برای چاپ کتاب به کجا مراجعه کنیم؟

بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی از نحوه چاپ کتاب، از انجام این کار صرف نظر می‌کنند. معمولا این افراد با این سوال مواجه می‌شوند که برای چاپ کتاب به کجا مراجعه کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ داده و شما را با فرایند کامل چاپ کتاب آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از سانترال چاپ را تا انتها مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.

آشنایی با خدمات چاپ دیجیتال

در گذشته چاپ کردن کتاب، مجله، تراکت، ژورنال و... با سختی بیش‌تری مواجه بوده و هزینه زیادی داشت. همچنین شیوه‌های قدیمی چاپ از تنوع کمی برخوردار بوده و در برخی موارد رضایت مشتری را جلب نمی‌کردند. امروزه از طریق قابلیت چاپ دیجیتال، هر چیز قابل تصوری می‌تواند به چاپ برسد. با استفاده از خدمات چاپ دیجیتال فرد می‌تواند متناسب با سلیقه و بودجه خود، متن یا طرح دلخواه خود را از طریق قالب‌های موجود چاپ کرده و با استفاده از آن کسب و کار خود را بهبود ببخشد. چاپ دیجیتال علاوه بر کم هزینه بودن، بسیار مقرون به صرفه بوده و روش بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم و حتی تبلیغات است.

چاپ دیجیتال اختصاصی

همانطور که گفتیم یکی از سوالات متداول افراد این است که برای چاپ کتاب به کجا مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چاپ کتاب در مرحله اول باید به صورت دیجیتال انجام شود. خدمات اختصاصی چاپ دیجیتال به صورت چند نسخه‌ای، به همراه صحافی یا فاقد آن است. بدیهی است که صحافی هزینه بیش‌تری داشته و در مقابل کیفیت فرایند چاپ را افزایش می‌دهد. هزینه چاپ چند نسخه‌ای نیز با توجه به عواملی مثل تعداد نسخه، جنس مصرفی، نوع چاپ و... مشخص می‌شود. همچنین سفارشات تیراژ بالا از زمان تحویل طولانی‌تری برخوردار بوده و هزینه بیش‌تری دارند.

چاپ کارت ویزیت

برای چاپ کارت ویزیت در ابتدا رنگ لازم برای چاپ را تنظیم کرده و سپس کارت خود را طراحی کنید. در مرحله بعد، طرح خود را ثبت کرده و آن را به تعداد مورد نیازتان سفارش دهید. تعرفه چاپ کارت ویزیت بر اساس نوع چاپ متغیر بوده و وابسته به جنس کاغذ است. کارت ویزیت می‌تواند با پوشش سلفون مات یا براق، لمینت مات یا براق، گلاسه، کهلر یا کتان باشد‌. همچنین وزن کارت ویزیت بسته به نوع کاغذ متغیر بوده و نوع چاپ شامل دو روش چاپ دیجیتال و افست است.

چاپ لیبل یا برچسب

لیبل نوعی کاغذ با خاصیت چسبندگی بوده و معمولا برای معرفی محصولات، شرایط ماندگاری و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ لیبل می‌تواند به صورت کاغذی، شیشه‌ای یا PVC صورت گرفته و تعرفه آن متناسب با اندازه و شکل ظاهری برچسب متغیر است. شما عزیزان می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود، لیبل را با طرح دلخواه به چاپ رسانده و از کاربرد‌های بیشمار آن بهره‌مند شوید.

در گذشته چاپ کتاب، مجله، تراکت، ژورنال و... با سختی بیش‌تری مواجه بوده و هزینه زیادی داشت.

چاپ بروشور

بروشور در ابعاد A۳ و A۴ ارائه شده و می‌تواند به صورت دو لت، سه لت یا چهار لت باشد. این ابزار تبلیغاتی برای معرفی خدمات و محصولات به کار گرفته شده و می‌تواند دارای روکش سلفون مات یا براق، لمینت مات یا براق، پوشش UV موضعی و... باشد. به عنوان مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین قیمت چاپ بروشور می‌توان به ابعاد، نوع برش، جنس روکش، نوع مرکب، کاغذ به کار رفته و... اشاره کرد.

چاپ کاتالوگ و ژورنال

چاپ کاتالوگ و ژورنال در سایز‌های متنوعی صورت گرفته و ممکن است به همراه صحافی یا بدون آن باشد. همچنین می‌تواند به همراه منگنه وسط بوده و به صورت یک رو یا دو رو چاپ شود. عواملی همچون تیراژ، نوع کاغذ و... در تعیین قیمت چاپ کاتالوگ و ژورنال موثر هستند.

چاپ تراکت

جنس مصرفی تراکت می‌تواند تحریر یا گلاسه بوده و سایز آن A۴، A۵ یا A۶ باشد. چاپ تراکت دیجیتال علاوه بر کیفیت و وضوح رنگی بالا، روش تبلیغاتی بسیار خوبی برای کسب و کار‌ها است. از جمله عوامل موثر بر قیمت چاپ تراکت می‌توان به جنس کاغذ، روش چاپ، تیراژ، وجه شاپ و رنگی یا سیاه سفید بودن آن اشاره کرد.

چاپ سربرگ

اکنون که می‌دانیم برای چاپ کتاب به کجا مراجعه کنیم، بهتر است با طراحی و چاپ سربرگ نیز آشنا شده و از مزایای آن بهره‌مند شویم. سربرگ برای ارسال نامه‌های اداری مناسب بوده و نشان دهنده اصالت شرکت است. یک سربرگ مناسب علاوه بر طراحی مناسب شامل لوگوی شرکت، شماره ثبت، پست الکترونیک و... بوده و می‌تواند به صورت یک رو یا دو رو چاپ شود. همچنین از سایز‌های مختلفی برخوردار بوده و می‌تواند در تیراژ دلخواه شما سفارش داده شود.

پرینت سیاه و سفید

در این روش، می‌توانید از اطلاعات مهم خود پرینت گرفته و نسخه چاپی آن‌ها را در سایز دلخواه خود سفارش دهید. پرینت سیاه و سفید نسبت به چاپ رنگی از هزینه پایین‌تری برخوردار بوده و کیفیت قابل قبولی دارد. اگر کسی از شما پرسید برای چاپ کتاب به کجا مراجعه کنیم، می‌توانید با اشاره به سانترال چاپ، پرینت سیاه و سفید را به عنوان روشی مقرون به صرفه معرفی کنید.

چاپ پوستر

شما می‌توانید با ادغام طرح و متن، اقدام به چاپ پوستر کرده و توجه مخاطبان خود را جلب کنید. پوستر‌ها با توجه به نیاز شما به صورت یک رو یا دو رو به چاپ رسیده و ابعاد مختلفی را شامل می‌شوند. هزینه چاپ آن‌ها نیز موثر از عوامل مختلفی همچون روش چاپ، جنس کاغذ، ابعاد، تعداد تیراژ و... است.

چاپ ریسوگراف

چاپ ریسوگراف یکی از انواع چاپ دیجیتال بوده و برای تیراژ‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش از کیفیت بالایی برای چاپ برخوردار بوده و هزینه آن متناسب با جنس کاغذ، وجه چاپ، تعداد چاپ و... متغیر است.

چاپ کتاب دیجیتال

اگر هنوز هم پاسخ سوال برای چاپ کتاب به کجا مراجعه کنیم را نگرفته‌اید؛ آشنایی با چاپ کتاب دیجیتال را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چاپ کتاب به صورت دیجیتال از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند در تعداد دلخواه شما سفارش داده شود. همچنین امکان تغییر محتوا را فراهم کرده و بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است. هزینه چاپ کتاب وابسته به عواملی همچون روش چاپ، تعداد صفحات، جنس کاغذ، سایز کتاب، نوع صحافی و... است.

چاپ جزوه

شما می‌توانید جزوه‌های آموزشی مراکز مختلف را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کرده و با استفاده از صحافی آن‌ها را منسجم کنید.

چاپ مجله

مجله نسبت به کاتالوگ از هزینه پایین‌تری برخوردار بوده و صفحات کم‌تری دارد. همچنین جلد آن ضخامت زیادی نداشته و هزینه دقیق آن متناسب با جنس صفحات و تیراژ مشخص می‌شود.

چاپ پاکت

پاکت می‌تواند برای نامه‌های شخصی، اداری یا رسمی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین باید دارای محتوا و متن جذابی بوده و توانایی جذب مخاطب را داشته باشد. پاکت می‌تواند به صورت ملخی، A۴ یا A۵ چاپ شده و در تیراژ دلخواه شما سفارش داده شود.

چاپ گواهینامه

جنس کاغذ گواهینامه می‌تواند گلاسه، کرافت، کهلر یا کتان باشد‌. معمولا گواهینامه روکش ندارد. اما می‌تواند به همراه پوشش سلفون مات، براق یا مخملی سفارش داده شود.

صحافی پایان‌نامه و گالینگور

صحافی پایان‌نامه با جلد گالینگور صورت گرفته و تعرفه آن وابسته به عواملی همچون جنس کاغذ، تعداد و سایز صفحات، رنگ چاپ و... است.

چاپ کارت دعوت و پستال

کارت پستال می‌تواند به صورت یک لت یا دو لت سفارش داده شده و برای عرض تبریک، تسلیت و... مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان رایج‌ترین متریال مورد استفاده در کاغذ کارت پستال، می‌توان به گلاسه، کتان و فابریانو اشاره کرد.

چاپ زیر بشقابی

این نوع چاپ یک روش موثر و کاربردی برای تبلیغ بوده و از ماندگاری بالایی برخوردار است. جنس مصرفی، تیراژ و سایز از عوامل موثر در تعیین قیمت چاپ زیر بشقابی هستند.

انواع چاپ دیجیتال

در ادامه شما را با متداول‌ترین روش‌های چاپ دیجیتال آشنا کرده و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش می‌دهیم.

چاپ دیجیتال یکی از مرسوم‌ترین روش‌های چاپ، به ویژه برای تیراژهای کم می‌باشد.

چاپ پلات و لمینت

چاپ پلات یکی از انواع چاپ دیجیتال بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین برای تیراژ‌های کم مورد استفاده قرار گرفته و با داشتن پوششی از لمینت، استحکام بیش‌تری پیدا می‌کند.

چاپ لارج فرمت

یکی دیگر از انواع چاپ دیجیتال، چاپ لارج فرمت است. این روش برای چاپ در سایز بزرگ مناسب بوده و با استفاده از دستگاه‌های بزرگی مثل سالونت، اکوسالونت و... انجام می‌شود.

چاپ افست

به صرفه‌ترین روش برای چاپ صفحات با تیراژ بالا، چاپ افست است. این روش شامل کیفیت بالای تصویر بوده و رنگ روی کاغذ را تثبیت می‌کند. همچنین در اکثریت سطوح قابل استفاده بوده و بسیار سریع انجام می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله انواع چاپ دیجیتال را بررسی کرده و شما را با خدمات هر کدام آشنا کردیم. اکنون که می‌دانیم برای چاپ کتاب به کجا مراجعه کنیم؛ بهتر است متناسب با سلیقه و بودجه خود اقدام به تهیه تراکت، پوستر، سربرگ و... کرده و با ثبت سفارش از سانترال شاپ نقش مهمی در کاهش هزینه‌های چاپ داشته باشید. شما می‌توانید هر گونه سوال در مورد چاپ دارید را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

1401/8/1 - 12:25:37

504

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "برای چاپ کتاب به کجا مراجعه کنیم؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید