هر آنچه که باید درباره چاپ لوگو و برند بدانید!

همه شرکت‌ها و برندهای رسمی که ثبت شده هستند، باید از یک نام و لوگو معتبر و منحصر‌بفرد استفاده کنند. لوگو یا نشان تجاری هر شرکت، بیانگر هویت آن شرکت است. به همین دلیل در طراحی و چاپ ان باید به نکات مهمی توجه شود تا کیفیت و  زیبایی خود را از دست ندهد. لوگوها بخش مهی از یک برند هستند و می‌توانند در معروفیت برندها بسیار تاثیر بگذارند. بدون شک همه ما با دیدن برخی از لوگوهای معروف می‌دانیم که به کدام شرکت یا برند اختصاص دارند. همه ما با دیدن لوگوی به شکل سیب می‌دانیم که این لوگو مختص شرکت معروفی اپل است. در واقع دیدن مداوم یک لوگو یا نشان تجاری از کسب و کارها باعث می‌شود، که نام آن شرکت بهتر در ذهن افراد جامعه ماندگار شود. به همین دلیل طراحی لوگو از اهمیت زیادی در بردینگ و پیشرفت یک کسب و کار موثر است. در این مقاله قصد داریم شما را با آنچه که باید درباره چاپ لوگو و برند بدانید، آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

مزایای چاپ لوگو یا نشان تجاری بر روی محصولات

لوگو یا نشان تجاری هر شرکت، بیانگر هویت آن شرکت است

لوگو یا نشان تجاری یک شرکت بیانگر هویت یک شرکت و محصولات آن است. امروزه شرکت‌های بسیار زیادی برای پیشرفت در کسب و کار خود اقدام به طراحی لوگوی اختصاصی برای شرکت یا محصولات خود می‌کنند. همه شرکت‌های تولیدی یا خدماتی که به صورت رسمی ثبت شده‌اند دارای یک نشان تجاری یا لوگو هستند. آنها با چاپ این لوگو بر روی محصولات خود، باعث می‌شوند که محصول یا خدمات آن ها از سایر محصولات مشابه متمایز شود. در واقع مشتریان با دیدن لوگوی یک شرکت می‌توانند کیفیت محصولات را حدس بزنند. به همین دلیل طراحی و چاپ با کیفیت لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که چاپ و طراحی لوگو بر روی بسته بندی محصولات از مزایای زیر برخوردار است.

  • اولین مزیت چاپ لوگو بر روی محصولات این است، که باعث می‌شود، محصولات یک شرکت در میان انواع محصولات مشابه مشخص شود. برای مثال زمانی که ما می‌خواهیم محصول یک برند را خریداری کنیم، زمانی که به بازار مراجعه می‌کنیم می‌توانیم از روی لوگوی آن تشخیص دهیم که کدام محصول برند دلخواه ما است.
  • چاپ لوگوی شرکت بر روی محصولات باعث می‌شود جلب اعتماد مشتریان و در نتیجه افزایش فروش یک محصول می‌شود. مسلما زمانی که مشتریان می‌خواهند محصولی را خریداری کنند، اگر بر روی بسته بندی آن هیچ نشانی از شرکت تولیدی آن وجود نداشته باشد، آن کالا یا محصول را کنار می‌گذارند و به سراغ سایر محصولات می‌روند.
  • لوگوی هر شرکت بیانگر هویت یک شرکت است. بنابراین چاپ لوگوی شرکت تولیدی بر روی بسته بندی محصولات باعث می‌شود که مشتریان بتوانند کیفیت و کارایی محصول را بهتر حدس بزنند.
  • امروز هیچ شرکت تولیدی معتبری که به صورت رسمی ثبت شده است، نمی‌تواند بدون طراحی لوگوی اختصاصی به فعالیت خود ادامه دهد. به همین دلیل برای ثبت برند یا شرکت حتما نیاز به لوگوی اختصاصی برای آن شرکت است.

بیشتر بخوانید: آموزش چاپ ماربلینگ روی پارچه

اصول مهمی که در طراحی و چاپ لوگو باید رعایت شوند

طراحی و چاپ لوگو همان‌طور که به آن اشاره کردیم در پیشرفت یک کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید اصول طراحی و چاپ آن به خوبی رعایت شود. اگر در حین طراحی و چاپ لوگو دقت کافی نشود، لوگو کیفیت و اثر گذاری خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل لازم دانستیم که اصول مهم و اساسی که در طراحی و چاپ لوگو باید رعایت شود را بیان کنیم. از جمله اصول مهم که در طراحی لوگو و چاپ آن باید رعایت شود عبارت‌اند از:

  • اولین نکته مهم در طراحی لوگو این است، که لوگو باید به شکلی طراحی شود که معرف محصولات یا خدمات یک شرکت یا سازمان باشد. اگر در طراحی لوگو این اصل مهم رعایت نشود لوگو ارزش و تأثیرگذاری خود را از دست خواهد. به عبارتی دیگر لوگوی شما باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب با دیدن آن متوجه شود، که شرکت شما چه خدمات یا محصولاتی ارائه می‌دهد. لوگوها در واقع نمادی از فعالیت‌ها و محصولات یک شرکت هستند و اگر در طراحی آن‌ها این اصل رعایت شود، لوگو تأثیر بسیار زیادی بر رشد شرکت یا برند خواهد داشت.
  • برای چاپ و طراحی لوگو بهتر است از رنگ‌های سازمانی شرکت یا برند مربوطه استفاده شود. لازم به ذکر است که هر شرکتی برای خود یک رنگ سازمانی دارد که در بیشتر قسمت‌های مهم شرکت از آن رنگ استفاده می‌شود. استفاده از یک یا چند رنگ ثابت در برندینگ و شناخته شدن یک شرکت بسیار مهم است. اگر در ایران زندگی می‌کنید اگر از شما بپرسند رنگ زرد نماد چه شرکتی است، فوراً می‌گویید ایرانسل! این مثال به خوبی می‌تواند تأثیر رنگ در چاپ و طراحی لوگو را بیان کند.
  •  هنگام چاپ لوگوی یک شرکت بر روی بسته بندی محصولات آن شرکت باید توجه شود، که لوگو با کیفیت و وضوح بسیار خوبی چاپ شود. با اینکار امکان دیده شدن لوگو و جلب توجه مشتری به آن بیشتر خواهد شد.
  •  زمانی که می‌خواهید لوگوی یک شرکت را بر روی بسته بندی یا محصولات آن شرکت چاپ کنید، باید به اندازه لوگو دقت کنید. اندازه لوگو نباید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد بلکه باید متناسب با اندازه محصول چاپ شود.
  • بهتر است که طراحی لوگو با برنامه‌های گرافیکی انجام شود، که خروجی طرح یا لوگو در آن‌ها به صورت وکتور باشد. زیرا عکس یا طرح‌های که به صورت وکتور هستند در هر اندازه‌ای که چاپ شوند کیفیت و وضوح خود را از دست نمی‌دهند.
  •  بهترین برنامه برای طراحی لوگو ایلوستریتو یا کورل است. توجه داشته باشید که تصاویر یا طرح‌ها در فتوشاپ بر پایه پیکسل هستند و با تغییر اندازه وضوح و کیفیت خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل ترجیحاً از این برنامه استفاده نشود بهتر است.
  • برای تأثیری گذاری بیشتر یک لوگو در برندینگ باید لوگوی آن شرکت بر روی بیشتر وسایل و اشیای که در داخل شرکت استفاده می‌شوند چاپ شود. به عنوان مثال بر روی پرچم‌های رو میزی، سربرگ، کارت ویزیت، لیوان‌های که کارکنان از آن‌ها استفاده می‌کنند، لباس پرسنل و.. باید لوگوی شرکت چاپ شود.

برای چاپ و طراحی لوگو بهتر است از رنگ‌های سازمانی شرکت یا برند مربوطه استفاده شود.

بهترین روش برای چاپ لوگو بر روی بسته بندی محصولات چیست؟

از آنجایی که تنوع در شکل و اندازه محصولات بسیار زیاد است، روش‌های چاپ لوگو بر روی آن‌ها نیز متنوع است. برای چاپ لوگو بر روی بسته بندی محصولات باید به شکل، اندازه و جنس محصولات توجه شود. برای مثال روش چاپ لوگو بر روی لیبل محصولات با روش چاپ دیجیتال و چاپ افست قابل انجام است. اما برای چاپ لوگو بر روی لباس یا محصولات پارچه‌ای باید از روش‌های چاپ دیگری مانند چاپ سیلک اسکرین استفاده شود. به همین صورت برای چاپ بر روی هر محصول دیگری با توجه به اندازه و جنسان باید از روش چاپ مخصوص به آن استفاده شود. لازم به ذکر است که با توجه به تفاوت در روش چاپ لوگو بر روی محصولات، هزینه نهایی چاپ نیز متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

در پایان باید به شما بگوییم که چاپ و طراحی لوگو یکی از بخش‌های مهم در برندینگ است. یک لوگو اگر مطابق با اصول گفته شده طراحی و چاپ شود می‌تواند بر موفقیت و پیشرفت یک شرکت یا برند تأثیر زیادی بگذارد. روش‌های چاپ لوگو بر روی محصولات با توجه به شکل، اندازه و جنس آن‌ها متفاوت است. برای داشتن یک خروجی با کیفیت از چاپ لوگو باید روش چاپ مناسب انتخاب شود. ما در این مقاله هر آنچه که در مورد طراحی و چاپ لوگو مهم است، را بررسی کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به همه سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

1401/9/3 - 22:58:12

468

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "هر آنچه که باید درباره چاپ لوگو و برند بدانید! " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید