راهنمای چاپ کارت پستال

کارت پستال‌ها به تکه کاغذهای به شکل مستطیل گفته می‌شوند که از آنها برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود. بیشتر کاربرد این کارت‌ها دادن آنها به عنوان هدیه و تبریک مناسبت‌ها به افراد خانواده و دوستان است. امروزه با پیشرفت شیوه‌های چاپ انواع کارت پستال در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی به چاپ می‌رسند و از آنها برای موارد مختلفی استفاده می‌شود. این ابزار بهترین روش برای تبریک مناسب‌های مانند عید نوروز، ولنتاین، زور مادر و... است. بیشتر اوقات کارت پستال‌ها در کنار سایر هدایا و کادو ها قرار می‌گیرد و در داخل آن دل‌نوشته یا پیام خاصی نوشته می‌شود. امروزه بسیاری از کسب و کارها از کارت پستال به عنوان یک هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. با این کار می‌توانند اعتماد و نظر مشتری را به خود جلب کنند. معمولاً کارت پستال‌ها به صورت دو لتی به چاپ می‌رسند البته امروزه شاهد چاپ کارت پستال در شکل‌ها و اندازه‌ها مختلفی هستیم. در ادامه این مقاله شما را با انواع کارت پستال و روش‌های چاپ آن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

کاربرد کارت پستال

کارت پستال‌ها کاربردهای زیادی دارند و از آنها مانند گذشته تنها برای تبریک مناسبت‌ها استفاده نمی‌شود. بیشتر کسب و کارها می‌توانند با چاپ یک کارت پستال زیبا و جذاب نظر مشتریان را به خود جلب کنند. طراحی و جذابیت کارت پستال‌ها تأثیر زیادی بر روی مشتریان دارد. از جمله کاربردهای آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

تبریک مناسبت‌ها

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای کارت پستال استفاده از آن برای تبریک مناسبت‌ها است. شما می‌توانید برای تبریک مناسبت‌های مانند روز مادر، روز پدر، عید نوروز و.. از آن برای تبریک برای دوستان و اعضای خانواده خود استفاده کنید. امروزه کارت پستال‌ها با انواع طرح‌ها مختلف چاپ می‌شوند. به همین دلیل شما می‌توانید در هر مناسبت یک کارت پستال زیبا انتخاب کنید. همچنین شما به راحتی می‌توانید به کمک ابزارهای ساده‌ای مانند مقوا، کاغذ رنگی، چسب و روبان یک کارت پستال خلاقانه تهیه کنید. می‌توانید کارت پستال‌ها را به‌تنهایی یا در کنار سایر هدایا به دوستان و نزدیکان خود هدیه کنید. روی آن‌ها می‌توانید یک بیت شعر، دل‌نوشته، اسم، تاریخ و.. بنویسید. با توجه به سلیقه خود می‌توانید کارت پستال‌ها را در اندازه‌های مختلفی تهیه و یا درست کنید.

تبلیغات کسب و کارها

استفاده از هدایای تبلیغاتی بهترین روش برای افزایش فروش محصولات و جلب توجه مشتریان است. بسیاری از کسب و کارها از کارت پستال‌ها به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. برای این منظور افراد می‌توانند لوگو، نام تجاری، آدرس، شماره تماس و.. را روی کارت پستال چاپ کنند و آن را به مشتریان خود هدیه کنند. با کمی خلاقیت کسب و کارها می‌توانند از این وسیله بهترین نتیجه را بگیرند. می‌توانند برای زیباتر و ارزشمندتر شدن کارت پستال آن‌ها را با انواع روبان، اکلیل، برچسب و.. تزئین کنند. یا آن را به همراه سایر هدایایی تبلیغاتی مانند سررسید، تقویم، خودکار و.. به مشتریان خود بدهند.

معرفی برند

کارت پستال‌ها بهترین ابزار برای معرفی برند و شرکت‌های هستند. صاحبان برند و شرکت‌ها می‌توانند با چاپ لوگو و نام تجاری خود، روی کارت پستال نظر مشتریان را به خود جلب کنند. اگر طراحی کارت پستال به خوبی انجام شود خوانایی آن‌ها بسیار بالا می‌رود و مشتریان به راحتی می‌توانند نوشته‌های روی آن‌ها را بخوانند.

دعوت‌نامه

یکی دیگر از کاربردهای متداول کارت پستال‌ها استفاده از آنها به عنوان دعوت‌نامه است. می‌توانید از کارت پستال به عنوان کارت دعوت‌نامه عروسی، تولد، مناسبت‌ها، جشن‌ها و... استفاده کنید. در این صورت باید اطلاعاتی مانند مکان برگزاری مراسم، ساعد شروع و پایان مراسم، تاریخ برگزاری و.. روی کارت پستال نوشته شود. در کنار این اطلاعات می‌توانید روی آن یک بیت شعر، سخن بزرگان، نام و نام خانوادگی مهماندار و.. را نیز چاپ کنید.

 

 

یکی دیگر از کاربردهای متداول کارت پستال‌ها استفاده از آنها به عنوان دعوت‌نامه است

 

چاپ کارت پستال به چه صورت انجام می‌شود؟

امروزه از روش‌های چاپی مختلفی برای چاپ کارت پستال‌ها استفاده می‌شود. یکی از متداول‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش چاپی، چاپ دیجیتال است. در این روش افراد می‌توانند به راحتی هر طرح و متنی را با کیفیت و وضوح‌بالایی روی کارت پستال خود چاپ کنند. از این روش چاپی می‌توان برای چاپ در تیراژ بالا یا تعداد محدود استفاده کرد. چاپ دیجیتال برای چاپ انواع کارت پستال فوری گزینه بسیار مناسبی است. یکی دیگر از روش‌های متداول برای چاپ کارت پستال استفاده از روش چاپ افست است. این روش برای چاپ در تیراژ بالای 1000 عدد مناسب است. هزینه و قیمت چاپ پستال به روش افست ارزان‌تر است. کیفیت و وضوح کارت پستال‌ها در هر دو روش بسیار بالا است.

 

انواع چاپ کارت پستال کدام است؟

کارت پستال‌ها با توجه به کاربردی که دارند در اندازه و طرح‌های مختلفی چاپ می‌شوند. هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود کارت پستال‌ها را در شکل، اندازه و طرح دلخواه چاپ کند. از جمله کارت‌پستال‌های معروف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

کارت پستال یک لتی

کارت‌پستال‌های یک لتی جزو پرطرف‌دارترین کارت پستال‌ها هستند. از این کارت‌ها معمولاً به عنوان کارت دعوت‌نامه استفاده می‌شود. سایز استاندارد کارت پستال یک لتی A5 یا 17.5 در 24.5 سانتی متر است. در این نوع کارت‌ها معمولاً اطلاعاتی مانند تاریخ برگزاری مراسم، ساعت شروع و پایان مراسم، نام مهماندار و.. نوشته می‌شود. طرح‌های چاپ شده بر روی این نوع کارت بسیار متنوع است و هر فرد می‌تواند باسلیقه خود یک کارت پستال یک لتی خاص طراحی و چاپ کند. قیمت این نوع کارت بسته به جنس کاغذ و طرح آن متفاوت است.

کارت پستال دو لتی

نوعی دیگر از کارت پستال به صورت دو لتی طراحی و چاپ می‌شود. از این نوع کارت نیز می‌توان برای موارد مختلفی استفاده کرد. اندازه این کارت پستال نیز بسته به نیاز و سلیقه مشتری متفاوت است. امروزه انواع کارت پستال یک لتی به عنوان کارت دعوت‌نامه عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

از کارت پستال‌ها برای چه مناسبت‌های استفاده می‌شود؟

اگر تا کنون از کارت پستال استفاده نکرده‌اید شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که از این کارت‌ها برای چه مناسبت‌های استفاده می‌شود. قبل از پاسخ به این سؤال خوب است که به این نکته اشاره کنیم که از کارت پستال برای تبریک مناسبت‌ها، دعوت به مراسمات و ارسال پیام تسلیت استفاده می‌شود. در صورتی که از آن برای تبریک مناسبت استفاده شود به آن کارت تبریک می‌گویند. اگر از آن برای تسلیت استفاده شود از آن به عنوان کارت تسلیت نام می‌برند. همچنین اگر از آن برای دعوت افراد به مناسبت‌ها استفاده شود به آن کارت دعوت‌نامه می‌گویند. گاهی اوقات افراد فکر می‌کنند که کارت تبریک، دعوت‌نامه و تسلیت باهم متفاوت هستند. در صورتی که هر سه آنها جزو کارت پستال هستند. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که برای مناسبت‌های زیر می‌توان از کارت پستال استفاده کرد.

  • چاپ کارت پستال برای تبریک روز مادر
  • چاپ کارت پستال برای تبریک روز پدر
  • چاپ کارت پستال برای تبریک تولد
  • دعوت‌نامه مراسم مختلف مانند عروسی، جشن تولد و..
  • چاپ کارت پستال برای تبریک روز معلم
  • چاپ کارت پستال برای تبریک شب یلدا
  • چاپ کارت پستال برای تبریک عید نوروز
  • چاپ کارت پستال برای افتتاحیه یک کسب و کار
  • چاپ کارت پستال برای نمایشگاه‌ها و همایش‌ها
  • چاپ کارت پستال برای مراسم ترحیم
  • چاپ کارت پستال برای تبریک اعیاد مختلف

 

برای چاپ کارت پستال به چه نکاتی باید توجه شود؟

کارت پستال‌ها که به صورت کاغذهای مستطیلی شکل یک لتی یا دو لتی برای ارسال پیام بدون نیاز به پاکت نامه مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از کارت پستال‌ها یکی از راه‌های ارتباطی مقرون به صرفه در عصر امروز است و هزینه پستی برای ارسال آن بسیار پایین است. امروزه از کارت پستال‌ها برای مصارف شخصی و تجاری استفاده می‌شود. به همین دلیل طراحی و چاپ آنها متفاوت است. برای تأثیرگذاری بیشتر کارت پستال‌ها باید به نکات مهمی در حین طراحی و چاپ آن‌ها توجه شود. به‌عنوان‌مثال طراحی و چاپ کارت‌پستالی که برای پیام تسلیت طراحی و چاپ شده است با کارتی که برای تبریک جشن تولید طراحی و چاپ شده متفاوت است. از جمله نکات مهمی که در حین طراحی و چاپ کارت پستال باید به آن توجه شود عبارت‌اند از:

  • رزولوشن فایل خود را حداقل روی 300 پیکسل در اینچ تنظیم کنید.
  • مد رنگی فایل باید حتماً CMYK باشد.
  • هنگام طراحی کارت پستال حتماً حاشیه تا یا همان حاشیه برش را رعایت کنید.
  • فونت به کار رفته برای نوشتن متن‌ها نباید از 6 پوینت کوچک‌تر باشد در این صورت خوانایی کارت پستال به‌شدت کاهش می‌یابد.
  • برای نوشته‌ها و عناصری که در اندازه‌های کوچک چاپ می‌شوند از سیاه تک‌رنگ استفاده کنید.
  • کیفیت چاپ روی کاغذهای مختلف متفاوت است. به همین دلیل اگر کیفیت و وضوح کارت پستال‌ها برایتان بسیار مهم است از کاغذهای که جنس مرغوبی دارند استفاده کنید.
  • فرمت فایل‌های ارسالی باید TIFF یا PDF یا JPEG باشد. 

 

سایز استاندارد کارت پستال‌ها چقدر است؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم کارت پستال‌ها در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی چاپ می‌شوند. سایزهای استاندارد برای چاپ کارت پستال عبارتند از:

  • چاپ کارت ارت پستال در سایز A4 = 21 x 29.7 cm
  • چاپ کارت پستال در سایز A5 = 14.5 x 22 cm
  • چاپ کارت پستال در سایز B5 = 17 x 24 cm
  • چاپ کارت پستال در سایز B4 = 24 x 34 cm

 

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که کارت پستال‌ها ابزاری مناسب برای انتقال پیام هستند. از این کارت‌های برای کاربردهای مانند ارسال پیام تبریک، دعوت به مراسمات، پیام تسلیت و تبلیغات استفاده می‌شود. با توجه به درخواست و نیاز مشتری کارت پستال‌ها در طرح، شکل، اندازه و ابعاد مختلفی چاپ می‌شود. برای چاپ کارت پستال معمولاً از روش چاپ دیجیتال و افست استفاده می‌شود. از چاپ افست برای چاپ در تیراژ بالا می‌توان استفاده کرد. هزینه چاپ کارت پستال‌ها به عوامل مختلفی مانند جنس کاغذ، نوع کارت پستال و تعداد آن بستگی دارد. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

1401/12/4 - 20:36:4

2600

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "راهنمای چاپ کارت پستال " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید