. برای استفاده در تراکت ها، بنر ها، موضوعات تکنولوژی و یا بنر سایت ها بسیار مناسب است.

فونت Aquire

8- فونت Casanova

ظاهر این فونت شیک و مدرن است. برای استفاده در تبلیغات برند های خاص لباس و یا برند های لوازم آرایشی بسیار مناسب است.

فونت Casanova

9- فونت Bioweapon

شکل ظاهری این فونت خاص است و برای استفاده در نوشته های معمولی متن و نوشته های طولانی مناسب نیست. مدرن و بسیار زیبا طراحی شده است و برای عنوان های تبلیغاتی مثلا عنوان بروشور یا پوستر مناسب و جذاب است.

فونت Bioweapon

10- فونت Dujitsu

این فونت از نوشته های ژاپنی گرفته شده است و ظاهر آن هم به این موضوع شبیه می باشد. مناسب برای استفاده در عنوان بنر و پوستر ها بوده و حتی برای طراحی های قابل چاپ بر روی تیشرت و چاپ سابلیمیشن هم مناسب است.

فونت Dujitsu

11- فونت PINYON SCRIPT

ظاهر این فونت ظاهری بسیار زیبا و رمانتیک دارد. برای نوشتن عنوان اسم های طولانی استفاده می شود. مانند فونت نستعلیق فارسی با ظاهری خاص نوشته می شود. لبه های حروف در ان نرم و کاملا گرد هستند و حس راحتی و سبکی به خواننده القا می کند.

فونت PINYON SCRIPT

12- فونت AMAX

این فونت هم برای نشان دادن طراحی های مربوط به تکنولوژی و زمان آینده بسیار پرکاربرد است. ظاهری خاص و شیک دارد. معمولا برای طراحی های لوگو هم استفاده می شود.

فونت آماکس

 

 

1401/2/28 - 23:17:3

11374

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "بهترین فونت های انگلیسی برای طراحان حرفه ای " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید