سازه‌های نمایشگاهی شامل چه مواردی هستند و معرفی آن‌ها

سازه‌های نمایشگاهی به نوعی از سازه‌های موقت گفته می‌شود. این نوع از سازه‌ها بر اساس شرایط و نیاز کارفرمایان طراحی و ساخته می‌شوند. بنابراین امکانات و ویژگی‌های مختلفی دارند. این سازه‌ها در بیشتر موارد، شامل طیف وسیعی از تجهیزات هستند و می‌توانند ظاهری بسیار منحصر به‌ فرد و خلاقانه‌ ایجاد کنند.

این محصولات شامل اجزایی از قبیل: اسکلت، چاپ‌های تبلیغاتی، میز و صندلی، بروشور، المان‌های تزئینی و… هستند. با خرید و استفاده از سازه‌ نمایشگاهی پرتابل و یا اجاره سازه‌های نمایشگاهی، این امکان برای شما فراهم می‌شود که هویت برند خود را تقویت کنید و بازار هدف خود را گسترش دهید. این‌ که سازه‌های نمایشگاهی شامل چه مواردی هستند و معرفی آن‌ها، هدف اصلی این مقاله است.

انواع سازه‌های نمایشگاهی

این سازه‌ها به‌ طور کلی شامل فرم‌ها و قطعات مهندسی مختلفی هستند. این قطعات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و یک غرفه و یا سازه را حفظ و نگهداری می‌کنند. برخی از انواع این سازه­ ها، کاربردهای بیشتری دارند. از جمله این سازه‌ها می‌توان به قاب فنری، تابلو بک لایت و تابلو فوم برد اشاره کرد.

میز کانتر تاجدار و یا میز کانتر نمایشگاهی نیز یکی دیگر از این سازه‌های پرکاربرد است. پاپ آپ نمایشگاهی و سازه رول آپ نمایشگاهی، نیز از جمله این سازه‌های پرمصرف هستند. در ادامه به‌ شرح مختصر هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

میز کانتر نمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین سازه‌ها که به‌ طور معمول در تمامی غرفه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، میز کانتر است. میز فروش و یا میز اطلاعات، دیگر اسامی این سازه است. در بیشتر موارد این نوع از سازه‌ها، قفسه‌بندی شده هستند.

بنابراین شما می‌توانید تمامی بروشورها و تبلیغات خود را در این قفسه‌ها قرار دهید. این میز از جمله سازه‌های نمایشگاهی قابل‌ حمل و نقل به شمار می‌رود. بنابراین می‌توانید آن را به‌ آسانی جابجا کنید و یا اتصالات آن را به یکدیگر پیوند دهید.

پاپ آپ نمایشگاهی

چاپ استند پاپ آپ نمایشگاهی یکی دیگر از سازه‌ها است. استفاده از این سازه، نقش قابل‌ توجهی در جذابیت و زیباسازی فضای شما دارد. این سازه در بیشتر موارد به‌ صورت یک پس‌زمینه، در بخش انتهایی غرفه و یا دیوارها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از سازه‌ها ابعاد مختلفی نیز دارند.

ابعاد سازه‌های نمایشگاهی پاپ آپ، با توجه به میزان فضای مورد نیاز شما تغییر خواهد کرد. بنابراین استفاده از آن‌ها در محیط‌های مختلف، بسیار ساده است. از این سازه‌ها می‌توانید چند بار استفاده کنید و هر بار، طرح گرافیکی و تبلیغاتی روی آن را تغییر دهید.

این نوع از سازه‌ها در حقیقت از جمله سازه‌های نمایشگاهی بین‌المللی هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی، ضرورت بیشتری دارد.

سازه رول آپ نمایشگاهی

سازه رول آپ یکی دیگر از پرکاربردترین سازه‌ها در غرفه‌های نمایشگاهی است. این سازه فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و به‌ صورت ایستاده قرار می‌گیرد. سازه‌های رول آپ حجم و وزن بسیار کمی دارند و می‌توانید در موارد مختلفی از آن‌ها استفاده کنید.

این سازه‌ها دارای ۲ نوع اصلی گردان و ثابت هستند که هر کدام را می‌توانید در مصارف مخصوص، مورد استفاده قرار دهید. برای نمونه، اگر غرفه نمایشگاهی شما فضای کار زیادی ندارد می‌توانید از سازه‌های رول آپ ثابت استفاده کنید. این در حالی است که فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، فضای بیشتری در اختیار دارند، بنابراین می‌توانند از رول آپ‌های گردان استفاده کنند و از طریق این سازه‌ها، چندین محصول مختلف را تبلیغ و معرفی نمایند.

تابلو بک لایت

یکی از سازه‌های بسیار مهم در صنعت تبلیغات و بازاریابی، تابلوها هستند. این تابلوها در انواع مختلف طراحی می‌شوند. از جمله انواع این محصولات می‌توان تابلو بک لایت و یا لایت باکس را نام برد. برای طراحی سازه‌های نمایشگاهی تابلو بک لایت از یک فریم از جنس آلومینیوم و یا استیل استفاده می‌کنند تا از این طریق، قاب تابلوی مورد نظر را ایجاد نمایند.

هم‌چنین برای نورپردازی داخل قاب، برای روشن‌شدن تابلو، از لامپ‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت یکی از عوامل بسیار مؤثر در چشمگیر بودن این نوع از سازه‌ها، نورپردازی مناسب آن‌ها است که موجب می‌شود تابلو بتواند کارایی مورد نیاز در زمینه تبلیغات را داشته باشد. از این تابلوها در بیشتر موارد، در فضاهای بسته استفاده می‌کنند. این محصول تبلیغاتی از انواع چاپ دیجیتال به شمار می‌رود.

میزان نور این تابلوها، قابل تنظیم و کنترل شدن است. بنابراین می‌توانید بسته به این‌که در فضای داخلی، آن را مورد استفاده قرار می‌دهید و یا کاربرد آن، در فضای بیرونی است و با در نظر گرفتن این عامل که در محیط مورد نظرتان، چه شدت و میزانی از نور وجود دارد، تعداد و نوع لامپ‌های آن را تغییر دهید تا خروجی مطلوبی را مشاهده کنید.

تابلو فوم برد

تابلو فوم برد یکی دیگر از سازه‌های غرفه­های نمایشگاهی به شمار می‌رود. این تابلو با استفاده از پلی استایرن فشرده و با روکش‌هایی مخصوص طراحی می‌شود. قیمت سازه‌های نمایشگاهی تابلو فوم برد بسیار مناسب است. این محصولات به دلیل وزن بسیار کم نیز کارایی‌های بسیار زیادی در نمایشگاه‌ها دارند.

ضد رطوبت بودن یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع از سازه‌ها است. قابلیت برش آسان از دیگر قابلیت‌های این محصولات به شمار می‌رود. تابلوهای فوم برد، مقاومت و دوام و ماندگاری بسیار بالایی نیز دارند. این امکان برای نمایشگاه‌داران فراهم شده‌ که بتوانند طرح‌ها و تبلیغات مختلف خود را بر روی این تابلوها چاپ کنند.

در حالت کلی، تابلوهای فوم برد را در نمایشگاه‌ها بر روی بنرهای نمایشگاهی نصب می‌کنند و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند. از طرف دیگر می‌توانند از تابلو فوم به‌ صورت آویزان از سقف نیز استفاده کنند. هم‌چنین می‌توانید این تابلو ها را بر روی دیوارهای نمایشگاه و یا پارتیشن‌ها قرار دهید.

فروش سازه‌های نمایشگاهی در تهران

سازه‌های غرفه ­های نمایشگاهی نقش بسیار مؤثری در سازماندهی و نظم‌بخشی به نمایشگاه‌ها و همایش‌ها دارند. این محصولات به زیبایی و جذابیت فضای مورد نظر شما کمک می‌کنند و اهمیت و ضرورت وجود آن‌ها در تبلیغات غیر قابل‌ انکار است.

لذا شرکت‌های زیادی به کار تولید و فروش سازه‌های نمایشگاهی در تهران اقدام می‌نمایند. بنابراین برای فراهم کردن سازه‌های مورد نظر خود، بهتر است به معتبرترین مراکز فروش این محصولات مراجعه کنید و انواع این سازه‌ها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. در حال حاضر در چاپ سانترال این امکان فراهم شده‌ که شما بتوانید کار خرید و سفارش این محصولات را به صورت‌های حضوری و آنلاین انجام دهید.

1401/1/18 - 19:1:23

493

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "سازه‌های نمایشگاهی شامل چه مواردی هستند و معرفی آن‌ها " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید