نحوه چاپ شماره روی پیراهن ورزشی

آیا دوست دارید با سریع‌ترین نحوه چاپ شماره روی پیراهن ورزشی آشنا شوید؟ مهم‌ترین چیزی که نیاز دارید؛ این است که یک پرس حرارتی داشته باشید. اگر می‌خواهید با نحوه چاپ شماره روی پیراهن ورزشی آشنا شوید؛ با این مقاله از چاپ سانترال همراه باشید.

انواع پیراهن ورزشی برای چاپ

شما می‌توانید هر تیشرت را با اعداد برش داده شده، به لباس ورزشی تبدیل کنید. ابتدا اجازه دهید به برخی از اصول اولیه چاپ لباس تیمی نگاهی بیندازیم. نحوه چاپ شماره پیراهن ورزشی شما به نوع پارچه‌ای که استفاده می‌کنید؛ بستگی دارد. لباس‌های ورزشی معمولا از پشم یا پنبه ساخته شده، اما گاهی از ترکیب‌های مش، نایلون و پلی‌استر نیز استفاده می‌شود. اشکال مختلف پارچه می‌تواند گرمای متفاوتی را تا حدی تحمل کند.

پرس حرارتی

معمولا پرس حرارتی یا انتقال حرارت را به عنوان روش چاپی برای پیراهن تیم ورزشی پیشنهاد می‌دهند. پرس حرارتی یک روش چاپ است که در آن از چاپ دیجیتال یا نمونه وینیل به عنوان نوع مهر روی پارچه استفاده می‌شود. با ترکیبی از فشار و گرما، جوهر یا مواد به پوشاک منتقل می‌شود.

نحوه اندازه‌گیری تیشرت برای چاپ روی سینه

  1. با قرار دادن یک انگشت از پایین یقه به سمت سینه شروع کنید. آن منطقه را علامت گذاری کنید.
  2. یک انگشت را از وسط آستین چپ به سمت سینه قرار دهید. آن منطقه را علامت گذاری کنید.
  3. از یک انگشت از وسط آستین سمت راست تا سینه استفاده کنید. آن منطقه را علامت گذاری کنید.
  4. طرح خود را بین سه ناحیه مشخص شده چاپ کنید.

 

چگونگی چاپ شماره روی پیراهن ورزشی به روش انتقال حرارت

انتقال حرارت یک فرآیند دو مرحله‌ای است که با ایجاد یک تصویر روی لباس فشرده شده، گرم کردن و فشار دادن واقعی یک تصویر انتقالی روی آن ایجاد می‌شود. شکل مدرن امروزی چاپ انتقال حرارت شامل روش‌ها و تکنیک‌هایی از چاپ رنگی و مستقیم تا چاپ پوشاک است.

رایانه‌ها بیش‌تر کار را در طول فرآیند طراحی انجام می‌دهند. زیرا از آن‌ها برای محاسبه مقادیر مختلف جوهر و رنگی که برای ایجاد تصاویر لازم است؛ استفاده می‌کنند. رایانه‌ها همچنین یک نگاتیو آینه‌ای ایجاد می‌کنند که سپس روی لباس مورد نظر فشار داده می‌شود. اشکال تولید با فرآیند کامپیوتری به کم‌ترین میزان خود می‌رسد. زیرا شما می‌توانید قبل از شروع چاپ واقعی، چاپ را به عنوان یک تصویر تولید شده توسط کامپیوتر مشاهده کنید.

تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر روی یک کاغذ انتقال چاپ می‌شوند. جایی که کاغذها تنها هدفشان این است که تصویر را تا زمانی که روی شی مورد نظر (لباس، لیوان سرامیکی و غیره) قرار داده شود؛ نگه دارند. سپس تصویر قرار گرفته، گرم شده، روی جسم مورد نظر فشرده و در نهایت خنک شود.

انتقال حرارت یک فرآیند دو مرحله‌ای است که با ایجاد یک تصویر روی لباس فشرده شده، گرم کردن و فشار دادن واقعی یک تصویر انتقالی روی آن ایجاد می‌شود.

شماره‌های انتقال پرس حرارتی

آنچه که هر تیم ورزشی نیاز دارد؛ چاپ اعداد روی پیراهن و مشخص کردن اسامی آن ها است. اگر اعداد از قبل برش خورده را در اختیار دارید؛ می‌توانید همین امروز پیراهن را چاپ کنید. زیبایی اعداد انتقال پرس حرارتی در این است که می‌توانید تنها در عرض چند ثانیه یک پیراهن تکی با یک شماره ایجاد کنید. این کار چاپ حرارتی را برای سفارشات لحظه آخری یا پیراهن‌های جایگزین، ایده آل می‌کند.

انواع چاپ برای درج اعداد بر پیراهن ورزشی

اگر شما هم صاحب یک مجموعه یا تیم ورزشی هستید؛ حتما به چاپ اعداد روی پیراهن ورزشی نیاز پیدا می‌کنید. اما برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید؛ روش‌های مختلفی قابل انجام است.

چاپ اعداد با روش حرارتی

این نحوه چاپ شماره روی پیراهن ورزشی با انتقال حرارت روی تی‌شرت‌هایی با جنس میکروفیبر، جرسی، پلی‌استر و سریع انجام می‌شود. جالب است بدانید که این روش چاپ سابلیمیشن است که اغلب برای چاپ تصاویر و لوگو روی لیوان‌ها و بشقاب‌های روکش دار که در مغازه‌های کادو فروشی موجود است؛ استفاده می‌شود. تصاویر و شماره‌ها در انتقال حرارت با استفاده از دمای بالا و فشار ثابت به تیشرت‌ها منتقل می‌شوند. این روش معمولا فقط یک دقیقه زمان می‌برد. در ادامه کار، تیشرت تصویری دائمی و واضح خواهد داشت که حسی مانند پنبه نرم دارد.

چاپ انتقالی برای درج شماره

این نحوه چاپ شماره روی پیراهن ورزشی با تکنیک انتقال حرارت مغایر است که تقریبا روی هر پارچه‌ای از جمله پنبه و پلی استر به خوبی کار می‌کند. مانند چاپ سابلیمیشن، چاپ ترانسفر نیز از نوع خاصی از جوهر و کاغذ ترانسفر استفاده می‌کند. جالب است بدانید که این روش دارای دو نوع کاغذ ترانسفر می‌باشد. یکی برای تیشر‌ت‌های سفید رنگ روشن و دیگری برای تی‌شرت‌های تیره و مشکی مناسب است.

چاپ وینیل برای پیراهن ورزشی

در این قسمت با چاپ وینیل، با نحوه چاپ شماره روی پیراهن ورزشی آشنا خواهید شد. در فرآیند چاپ وینیل تنها از یک رنگ استفاده می‌شود که روی بسیاری از انواع پارچه به خوبی قابل اجرا است.

سخن پایانی

آخرین نکته‌ای که هنگام چاپ تیشرت باید در نظر داشت؛ تعداد رنگ‌های جوهری است که استفاده می‌کنید. این روی قیمت نهایی شما تاثیر می‌گذارد. در این مقاله به طور خلاصه نحوه چاپ شماره روی پیراهن ورزشی را توضیح دادیم. شما می‌توانید با خیال آسوده سفارشات خود را با بهترین تجهیزات، به چاپ سانترال بسپارید.

1401/8/1 - 22:30:39

6276

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نحوه چاپ شماره روی پیراهن ورزشی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید