چطور کارت ویزیت برجسته طراحی کنیم؟

اهمیت کارت ویزیت قابل گفتن و تکرار کردن نیست. همانطور که می دانید کارت ویزیت ها امروزه نقش به روز و مهمی در بازاریابی و رشد کسب و کار دارند. هر چه کارت ویزیت شما خلاقانه و خاص تر باشد، نظر مخاطبین را بیشتر به خود جذب کرده و در ذهن آن ها ماندگار تر خواهید شد. اهمیت و توجه به طراحی، جنس و اندازه کارت ویزیت این باور را به مخاطبین شما القا می کند که برای کسب و کار خود و مخاطبین خود اهمیت ویژه ای قائل بوده اید.

روشهای خاص کردن کارت ویزیت

  • طراحی : از جمله عواملی که کارت ویزیت را خاص و خلاقانه می کند طراحی آن است. استفاده از روش های متفاوتی که باعث می شوند توجه ها را به خود جلب کنید برای اطلاع از این روش های مقاله ما در مورد اهمیت و طراحی ؟؟ کارت ویزیت را مطالعه بفرمائید.
  • سایز : کارت ویزیت ها در اندازه هایی از جمله کارت ویزیت مربعی، لمینت، سلفون با اندازه های 6*9 یا 4.8*8.4 قابل سفارش و استفاده هستند. با توجه به اطلاعاتی که در نظر دارید که بر روی کارت ویزیت خود درج کنید می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع کارت ویزیت با چه اندازه ای برای شما مناسب است. حتی می توانید از کارت ویزیت به شکل خاص با ابعاد و ظاهر دلخواه خود استفاده کنید.
  • جنس : جنس کارت ویزیت هم در بهتر دیده شدن طراحی کارت و هم در جذب نظر مخاطبین تاثیر به سزایی دارد. کارت های ویزیت سلفون معمولا نازک هستند و به سادگی تا می شوند. برای استحکام و دوام بالاتر بهتر است که از کارت ویزیت هایی با جنس لمینت استفاده کنید. قابلیت اجرای طرح های مختلف بر روی کارت های لمینت ممکن پذیر تر است. از جمله طرح های خاص کارت ویزیت کارت های برجسته هستند. در این مقاله شما را با کارت ویزیت برجسته آشنا می کنیم و نکات لازم برای طراحی کارت ویزیت برجسته را ذکر خواهیم کرد.

اهمیت برجسته کردن کارت ویزیت

برجسته کردن کارت ویزیت علاوه بر زیبایی و ظاهر جذاب تر، باعث می شود که بتوانید اطلاعات مهم و ضروری موجود در کارت خود را برای مخاطبین با برجسته کردن قابل لمس کرده و اهمیت ویژه ای به آن ها ببخشید.

برجستگی کارت ویزیت چیست؟

همان گونه که از نام آن مشخص است در کارت های ویزیت برجسته از یک لایه یو وی برای استفاده بر اطلاعات ضروری مشخص شده در کارت ویزیت استفاده می شود. این لایه یو وی باعث می شود که بر روی سطح کارت برجستگی ایجاد شده و به این علت این نوع کارت به کارت های برجسته شناخته می شوند.

طراحی کارت ویزیت برجسته چطور انجام می شود؟

در هنگام طراحی این نوع کارت علاوه بر طراحی اصلی کارت ویزیت به صورت دورو، باید فایل مجزایی برای انجام یو وی موضعی بر کارت هم طراحی کنید. همان طور که ذکر شد کارت ویزیت برجسته از نوع کارت های لمینت است پس اندازه فایل طراحی شده 6*9 سانتی متر می باشد. فایلی که برای برجسته شده طراحی می شود دقیقا هم اندازه با سایز کارت ویزیت است. و هم چنین یک فایل با زمینه تماماً سفید و درج اطلاعات تماماً مشکی است. به این معنی که شما باید بک گراند کلی طرح را سفید در نظر گرفته و قسمت های مخصوص که می خواهید روکش موضعی بر آن انجام شود را به صورت کاملاً مشکی بر آن درج کنید.

  • برای اطلاع از سایز دقیق کارت ویزیت در ابتدا با چاپخانه منتخب خود مشورت کرده و سایز کارت خود را با ابعاد استاندارد آن هماهنگ کنید.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت برجسته

  • در نظر گرفتن حاشیه برش: زمانی که قسمت های لازم برای برجسته شدن را مشخص می کنید این نکته را در نظر داشته باشید که فاصله لازم از اطراف کارت ویزیت رعایت شود تا هنگام برش کارت مشکلی برای برجستگی ایجاد نشود.
  • منطبق بودن طرح و برجستگی : زمانی که طراحی به اتمام رسید فایل اصلی و فایل مخصوص یو وی را کاملا منترل کنید. اگر این دو فایل دقیقا بر هم منطبق نباشند برجستگی دقیقا بر روی طرح نیفتاده و ظاهر ناخوشایندی برای کارت ویزیت شما ایجاد خواهد کرد.
  • درصد ناچیزی برای خطا معمولا در نظر گرفته می شود. اما این درصد آنقدر نیست که در ظاهر و کلیت طرح شما مشکلی به وجود بیاورد. درصد این خطا حداکثر 0.5 میلی متر می باشد.
  • نوشته و اشکال ریز و نازک : اگر از نوشته ها با فونت بسیار ریز یا بدون ضخامت استفاده می کنید هرگز ان ها را برای برجستگی انتخاب نکنید. برجسته شدن این قسمت ها نه تنها زیبایی و جذابیت ندارد بلکه به علت وجود خطا ممکن است برجستگی دقیقا بر نوشته قرار نگرفته و ظاهر کارت کلا از بین برود.
  • مشکی بودن فایل برجستگی : طرحی که برای یو وی ارسال می شود باید کاملاً به رنگ مشکی باشد. استفاده از گرادیانت، رنگ های ترام و یا طیف رنگی مشکی قابل قبول نیست.
  • کیفیت قابل قبول طرح : در طراحی کارت ویزیت از عکس و یا لوگوی با کیفیت اصلی استفاده کنید. تصاویر و اشکال بی کیفیت در چاپ ظاهر نامناسبی پیدا خواهند کرد. اعمال روکش یو وی موضعی بر این قسمت ها هم مطمئناً انتظارات شما از یک کارت دلخواه را برآورده نخواهد کرد.
  • ارسال فایل برای هر موضوع چاپی برای چاپخانه : این نکته را در نظر داشته باشید که هر عاملی که به کارت ویزیت لمینت اضافه شود طرح اضافه تری برای اعمال نیاز خواهد داشت. برای مثال اگر شما کارت ویزیت دو رو لمینت را به صورت برجسته دورو بخواهید باید علاوه بر 2 عدد فایل اصلی کارت 2 عدد هم فایل برای برجسته کردن آماده و ارسال کنید. یا برای مثال اگر انتخاب شما کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب است، علاوه بر 2 فایل طرح اصلی، 2 عدد طرح برای برجستگی و 2 عدد هم برای اعمال طرح طلاکوب نیاز دارید. مجموعا 6 عدد را باید برای چاپخانه ارسال کنید. این نکته بدین معناست که برای مثال، اعمال طلاکوب و برجستگی بر روی یک فایل ممکن پذیر نیست و باید به صورت مجزا طراحی انجام گیرد.

به طور کلی پیشنهاد می کنیم که قبل از سفارش کارت خود با افراد متخصص مشاوره داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را برای چاپ کارت ویزیت خود داشته باشید. علاوه بر کارت ویزیت ها برجسته، کارت ویزیت طلاکوب، مخملی و یا ترکیبی از آن ها و یا طرح های دیگر وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اعمال طرح های خاص به کارت حالت زنده بودن می بخشد و این عامل بر ذهن مخاطبین شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما سانترال چاپ مراجعه کرده و انتخاب خود را در سریع ترین زمان، در تعداد و اندازه دلخواه، با بالاترین کیفیت ممکن تحویل بگیرید. اگر طرح اماده برای ارائه و چاپ ندارید هم طراحان خبره ما بهترین و به روز ترین طرح ها را برای کسب و کار شما طراحی خواهند کرد.

1401/2/27 - 23:54:19

1059

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چطور کارت ویزیت برجسته طراحی کنیم؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید