هر آنچه که باید درباره چاپ روبان تبلیغاتی بدانید!

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای افزایش فروش محصولات یا خدمات یک شرکت تبلیغات درست آن‌ها است. برای تبلیغ کردن راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. به خصوص در عصر امروز که تبلیغات آنلاین جای تبلیغات سنتی را گرفته‌اند. اما استفاده از چاپ برای تبلیغات همچنان پرطرفدار است. بسیاری از برندها و شرکت‌های مطرح دنیا از چاپ برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. برای چاپ می‌توان از موادی همچون، پارچه، کاغذ، مقوا، شیشه، روبان و.. استفاده کرد. یکی از راه‌های تبلیغاتی چاپ بر روی روبان است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نوع چاپ بسیار مقرون به صرفه است و برای کسب و کارهای کوچک که بودجه کمی برای تبلیغات دارند بسیار مناسب است. چاپ روبان در متراژهای بالا صورت می‌گیرد و کیفیت بسیار خوبی دارد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا با چاپ روبان بهتر و بیشتر آشنا شوید.

معرفی چاپ روبان

یکی از انواع چاپ‌ها که در تبلیغات تأثیر چشم گیری دارد چاپ بر روی روبان است. روبان ابزاری تزئینی است که در بسیار موارد از جمله هدیه دادن مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این می‌توان از روبان برای تزئین محصولات به منظور لوکس‌تر نشان دادن آنها استفاده کرد. چاپ روبان نوعی از چاپ است که بر روبان‌های با عرض متفاوت انجام می‌شود. بر روی روبان‌ها بیشتر شماره تلفن، آدرس شبکه‌های مجازی، ایمیل، آدرس شرکت یا مغازه، نام محصولات یا خدمات و.. چاپ می‌شود. سپس این روبان‌ها را می‌توان به عنوان وسیله تزئینی به همراه محصولات یا خدمات به مشتریان تقدیم کرد. با این کار می‌توان کسب و کار یا محصولات را تبلیغ کرد. این روش تأثیر زیادی بر افزایش فروش محصولات یا پیشرفت کسب و کارها دارد. علاوه بر این به دلیل مقرون به صرفه بودن و ارزان‌تر بودن آن افرادی که بودجه زیادی برای تبلیغات ندارند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد چاپ افست

مزایای بازاریابی چاپ روی روبان چیست؟

شاید تا کنون با چاپ روی روبان و مزایای آن آشنا نبوده‌اید به همین دلیل از آن استفاده نکرده‌اید. با دانستن مزایا چاپ بر روی روبان به احتمال زیاد از این روش استفاده خواهید کرد و نتیجه آن بر روی رشد کسب و کار خود را خواهید دید.

از جمله مزایای استفاده از چاپ بر روی روبان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • چاپ بر روی ربان می‌تواند بسته بندی محصولات شما را شیک‌تر و زیبا‌تر کند و هم کسب و کار شما را تبلیغ کند.
  • از روبان می‌توان به عنوان یک هدیه تبلیغاتی استفاده کرد تا از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهید.
  • یا استفاده از این روش می‌توانید از رقبای خود متمایز شوید و توجه مشتریان را به سمت خود جلب کنید.
  • چاپ بر روی روبان می‌تواند ارزش محصولات شما را در ذهن مشتریان بیشتر مند.
  • استفاده از روبان برای تبلیغات یک روش جدید است و افراد کمی از آن استفاده می‌کنند و این می‌تواند یک مزیت رقابتی خوب برای شما باشد.
  • استفاده از ربان بسیار مقرون به صرفه است و هزینه زیادی نمی‌خواهد. به همین دلیل حتی کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

یکی از انواع چاپ‌ها که در تبلیغات تأثیر چشم گیری دارد چاپ بر روی روبان است

نکات مهم در طراحی و چاپ بر روی روبان

برای اینکه بتوانید یک چاپ با کیفیت بر روی روبان داشته باشید باید به نکات مهمی توجه کنید. طرحی که برای چاپ بر روی روبان طراحی می‌شود تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت و وضوح آن دارد. به همین دلیل در طراحی باید به نکات زیر توجه شود.

  • برای طراحی، طرح مورد نظر خود حتما از برنامه های گرافیکی مانند ایلوستریتور یا کورل استفاده کنید. زیرا خروجی این برنامه‌ها به صورت وکتور است و به همین دلیل خروجی باکیفیت تری را به ارمغان می‌آورند.
  • هنگام چاپ باید توجه شود که طرح یا نوشته ها با فاصله مناسبی از هم چاپ شوند و به یکدیگر نچسبند. زیرا روبان‌ها برای استفاده به تکه‌های کوچکتری بریده می‌شوند.
  • فرمت فایل  طراحی شده با پسوند CDR یا PDF باشد.
  • توجه داشته باشید که فضای خالی بین تکرار طرح یا نوشته‌های روی روبان باید حداقل دو نیم سانتی متر باشد.
  • اگر از برنامه کورل استفاده می‌کنید باید فایل خروجی را با ورژن چهارده ذخیره کنید و آن را به چاپخانه ارسال کنید.
  • در طراحی برای چاپ بر روی روبان باید پس زمینه طرح کاملا سفید و نوشته‌ها به رنگ مشکی باشند.

توجه به این نکات به شما کمک می‌کند که از خروچی چاپ بر روی روبان رضایت کامل داشته باشید و چاپی با کیفیت داشته باشید.

انواع روبان برای چاپ کدام اند؟

یکی از بخش‌های مهم که می‌تواند بر خروجی چاپ روی روبان تاثیر زیادی بگذارد، جنس روبان است. روبان‌ها را در اندازه‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که از جنس و اندازه مناسب برای چاپ استفاده شود. جنس پارچه بر کیفیت چاپ روی آن تأثیر زیادی می‌گذارد و می‌تواند زیبایی چاپ را چند برابر کند. اگر قصد دارید که از چاپ بر روی ذوبان استفاده کنید می‌توانید از دو ربان زیر استفاده کنید.

روبان های مناسب برای چاپ تبلیغات عبارتند از :

روبان‌های ساتنی

روبان‌های کبریتی

روبان ساتنی چیست؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که به چه روبان‌های روبان ساتنی گفته می‌شود؟ روبان‌های ساتنی به آن دسته از روبان‌ها گفته می‌شوند که از پارچه ساتن درست می‌شوند. این روبان‌ها دارای سطحی براق هستند و بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند. به دلیل سطح براقی که دارند چاپ بر روی آن‌ها به خوبی دیده می‌شود. این نوع روبان در دو نوع تک رو و دو رو در بازار موجود می‌باشد. روبان‌های تک رو تنها یک روی آن‌ها براق است و می‌توان بر روی آن طرح و نوشته چاپ کرد. اما روبان‌های دو رو هر دو طرف آن‌ها براق است و می‌توان بر روی هر دو طرف آن‌ها طرح و نوشته چاپ کرد. این نوع روبان برای چاپ لوگو یا نام تجاری برندها یا شرکت‌ها گزینه بسیار عالی هستند. زیرا سطح براق آن‌ها باعث زیبا جلوه کردن لوگو می‌شود.

بیشتر بخوانید:نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت

روبان کبریتی چیست؟

روبان کبریتی به روبان‌های گفته می‌شوند که دارای بافتی سفت و سخت است. برای ساخت این روبان از ابریشم، پنبه، پشم، موهر، نایلون و.. استفاده می‌شود. علا رغم بافت سفتی که این روبان دارد زیبایی و ظرافت خاصی دارد و می‌تواند برای انجام کارهای تزئینی بسیار مناسب باشد. از این روبان می‌توان برای چاپ انواع لوگو، نام تجاری شرکت یا برند و.. استفاده کرد. همچنین از این روبان می‌توان برای صحافی کتاب‌ها نیز استفاده کرد با این کار زیبایی خاصی به کتاب داده می‌شود. این نوع روبان در رنگ‌ها و اندازه‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود.

سخن پایانی

چاپ بر روی روبان یکی از روش‌های جدید تبلیغاتی است که تأثیر بسیار خوبی بر افزایش فروش و پیشرفت یک کسب و کار دارد. برای این نوع چاپ از روبان‌های با جنس و رنگ متنوع استفاده می‌شود. استفاده از ربان مزایای بسیار زیادی دارد و به دلیل ارزان بودن همه کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند. ما در این مقاله همه نکات مهم در مورد چاپ بر روی روبان را بررسی کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به همه سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

 

1401/9/6 - 23:59:0

916

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "هر آنچه که باید درباره چاپ روبان تبلیغاتی بدانید! " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید